handdator

Visa fullständig version : AIK ur högsta - tack idioter!


Allan
2004-10-24, 17:34
Jag har varit AIK:are i hela mitt liv. Från början för att alla andra var det, men i vuxen ålder för att Bajare bara var gamla haschare och Djurgårdare överklass. Och det är faktiskt så fortfarande.
Jag har stöttat klubben i vått och torrt, men efter de här senaste vansinnigheterna från Firman och andra idioter känner jag att en säsong i lägre division kan vara bra. Skäms på er idioter!

allan

Officer
2004-10-24, 17:35
Nej nu går världen under!!

Pudzianovski
2004-10-24, 17:35
Jag skrev precis en tråd som hör ihop med denna.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=32179

Trance
2004-10-24, 17:56
Jag har varit AIK:are i hela mitt liv. Från början för att alla andra var det, men i vuxen ålder för att Bajare bara var gamla haschare och Djurgårdare överklass. Och det är faktiskt så fortfarande.
Jag har stöttat klubben i vått och torrt, men efter de här senaste vansinnigheterna från Firman och andra idioter känner jag att en säsong i lägre division kan vara bra. Skäms på er idioter!

allan


Det är lite lustigt hur olika de senaste händelserna blev bestraffade dock, vad hände igentligen vid AIK - Hammarby, rörelse mot en grind samt saker kastades tror jag. Det var väl ett stormningsförsök som klart förstärktes när polisen kommer springande och spelare av planen.

Detta anser tidningarna är "fotbollens död" osv. Det måste väl vara mycket värre än när t.ex. Djurgårdssupportrar slogs på läktaren och kastade skit bland barnfamiljer. Ändå blir AIK straffade mycket hårdare.

Jag skulle vilja säga att firman har haft minimal betydelse för varför AIK spelar där de gör nu, helt enkelt kass styrelse och lag. Bland annat en del jäkligt lustiga värvningar och tvingade spelsystem.

Fartman
2004-10-24, 19:43
yes, nu ska jag reta mina lumparpolare som är hängivna gnagare!! :devil:

mange_
2004-10-24, 19:46
kan bara säga att det känns UNDERBART skööönt att dom åkte ur. annars har hela hösten varit skit i fotbollsväg men nu känns det bra igen.... "bye bye gnaget bye bye gnaget"!!!!!!

Pontus
2004-10-24, 20:03
AHAHAHAHAHAHAHAH :laugh:

Bye bye gnaget! Verkligen tråkigt Allan :D :D

Allan
2004-10-24, 20:05
Jag struntar i hur det går för andra klubbar. Ramlar de ur så gör de det. Ramlar de inte ur så gör de inte det. Deras sak.

allan

Oskis
2004-10-24, 20:53
tihihihi

nordland
2004-10-24, 20:58
Fyyyyyy faaaaan....... Dags för en gravöl...... :cryout: :cryout: :cryout:

balder
2004-10-24, 21:03
hehe, Lycka till i superettan :thumbup:

Castro
2004-10-24, 21:06
Det var bättre på Pascal Simpsons tid.

Jorgen
2004-10-24, 21:08
Jag har aldrig förstått vad våldet har att göra med fotbollen. Vill dom så gärna slåss så finns det klubbar för sådant. Det hjälper ju knappast det egna laget varken spelmässigt eller ekonomiskt om fansen beter sig som svin. Om dom nu överhuvudtaget är intresserade av fotbollen så verkar det ytterst idiotiskt att uppföra sig på det viset. Nu är inte detta riktat till just Firman utan till alla hulliganer.

//Jörgen

Castro
2004-10-24, 21:18
Jag har aldrig förstått vad våldet har att göra med fotbollen. Vill dom så gärna slåss så finns det klubbar för sådant. Det hjälper ju knappast det egna laget varken spelmässigt eller ekonomiskt om fansen beter sig som svin. Om dom nu överhuvudtaget är intresserade av fotbollen så verkar det ytterst idiotiskt att uppföra sig på det viset. Nu är inte detta riktat till just Firman utan till alla hulliganer.

//Jörgen

Tyvärr är nog dessa huliganer inte ett dugg intresserade av fotboll. De flesta vill nog bara känna någon slags gemenskap och sedan triggar dem varandra till att göra iq-befridade saker. Beklagligt...

Trance
2004-10-24, 21:21
Tyvärr är nog dessa huliganer inte ett dugg intresserade av fotboll. De flesta vill nog bara känna någon slags gemenskap och sedan triggar dem varandra till att göra iq-befridade saker. Beklagligt...

Jag skulle vilja säga att det nog är en myt, de är extremt intresserade av fotboll och framför allt deras egna lag. Detta har gått överstyr dock.

kelk
2004-10-24, 21:43
Jag skulle vilja säga att det nog är en myt, de är extremt intresserade av fotboll och framför allt deras egna lag. Detta har gått överstyr dock.


Exakt vad är det som har gått överstyr? Kom inte och säg att det som hände på derbyt är det värsta som har hänt när det gäller svensk fotboll.

Garnax
2004-10-24, 21:45
Läste att dom förlorade på aftonbladet...

Så det är nog inte sant för allt som står där är lögner...

Pontus
2004-10-24, 21:48
Tyvärr är nog dessa huliganer inte ett dugg intresserade av fotboll. De flesta vill nog bara känna någon slags gemenskap och sedan triggar dem varandra till att göra iq-befridade saker. Beklagligt...
Så det är omöjligt att bråka samtidigt som man tycker om fotboll :confused: Eller stå och rycka i grindar :rolleyes:

Har man exempelvis följt sitt lag i ca 20 år måste man väl ändå ha nån gnutta fotbollsintresse...

Trance
2004-10-24, 21:49
Exakt vad är det som har gått överstyr? Kom inte och säg att det som hände på derbyt är det värsta som har hänt när det gäller svensk fotboll.


Har jag sagt det, sade jag inte till och med tvärtom tidigare i tråden?

