handdator

Visa fullständig version : Är detta ett OK pass?


stiffler
2004-10-25, 19:19
Tid: 45-50 minuter

Tränar: axlar / rygg

ALLTING GÅNGER 2

1) axelpress med hantlar 3 sets - runt 10 reps / set

2) Rear delt row (http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/DBRearDeltRow.html) (vet ej vad det heter på svenska) 4 sets (2 sets / axel) ca 10 reps/set

3) Latsdrag 4 sets (2 sets fram, 2 sets bak) - ca 9 reps / set

4) Sittande rodd - 3 sets ca 8-9 reps / set


Är det för dåligt eller går det?

Stumpis
2004-10-25, 19:43
Bara en övning för axlarna? Axelpress tar ju framförallt på axelns framsida, och du har ju två stora delar till (grovt räknat) dvs mellersta och bakre deltoideus.
Någon speciell anledning till att du bara kör en övning för axlar? Det blir ju inte särskilt fullständig träning, om man säger så.
Jag hade nog slängt in nån form av hantellyft åt sidan åtminstone!

Vad har du för mål med din träning? Det gör det lite lättare att komma med tips och råd när man vet det!

:kickass:

stiffler
2004-10-25, 20:21
Rear delt row tar väl visst baksida axlar??

Kan ju slänga in hantellyft åt sidan också

Om jag slänger in det också, tror ni att det är ett OK pass då?

Mitt mål: att få en schysst kropp, inte på något sätt en bodybuilding kropp, en väl markerad kropp med schyssta diskomuskler :)

swarre
2004-10-25, 20:39
till att börja med, skippa lastrdrag bakom huvudet och kör alla set framför i stället för att skona korsryggen, däremot kan du variera mella olika grepp, smalt, brett osv.

rent spontant så saknar jag shrugs och stående rodd, tycker att du ska plocka in dessa två och känna efter hur det känns.

har du provat enhandsrodd, en personlig favorit som jag varmt rekomenderar som komplement till vanliga rodden...

mini_Arnold
2004-10-25, 20:43
rygg:
chins
hantelrodd
marklyft

vill din rygg ha mer prova skivstångsrodd innan marklyft men jag tror det räcker med dem 3 övningarna för ryggen (?)

datorjaevel
2004-10-25, 20:56
Antalet set och övningar du kör, kör jag enbart för axlar. Och ryggen destomer... och ryggen kör jag på ett eget pass, är en såpass stor och svår muskelgrupp.

Styrkebyggare
2004-10-25, 21:03
Jag hade bytt rear delt row till bent over lateral raises, då jag tycker att risken är mindre att man kopplar in ryggen. Sen hade jag slängt in minst en axel- och en ryggövning till (t.ex. t-bar row och stångdrag till hakan) - jag lovar att du inte vaknar upp som Arnold nästa dag ändå.

Du kan väl inte mena att det tar dig 45-50 minuter att köra fyra övningar...? Eller menar du att du kör passet två gånger på raken? (Allting x 2)