handdator

Visa fullständig version : Röker och dricker


Brenner
2004-10-22, 11:32
Hur många av er gymmande individer röker och dricker
och ge mig inga JA och NEJ nu. Jag vill veta hur många cigg ni röker om dagen och hur många gånger i månaden ni super.

Personligen så gillar jag inte cigg, jag hostar som en camel på hash och dricker gör jag var 3:dje månad.... :cheers:

Garnax
2004-10-22, 11:33
Röker inte och snusar inte.

Jag kan ta en öl efter jobbet framför datorn eller en till maten så någon alkohol blir det nästan alla dagar.

Super gör jag mellan 0-1ggr i veckan.

Metal_boy_
2004-10-22, 11:33
snus är det enda...ingen alkohol...jag både rökte drack och snusade förut men inte sedan 2år tillbaka

Lasse Kongo
2004-10-22, 11:38
Tar det rätt lugnt med spriten, brukar dela på ngn pava vin med damen ngn gång i månaden.

Annars kan det bli ngt glas eller ngn grogg vid finare tillfällen, ger mig inte så mkt att bli full längre, dricker ja ska det va gott o det är därför ja dricker isåfall.

Cigg, hm, ja har varit storrökare faktiskt, men nu snittar jag kanske 1-3 cigg om dan nu+ lite white portion :rolleyes:

Wahlgrenus
2004-10-22, 11:42
Sprit, Neh
Tobak, Neh
Snus, Neh
Knark, Varje dag.... neh....

Gillar det inte alls. Kommer aaaaaaaaaldrig börja heller. :)

Brenner
2004-10-22, 11:46
Låter jue ritkgit bra folk ;)

1-2-3
2004-10-22, 11:56
Slutade snusa för 2månader sedan. Dricker väldigt sällan, men när jag väl dricker så blir det på tok för mycket.

Arnesson
2004-10-22, 11:58
Röker eller snusar ej.

Dricker 2-3ggr / månad... för mycket :cheers:

Fangface
2004-10-22, 11:58
Röker inte.
Snusar däremot. Och dricker 1-2ggr i månaden. Ibland lagom, ibland för mycket... :angel:

Fultjack
2004-10-22, 11:58
dricker sådär lagomt mycket 1-2 gånger / månaden kanske, ibland mer, ibland mindre

Halldin
2004-10-22, 12:00
Varken röker eller snusar. Dricker gör jag bara om det är något särskilt, så det blir inte ofta. :D

TCOG
2004-10-22, 12:09
röker: nej
dricker: nej

ryssen
2004-10-22, 12:12
röker ja ca ett paket om dagen.
snusar ja inte varje dag mer en periodare.
dricker ja ca 1-2 glas vin var och varannan dag.riktiga fyllor är sällsynta

Bolio
2004-10-22, 12:20
Röker inte tobak och dricker inte...

Piranha
2004-10-22, 12:23
Har rökt ca 20 cigg om dagen fram tills för 5 veckor sen lite drygt.
Märker av en hel del redan .. bland annat flåset !!!!




Dricker sällan dock ..

MojjMojj
2004-10-22, 12:25
Varken röker eller snusar. Dricker gör jag bara om det är något särskilt, så det blir inte ofta. :D

Samma här.

raZmus
2004-10-22, 12:26
Alkohol: Inte sen 10 månader ungefär
Röker: Aldrig
Snusar: Aldrig

Frantic
2004-10-22, 12:27
Har aldrig rökt eller snusat.

har inte druckit en droppe på några månader nu men det beror lite på min ekonomi:D

OT: Piranha Jag drömde att du nästan vann 200 000 på jeopardy inatt...

henke_in_training
2004-10-22, 12:30
röker när jag känner för det, på fester tex..

dricker, just nu varje helg...

Piranha
2004-10-22, 12:35
Har aldrig rökt eller snusat.

har inte druckit en droppe på några månader nu men det beror lite på min ekonomi:D

OT: Piranha Jag drömde att du nästan vann 200 000 på jeopardy inatt...


