handdator

Visa fullständig version : Yeah baby, liiight account


aliquis
2004-10-23, 11:01
http://skabb.no-ip.org/~hagge/bank.PNG

Jag är rik :D
Jag som tänkte gå o handla :(

Froddan
2004-10-23, 11:06
Inte lätt. Vet hur det är.. :D

Herkulez
2004-10-23, 11:39
http://skabb.no-ip.org/~hagge/bank.PNG

Jag är rik :D
Jag som tänkte gå o handla :(
fan du har ju inte ens råd med en sojaböna människa :D


coolt efternamn förövrigt =)

s_himself
2004-10-23, 11:45
krüger... hette nog han som hade tändsticksfabriken i västervik för många många år sedan, blev väl skjuten ellern åt :D

Sådär mycket pengar har fan jag också! eller jag har nog 20kr iaf!

Wahlgrenus
2004-10-23, 11:56
Lyckligtvis ligger jag just nu på 12tusen med 2.5 tusen på ingående på måndag och ytterligare 2 tusen senare i månaden.


Phew... Det är inte lätt att ha pengar

Ps: Jag måste ju slösa dem på körkort :'(

Matte_Maiden
2004-10-23, 11:59
krüger... hette nog han som hade tändsticksfabriken i västervik för många många år sedan, blev väl skjuten ellern åt :D

Sådär mycket pengar har fan jag också! eller jag har nog 20kr iaf!

Självmord tror jag att det var. På grund av aktiekrashen eller något sådant.

christian
2004-10-23, 12:07
En rolig grej jag råkade ut för en gång var att Skandia fått ngt fel på kursen till en fond och jag helt plöstligt hade 4 miljoner på den fonden. Olyckligtvis upptäckte de det rätt snart.. :angel:

s_himself
2004-10-23, 12:11
Självmord tror jag att det var. På grund av aktiekrashen eller något sådant.


så vad det nog, något med aktier och en bössa minns jag, kan ha blandat ihop det med någon annan histroia, men har för mig jag läst att han blev skjuten/ eller sköt sig i en båt. (google here I come!)


EDIT: Jag va ute och cykla rätt rejält!!


"Lördagen den 12 mars 1932 hade motgångarna blivit allför många och alltför stora. I sin Parisvåning berövade Ivar Kreuger sig livet med ett revolverskott i hjärtat. Han blev 52 år."


http://www.svalan-charter.nu/kreuger.htm

aliquis
2004-10-23, 12:18
Nåja, han var nog ingen släkting, tror jag, inte freddy heller ;/

Krüger är från mors sida.
Pappas föräldrar hette Andersson och Lindborg innan de fick damp, gifte sig och hittade på Haglert.

aliquis
2004-10-23, 12:19
Tänk om jag hette Johan Lindborg, kunde jag ha JL på en tröja, fan vad tuff jag skulle vara då, eller inte :thefinger

On topic: Finns det något fulare än alla JL-/bondelid-/swe-tröjor? en är kanske fin, en på 40% av befolkningen, 80% om man går ut, är bara fånigt.

KNAS
2004-10-23, 12:23
Vill du drömma dig bort i pengafrossa kan jag rekommendera denna länk: http://www.man1bank0.com/ .

King Grub
2004-10-23, 13:13
Räcker till ett Jenka-tuggummi!

kim
2004-10-23, 14:04
Offtopic

Aliquis det ser ut som om att du kör web radio får man fråga efter länk. Då jag börjar bli lite trött på www.di.fm

Mvh: Kim

Edit: det är di du använder (ser ut som det)

Everest
2004-10-23, 14:09
Räcker till ett Jenka-tuggummi!

Lite svårt att ta ut så lite pengar bara ;)

Jense
2004-10-23, 14:15
nu vet jag ditt namn. nu ska jag ta reda på var du bor och skrämma dig. mOAHAHWWHAA


eller inte

Hades
2004-10-23, 14:17
Vill du drömma dig bort i pengafrossa kan jag rekommendera denna länk: http://www.man1bank0.com/ .
Mycket intressant läsning! :)

Einar
2004-10-23, 14:40
Tänk om jag hette Johan Lindborg, kunde jag ha JL på en tröja, fan vad tuff jag skulle vara då, eller inte :thefinger

On topic: Finns det något fulare än alla JL-/bondelid-/swe-tröjor? en är kanske fin, en på 40% av befolkningen, 80% om man går ut, är bara fånigt.

WE var ett häftigt märke innan JL köpte upp dem. Nu har alla det. :(

Jense
2004-10-23, 15:23
Mycket intressant läsning! :)


helt sanlöst bra.

