handdator

Visa fullständig version : Nu har jag hittat Mitt gym! Har du?


Garnax
2004-10-22, 16:31
Var där idag, riktigt fint.

Gymlokalen har helt rätt känsla. Fria vikter med kompliterande maskiner är upplägget. Ordentligt tilltaget med vikter och vi snackar metall inte gummi :)
Så långt ifrån nautilus man kan komma. Precis gjort om allt o köpt in allt nytt
(men gymmet är gammalt) nya motionscyklar roddar maskiner osv...

Utöver gymmet så har man gratis bad, gratis massage,gratis sjukgymnast,gratis solarium,gratis Personlig tränare och sen en massa "pass"
om man känner för det. Spinning, Aerobics, Body pump o allt va de heter som går 4 ggr om dagen alla dagar.

Passar mig klockrent, då jag är i behov av både sjukgymnast då och då plus att jag är en manisk solarie bög när sommarbrännan ska sättas dit. Personlig tränare om man vill ha det kan man boka in bara så finns han där när man kommer o hjälper en under 1 timme.

vad går kalaset på då?

500kr i startavgift sen 400kr i månaden :)

Bästa av allt? Det ligger 1 min prominad från mig

YES

Har du hittat "Ditt" gym och vad erbjuder det? Vad kostar det? Är du nöjd eller vill du byta?

spas
2004-10-22, 16:36
För de pengarna hittar man inte ett gym, man köper det.

Yankeee
2004-10-22, 16:39
Tycker det låter precis som Nautilus, bara att Nautilus inte är lika dyrt.

Menigar
2004-10-22, 16:45
Mitt gym är helt gratis och det är inga människor där.
Så jag slipper ragge 17 och olle 58. Passar mig utmärkt.

Det enda som saknas är ett powerrack så att jag vågar maxa lite mer regelbundet.
Men det kommer tror jag! :)

Jense
2004-10-22, 16:52
För de pengarna hittar man inte ett gym, man köper det.

Hahaha.. ja fyfan

Froddan
2004-10-22, 16:59
Nej, MIN gymlokal har helt rätt känsla. Det är installerat i ett unket gammalt skyddsrum. Alla vikter och de få maskiner som finns är rostiga och slitna till bristningsgränsen.

Där finns varken några tränare eller sjukgymnaster. Aerobics och Body pump har dom som tränar där inte ens hört talas om.

Bäst av allt? Det ligger på 40 minuters gångavstånd från hemmet.

Men jag älskar fan stället! :)

Ingo
2004-10-22, 16:59
Sluta vara så nedvärderande! Killen hitta ju ett gym att träna på. Det tycker jag är ngt som ska ses som ngt positivt! Jag träna i typ 2 år innan jag hitta ett gym ens... Inte så jävla lätt att köra bänkpress o sånt då.

*Flash*
2004-10-22, 17:00
Förutsatt att man verkligen utnyttjar allt gymmet har att erbjuda sig kan det säkert vara bra, annars bara slöseri med pengar...

JJ
2004-10-22, 17:03
Låter som ett bra gym Garnax. Utnyttjar man sjukgymnasten några ggr per år så är det ett helt ok pris.
Mitt gym suger. Men det är nära.

alle
2004-10-22, 17:05
Nej, MIN gymlokal har helt rätt känsla. Det är installerat i ett unket gammalt skyddsrum. Alla vikter och de få maskiner som finns är rostiga och slitna till bristningsgränsen.

Där finns varken några tränare eller sjukgymnaster. Aerobics och Body pump har dom som tränar där inte ens hört talas om.

Bäst av allt? Det ligger på 40 minuters gångavstånd från hemmet.

Men jag älskar fan stället! :)

Påminner om BK Biceps där jag tränar, men vem fan behöver personliga tränare och spinningpass? :)

Trance
2004-10-22, 17:27
Klart alla skall vara grymt negativa eftersom det är garnax, skulle det varit en tjej på 15 år som postat bilder i medlemsbilder så skulle alla varit jättepositiva ;)

Hursom helst tycker jag det låter som ett bra gym, framför allt på grund av att det ligger så nära.