Jag menar att firmakulturen är kärlek till sitt fotbollslag som är driven för långt, förstår att det inte är enbart att de vill försvara sitt lag utan även "kicken".

Jorgen
2004-10-24, 21:52
Exakt vad är det som har gått överstyr? Kom inte och säg att det som hände på derbyt är det värsta som har hänt när det gäller svensk fotboll.
Att det överhuvudtaget händer sådant är ren jävla skandal. Dom som är med på sådant borde portas från varenda fotbollsarena i hela Sverige. Just den matchen borde brutits och AIK borde förlorat med 3-0.
Våld har inget med fotboll att göra!!!

//Jörgen

Hardcore_pb
2004-10-24, 21:52
Exakt vad är det som har gått överstyr? Kom inte och säg att det som hände på derbyt är det värsta som har hänt när det gäller svensk fotboll.

att IFK killen dog tex. :(

Att man börjat gå ifrån heders reglerna vad gäller inte ge sig på dom som ligger, inte "granarna" osv.

har ju spårat ur fullständigt trakassera spelare som varit dåliga samt dom som bytt till ett annat stockholms lag, alla kanske inte trivs i en klubb får man inte byta då eller? Det är ju inte så smart med tanke på att det blir ju inte lättare att värva spelare Vem fan vill spela i ett lag där du kan räkna med att folk ska trakassera dig för att du haft en tung säsong :MrT:

/Hardcore

bolt
2004-10-24, 21:56
yes, nu ska jag reta mina lumparpolare som är hängivna gnagare!! :devil:

Första jag tänkte när jag hörde nyheten :D

Castro
2004-10-24, 21:56
Så det är omöjligt att bråka samtidigt som man tycker om fotboll :confused: Eller stå och rycka i grindar :rolleyes:

Har man exempelvis följt sitt lag i ca 20 år måste man väl ändå ha nån gnutta fotbollsintresse...

Nej det är inte omöjligt. Självklart är de flesta i hejarklacken som står och skriker och hejar fram sitt lag för allt vad de är värda väldigt fotbollsintresserade, men sen finns det ett gäng HULIGANER (läs folk om förstör) som bara är där för att bråka och förstöra och det är dessa som både syns och förstör mest. Om man upprepade gånger gör saker som förstör för den klubb man är anhängare till så är det inte fotbollen man är där för.

Fultjack
2004-10-24, 22:07
jag förstår inte heller våldet, tycker man ändå ska kunna umgås fast man håller på olika lag, tex

zam
2004-10-24, 22:11
Våld har inget med fotboll att göra!!!


Jag tar ingen ställning till vad som är rätt eller fel här,men fotboll och våld har alltid varit hårt förknippade i alla tider.Gilla det eller gilla det inte;faktum är att fotbollen i princip föddes UR ett upplopp!

scythe
2004-10-24, 22:14
Jag tror det handlar om en liten grupp idioter som skiter i fotboll. Syftar på de mer extrema fallen nu. T.ex. var det tydligen samma kille som för några år sedan sprang in på planen och hoppade på en domare som var den första att sitta anhållen för mordet på Anna Lindh.

kelk
2004-10-24, 22:25
Har jag sagt det, sade jag inte till och med tvärtom tidigare i tråden?

Jag menar att firmakulturen är kärlek till sitt fotbollslag som är driven för långt, förstår att det inte är enbart att de vill försvara sitt lag utan även "kicken".

Ojdå läste lite fel isf. :-)


Att det överhuvudtaget händer sådant är ren jävla skandal. Dom som är med på sådant borde portas från varenda fotbollsarena i hela Sverige. Just den matchen borde brutits och AIK borde förlorat med 3-0.
Våld har inget med fotboll att göra!!!

//Jörgen

Jag tycker inte att barnfamiljer, pajashattar och popcorn har något med fotboll. Borde vi inte stänga av dom då också?


att IFK killen dog tex.

Att man börjat gå ifrån heders reglerna vad gäller inte ge sig på dom som ligger, inte "granarna" osv.

har ju spårat ur fullständigt trakassera spelare som varit dåliga samt dom som bytt till ett annat stockholms lag, alla kanske inte trivs i en klubb får man inte byta då eller? Det är ju inte så smart med tanke på att det blir ju inte lättare att värva spelare Vem fan vill spela i ett lag där du kan räkna med att folk ska trakassera dig för att du haft en tung säsong
/Hardcore

Det som har hänt är ju faktist att "granarna" har börjat bara casualmundering så det är nog relativt svårt för en rivaliserande firma att se om det är deras antagonister som sitter inne på puben.

R.I.P Tony

Jag tror det handlar om en liten grupp idioter som skiter i fotboll. Syftar på de mer extrema fallen nu. T.ex. var det tydligen samma kille som för några år sedan sprang in på planen och hoppade på en domare som var den första att sitta anhållen för mordet på Anna Lindh.

Att han som först blev anhållen för mordet på Anna Lindh(RIP) var "TerrorTommy" är helt fel.

Sultanen
2004-10-24, 23:27
ja fattar inte Gårdare! åker ni heldre på en ointressant borta match mot Gefle än spelar en ärofylld pälsstående bortamatch mot Gnaget!?

Dav0d
2004-10-24, 23:32
Filmen *Footbal factory* beskriver allting väldigt bra, släpps väll snart på hyr film. Och visst bryr dom sig om laget men mest av allt att slåss gemensamt med ett mål, skada & döda dom som står emot. Om det är än väktare i tunnelbanan eller en grupp Djurgårdare som då är fallet bland AIK Fansen, det spelar ingen roll. :smash:

Bencharkungen
2004-10-24, 23:42
En stor tår föll från kinden idag. Mången gång har man stått på norra stå, dock inte så ofta nu för tiden då östra är lite lugnare och bekvämare.

Dock kan jag inte förstå varför anhängare av andra stockholmslag blir så himla glada. Att möta Gnaget i ett derby är väl fotbollssäsongens höjdpunkt, eller?