Dante
2004-10-23, 15:55
Offtopic

Aliquis det ser ut som om att du kör web radio får man fråga efter länk. Då jag börjar bli lite trött på www.di.fm

Mvh: Kim

Edit: det är di du använder (ser ut som det)


www.shoutcast.com

en del att gå igenom där :D

fintelligens
2004-10-23, 16:22
WE var ett häftigt märke innan JL köpte upp dem. Nu har alla det. :(

ja.. sant.. :D

Zodd
2004-10-23, 16:32
Är det så dyrt att vara vegan? :P

raZmus
2004-10-23, 17:33
Jag vill också orka läsa den där historien om $95k :(

TommyBoy
2004-10-23, 19:12
Mitt konto mitt i IT boomen 1999
Konto (http://medlem.spray.se/tommyboy11/50%20miljoner.jpg)

andreaz
2004-10-23, 19:16
WE var ett häftigt märke innan JL köpte upp dem. Nu har alla det. :(


Säker på att JL har köpt upp WE? Har du aldrig tänkt på att de kanske har liknande loggor? ;)

Garnax
2004-10-23, 19:17
Pengar har man inte på banken.

Första man gör när pengarna kommer är att man tömmer kontot.

Lånar banken pengar av mig får jag en ränta som inte märks, dom pengarna gör banken miljarder i vinst på. De pengar jag lånar av banken märks räntan mer än väl. jag borde få låna utan ränta som "tack" för att de får låna mina pengar...nu är det inte så o alltså får banken inte mina pengar...

När jag och banken handlar på samma vilkor med varandra då...

kim
2004-10-23, 22:09
www.shoutcast.com

en del att gå igenom där :D



:thumbup:

Löjtnant Blank
2004-10-23, 23:11
Första man gör när pengarna kommer är att man tömmer kontot.
Lova att du skriver och berättar när du blir rånad på vägen hem från uttagsautomaten på löningsdagen så att jag får hånskratta åt dig.

Lånar banken pengar av mig får jag en ränta som inte märks, dom pengarna gör banken miljarder i vinst på. De pengar jag lånar av banken märks räntan mer än väl. jag borde få låna utan ränta som "tack" för att de får låna mina pengar...nu är det inte så o alltså får banken inte mina pengar...

Bankerna har också utgifter, det är klart att de ska få ta betalt. Utan deras tjänster skulle du inte klara dig en vecka.

Grahn
2004-10-23, 23:41
Bankerna har rekordvinster, spec nordea, och mej veterligen har de inte pröjsat igen de pengar vi gav dem under krisen.

Så visst förstår jag Garnax tänkande, men att vägra bank gör ju ingen skillnad annat än att man själv får det lite jobbigare här i livet. Svenska banker är så inbakade i vårt system så vi kan ju inte direkt sluta använda dem, likt försäkringsbolagen och elbolagen så har de händerna i våra fickor och huserar lite hur de vill.

ivandrago
2004-10-24, 12:15
Banker är en grundläggande funktion som krävs för ekonomisk tillväxt. Idén är genial:du tjänar pengar på att ha dina pengar på banken, banken tjänar pengar på att låna ut folks pengar till bättre användningsområden, och företagare tjänar pengar genom att kunna göra stora investeringar som inte skulle gå utan banker.

Sedan kan man klaga över dålig konkurrens, och där håller jag med om att den helt klart kunde vara bättre, men ett banksystem behövs och gör mer nytta än man tror.

aliquis
2004-10-24, 12:51
Edit: det är di du använder (ser ut som det)
Just då råkade det vara di, men de sänder i sådan bajskvalite att det inte är värt det. Nectarine streamar jag mest, http://www.scenemusic.net/

aliquis
2004-10-24, 12:52
nu vet jag ditt namn. nu ska jag ta reda på var du bor och skrämma dig. mOAHAHWWHAA
eller inte
Om du verkligen ville veta mitt namn hade en sökning på google räckt. Jag är inte så mycket för att försöka dölja vare sig namn, e-mailadress, telefonnr m.m.

aliquis
2004-10-24, 12:56
Pengar har man inte på banken.
Första man gör när pengarna kommer är att man tömmer kontot.
Lånar banken pengar av mig får jag en ränta som inte märks, dom pengarna gör banken miljarder i vinst på. De pengar jag lånar av banken märks räntan mer än väl. jag borde få låna utan ränta som "tack" för att de får låna mina pengar...nu är det inte så o alltså får banken inte mina pengar...
När jag och banken handlar på samma vilkor med varandra då...
Byt bank, JAK bygger på det du vill... och jag med, räntan borde tas bort helt, att pengar i sig skulle utföra arbete är fånigt.