What ?
:D ( bäst jag kollar kontot )

RobbeliRobban
2004-10-22, 12:35
Röka har jag lagt av med för länge sedan, snusar (lössnus), dricker ofta alkohol(max 3 öl), men festar inte (jag har dåligt ölsinne).

Cinna
2004-10-22, 12:35
Röker och snusar - aldrig !


Dricker - mja det händer, fast ytterst sällan ...

ölobrännvin
2004-10-22, 12:39
Röker kanske en ciggar nångång samt fest röker som en skorsten, dricker väl några öl eller en wiskey när jag vill och super 1 gång i månaden ungefär..

Grisen
2004-10-22, 12:39
Röka har jag lagt av med för länge sedan, snusar (lössnus), dricker ofta alkohol(max 3 öl), men festar inte (jag har dåligt ölsinne).

Haha! Blir du bitter och inåtvänd, eller rent av aggressiv?

Frantic
2004-10-22, 12:45
What ?
:D ( bäst jag kollar kontot )

Nästan sa jag :D
Det hela skulle avgöras med en lagkapp i simning. Du tog upp ditt lag i ledning på din sträcka men de andra var lite långsamma. På din andra växling dök du från 10 meters svikten och tog tillbaka ledningen men killen du lämnade över till tappade stafettpinnen. Den sjönk och ni missade segern med ca en meter så du fick inga pengar... Tough luck :D Easy come, easy go ;)

Bärs
2004-10-22, 12:49
Är av- och till-rökare. Dvs. röker ibland ett par veckor för att sedan hålla upp ett par veckor. Brukar ofta röka i bilen på väg till gymmet eller efter en löprunda. Känns lite konstigt men det är gott.
Dricker ordentligt varannan helg, annars är jag spiknykter (jag avskyr halvmesyrer). Har för tillfället skrubbsår i ansiktet efter en minneslucka från förra lördagen.

Tricklev
2004-10-22, 12:56
Röker inte snusar inte och dricker inte, Aldrig gjort heller :)

King Grub
2004-10-22, 13:10
Har aldrig rökt och aldrig druckit alkohol. Inte ens smakat.

ceflower
2004-10-22, 13:17
Röker sporadiskt, inget beroende. Enbart för att det är gott.. mest på fester.
Snusar desto mer.
Dricker 2ggr i veckan.

Bao
2004-10-22, 13:23
Har aldrig rökt och aldrig druckit alkohol. Inte ens smakat.
:eek:

Yankeee
2004-10-22, 13:25
Aldrig rökt, snusat eller druckit (en gång iof, men en gång är ingen gång ;))

mmartin
2004-10-22, 13:25
snusar och röker ej.

alkohol- mja, inte nått senaste 3 månaderna(4?) men visst i snitt går jag väl ut ordentligt i dimman 1 gång var 6-7 vecka ca...

mvh

tinus
2004-10-22, 13:26
Röker inte!
Snusar inte(trots att jag är norrlänning :D )
Dricker väldigt sällan..

adde
2004-10-22, 13:29
Röker eller snusar inte.

Alkohol dricker jag någon gång per år (eller när jag är på surfsemester).

/adde

scudmissile
2004-10-22, 13:30
Snusar 1 dosa på 2 dagar.
Röker 1 litet paket per helg.
Dricker 1-2 gånger i veckan, oftast 1.

JJ
2004-10-22, 13:30
Feströkte ibland, snusade ibland men nu har jag lagt av med sånt larv. Dricker gör jag, snittet har gått ned en del men en gång i månaden är det säkert fest.

Jense
2004-10-22, 13:35
snusar en general lös varannan dag ungifär.

röker ett litet paket i veckan.

dricker en gång i veckan, nuförtiden.