Dav0d
2004-10-25, 00:17
Har du rätt i, tror dom i grunden känner sig hotade av oss. För dom vet att våra spelare kan verkligen bra, så länge dom är ledda bra. Vilket faktumet har bevisat att dom inte är. Men det kommer ! :whipped:

Dalle
2004-10-25, 00:26
En stor tår föll från kinden idag. Mången gång har man stått på norra stå, dock inte så ofta nu för tiden då östra är lite lugnare och bekvämare.

Dock kan jag inte förstå varför anhängare av andra stockholmslag blir så himla glada. Att möta Gnaget i ett derby är väl fotbollssäsongens höjdpunkt, eller?

Knappast ! :)
Varför skulle det vara så speciellt att möta er ? Först måste man åka till råsunda vilket bara det är värdelöst. Tycker alla matcher på Söderstadion är bättre än derbyna. Det kännas som med hockeyn för ett antal år sen med förmånga derbyn, dom blir mindre och mindre värda men nästa år då är det bara två. Då kommer det vara mycket mer spänning.

Jorgen
2004-10-25, 04:30
Jag tycker inte att barnfamiljer, pajashattar och popcorn har något med fotboll. Borde vi inte stänga av dom då också?
När barnfamiljerna, pajashattarna eller popcornen börjar slåss och bete sig som svin så fort det vankas match så skall dom självklart bort.
Helt ärligt, tycker du själv att det är ok att misshandla en person bara för att denne inte håller på samma fotbollslag som du?

//Jörgen

casper_tfg
2004-10-25, 04:57
Jag tror det handlar om en liten grupp idioter som skiter i fotboll. Syftar på de mer extrema fallen nu. T.ex. var det tydligen samma kille som för några år sedan sprang in på planen och hoppade på en domare som var den första att sitta anhållen för mordet på Anna Lindh.


du är helt fel ute terror tommy har inget med 35 åringen att göra

casper_tfg
2004-10-25, 04:58
ja fattar inte Gårdare! åker ni heldre på en ointressant borta match mot Gefle än spelar en ärofylld pälsstående bortamatch mot Gnaget!?

ja :laugh: :laugh:

z_bumbi
2004-10-25, 07:51
Jag tar ingen ställning till vad som är rätt eller fel här,men fotboll och våld har alltid varit hårt förknippade i alla tider.Gilla det eller gilla det inte;faktum är att fotbollen i princip föddes UR ett upplopp!

Hur många upplopp ser man vid..
Bandy?
Boxnings-sm?
Fältskytte?
Militär femkamp?

Alla idrotter som har ett ännu större ursprung ur våld..

palme
2004-10-25, 08:12
Jävligt glad att gnaget åkte ur, ni har inget i högsta serien att göra.

Forza DIF! :hbang:

JJ
2004-10-25, 08:30
Dock kan jag inte förstå varför anhängare av andra stockholmslag blir så himla glada. Att möta Gnaget i ett derby är väl fotbollssäsongens höjdpunkt, eller?

Jo, derbyn är kul (dock hatar jag att spela på Råsunda) och jag hoppas Gnaget kommer upp om ett år. Men ett år i ettan kan de gott ta. Tror till och med att det kan vara bra för klubben i längden (förutsatt att de snabbt tar sig upp igen).
Forza bajen!

mangs
2004-10-25, 09:05
Man kan tycka vad man vill om dessa huliganer men när det gäller AIK så tycker jag personligen att det är synda att ett så stort och klassiskt lag skall åka ur Allsvenskan. jag kommer ihåg 99' när MFF åkte ut och hela Sverige utom vi här nere skrattade och pekade finger för att Sveriges största och bästa förening åkte ur. Det kändes för jävligt så jag vet hur ni känner. Dock gäller dett att knyta nävarna och ta sig upp ur skiten igen. Här gäller det både för klubben och spelarna att visa hjärta samt för supportrarna att stödja laget ännu mer genom sång och glädje. Detta kan lyfta laget tillbaka till där de hör hemma.

Intressant är att MFF höjde sitt publiksnitt samt antalet sponsorer året de speladei Superettan och sedan har det bara blivit bättre och bättre. Idag snittar vi 20' på läktaren jämfört med 6-7' 98-99.

Ikväll kommer ca 5000 däribland jag ge oss iväg till Götelaborg för att titta på när vårt lag skall krossa sillastrypare och vi vinner läktarmatchen. jag hoppas att det blir en fotbolssfest och att den inte urartar som ett viss Stockholmsderby gjorde förra veckan. Tycker hela Sverige skall hålla sina fotbollstumamr för att det blir en klang och jubel-föreställning och inget bråk.


Mot guld 2004!

daja
2004-10-25, 09:13
Fan va skönt att AIK kommer hänga i "superEttan" nästa år! AIK:are har nån jäkla övertro ala England på sitt lag. Inse att ni inte platsar bland oss Djurgårdare. :thefinger

zam
2004-10-25, 09:54
Hur många upplopp ser man vid..
Bandy?
Boxnings-sm?
Fältskytte?
Militär femkamp?

Alla idrotter som har ett ännu större ursprung ur våld..

Har dessa varit förknippade med våld sen sportens födelse? Nej.
Förklara gärna det större våldsursprunget i bandy?Fältskytte?

z_bumbi
2004-10-25, 10:06
Har dessa varit förknippade med våld sen sportens födelse? Nej.
Förklara gärna det större våldsursprunget i bandy?Fältskytte?

Bandy bygger på en indiansk sport, där slog man ihjäl varandra med stora läderklubbor i jakten på en liten läderboll.
Idag finns det en snällare variant i skottland samt även självklart i USA/Kanada.
I Skottland där det är mer organiserat så bryter man regelbundet några ben då och då för man "får" fortfarande träffa motspelaren med klubban.

Fältskytte. Är det inte helt uppenbart att det är en träningsform för militären alt jägare dvs hela ursprungssyfter är att man ska lära sig träffa mål för att döda dem, finns det något mer våldsamt än det?