En sparad slant på JAK ger ingen ränta, å andra sidan får du poäng så du senare kan få låna pengar utan ränta.

http://www.jak.se/

Löjtnant Blank
2004-10-24, 13:41
Banker är en grundläggande funktion som krävs för ekonomisk tillväxt. Idén är genial:du tjänar pengar på att ha dina pengar på banken, banken tjänar pengar på att låna ut folks pengar till bättre användningsområden, och företagare tjänar pengar genom att kunna göra stora investeringar som inte skulle gå utan banker.

Sedan kan man klaga över dålig konkurrens, och där håller jag med om att den helt klart kunde vara bättre, men ett banksystem behövs och gör mer nytta än man tror.
Whoa! Snyggt!

Garnax
2004-10-24, 14:12
Rånad på vägen hem...ja då får de snabba sig för bankomaten ligger i samma hus som jag bor i. O självklart skulle du garva mig i nyllet om jag skulle bli rånad för att jag inte vill stödja vissa företag...

Klart bankerna har kostnader, höga kostnader. Men de betalar jag juh för genom att de får göra vinst på pengar jag har på mitt konto.
Dessutom vill de ha betalt för att låta mig veta hur mycket pengar jag har på banken.

Om jag som företagare behöver låna pengar för att göra en vinst vill banken ha säg 10% i ränta som "tack" samt en uppläggningsavgift på en 250kr

Om jag som företagare lånar banken pengar så de kan göra vinst så ser jag inte någon ränta innan det rör sig om stora belopp under lång tid. O jag får inte direkt 250kr extra när min lön dyker in på kontot.

Om nu alla tog sina pengar ur bankerna samma sekund de kom in på kontot eller än bättre inte fick in dom där alls. och la sina besparingar i bankfack istället så skulle bankerna inte ha några pengar att göra vinst för, utgifterna skulle bli högre än inkomsterna och man skulle efter ett tag kunna tvinga banken att ge lika ränta åt båda håll ge fan i att ta betalt för kontoutdrag och andra tjänster de igentligen både ge oss kunder gratis som tack för att de får låna pengar av oss...

De känar enorma belopp på att "leka" med våra pengar, vi får se bråkdelar av en promille av dom pengarna tillbaka via ränta på våra konton...

O sen när det är våran tur då ska det minsan inte vara några promille utan en ordentlig bit av kakan.

Bara en idiot vill stötta detta frivilligt. Jag gör det inte

Löjtnant Blank
2004-10-24, 15:00
Klart bankerna har kostnader, höga kostnader. Men de betalar jag juh för genom att de får göra vinst på pengar jag har på mitt konto.
Ja, du betalar. Du bör betala, så vad gnäller du om? Vill du inte betala? Du verkar vara en sådan där jobbig typ som vill att allt ska vara gratis.

Dessutom vill de ha betalt för att låta mig veta hur mycket pengar jag har på banken.
Det kostar inte en sekin att gå in på närmsta bankkontor och fråga.

De känar enorma belopp på att "leka" med våra pengar, vi får se bråkdelar av en promille av dom pengarna tillbaka via ränta på våra konton...

O sen när det är våran tur då ska det minsan inte vara några promille utan en ordentlig bit av kakan.
Det kanske kommer som en chock, men jag hörde från en relativt säker källa att bankernas affärsidé är att tjäna så mycket pengar som möjligt.

O sen när det är våran tur då ska det minsan inte vara några promille utan en ordentlig bit av kakan.
Varför ska du ha en "rejäl bit av kakan"? Vad har du gjort för att förtjäna det? Du borde få betala dubbelt så mycket i ränta bara för att du gnäller så förbannat.

Garnax
2004-10-24, 15:23
Ja, du betalar. Du bör betala, så vad gnäller du om? Vill du inte betala? Du verkar vara en sådan där jobbig typ som vill att allt ska vara gratis.

Säger inte att jag inte ska betala, säger att jag redan betalar genom att bidra dom med pengar som de kan investera o göra stora vinster på och att den betalningen räcker


Det kostar inte en sekin att gå in på närmsta bankkontor och fråga.

Deras öppetider är inte direkt kundvänliga jobbar man 7-16 mån-fre så har man 1 dag i veckan på sig...torsdagar då de stänger 17.


Det kanske kommer som en chock, men jag hörde från en relativt säker källa att bankernas affärsidé är att tjäna så mycket pengar som möjligt.

Jupp, på MIN bekostnad, tänk om jag inte vill det då?


Varför ska du ha en "rejäl bit av kakan"? Vad har du gjort för att förtjäna det? Du borde få betala dubbelt så mycket i ränta bara för att du gnäller så förbannat.