Jag vill dessutom gärna ha ett fräsht gym, rost och svett kan jag lämna till de som gärna säger att de är "hardcore". Så, om man utnyttjar solarie och bad och kanske gymnast så verkar det riktigt bra.

Garnax
2004-10-22, 18:07
Tränat på Nautilus i ett år. bad ingick och man kunde fa en "guidad tur" första gången. En liten hörna för fria vikter. Inte mycket lite hantlar till 28kg en skivstång osv...inte mycket. När man tränar där andas man alltid med näsan och slutar 3 reps innan du är slut så du vet att du kan släppa ner vikterna utan att de låter. Mona lisa hänger på väggen och ja det är ingen gym känsla alls...

Para pensionärer och över 20 min prominad från mig. O personalen blänger på en för att man inte tränar efter deras "nautilus metoden" som nästan är sektlikt. Har faktiskt blivigt tillsagd av personalen att följa det "program" dom gjorde åt mig. 12 maskiner...12 reps 1 set.

Jag har lite problem med ryggen, kotor som strular ibland som behöver fixas så det är kanon att det finns en naprapat där. Solarium är dyrt som fan efter att elen blivigt så mycket dyrare. Jag slänger ner mycke pengar på det över sommaren. Kostar närmare 90kr för mig att sola o jag vill sola 4ggr i veckan.
Så över sommaren går priset runt på bara det. :)

Jobbar mycket, är trött efter det osv jag behöver ha mitt gym nära för att finna tiden. Kan inte spendera dryga timmen på gymmet och sen ha 40 min extra till dit o tillbaka.

Sen att de har en 30 olika pass i veckan av en enorm mängd olika typer spelar inte mig någon roll. Men det är kul att de finns. Aktivt gym.
För skojs skull skriver jag ner alla typer av pass nedanför :)

Det är dyrt men absolut värt det. känns som en nytändning att få komma ifrån nautilus.. :)

Aerobic Basic
Step Basic
BodyPump
Aqua
LosefatSpinning
Mag & Rygg-special
IntervallSpinning
StyrkePuls
Cirkelpuls
Aerobic medel
Aerostep
Housebox
Mammaaerobic
Body
PowerYoga 1
PowerYoga 2
Body
Mage/Rumpa Turbo
Step Turbo
Dance Aerobic
Godmorgon Spinning
SweatStepStyrka
Spinning/Cirkel

Grahn
2004-10-22, 18:28
Hittat mitt gym?
Frågan är väl, vem hittar nu Garnax på sitt gym? :D

Mental
2004-10-22, 18:32
Var där idag, riktigt fint.

Gymlokalen har helt rätt känsla. Fria vikter med kompliterande maskiner är upplägget. Ordentligt tilltaget med vikter och vi snackar metall inte gummi :)
Så långt ifrån nautilus man kan komma. Precis gjort om allt o köpt in allt nytt
(men gymmet är gammalt) nya motionscyklar roddar maskiner osv...

Utöver gymmet så har man gratis bad, gratis massage,gratis sjukgymnast,gratis solarium,gratis Personlig tränare och sen en massa "pass"
om man känner för det. Spinning, Aerobics, Body pump o allt va de heter som går 4 ggr om dagen alla dagar.

Passar mig klockrent, då jag är i behov av både sjukgymnast då och då plus att jag är en manisk solarie bög när sommarbrännan ska sättas dit. Personlig tränare om man vill ha det kan man boka in bara så finns han där när man kommer o hjälper en under 1 timme.

vad går kalaset på då?

500kr i startavgift sen 400kr i månaden :)

Bästa av allt? Det ligger 1 min prominad från mig

YES

Har du hittat "Ditt" gym och vad erbjuder det? Vad kostar det? Är du nöjd eller vill du byta?