Hamrin
2004-10-22, 13:51
Går åt en portionsdosa snus på 2-3 dagar.
Dricker väl 1 gång i månaden.. ibland 2 ibland ingen..

mini_Arnold
2004-10-22, 13:54
Röker inte:thumbup:
Snusar inte:thumbup:
Dricker inte nåt med alkohol i:thumbup: :)

Monoxide
2004-10-22, 14:01
Röker inte. Har testat och det både smakade och luktade soptipp.
Snusar inte. Har testat och det gav mig inte något förutom minimal yrsel efter typ en timme.
Dricker väldigt, väldigt sällan och då mest öl alternativt en grogg eller två.



Edit: Grub, du har verkligen inte gått miste om någonting. Det är överskattat till max.

Pingu
2004-10-22, 14:06
Har aldrig provat röka eller snusa. Just röknimng är bnland det äkligaste jag vet

Har inte druckigt sen jag blev Pappa för drygt 2 år sen och Innan dess så drack jag 2-3 ggr/år.

*Flash*
2004-10-22, 14:09
Röker inte, snusar inte och kommer aldrig testa heller.
Dricker gör jag när jag känner för det.
Ibland ofta, ibland går det månader emellan gångerna.

stridis
2004-10-22, 14:12
Har aldrig rökt och aldrig druckit alkohol. Inte ens smakat.

YO inte ens smakat, lite udda.

Jag har aldrig rökt eller snusat och aldrig varit mer än salongsberusad. Dricker bara vid speciella tillfällen som nyårsskål och dylikt. Annars lever jag efter devisen "inget starkare än tab-cola".

Hur många här är med i iogt-nto? Varför/varför inte?

King Grub
2004-10-22, 14:13
YO inte ens smakat, lite udda.

Jag tycker det är betydligt mer udda att vilja förgifta sig med alkohol och, i synnerhet, tobak.

HellCat
2004-10-22, 14:13
har aldrig provat varken att röka eller snusa.
Aldrig varit onykter heller, dvs aldrig druckit, allt smakar så satans äckligt, så ser ingen vits med det.

Henke
2004-10-22, 14:25
Jag röker aldrig cigaretter eller snusar, däremot tar jag gärna en eller två cigarrer, ett par stora whisky och några pilsner, groggar och drinkar låter jag helst bli, likaså vitt vin, men ett robust rödvin tycker jag också är trevligt.
Full blir jag då och då, vetefan trivs med livet som det är, så jag kommer nog att fortsätta så.

MVH

kal_erixon
2004-10-22, 14:25
efter att ha fått för mycket av de goda gång efter gång har jag insett att jag inte kan hantera "de goda" riktigt.
har dörför inte druckit sen i somras nån gång.
har inga planer på att göra de heller.

king_grub förgiftning e de ju bara om man dricker för mycket. men bra initiativ, helt onödigt att supa. ligga i ett dika och kravla kan man ju göra ändå :D

jwzrd
2004-10-22, 14:27
Röker inte och snusar inte.

Jag kan ta en öl efter jobbet framför datorn eller en till maten så någon alkohol blir det nästan alla dagar.

Super gör jag mellan 0-1ggr i veckan.

Byt ut 'ta en öl' med 'super'. Menar du att det blir nån starköl varje dag?

För egen del är det ingen tobak, och 1-2cl whiskey i månaden. Iofs mindre än så senaste halvåret.

Tricklev
2004-10-22, 14:30
Hur många här är med i iogt-nto? Varför/varför inte?

Vad är det? :confused:

ölobrännvin
2004-10-22, 14:37
Jag tycker det är betydligt mer udda att vilja förgifta sig med alkohol och, i synnerhet, tobak.
Kom ihåg att det är skillnad på bruk och missbruk, ett gott vin på lördag kvällen är väl ingen fara men tobaksgrejen håller jag med om fast det har man ju blivit beroende av som ung då man tyckte det var skit tufft att tjuvröka och testa snus, MEN knark däremot använder jag aldrig och det är ju alltid nåt att skryta med :cool:

Lucas
2004-10-22, 14:41
nope, försöker leka lite sXe.

dricker inte
röker inte
snusar inte
och no drugs

Oskis
2004-10-22, 14:45
Röker eller snusar aldrig och har inte ens testat. Alkolhol brukar det bli nångång var 3-6 vecka.

jwzrd
2004-10-22, 14:54
Kom ihåg att det är skillnad på bruk och missbruk, ett gott vin på lördag kvällen är väl ingen fara men tobaksgrejen håller jag med om fast det har man ju blivit beroende av som ung då man tyckte det var skit tufft att tjuvröka och testa snus, MEN knark däremot använder jag aldrig och det är ju alltid nåt att skryta med :cool:

Framförallt är alkohol, nikotin och koffein inte knark!