Varför inte? Ska dom ha en stor bit av kakan för att göra en sak emot mig borde väl jag få en stor bit av kakan för att jag gör samma emot dom?

Och du borde få ett kvastskaff uppkört i arslet för att du inte kan skriva något om ett ämne jag berört utan att slänga om saker som rör mig personligen och inte ämnet i fråga...

Ämnet är "Pengar på banken" inte "Är garnax gnällig?"

Starta en egen tråd istället om du vill prata om den saken.

Löjtnant Blank
2004-10-24, 15:42
Deras öppetider är inte direkt kundvänliga jobbar man 7-16 mån-fre så har man 1 dag i veckan på sig...torsdagar då de stänger 17.
Du kan sköta dina bankärenden via Internet.

Jupp, på MIN bekostnad, tänk om jag inte vill det då?
Då är det bara att du avslutar ditt bankkonto och ber att få lönen kontant. What's stopping you? Snåljåp.

Varför inte? Ska dom ha en stor bit av kakan för att göra en sak emot mig borde väl jag få en stor bit av kakan för att jag gör samma emot dom?
Det är deras affärsidé. Det är de som tar alla risker. Det är de som tillhandahåller tjänsterna. I rättvisans namn är det också de som ska tjäna mest på det.


Och du borde få ett kvastskaff uppkört i arslet för att du inte kan skriva något om ett ämne jag berört utan att slänga om saker som rör mig personligen och inte ämnet i fråga...
Seså, nu ska vi inte vara sådana. Du vet att jag inte är lagd åt det hållet.


Ämnet är "Pengar på banken" inte "Är garnax gnällig?"

På vilket sätt är ditt inlägg mer ontopic än mitt? Du gnäller över att bankerna tjänar för mycket på sina kunder och jag svarar. Tänk efter... Vill du vara riktigt ontopic postar du ditt senaste kontoutdrag.

Garnax
2004-10-24, 15:50
Man får betala för internet tjänsten...

Kan inte ta utbetalningen kontant då räkningarna ska vara dom TILLHANDA senast den 30:e alla månader och kontant utbetalning kommer 2 dagar efter den vanliga alltså den 29:e. Lite tight.

Men att lämna ämnet menat jag att du ska skriva saker som att jag är gnällig. Ditt svar är ontopic tills du känner dig tvungen o komma med personliga åsikter om mig.

och nej dom står inte för riskerna, det gör du och ja. När bankerna gick kasst så fick dom stora belopp skattepengar. Som dom inte betalat tillbaka nu när de går med miljardvinster igen...

ceflower
2004-10-24, 18:05
Vill du drömma dig bort i pengafrossa kan jag rekommendera denna länk: http://www.man1bank0.com/ .

men fan, nu stal du en timme av mitt liv. Var tvungen att läsa allt :(

Trance
2004-10-24, 18:54
Rånad på vägen hem...ja då får de snabba sig för bankomaten ligger i samma hus som jag bor i. O självklart skulle du garva mig i nyllet om jag skulle bli rånad för att jag inte vill stödja vissa företag...

Klart bankerna har kostnader, höga kostnader. Men de betalar jag juh för genom att de får göra vinst på pengar jag har på mitt konto.
Dessutom vill de ha betalt för att låta mig veta hur mycket pengar jag har på banken.

Om jag som företagare behöver låna pengar för att göra en vinst vill banken ha säg 10% i ränta som "tack" samt en uppläggningsavgift på en 250kr

Om jag som företagare lånar banken pengar så de kan göra vinst så ser jag inte någon ränta innan det rör sig om stora belopp under lång tid. O jag får inte direkt 250kr extra när min lön dyker in på kontot.

Om nu alla tog sina pengar ur bankerna samma sekund de kom in på kontot eller än bättre inte fick in dom där alls. och la sina besparingar i bankfack istället så skulle bankerna inte ha några pengar att göra vinst för, utgifterna skulle bli högre än inkomsterna och man skulle efter ett tag kunna tvinga banken att ge lika ränta åt båda håll ge fan i att ta betalt för kontoutdrag och andra tjänster de igentligen både ge oss kunder gratis som tack för att de får låna pengar av oss...

De känar enorma belopp på att "leka" med våra pengar, vi får se bråkdelar av en promille av dom pengarna tillbaka via ränta på våra konton...

O sen när det är våran tur då ska det minsan inte vara några promille utan en ordentlig bit av kakan.

Bara en idiot vill stötta detta frivilligt. Jag gör det inte


Hehe, detta är så lustigt. :laugh:

Hur skall du göra när du vill köpa en villa? Har du inga lån alls?