handdator

Visa fullständig version : tatuering plus träning


stiffler
2004-10-25, 16:44
tjena

En fråga,

Om man tatuerar sig (funderar på övre ryggen eller biceps, blir antagligen ryggen) och sedan växer lite genom träning (ska inte bli skitstor, men vill ha mer muskler såklart), kan den spricka då?

Givetvis kommer jag vänta att träna 2 veckor efteråt och smörja in med helosansalva flera ggr / dag, är det lugnt sen? Borde inte skinnet sträckas ut när man växer pga muskler??

Tack

Bite
2004-10-25, 17:31
Det beror ju till stor del på var du sätter gaddningen, tex huden på utsidan av armen sträcks inte särskilt mycket, där kan man nog vara lugn förutsatt att man inte växer nåt alldeles otroligt av nån anledning. Tänk efter lite var bristningar brukar uppträda, och prata med din tatuerare.

Mextreme
2004-10-25, 17:32
tjena

En fråga,

Om man tatuerar sig (funderar på övre ryggen eller biceps, blir antagligen ryggen) och sedan växer lite genom träning (ska inte bli skitstor, men vill ha mer muskler såklart), kan den spricka då?

Givetvis kommer jag vänta att träna 2 veckor efteråt och smörja in med helosansalva flera ggr / dag, är det lugnt sen? Borde inte skinnet sträckas ut när man växer pga muskler??

Tack

Spricker gör den inte.
Den flyttar lite på sig och blir en smula widescreen med tiden.

kal_erixon
2004-10-25, 17:58
har du lätt för hudbristningar kan ju sånna uppstå på tatueringa lika väll som på andra utsatta ställen.
så länge du inte går på hormoner är de nog ingen risk att du kommer chock öka så mycket att de blir nå större bristningar.
min som jag har på överarmen har inte ändrat sig nämnvärt men har kanske inte ökat nämnvärt heller :D

spas
2004-10-25, 18:04
Visst fan spricker de om hden får bristningar, tattueringen blir lite blackare just där. men jag tycker snarare att den gör att bristningarna syns mindre.

Markus H
2004-10-25, 18:18
Jag har bara väntat tre dagar efter att jag gjort mina tatueringar (tre till antalet)
har inte ändrat sig något i form alls (sitter på axlarna och smalbenet)

Froddan
2004-10-25, 18:20
Jag har bara väntat tre dagar efter att jag gjort mina tatueringar (tre till antalet)
har inte ändrat sig något i form alls (sitter på axlarna och smalbenet)
Jo, det sitter ju mycket muskler på smalbenet.. :rolleyes:

Garnax
2004-10-25, 19:51
Brukar iofs inte var något problem i lägga sig under nålen igen så kan man fixa lite så den ser bra ut igen om de skulle ändra sig något.

Knäböj
2004-10-25, 20:01
Jag har lite skit på övre ryggen som "vandrat" uppåt ju mer jag växt. Ser lite mysko ut...

stiffler
2004-10-25, 20:59
OK jag har bestämt mig för att ha den mitt uppe på över ryggen

Men i värsta fall kan man ju fixa gaddningen så den ser fin ut igen. Sedan planerar jag inte heller att växa som FAN då jag inte tränar för att tävla eller något sådant.