Jimbo
2004-10-22, 14:54
Slutade röka och snusa för ca 1.5 år sedan dricker gör jag välldigt sällan på speciella tillfällen men mest inte alls

Tricklev
2004-10-22, 15:13
Kom ihåg att det är skillnad på bruk och missbruk, ett gott vin på lördag kvällen är väl ingen fara men tobaksgrejen håller jag med om fast det har man ju blivit beroende av som ung då man tyckte det var skit tufft att tjuvröka och testa snus, MEN knark däremot använder jag aldrig och det är ju alltid nåt att skryta med :cool:

Han nämner ju aldig missbruk, bara förgifta, för det gör man ju, oavsett hur ofta :)

fat_joe
2004-10-22, 18:45
cigg : ca 2 cigg månad
snusar : hmm dosa på 3 dagar
dricker : ca 1 gång i månaden
grönt : ca 4-6 gånger i månaden

Garnax
2004-10-22, 18:52
Jag tycker det är betydligt mer udda att vilja förgifta sig med alkohol och, i synnerhet, tobak.

Låter som ett citat från far min. Dock har han gett med sig mer senaste året och han kan sitta på balkongen o ta ett pa starköl i solen eller någon framför TV:n. Han är 57 nu och aldrig vart full.

Kul tycker jag, slipper få en lektion av alkoholens skador på mikrokosmos efter var o varannan fylla :) Trevligt o kunna ta en bira farsan ibland också.

King Grub valet är fritt o klart det är bättre att avstå än att ta med tanke på skadorna. Men det är ganska trevligt med en bira till en bit grillat, i solen eller med vännerna på en fin pub. Är faktiskt värt de skador de medför.

Man kan lika gärna leva exemplariskt enligt alla bokens regler o vara firsk som en nötkärna o sen bli överkörd eller få cancer. Lite kul ska man han också...annars har man inte någon nytta av att vara frisk :)

MacLeod
2004-10-22, 18:57
Ska man tänka i dom banorna så är det ju värt att göra det mesta som kroppen tar skada av. Jag kan förstå att man tar en öl efter jobbet, men det brukar väl enligt sed vara med vänner och inte ensam framför sin dator.
Sitta och dricka själv tycker jag personligen är jävligt sjukt.

Jense
2004-10-22, 18:59
Ska man tänka i dom banorna så är det ju värt att göra det mesta som kroppen tar skada av. Jag kan förstå att man tar en öl efter jobbet, men det brukar väl enligt sed vara med vänner och inte ensam framför sin dator.
Sitta och dricka själv tycker jag personligen är jävligt sjukt.


tycker jag med. deprimerande förfan

King Grub
2004-10-22, 18:59
Men det är ganska trevligt med en bira till en bit grillat, i solen eller med vännerna på en fin pub. Är faktiskt värt de skador de medför.

Jag kan ha lika trevligt tillsammans med vännerna om jag håller en Pepsi eller Ramlösa i handen i stället för en bira. :) Förutsatt att sällskapet håller sig någorlunda nyktra. Efter en viss alkoholmängd i blodet måste man antagligen vara berusad själv för att uppskatta konversationen. http://fool.exler.ru/sm/alc.gif

Grahn
2004-10-22, 19:05
Det känns sjukt att folk tycker så mycker känns sjukt nuförtiden :rolleyes:

En whiskey medans man spelar ett bra spel med poolarena e fan gott även om det blir väldigt sällan.

Yxel
2004-10-22, 19:21
Röker inte, snusar inte dricker en halvliter sprit 3 gånger i månaden.