Teorin om att fotboll bygger på våld och att man därför ska tycka det är naturligt att idioter dras dit förstår jag alltså inte

zam
2004-10-25, 10:55
Bandy bygger på en indiansk sport, där slog man ihjäl varandra med stora läderklubbor i jakten på en liten läderboll.
Idag finns det en snällare variant i skottland samt även självklart i USA/Kanada.
I Skottland där det är mer organiserat så bryter man regelbundet några ben då och då för man "får" fortfarande träffa motspelaren med klubban.

Fältskytte. Är det inte helt uppenbart att det är en träningsform för militären alt jägare dvs hela ursprungssyfter är att man ska lära sig träffa mål för att döda dem, finns det något mer våldsamt än det?

Teorin om att fotboll bygger på våld och att man därför ska tycka det är naturligt att idioter dras dit förstår jag alltså inte

Bandyn härstammar så vitt jag vet från Egypten för tusentals år sen och något våld har jag inte läst nåt om.I den indianska varianten användes väl ben från djur och inte heller där har jag hört eller läst om nåt våld.
Men det är möjligt att jag har fel,är inte 110% påläst i ämnet.

Fältskytte och våld är rätt långsökt för mig.Visserligen används vapen men under ordnade former.Ingen är väl intresserad av att döda någon?

Vapen=våld var inte riktigt det jag syftade på.

De första fotbollsmatcherna som spelades var ju regelrätta byslagsmål där några få sparkade boll(eller huvud) och resten gick lösa på varandra.
Ganska snarlikt idag alltså och har följt fotbollen hela vägen,särskilt i England.

Så mycket närmare än så går inte att komma.

Som sagt,jag säger inte vad som är rätt eller fel,idioter eller inte,bara konstaterar att kopplingen finns,har alltid funnits och är svår att sudda ut.

kelk
2004-10-25, 11:09
När barnfamiljerna, pajashattarna eller popcornen börjar slåss och bete sig som svin så fort det vankas match så skall dom självklart bort.
Helt ärligt, tycker du själv att det är ok att misshandla en person bara för att denne inte håller på samma fotbollslag som du?

//Jörgen

Nej, jag syftade mer på det här.


blablablablahejhej..
..
..
.
Våld har inget med fotboll att göra!!!


Våld har nog mer med fotboll att göra än barnfamiljer, popcorn och pajashattar!
När blev en helt "oskyldig" person senast utsatt för våld ifrån en sk. fotbollshuligan?
Hammarbysupportern som blev misshandlad med ett järnrör i göteborg för ett antal år sen skulle jag tro att det är.

Jag respekterar din åsikt men jag delar den inte.
Tack för mig!

z_bumbi
2004-10-25, 11:21
När blev en helt "oskyldig" person senast utsatt för våld ifrån en sk. fotbollshuligan?

Varenda polis som får massor av skräp kastat på sig räknas inte?

mange_
2004-10-25, 11:51
jag tycker polisen borde hålla sig undan och låta alla huliganer göra upp. Spar pengar och alla är med på noterna.

Action
2004-10-25, 12:43
jag tycker polisen borde hålla sig undan och låta alla huliganer göra upp. Spar pengar och alla är med på noterna.

Vem ska sedan betala för all förstörelse och all vårdkostnad!!

mange_
2004-10-25, 12:58
det var ju självklart inte ett överdrivet seriöst förslag. Men förstörelse? dom får träffas på en stor äng och starta på varsin sida och sedan slåss. Vårdkostnare tror jag inte blir så fruktansvärt mycket alla brukar klara sig relativt bra.

Pudzianovski
2004-10-25, 13:08
Hörde att fotbollen härstammar från då byar gjorde upp för länge sen.

Då var det betydligt våldsammare och riktigt brutalt. Man kunde tex ge igen rejält på en i andra byn genom att bryta benet av honom eller sparka sönder ngt på honom osv. Från början var det inte ovnaligt att man både sparkade och höll i bollen (fast det var nog inte en boll) med händerna.

Efterhand så utvecklades ur detta 2 sporter. Den ena var rugby och den andra var fotboll.

Finns säkert ngn bättre info om detta men jag orkar inte leta.

Spännande va. :sleep:

ErikWrestlingFreaket
2004-10-25, 15:21
Hörde att fotbollen härstammar från då byar gjorde upp för länge sen.

Då var det betydligt våldsammare och riktigt brutalt. Man kunde tex ge igen rejält på en i andra byn genom att bryta benet av honom eller sparka sönder ngt på honom osv. Från början var det inte ovnaligt att man både sparkade och höll i bollen (fast det var nog inte en boll) med händerna.

Efterhand så utvecklades ur detta 2 sporter. Den ena var rugby och den andra var fotboll.

Finns säkert ngn bättre info om detta men jag orkar inte leta.

Spännande va. :sleep:


Inte bara jag som läser på mjölkpacketen? :D


Tycker det är idiotiskt att försvara våld inom fotbollsmatcher och det säger ju en hel del vilka ni är på läktarn.


/tricklev

mange_
2004-10-25, 15:42
jag tycker våld PÅ fotbollsarenorna är fruktansvärt onödigt. Ger ingenting förutom klubben massor med böter. Sedan är det upp till var och en och finna sinna nöjen utanför planen!

Bencharkungen
2004-10-25, 16:21
Glada gårdare och söderp**k. SUCK

Era klubbar går ju miste om intäkter från derbyna. Vilket resulterar i mindre budget för laget och sämre framtida värvningar.

Pontus
2004-10-25, 16:37
http://www.jarnkaminerna.se/images/veckans/aik_superettan.jpg

http://www.jarnkaminerna.se/interaktivt.asp?action=vote&id=49

casper_tfg
2004-10-25, 17:17
Vem ska sedan betala för all förstörelse och all vårdkostnad!!


det är nog inte firmorna som vandaliserar dom är nog nöjda med att slå varann på käften, Låt alla ha sin hobby inte ofta oskyldiga drabbas!!