Bara en sådan sak som gratis masage gör att det är värt pengarna, jag besöker massör en gång i månaden, för att det är skönt, och det kostar 300kr per gång. Sedan bad och sola och tillochmed ett litet gym ingår i priset, ja det låter inte helt fel ;)

Jag tränar i en unken källarlokal med gaaaammal utrustning, men det funkar helt klart, och är billigt 50kr månaden. Men då ingår inte mer än rätten att slita lite mer på deras vikter.

Grahn
2004-10-22, 18:34
Hurfan kan man ha gratis massage för de pengarna? :confused:

Garnax
2004-10-22, 18:45
Gymmet är inte så litet. Det är rätt ordentligt tilltaget. Men när man betalar den summan är det mer intresant vad man får utöver ett gym.
Massage,bad,sjukgymnast/naprapat och solarie är det som tilltalade mig.

Finns ett riktigt Harcore gym flr 160kr i månaden om man bara är ute efter det :)

påven
2004-10-22, 18:50
alltså vafan är det för gym du snackar om Garnax? Är det Friskhuset eller? Nåt annat kan jag inte komma på, om dom nu inte byggt något nytt se jag flyttade ifrån Katrineholm

King Grub
2004-10-22, 18:51
Jag tränar på KAC Gym i Norrtälje. Kostar 800 :- per år, med öppettider 06:00 - 22:00 varje dag året runt. Allt som behövs finns, inom både styrketräning och kondition. Dessutom ligger gymmet i Norrtälje Badhus (även om själva gymmet är fristående med egen ingång), men tillgång till allt vad det innebär. Mycket nöjd! http://fool.exler.ru/sm/kult.gif

Garnax
2004-10-22, 18:55
alltså vafan är det för gym du snackar om Garnax? Är det Friskhuset eller? Nåt annat kan jag inte komma på, om dom nu inte byggt något nytt se jag flyttade ifrån Katrineholm

Jupp, de har totalrenoverat o gjort om allt under sommaren/hösten :)

Riktigt nice nu, innan tyckte jag det var dyrt för väldigt lite (bara gym o spinning) nu är det fortfarande dyrt men man får något för pengarna.

påven
2004-10-22, 18:59
Jupp, de har totalrenoverat o gjort om allt under sommaren/hösten :)

Riktigt nice nu, innan tyckte jag det var dyrt för väldigt lite (bara gym o spinning) nu är det fortfarande dyrt men man får något för pengarna.

åfan dä rser man, vad kostar ett träningspass där då? måste ju test nästa gång jag är i stan

Garnax
2004-10-22, 19:01
Ingen aning faktiskt.

Prova på kort hade de tidigare 5 gratis träningar tror jag...

Body Guard
2004-10-22, 21:03
tycker grabben har gjort ett kap...där jag tränar kostar det 450 kr i månaden vad får man: ett gym med mycket maskiner ok med fria vikter och massa konstiga pass.. och så en basäng o bubbelpool samt bastu... tur att jobbet betalar halva månadsavgiften...

om jag hittade ett såndat i stockholm med massage och grejer skulle jag bli överlycklig...

/BG

Grahn
2004-10-22, 21:10
Fattar fortfarande inte hur massage kan ingå med så lågt pris....

physique
2004-10-22, 21:37
Fysiken i Göteborg, sketabra är det och kostar bara 1700/år för studenter. Sen ingår det en massa skumma pass med (spinning, stepup, ajråbics osv). Hantlar upp till 67kg tror jag. Stora lokaler och lite folk om man tränar vid lunch. Det finns ett powerrack med så man kan leka lite knäböj. Ja och så är det bara 1 min gångväg med och bra öppetider året om.

:thumbup:

Zodd
2004-10-22, 22:19
Låter som att du har hittat ett bra gym, lite väl dyrt bara...