Pandrone
2004-10-22, 19:23
Röker till och från nuförtiden (oftast helger). Slutade ett tag pga andningsproblem men det är svårt att släppa ciggen när man festar. Dricker varje helg också nuförtiden. Men men, får väl sluta med detta efter gymnasietiden iaf :).

kim
2004-10-22, 19:30
Rökt cigg (ett bloss) 1 gång i mitt liv har inga planer på att göra det igen totalt onödigt/luktar skit/kostar pengar.

Snus har aldrig testat och har inga planer på det heller.

Alkohol kraftigt varierande ibland uppehåll i 3 månader och ibland 2 l stark sprit/1 flak öl på en vecka.

Droger har aldrig testat nån drog (räknar inte alkohol/cigg) mmen jag och ett par kompisar funderar skarp på att testa röka på.

Mental
2004-10-22, 19:43
Kom ihåg att det är skillnad på bruk och missbruk, ett gott vin på lördag kvällen är väl ingen fara men tobaksgrejen håller jag med om fast det har man ju blivit beroende av som ung då man tyckte det var skit tufft att tjuvröka och testa snus, MEN knark däremot använder jag aldrig och det är ju alltid nåt att skryta med :cool:

Man kan brukssniffa lim eller annat valfritt lösningsmedel om man nu vill det. Jag anser fortfarande att det är dumt mot kroppen, men de som dricker har ju valt det själva och får för min del gärna fortsätta.

Jag varken röker, snusar eller dricker. Jag festar dock ofta :)

Big_Vik
2004-10-22, 20:45
Dricker då jag känner för det, och då endast go-öle eller bjudsprit :cheers:, vilket förresten var väldigt länge sen nu. Dock feströker jag ibland, men har aldrig köpt cigg själv. Snus har jag köpt två gånger men inte för eget bruk, tar en snus ibland vid festtillfällen men kommer aldrig köpa eller tigga. Det var allt jag hade att bekänna, tack för mej :)

MacLeod
2004-10-22, 21:24
Det känns sjukt att folk tycker så mycker känns sjukt nuförtiden :rolleyes:

En whiskey medans man spelar ett bra spel med poolarena e fan gott även om det blir väldigt sällan.

Vi kanske borde ta och kolla hur många det egentligen är som sitter o dricker alkohol framför datorn. Jag har ärligt talat aldrig hört talas om nått mer tragiskt. Det här måste ju vara något nytt fenomen. Förr satt pojkar och söp framför fotbollsmatcherna, men nu sitter dom och leker krig på datorn.

Grahn
2004-10-22, 21:29
Vi kanske borde ta och kolla hur många det egentligen är som sitter o dricker alkohol framför datorn. Jag har ärligt talat aldrig hört talas om nått mer tragiskt. Det här måste ju vara något nytt fenomen. Förr satt pojkar och söp framför fotbollsmatcherna, men nu sitter dom och leker krig på datorn.

Är det ena mer tragiskt än det andra? Vem är du att bestämma det?
Seriöst killen var och en på sitt vis.
Om jag tar en whiskey med frugan och ser en film, är det sjukt/tragiskt det med?
Om jag dricker ett glas rödvin och avnjuter en god bok med musik, är jag då sjuk/tragisk?

Beroende är tragiskt däremot men vem talade om det? Vem talade ens om att dricka sig berusad?

Finns din attityd väldigt tragiskt just nu dock. Ta och fundera lite på varför du är så fördömande.

MacLeod
2004-10-22, 21:36
Det mest underhållande med ditt inlägg nu Grahn är ju att du verkar ha druckit, eller formulerar du dig alltid lika konstigt?

Sen har jag inte bestämt någonting, men du kände dig kanske mer träffad än andra? Jag skiter i vem som dricker vart och när. Och enligt alkoholforskare så är inte beroendet i sig tragiskt, utan anses vara en sjukdom.