Tricklev
2004-10-25, 17:21
det är nog inte firmorna som vandaliserar dom är nog nöjda med att slå varann på käften, Låt alla ha sin hobby inte ofta oskyldiga drabbas!!

Om det bästa i ens liv är att slås så borde man nog se över sitt liv lite.

Allan
2004-10-25, 17:48
Folk som tycker det är OK att slåss är idioter. Folk som tycker det är OK att slåss i samband med fotboll är definitivt idioter. Att säga att de inte drabbar oskyldiga är rent korkat - om jag tycker det är obehagligt är jag drabbad. Jag behöver inte bli misshandlad för att kunna sägas vara drabbad. Jag vill kunna ta med mina barn på fotboll utan att vara tvungen att gå omvägar, eller få höra att grannens sjuåring ska få stryk av ett gäng fyllon i blå-rött-gult, bara för att han har en AIK-halsduk.
Framförallt ska man inte behöva höra av ett annat blå-rött-gult pucko att han fick skylla sig själv för att han hade fel halsduk. Det var ju bara att ta av den. Jag kan säga att hans grabb fortfarande inte förstår varför en vuxen karl säger sånt till honom. Och inte jag heller.

Jag vet svart-gula idioter som gjort samma sak mot andra lags fans. Jag har hört talas om Bajenfans som gjort samma sak.

Så vad fan har det med fotboll att göra? Och vad har de i skallen?

Jag skäms över att vara medlem i samma klubb som såna idioter, och fanns det en möjlighet skulle jag se till att Firmans medlemmars nyllen blev offentliggjorda överallt. att de blev svartlistade på arbetsplatser och i affärer, på pubar och restauranger. Funkade det skulle säkert de andra klubbarna följa efter.

Det skulle vara avskyvärt om deras jävla tilltag på Råsunda senast gett Gnaget det sista halmstråt för att klara sig kvar. Nu får vi klara av Superettan och komma tilbaks.

allan

casper_tfg
2004-10-25, 17:54
Folk som tycker det är OK att slåss är idioter. Folk som tycker det är OK att slåss i samband med fotboll är definitivt idioter. Att säga att de inte drabbar oskyldiga är rent korkat - om jag tycker det är obehagligt är jag drabbad. Jag behöver inte bli misshandlad för att kunna sägas vara drabbad. Jag vill kunna ta med mina barn på fotboll utan att vara tvungen att gå omvägar, eller få höra att grannens sjuåring ska få stryk av ett gäng fyllon i blå-rött-gult, bara för att han har en AIK-halsduk.
Framförallt ska man inte behöva höra av ett annat blå-rött-gult pucko att han fick skylla sig själv för att han hade fel halsduk. Det var ju bara att ta av den. Jag kan säga att hans grabb fortfarande inte förstår varför en vuxen karl säger sånt till honom. Och inte jag heller.

Jag vet svart-gula idioter som gjort samma sak mot andra lags fans. Jag har hört talas om Bajenfans som gjort samma sak.

Så vad fan har det med fotboll att göra? Och vad har de i skallen?

Jag skäms över att vara medlem i samma klubb som såna idioter, och fanns det en möjlighet skulle jag se till att Firmans medlemmars nyllen blev offentliggjorda överallt. att de blev svartlistade på arbetsplatser och i affärer, på pubar och restauranger. Funkade det skulle säkert de andra klubbarna följa efter.

Det skulle vara avskyvärt om deras jävla tilltag på Råsunda senast gett Gnaget det sista halmstråt för att klara sig kvar. Nu får vi klara av Superettan och komma tilbaks.

allan


jag är helt säker på att firmorna inte ger sig på barn, dom springer knappast runt draperade i lag färger det är nog vanliga fulla julgrannar du pratar om

MacLeod
2004-10-25, 19:38
Allan: Ni har ju tagit er upp förr och lär göra det igen. Jag tycker som så många andra att det är riktigt trist att gnaget åker ur, det blir inte samma sak utan er. Men när ni väl är tillbaka, tänk vilka jävla derbyn det kommer att bli då!

Fok
2004-10-25, 19:54
Glada gårdare och söderp**k. SUCK

Era klubbar går ju miste om intäkter från derbyna. Vilket resulterar i mindre budget för laget och sämre framtida värvningar.

AIK ur allsvenskan = priceless

Budget hit eller dit, det är ovärderligt.

Tricklev
2004-10-25, 19:59
jag är helt säker på att firmorna inte ger sig på barn

Även om dom inte ger sig på barn så är det väldigt obehagligt och hur förklarar man för sina barn att vuxna män har en rätt och att dom tom borde göra det dom gör när dom kastar in saker på planen och slåss?

Allan
2004-10-25, 20:17
AIK ur allsvenskan = priceless

Budget hit eller dit, det är ovärderligt.

Sicken idiot.

allan

Sultanen
2004-10-25, 20:20
fan ja fattar inte hur det kan finnas sånna fjortisar som ni som lever för att det ska dåligt för AIK istället för att det ska gå bra för Djurgårn!

tycker verkligen synd om er...

Sultanen
2004-10-25, 20:21
Sicken idiot.

allan


det e sant...

men Allan du får tänka på att det där inte är äkta fans utan dom bara går för att motsåndarlaget ska förlora...

Fok
2004-10-25, 20:32
Hur är det idiotiskt?

Djurgården och AIK har alltid varit de största rivaliserande klubbarna i Sverige. Jag föredrar AIK i superettan framför allsvenskan, för jag tycker helt enkelt inte om AIK. Om det resulterar i att det blir ett derby mindre, känns för mig helt oväsentligt.

Ge mig ett argument till varför JAG skulle vilja ha AIK, en klubb som jag inte tycker om, kvar i allsvenskan istället.

Sultanen
2004-10-25, 20:37
Hur är det idiotiskt?