ErikWrestlingFreaket
2004-10-22, 23:33
Fattar fortfarande inte hur massage kan ingå med så lågt pris....

det blir så billigt eftersom massörerna är Herkulez och Jense :naughty:

påven
2004-10-22, 23:52
det blir så billigt eftersom massörerna är Herkulez och Jense :naughty:

kan det inte få finnas en enda seriös tråd utan att någon skriver nåt dåligt skämt om herkulez eller jense? Börjar bli rätt så tröttsamt att läsa det överallt

cVi
2004-10-22, 23:55
kan det inte få finnas en enda seriös tråd utan att någon skriver nåt dåligt skämt om herkulez eller jense? Börjar bli rätt så tröttsamt att läsa det överallt
Måste fan hålla med, alla jävla trådar spårar ut med massa "roligheter".... :MrT:

jakke
2004-10-23, 00:35
Alltså du skriver napprapat ibland och sjukgymnast ibland? Det är stor skillnad?
Dock är det alltid kul när man hittar ett ställe där man trivs.

Wahlgrenus
2004-10-23, 00:39
Har alltid gillat gym där det inte finns så mycket folk och det är gratis.

Jag har social fobi mer eller mindre och diverse komplex ;)

Lumpens personalgrym (Almnäs, skulle läggas ner aka ingen personal) var underbart. Mycket maskiner, lite utrymme. Helnajs

Men den tiden tog slut.

Nutid, Skolans gym. Oftast bara 2 personer där när jag är där. Oftast 0.

Helt nya maskiner och det mesta man kan önska sig + boxningssäck (guld värd för mig).

Bäst av allt, Gratis. Rent. Stort utrymme :D

raZmus
2004-10-23, 01:13
Hittat mitt gym?
Frågan är väl, vem hittar nu Garnax på sitt gym? :D

Haha! :) :cheers: :booty:

Garnax
2004-10-23, 02:15
Dom sa sjukgymnast, dock så finns en Naprapat i samma byggnad. Vars "kontor" kan nås från gymmets lokaler.

Så jag vet faktiskt inte om de menade Naprapat o sa sjukgymnast eller om de har en annan sjukgymnast som arbetar för gymmet...

För mig spelar det ingen roll då denna naprapat är helt otrolig med min rygg o om jag slipper betala för de 10 min han behöver för att fixa mig är jag bara glad.

aliquis
2004-10-23, 10:42
Äsch, ökk, 1400kr, allt man kan tänkas vilja ha som gym.
Praktik på haga, 0kr, bad, nautilusgym, över 40pass/vecka, de har även någon spaverksamhet och solarium, det senare kan man säkert abusa, det näst sista vet jag inte. ;/

-AG-
2004-10-23, 11:11
Var där idag, riktigt fint.

Gymlokalen har helt rätt känsla. Fria vikter med kompliterande maskiner är upplägget. Ordentligt tilltaget med vikter och vi snackar metall inte gummi :)

Utöver gymmet så har man gratis bad, gratis massage,gratis sjukgymnast,gratis solarium,gratis Personlig tränare och sen en massa "pass"



Grymt, ett sånt gym hade inte varit fel, bara massagen är ju värd de pengarna. Om man dessutom har sjukgymnast gratis och nära till hands de gångar man behöver det, inte illa. Jag är ganska nöjd med det gym jag tränar på, men det finns en del man kan förbättra. Fördelen är att det är billigt... 700kr/år.

TCOG
2004-10-23, 11:13
Fysiken i Göteborg, sketabra är det och kostar bara 1700/år för studenter. Sen ingår det en massa skumma pass med (spinning, stepup, ajråbics osv). Hantlar upp till 67kg tror jag. Stora lokaler och lite folk om man tränar vid lunch. Det finns ett powerrack med så man kan leka lite knäböj. Ja och så är det bara 1 min gångväg med och bra öppetider året om.

:thumbup:

fysiken är nog ett av gbgs sämsta gym ;) överbefolkat så att du inte ens kan gå där efter kl 3-4.

massa studenter där bara, men visst om man bor nära och är student är det ok. inte riktigt den "hardcore" känslan.....

och instruktörerna :laugh: dont get me started..... nu har dom kanske iof skärpt sig men när jag brukade träna där för ca 2 år sen.....var det dåligt