handdator

Visa fullständig version : Mitt mördarpass för vader


Ironager
2004-10-26, 08:50
Tjena, är ny på det här forumet...

Tänkte tipsa er alla om hur ni kan piska era vader så det bränner utav bara helvette. Äntligen har man hittat ett sätt att få vaderna att växa, varje pass.

Stående vadpress

set 1: 12 reps på 50 % av min förmåga
set 2: 10 reps, 60 %
set 3: 8 reps, 70 %
set 4: 6 reps, 80 %
set 5: 12 reps stående vadpress supersettas med 12 reps sittande vadpress... vid det här laget ska det bränna så jäkla mycket att du får ha en himla massa jäklaranamma för att orka 12.

vila 40 sek

set 6: efter 40 sekunders vila återgår jag till stående vadpressen och kör 12 reps ytterligare (samma belastning som vid set 5). Vid det här laget är pumpen i mina vader helt enorm. Känns som dom ska sprängas. Efter de 12 repsen vilar jag 40 sek (kort vila innebär en konstant pump) och gör 12 till. Så här håller jag på tills jag helt enkelt inte kan stå på benen mer. Belastningen på stående vadpressen är hela tiden densamma.

Så här såg vadpasset ut i torsdags:

set 1: 12 reps stående vadpress, 20 kg
set 2: 10 reps, 30 kg
set 3: 8 reps, 40 kg
set 4: 6 reps, 50 kg
set 5: 12 reps, 40 kg - 12 reps sittande vadpress, 37,5 kg. (det var precis på gränsen att jag orkade 12 reps här!).
set 6: stående vadpress, 12 reps 40 kg
set 7: ståande vadpress, 11 reps 40 kg
set 8: stående vadpress, 7 reps 40 kg
set 9: ståande vadpress, 6 reps 40 kg
set 10: ståande vadpress, 4 reps (orkade ej fler) 40 kg... här segnade jag ner på golvet helt förlamad av pumpen, smärtan i vaderna. 5 minuter fick jag sitta på golvet innan jag över huvud taget kunde gå igen. Många av er tycker jag kanske håller på med fjantvikter, men präva själva ni. Börja på en vikt som ligger på 50 % av er kapacitet. Se till att stretcha ut vaderna både i topp- och bottenläget, inte överdrivet långsamt.

Ungefär varannat pass har jag ökat i styrka så pass att jag kan höja belastningen på sittande vadpress - det är förövrigt den enda förändringen jag gör från pass till pass. Idag ska jag orka 40 kg på 12 reps på sittande vadpress. Som jämförelse orkade jag 12 reps på 27,5 kg första passet.

från den 24:e september när jag började köra så här har jag ökat 0,8 cm runt vaderna. Numera mäter dom 38,5 cm :cool:

Ojdå, jag kanske skulle ha lagt in detta på träningsjournaler istället. :smash:

Dav0d
2004-10-26, 09:16
Upp för test!.....Kommer nog posta i denna tråd va jag tyckte!...

lauria
2004-10-26, 09:40
Det kanske man ska testa :)

Numero1
2004-10-26, 10:00
Bränna = växa ????
10 set låter som konditionsträning...
Men det verkar ju funka så kör på!!! :thumbup:

Ironager
2004-10-26, 11:25
Bränna = växa ????
10 set låter som konditionsträning...
Men det verkar ju funka så kör på!!! :thumbup:

well, jag brukar ha träningsvärk i flera dagar efteråt så det bygger nog bra :bpump:

scythe
2004-10-26, 11:34
Låter intressant. :)


Låt inte Aftonbladet få nys om detta bara.
"MÖRDARPASS! Allt fler styrketränande prövar dödspass för vaderna!"

Numero1
2004-10-26, 13:10
Vad tror du om 25 set då?
Bygger mer???

nordland
2004-10-26, 14:49
well, jag brukar ha träningsvärk i flera dagar efteråt så det bygger nog bra :bpump:

Bara som upplysning... pump och träningsvärk är inte ett tecken på muskeltillväxt...

Toljanen
2004-10-26, 15:10
Tjena, är ny på det här forumet...

Tänkte tipsa er alla om hur ni kan piska era vader så det bränner utav bara helvette. Äntligen har man hittat ett sätt att få vaderna att växa, varje pass.

Stående vadpress

set 1: 12 reps på 50 % av min förmåga
set 2: 10 reps, 60 %
set 3: 8 reps, 70 %
set 4: 6 reps, 80 %
set 5: 12 reps stående vadpress supersettas med 12 reps sittande vadpress... vid det här laget ska det bränna så jäkla mycket att du får ha en himla massa jäklaranamma för att orka 12.

vila 40 sek

set 6: efter 40 sekunders vila återgår jag till stående vadpressen och kör 12 reps ytterligare (samma belastning som vid set 5). Vid det här laget är pumpen i mina vader helt enorm. Känns som dom ska sprängas. Efter de 12 repsen vilar jag 40 sek (kort vila innebär en konstant pump) och gör 12 till. Så här håller jag på tills jag helt enkelt inte kan stå på benen mer. Belastningen på stående vadpressen är hela tiden densamma.

Så här såg vadpasset ut i torsdags:

set 1: 12 reps stående vadpress, 20 kg
set 2: 10 reps, 30 kg
set 3: 8 reps, 40 kg
set 4: 6 reps, 50 kg
set 5: 12 reps, 40 kg - 12 reps sittande vadpress, 37,5 kg. (det var precis på gränsen att jag orkade 12 reps här!).
set 6: stående vadpress, 12 reps 40 kg
set 7: ståande vadpress, 11 reps 40 kg
set 8: stående vadpress, 7 reps 40 kg
set 9: ståande vadpress, 6 reps 40 kg
set 10: ståande vadpress, 4 reps (orkade ej fler) 40 kg... här segnade jag ner på golvet helt förlamad av pumpen, smärtan i vaderna. 5 minuter fick jag sitta på golvet innan jag över huvud taget kunde gå igen. Många av er tycker jag kanske håller på med fjantvikter, men präva själva ni. Börja på en vikt som ligger på 50 % av er kapacitet. Se till att stretcha ut vaderna både i topp- och bottenläget, inte överdrivet långsamt.

Ungefär varannat pass har jag ökat i styrka så pass att jag kan höja belastningen på sittande vadpress - det är förövrigt den enda förändringen jag gör från pass till pass. Idag ska jag orka 40 kg på 12 reps på sittande vadpress. Som jämförelse orkade jag 12 reps på 27,5 kg första passet.

från den 24:e september när jag började köra så här har jag ökat 0,8 cm runt vaderna. Numera mäter dom 38,5 cm :cool:

Ojdå, jag kanske skulle ha lagt in detta på träningsjournaler istället. :smash:

Du skrev i en annan tråd att du hade tränat i ca 1 månad. Om så är fallet lär dina vader växa oavsett träningsmetod eller träningsvolym.
Först när du har tränat några år och testat ett antal olika metoder kan du avgöra om det sättet du kör på nu är det mest effektiva för dig. :cool:

Jorgen
2004-10-26, 17:51
Vad tror du om 25 set då?
Bygger mer???
Gör inte detta till en hög vs lågvolym tråd.

//Jörgen