Djurgården och AIK har alltid varit de största rivaliserande klubbarna i Sverige. Jag föredrar AIK i superettan framför allsvenskan, för jag tycker helt enkelt inte om AIK. Om det resulterar i att det blir ett derby mindre, känns för mig helt oväsentligt.

Ge mig ett argument till varför JAG skulle vilja ha AIK, en klubb som jag inte tycker om, kvar i allsvenskan istället.


hur kan man ha nått emot en klubb?
det hade ja när ja va 14 d kan ja erkänna...

Ja går heldre på en bortmatch mot dif än på en bortmatch mot gefle...

Fok
2004-10-25, 20:41
hur kan man ha nått emot en klubb?
det hade ja när ja va 14 d kan ja erkänna...

Ja går heldre på en bortmatch mot dif än på en bortmatch mot gefle...

Ja och det får stå för dig. Jag föredrar Gävle framför AIK alla dagar och det är min åsikt. Sen att ni inte håller med är helt okej med mig, men att kalla mig idiot över det verkar ju smått motsägelsefullt då du säger att du föredrar DIF framför Gävle.

Allan
2004-10-25, 20:57
Gävle...hmmmm...vad hade de för publiksnitt? Trehundra per match eller...? Verkar ju vara ett jättekul ställe....Och jag förstår fortfarande inte varför det är viktigare att ogilla ett lag än att gilla sitt eget. För det måste det ju handla om när man tycker att det är bättre med ekonomisk förlust på att åka iväg ut i landet istället för att tjäna pengar hemma i Stockholm.

Liknar ju hockeyn. Hörde häromdagen att DIF Hockey ska satsa pengar på att få upp Bajen eller AIK i högsta serien så snabbt som möjligt. Annars går det ju åt h-e för Djurgården också.


allan

Sven_b
2004-10-25, 21:10
Även om dom inte ger sig på barn så är det väldigt obehagligt och hur förklarar man för sina barn att vuxna män har en rätt och att dom tom borde göra det dom gör när dom kastar in saker på planen och slåss?

Inte för att det är nån ursäkt men 9 gånger av 10 så bestämmer firma killarna träff någonstans innan matchen för att slåss och ofta ganska avskillt för att få vara ifred från polisen, sen det där med att kasta in saker på planen är det knappast bara dom som gör skulle tro att det är fulla 15åringar som gör för det mästa men det är som sagt lika illa ändå!

Om ni är intresserade av att läsa lite om dom så kan ni kika in på www.sverigescenen.com!

casper_tfg
2004-10-25, 21:10
det är helt ok att bli kallad idiot AIK spelar iallafall inte i allsvenskan
och det var inte en gnagare som tyckte synd om DIF på 80-90 talet

casper_tfg
2004-10-25, 21:16
hur kan man ha nått emot en klubb?
det hade ja när ja va 14 d kan ja erkänna...

Ja går heldre på en bortmatch mot dif än på en bortmatch mot gefle...


varför heja på ett lag om man inte kan tycka mindre bra om andra?

mange_
2004-10-25, 21:22
hur kan man ha nått emot en klubb?
det hade ja när ja va 14 d kan ja erkänna...

Ja går heldre på en bortmatch mot dif än på en bortmatch mot gefle...

Hatet kommer med kärleken. Älskar man en klubb nåt fruktansvärt så blir det nästan automatiskt att man hatar dom klubbarna som försöker ta poäng av en speciellt lag från sthlm. Precis som jag hatar danmark, norge så hatar jag dif, aik. Jag vet inte vad ni har för liv ni kanske har så mycket annat å tänka på. Men själv har jag ett ganska värdelöst liv så fotboll är mitt liv!!... och därför blir det lätt att man hatar alla andra klubbar!!

sedan så är jag så jävla trött på allmänheten ovetande dom tror att det är huliganerna som springer utanför arenorna och skriker på barn och vuxna och andra julgrannar. det är fulla fjortisar som vill spela tuffa som står för den biten!! huliganerna ger sig på andra huliganer för dom älskar sitt lag och gillar våld och kom inte å säg att huliganer inte bryr sig om fotboll för det är PRECIS vad dom gör mer än några andra skulle jag tro!!

Fok
2004-10-25, 21:26
Gävle...hmmmm...vad hade de för publiksnitt? Trehundra per match eller...? Verkar ju vara ett jättekul ställe....Och jag förstår fortfarande inte varför det är viktigare att ogilla ett lag än att gilla sitt eget. För det måste det ju handla om när man tycker att det är bättre med ekonomisk förlust på att åka iväg ut i landet istället för att tjäna pengar hemma i Stockholm.

Liknar ju hockeyn. Hörde häromdagen att DIF Hockey ska satsa pengar på att få upp Bajen eller AIK i högsta serien så snabbt som möjligt. Annars går det ju åt h-e för Djurgården också.


allan

Tja, jag är enbart fotbollsintresserad så hockeyn intresserar mig inte, men jag förstår om den håller på att dö ut helt med det seriesystem som finns och priserna dom tar för en biljett. Jag har heller aldrig sagt att jag ogillar AIK mer än jag älskar Djurgården. Sen så tycker jag ärligt talat AIK spelar en tråkig fotboll och jag blir gärna av med dom. Jag menar dom vann SM-guld -98.

ALLSVENSKAN 1998
1 A.I.K. 26 11 13 2 25-15 46

25 mål framåt på 26 matcher är inte vad jag tycker är kul fotboll. I år ligger nu på 20 med en match kvar att spela och om ni tycker det är kul att gå och se på så respekterar jag det, jag vill dock inte se det om jag inte måste.

brema
2004-10-25, 21:33
Hatet kommer med kärleken. Älskar man en klubb nåt fruktansvärt så blir det nästan automatiskt att man hatar dom klubbarna som försöker ta poäng av en speciellt lag från sthlm. Precis som jag hatar danmark, norge så hatar jag dif, aik.

