handdator

Visa fullständig version : Schysst restaurang och fet klubb....någon


Gabber
2004-10-26, 13:34
Tja,

Jag firar 5 års jubileum med frugan på lördag och vi ska ut och käka fint och dans sönder oss och känna oss unga igen. Vi är 25 och 24 men vi har kommit in i det "gifta" livet och känner oss som pensionärer.

Nu vill jag ha tips om mysiga restauranger och feta klubbar med bra musik. klubben ska vara stor, inte så man inte kan dans.

Om någon varit på Café Art i Gamla Stan så kan jag säga att en restaurang i valv från 1700 talet eller något skulle sitta bra.

Tipsa mig gärna så kvällen blir perfekt...

Yankeee
2004-10-26, 13:51
Garbo? :)

Megatuttarna
2004-10-26, 13:52
Sätt dig på Opera Källaren när ni ska käka, se till att ha cash bara.

Gabber
2004-10-26, 13:59
Sätt dig på Opera Källaren när ni ska käka, se till att ha cash bara.


Café Opera och opera Källaren är samma sak? Men hur som helst så fastnade jag på Café Opera då det var så vackert men jag har alltid trott att jag inte kommer in där, stämmer det?

Har fått för mig att kändisar och rika kommer in men en vanlig person utan fet plånbok men tillräckligt för att äta och dricka en hel natt inte kommer in.

Har jag fel?

Megatuttarna
2004-10-26, 14:01
http://www.operakallaren.se/main.asp?lang=SWE

Edit: Haha fanns nån dryck för 75 lakan, hahaha

Pez
2004-10-26, 14:27
Café Opera och opera Källaren är samma sak? Men hur som helst så fastnade jag på Café Opera då det var så vackert men jag har alltid trott att jag inte kommer in där, stämmer det?

Har fått för mig att kändisar och rika kommer in men en vanlig person utan fet plånbok men tillräckligt för att äta och dricka en hel natt inte kommer in.

Har jag fel?
Lyssna inte på megasyrianen, han är bara lyrisk över blingbling, brats och sånt.. :D

Satsa på en mindre italiensk restaurang.. nothing says "I love you" like Tiramisu.. :D Serwito på regeringsgatan är ganska liten, maten är fenomenal (Pavarotti can't be wrong :) ) och sen är det centralt men ändå lugnt (50m ner till Kungsgatan, 200m till Stureplan).

Gabber
2004-10-26, 14:52
Lyssna inte på megasyrianen, han är bara lyrisk över blingbling, brats och sånt.. :D

Satsa på en mindre italiensk restaurang.. nothing says "I love you" like Tiramisu.. :D Serwito på regeringsgatan är ganska liten, maten är fenomenal (Pavarotti can't be wrong :) ) och sen är det centralt men ändå lugnt (50m ner till Kungsgatan, 200m till Stureplan).

har kollat in deras sida och det såg väldigt fint och romantiskt ut. inte alls fel, tack för tipset. väljer nog den eller Spice House bakom Konserthuset, indisk skitstark mat, inte romantik men vi älskar stället.

nu är det klubben kvar, det är omöjligt att hitta efter min musiksmak så kan någon ge tips om klubbar med stora dansgolv så man inte trängs för jävligt.

trance, techno, house, hardcore, rave, gabber, speedcore INGET av det finns i Stockholm/Sverige. men jag kanske letar på fel ställen.

Pdaddy
2004-10-26, 14:57
Garbo? :)

SLUTA NU YANKEEE

GArbo suger.. :D, bara för du bor i sumpan,, haha

M

Yankeee
2004-10-26, 15:14
SLUTA NU YANKEEE

GArbo suger.. :D, bara för du bor i sumpan,, haha

M

:thefinger

Bencharkungen
2004-10-26, 15:43
På lördag går du till Grodan Grev Ture. punkt slut.

Sa du att du gillade mysiga valv så spana in "Fem små hus", ligger i Gamla Stan, var ett par år sedan jag var där men har för mig att käket var rätt ok och överkomligt.

MacLeod
2004-10-26, 21:47
På lördag går du till Grodan Grev Ture. punkt slut.

Sa du att du gillade mysiga valv så spana in "Fem små hus", ligger i Gamla Stan, var ett par år sedan jag var där men har för mig att käket var rätt ok och överkomligt.

Det är ju inte många par som föredrar att gå på credhouseställen på sin romantiska kväll.

Pez
2004-10-26, 22:09
Det är ju inte många par som föredrar att gå på credhouseställen på sin romantiska kväll.
Men nu fick han ju chansen att dra vara just lite creddig och förklara för alla att han är slick... :D

Fö så är hela gamla stan en stor turistfälla. Även om det är mysigt, ok mat osv så är det alltid overpriced alt. regnbågsställe.

