handdator

Visa fullständig version : har jag fattat rätt?


gajo fino
2004-10-25, 00:32
Då jag har tränat oseriöst ett tag nu, vill ja pröva att satsa på kosten o träna rätt! först lite stats.
Ålder: 19
vikt: 70
längd 181 cm (ja ja vet en liten sticka!)

Räcker dessa måttstockar för att bygga..?:
1. Ligga på 3300 kcal/dagligen (fick på uppladdningen att jag har ett energi behov kring 2900.)
2. ligga på ett proteinintag runt 150-200g dagligen (ska köra detta fram till nyår för ett så högt proteintag är väl inte i längden så anaboliskt, då kroppen vänjer sig vid så stora mängder?)
3. ligga på ett dagligt fettintag kring 70g. (kan nån tipsa om specifik jordnötsort som innehåller "rätt" sorts fett?)

Ska som sagt va satsa på kosten, men det känns lite onördigt att satsa på något som jag inte kan alls mycket om! Så ös in med svar nu! :hbang:

WHITEFOLKS
2004-10-25, 00:40
om du lägger dig på 3300 så kan du ju justera sen när du går upp (eller ner) om du tycker det går för snabbt och så. jag rekommenderar att du läser grubs deffguide för kostråd, är ju i princip samma sak som gäller vid byggning fast du ligger på plus istället. finns tips på bra mat däri.

gajo fino
2004-10-25, 00:47
tackar för det snabba svaret, trots att klockan e snart 2! (fan kan inte sova ska på jobbintervju imorgon!) deffguiden har jag läst igenom... ville bara se om ja fattat det hela iaf hyfsat rätt....

MyungChul
2004-10-25, 06:02
alla nötter är väl bra fett? samt fet fisk och oljor.. :)