Men VARFÖR är det så? Här i GBG skanderade delar av "änglarna" Hata Malmö idag på ett fullsatt Ullevi..
Som tur är finns det undantag, Frölunda Indians fans är underbara!
"Aldrig hata, bara älska, goa gubbar!"

mange_
2004-10-25, 21:36
som sagt älskar man ett lag så fruktansvärt mycket blir det lätt att man hatar alla andra. sedan har jag inget emot lite hat ger bara lite extra stämmning. blir så jävla trött på alla som ska hålla på och älska sinna motståndare.

Tricklev
2004-10-25, 21:36
Hatet kommer med kärleken. Älskar man en klubb nåt fruktansvärt så blir det nästan automatiskt att man hatar dom klubbarna som försöker ta poäng av en speciellt lag från sthlm. Precis som jag hatar danmark, norge så hatar jag dif, aik. Jag vet inte vad ni har för liv ni kanske har så mycket annat å tänka på. Men själv har jag ett ganska värdelöst liv så fotboll är mitt liv!!... och därför blir det lätt att man hatar alla andra klubbar!!

Håller med dig :thumbup: När jag har tjej så hatar jag alla andra tjejer för dom kanske försöker sno uppmärksamhet ifrån henne eller något, precis på samma sät hatar jag alla bröder/systrar, för dom kanske är bättre än mina :laugh:

Jorgen
2004-10-25, 21:39
som sagt älskar man ett lag så fruktansvärt mycket blir det lätt att man hatar alla andra. sedan har jag inget emot lite hat ger bara lite extra stämmning. blir så jävla trött på alla som ska hålla på och älska sinna motståndare.
Man behöver inte älska sina motståndare. Men man skall respektera dom.
Jag älskar mig själv, så jag hatar per automatik dig. Eller?

//Jörgen

Fok
2004-10-25, 21:48
Man behöver inte älska sina motståndare. Men man skall respektera dom.
Jag älskar mig själv, så jag hatar per automatik dig. Eller?

//Jörgen

Vad har respekt med saken att göra?
Hur faller det in i sammanhanget där ett lag spelar en usel och tråkig fotboll och har varit "din" klubbs västa rival genom årtionden? Är det respektlöst att inte vilja ha det laget kvar?

Och nej du behöver inte hata någon. Men du älskar dig själv och du ogillar någon annan och det finns en tredje part som du är likgiltig till. Om du fick rangordna de tre hur skulle dom hamna, där du är #1?

Jorgen
2004-10-25, 21:52
Vad har respekt med saken att göra?
Hur faller det in i sammanhanget där ett lag spelar en usel och tråkig fotboll och har varit "din" klubbs västa rival genom årtionden? Är det respektlöst att inte vilja ha det laget kvar?
Respekt har i högsta grad med saken att göra.
Att det laget spelar en usel och tråkig fotboll kanske inte alla håller med om (nej jag är ingen AIK:are). Hur kul skulle fotbollen vara om det inte fanns rivaler?
Men faktum kvarstår, det är respektlöst att hata ett annat lag. Man behöver inte tycka om laget, inte tycka att dom spelar bra fotboll, men man skall fanimej respektera det ändå.

//Jörgen

mange_
2004-10-25, 21:54
Man behöver inte älska sina motståndare. Men man skall respektera dom.
Jag älskar mig själv, så jag hatar per automatik dig. Eller?

//Jörgen

om jag försöker ta ifrån dig ALLT du älskar skulle inte du hata mig då?? eller om jag rentav någon gång tagit ifrån dig allt du älskat skulle du hata mig då??

Det var ni som blev extrema först så då svarar jag på sammma sätt.

Jorgen
2004-10-25, 21:54
Och nej du behöver inte hata någon. Men du älskar dig själv och du ogillar någon annan och det finns en tredje part som du är likgiltig till. Om du fick rangordna de tre hur skulle dom hamna, där du är #1?
Rangordna? Jag må vara en trög skåning, men jag fattar inte vad du menar.

//Jörgen

Jorgen
2004-10-25, 21:57
om jag försöker ta ifrån dig ALLT du älskar skulle inte du hata mig då?? eller om jag rentav någon gång tagit ifrån dig allt du älskat skulle du hata mig då??

Det var ni som blev extrema först så då svarar jag på sammma sätt.
Nej, jag skulle inte hata någon som hade försökt ta ALLT jag älskar ifrån mig.
Jag skulle inte hata dig om du nu skulle tagit allt jag älskar ifrån mig.
Men nu pratar vi om fotboll. Och jag betvivlar att det finns någon som bara älskar fotboll. Om det gör det så är det en tragisk människa.

//Jörgen

Fok
2004-10-25, 21:58
Rangordna? Jag må vara en trög skåning, men jag fattar inte vad du menar.

//Jörgen

Jag tyckte jag hade en bra liknelse på gång men jag läste igenom den själv nu och kan knappt begripa den själv. Jag börjar bli trött tror jag.

mange_
2004-10-25, 22:04
Nej, jag skulle inte hata någon som hade försökt ta ALLT jag älskar ifrån mig.
Jag skulle inte hata dig om du nu skulle tagit allt jag älskar ifrån mig.
Men nu pratar vi om fotboll. Och jag betvivlar att det finns någon som bara älskar fotboll. Om det gör det så är det en tragisk människa.

//Jörgen


så om jag tog din dotter ifrån dig så skulle du inte hata mig??? du kanske inte har barn iof..men argumentenj bröjar bli extremt dumma överhuvudtaget. och nej man kanske inte bara älskar fotobll men det kanske är topp 5. men du verkar vara en vetttig människa..själv kan jag inte hjälpa attr jag hatar..jag är en deprimerad och hatisk människa..

sovdags!

z_bumbi
2004-10-26, 07:08
Inte för att det är nån ursäkt men 9 gånger av 10 så bestämmer firma killarna träff någonstans innan matchen för att slåss och ofta ganska avskillt för att få vara ifred från polisen,


Varför inte hyra globen om de nu vill vara ifred från polisen, sälj biljetter och sen kör man, man kan ha en organbil redo samt ev överskott går till annan välgörenhet.
T ex i AIK:s fall att fixa det inkomstbortfall som idioterna har ställt till med från början.

