handdator

Visa fullständig version : Någon som prövat en Tru-Squat?


Slartibartfast
2004-10-26, 12:10
Nån som prövat och kan ge en bedömning?
http://www.southernxercise.com/trusquat.htm

Sverker
2004-10-26, 12:21
Nej, inte prövat.

Fötterna står ju lite framför stången så det borde gå att likna rörelsen i en Smithmaskin.

Honn
2004-10-26, 12:22
Verkar vara en annorlunda design av en hacklift.

Slartibartfast
2004-10-26, 13:28
Nej, inte prövat.

Fötterna står ju lite framför stången så det borde gå att likna rörelsen i en Smithmaskin.

ja, men rörelsebanan är ju en annan. I smithen är det ju rakt upp och ner, men Tru-Squaten åker ju lite bakåt samtidigt som neråt.

Mextreme
2004-10-26, 14:02
Har aldrig sett den i Sverige.
Hypad i HIT kretsar. Omnämnd i "Beyond brawn"
Verkar vara en bra idé för de som har problem med ryggen i knäböj.

Castro
2004-10-26, 14:03
Jag blev extremt sugen på att ställa mig i en såndär och bara pumpa ut tills låren spricker! Den såg skön ut :)

Slartibartfast
2004-10-26, 14:08
Jag blev extremt sugen på att ställa mig i en såndär och bara pumpa ut tills låren spricker! Den såg skön ut :)

Tycker jag också. Det är liksom bara att luta sig tillbaka och låta svinbenen arbeta. Inget tungt kånkande med stänger.

Castro
2004-10-26, 14:11
Tycker jag också. Det är liksom bara att luta sig tillbaka och låta svinbenen arbeta. Inget tungt kånkande med stänger.

Mmm...sluta ögonen, gå in i trans och bara pressa :sleep: :bpump: :hbang:

TCOG
2004-10-26, 14:41
verkar vara en skön sista övning

Fridebe
2004-10-26, 15:45
Tycker jag också. Det är liksom bara att luta sig tillbaka och låta svinbenen arbeta. Inget tungt kånkande med stänger.
Nej...en fjollövning... :hbang:

Sheogorath
2004-10-27, 16:40
Och vad är det för problem med att sätta fötterna lite längre fram på fotplattan i en hack squat-maskin? Det blir exakt samma grej.

Mextreme
2004-10-27, 19:59
Och vad är det för problem med att sätta fötterna lite längre fram på fotplattan i en hack squat-maskin? Det blir exakt samma grej.

Nu har jag inte testat den men tanken skall vara att involvera mer muskler än hackliften t.ex. mer korsrygg och baksida. Man kan välja hur lyftbanan går i viss utsträckning men den skall vara lättare att utföra för folk som har svårt i knäböj. Tanken är så nära knäböj som möjligt men enklare och man skall kunna köra till failure utan pass. Läste på i "Beyond Brawn" där den är en av de få prylar förutom "fractional plates" som prisas. (Dåligt med sponsorer?)