Gabber
2004-10-27, 12:11
tack för tipsen men restaurang har jag nog bestämt mig för redan men det är ingen som rekomenderar någon klubb. mina krav nu är stora dansgolv och inte för trångt.

har varit på skitställen som alla vill till men de är inte värda ett öre, typ Garbo, Heaven, den bredvid SpyBar skit allihopa.

daja
2004-10-27, 12:34
tack för tipsen men restaurang har jag nog bestämt mig för redan men det är ingen som rekomenderar någon klubb. mina krav nu är stora dansgolv och inte för trångt.

har varit på skitställen som alla vill till men de är inte värda ett öre, typ Garbo, Heaven, den bredvid SpyBar skit allihopa.

Dra till Berns om du vill ha lite olika golv att välja på. Dom kör klinkers på toaletterna, marmor i trappen och nån sorts parkett i salongen.

MacLeod
2004-10-27, 13:31
Skulle nog oxå rekommendera Berns. Har ganska nyss byggt om, men har fortfarande en av de vackraste arkitekturerna i Sthlms nattliv.
Försök komma dit före kl 23, sen hårdnar vakterna med insläppet.
Kolla Berns hemsida, klicka på "Just Nu".

http://www.berns.se/

Papi
2004-10-27, 14:39
Bra restaurang i medeltidsmiljö med stenvalv och sånt: Grå Gåsen i Gamla Stan.

Gabber
2004-10-27, 14:49
Så här kommer kvällen att se ut om inget skiter sig.

Drar till stan när det är ljust och shoppar m.m. och tar en fika på café art i Gamla Stan

Sen har jag bokat bord på Serwitos där jag bett om rosor och en flaska vin på bordet då vi kommer.

Där ska hon få en diamantring och ett armbandsur som present.

Där blir vi lite halvfulla på några flaskor vin

Sen drar vi till Göta Källare som jag tycker ser bra ut(hemsidan) Ser bra ut på dansgolvet och videoklippet.

Där förhoppningsvis blir vi insläppta och dansar och dricker ihjäl oss

Kvällen avslutas på vår nyköpta feta dubbelsäng i massis trä...

Vad säger ni om det? Kvällen lär ju gå på flera tusen men kul blir det i alla fall om allt klaffar.

JJ
2004-10-27, 15:30
Så här kommer kvällen att se ut om inget skiter sig.

Drar till stan när det är ljust och shoppar m.m. och tar en fika på café art i Gamla Stan

Sen har jag bokat bord på Serwitos där jag bett om rosor och en flaska vin på bordet då vi kommer.

Där ska hon få en diamantring och ett armbandsur som present.

Där blir vi lite halvfulla på några flaskor vin

Sen drar vi till Göta Källare som jag tycker ser bra ut(hemsidan) Ser bra ut på dansgolvet och videoklippet.

Där förhoppningsvis blir vi insläppta och dansar och dricker ihjäl oss

Kvällen avslutas på vår nyköpta feta dubbelsäng i massis trä...

Vad säger ni om det? Kvällen lär ju gå på flera tusen men kul blir det i alla fall om allt klaffar.


Det faller på Göta källare om du frågar mig. En strandad finlandsfärja med tillhörande gäster.
Åk till t.ex Berns istället.

tinus
2004-10-27, 15:34
Så här kommer kvällen att se ut om inget skiter sig.

Drar till stan när det är ljust och shoppar m.m. och tar en fika på café art i Gamla Stan

Sen har jag bokat bord på Serwitos där jag bett om rosor och en flaska vin på bordet då vi kommer.

Där ska hon få en diamantring och ett armbandsur som present.

Där blir vi lite halvfulla på några flaskor vin

Sen drar vi till Göta Källare som jag tycker ser bra ut(hemsidan) Ser bra ut på dansgolvet och videoklippet.

Där förhoppningsvis blir vi insläppta och dansar och dricker ihjäl oss

Kvällen avslutas på vår nyköpta feta dubbelsäng i massis trä...

Vad säger ni om det? Kvällen lär ju gå på flera tusen men kul blir det i alla fall om allt klaffar.

Åh fan..diamantring och ett armbandsur ..vilken kille :bow: :thumbup: ´
Varför har inte jag en sådan pojkvän :insane:
Den kvällen kan inte bli annat än succe!!

MacLeod
2004-10-27, 15:59
Göta Juck som min farsa kallar det skulle jag nog påstå är en fortsättning på Heaven där du varit. Samma typ av musik o publik. Och det är mkt närmare till Berns, samt både större och vackrare.
Btw så spelar dom dance-musik numera på det största dansgolvet där, vilket jag gissar att ni gillar.