Helen@
2004-10-26, 08:14
...men vänta här nu...AIK, vilka är det? *slår i boken Sportens Historia *

:D

//@neleH

Bencharkungen
2004-10-26, 15:54
Själv hatar jag inga lag. Tycker det känns fjortis när de skriker ut sina hatramsor när fantasin tryter, istället för att lyfta fram det egna laget. Kom till Rest. Råshaga innan derby och skåla med både gårdare, bajare och gnagare istället så får ni se hur enkelt det är att vara människa.

casper_tfg
2004-10-26, 16:37
Själv hatar jag inga lag. Tycker det känns fjortis när de skriker ut sina hatramsor när fantasin tryter, istället för att lyfta fram det egna laget. Kom till Rest. Råshaga innan derby och skåla med både gårdare, bajare och gnagare istället så får ni se hur enkelt det är att vara människa.


då är jag hellre fjortis

mange_
2004-10-26, 16:45
jag ansluter mig också. Tänk hur mycket roligare vi har som hatar vi kan glädjas åt att vinna sedan när vi inte vinner s kan vi glädjas åt att nåt annat lag förlorar!
FAn vad trött jag blir på alla dessa jävla muppar "varför hata när man kan älska" Hat är en naturlig känsla varför förtrycka den!

zam
2004-10-26, 16:52
LOL har en känsla av att ni aldrig kommer att enas i denna tråd... :D

Allan
2004-10-26, 16:53
Nå det säger ju mer om er mognadsgrad än om de lag ni påstår er gilla.

allan

Supercharger
2004-10-26, 19:22
Jag gårdare och tycker att det som AIK-fansen/huliganerna gjort är förjävligt!

MEN! NU när det bara är 2st sthlm:s lag i Allsvenskan så kommer det att slå mot oss också... Ett derby drar ju in lite pengar om man säger så...

Fok
2004-10-26, 21:20
Jag gårdare och tycker att det som AIK-fansen/huliganerna gjort är förjävligt!

MEN! NU när det bara är 2st sthlm:s lag i Allsvenskan så kommer det att slå mot oss också... Ett derby drar ju in lite pengar om man säger så...

Allt handlar inte om pengar. Om så va fallet kunde dom väl lägga ner sporten och ge sig in i branchser som genererar mer pengar än fotbollen.

Trance
2004-10-26, 22:05
Allt handlar inte om pengar. Om så va fallet kunde dom väl lägga ner sporten och ge sig in i branchser som genererar mer pengar än fotbollen.


Så djurgården skall sadla om till byggfirma?

Slayerized
2004-10-26, 23:35
Såna här saker har aldrig gått att diskutera. Folk som inte är aktiva supportrar/klackmänniskor har oftast svårt att förstå hur pass medryckande det kan vara att gå på fotboll. Ja det är en slags masshysteri. Känslorna förstärks med flera hundra procent (ofta), när du befinner dig mitt i en stor klack. Vissa av oss älskar den känslan.
Jag ska inte försvara vad vissa AIK:are gjorde, men jag kan förstå dem. Jag kan förstå dem, men inte acceptera vad de gjorde. Jag förstår varför de blev arga och hur arga de blev, men jag förstår inte vad de ville uppnå med det de gjorde. (Dessutom ogillar jag när folk säger saker som "de är inga riktiga supportrar.." Det kan de visst vara, men det är en annan diskussion.)

Angående hat. Jag, som MFF-are, "hatar" Helsingborg, jag "hatar" Göteborg och jag "hatar" alla Sthlmslag. Det säger jag ofta.
Innebörden, för min del, är dock inte att jag önskar lagen eller deras supportrar ur livet. Eller ens ur Allsvenskan.
AIK åkte ur. Gefle kom upp. Hur kul är det på stadion då Gefle kommer på besök jämfört med AIK? Hur blir läktarmatchen? Det ska vara rivalitet och hets mellan klackarna. De hånar oss och vi hånar dem. Det hör till.
Det är väl inte frågan om direkt hat. Hade man verkligen hatat ett lag hade man inte gått och tittat när ens egna lag spelade mot dem.
Men visst man skriker att man hatar dem, att de är skit och hånar dem på alla möjliga sätt. Det är "vi mot dem"-känsla, in absurdum.

Sen att man på hockeymatcher älskar allt och alla är en helt anna femma. Läktarkulturen inom ishockey är ett enda stort skämt anser jag. Jag har aldrig förstått mig på Hockey överhuvudtaget visserligen.

Jense
2004-10-26, 23:40
typ kim källström kommer tillbaka om 10-12 år som golvläggare


slayer, ja. så där är det, trode jag alla visste =p

men man slutar inte tänka helt själv.. om 100 pers ut malmöklacken gått ner på plan, hade du gått ner eller sprungit som en idiot bara för att resten gick?

Fok
2004-10-27, 08:36
Så djurgården skall sadla om till byggfirma?

Allt handlar inte om pengar. Om så va fallet kunde dom väl lägga ner sporten och ge sig in i branchser som genererar mer pengar än fotbollen.

Nej det ska dom inte eftersom allt inte handlar om pengar...................

casper_tfg
2004-10-27, 12:04
Jag gårdare och tycker att det som AIK-fansen/huliganerna gjort är förjävligt!

MEN! NU när det bara är 2st sthlm:s lag i Allsvenskan så kommer det att slå mot oss också... Ett derby drar ju in lite pengar om man säger så...

Det heter Djurgårdare ,Gårdare är ett skällsord som används av gnagare :nono:

Allan
2004-10-27, 17:06
För ordningens skull - då får ni rensa ut Gårdare från hemsidan då,eftersom det förekommer i matchkallelser osv....Och vi kallar icke Djurgårdens fans för Gårdare *fnys*....


allan

casper_tfg
2004-10-27, 19:23
jag älskar Djurgården och jag tycker illa om aik tillhör jag inte Djurgårdens fans då?