Grahn
2004-10-22, 21:41
Det mest underhållande med ditt inlägg nu Grahn är ju att du verkar ha druckit, eller formulerar du dig alltid lika konstigt?

Sen har jag inte bestämt någonting, men du kände dig kanske mer träffad än andra? Jag skiter i vem som dricker vart och när. Och enligt alkoholforskare så är inte beroendet i sig tragiskt, utan anses vara en sjukdom.

Släkt med Lt. Blank eller ngt? Det är inget fel med vad jag skrev och nej jag har inte druckit alkohol på flera veckor, har du?

Du bestämt? Nej men du uttalar dig fördömmande.
Känner mig träffad?Inte direkt, däremot tänkte jag påvisa hur idiotiskt ditt påstående var men du verkar inte greppa det.

Är sjukdom inte något tragiskt?

abjorn
2004-10-22, 21:43
Röker inte, snusar inte, skär ner på alkoholintaget.

MacLeod
2004-10-22, 21:52
Eftersom du själv inte inser hur du formulerar dig så får jag hjälpa dig antar jag. Inte så konstigt om jag antog att du druckit.

"Finns din attityd väldigt tragiskt just nu dock."
"Seriöst killen var och en på sitt vis."

Fördömmande har jag uttalat mig, men jag har inte bestämt något som du skrev nyss. Och eftersom du tar det till den nivån så kan jag väl skriva precis som jag känner jag med.
Jag tycker att det är riktigt jävla töntigt och för att inte tala om idiotiskt att du sitter framför datorn och dricker sprit.
Och du är ju tydligen en av dom som gör precis det.

Grahn
2004-10-22, 21:59
Eftersom du själv inte inser hur du formulerar dig så får jag hjälpa dig antar jag. Inte så konstigt om jag antog att du druckit.

"Finns din attityd väldigt tragiskt just nu dock."
"Seriöst killen var och en på sitt vis."

Fördömmande har jag uttalat mig, men jag har inte bestämt något som du skrev nyss. Och eftersom du tar det till den nivån så kan jag väl skriva precis som jag känner jag med.
Jag tycker att det är riktigt jävla töntigt och för att inte tala om idiotiskt att du sitter framför datorn och dricker sprit.
Och du är ju tydligen en av dom som gör precis det.

Jag tycker att det är rätt pantat att ha den åsikten du har. Uppenbarligen fattar du inte hur absurd den är så du får helt enkelt bara acceptera det. Deal?

Den andra meningen undrar jag vad du invänder mot, den är korrekt. Den första är felskriven, får jag inte vara sömnig herr svenskaläraren? Klockan är relativt mycket.
Måste du ha den förklarad för dig?

Vill minnas att vi röstade om vad som ska göras med språkfaschister. Det kan du ju fundera över en stund, samt varför du tillgriper detta löjliga argumentationsmedel.

Deadlift
2004-10-22, 22:00
Jag röker på jobbet två dagar i veckan (jobbar bara på helgerna just nu). Men lägger nog ner det helt snart då jag lika gärna kan vara utan cigg, men det är tyvärr förbannat gott med ett bloss i bland :insane:

Dricker kanske i snitt en gång i veckan, ganska måttligt med något enstaka undantag;)

MacLeod
2004-10-22, 22:16
Jag tycker att det är rätt pantat att ha den åsikten du har. Uppenbarligen fattar du inte hur absurd den är så du får helt enkelt bara acceptera det. Deal?

Den andra meningen undrar jag vad du invänder mot, den är korrekt. Den första är felskriven, får jag inte vara sömnig herr svenskaläraren? Klockan är relativt mycket.
Måste du ha den förklarad för dig?

Vill minnas att vi röstade om vad som ska göras med språkfaschister. Det kan du ju fundera över en stund, samt varför du tillgriper detta löjliga argumentationsmedel.

Tror du att du skriver till en liten tolvårig pojke? Att jag ändrar åsikt för att DU tycker jag ska det? Klart som fan att jag inte accepterar det!
Vad tror du att folk i allmänhet skulle tycka vara absurt mellan att sitta framför datorn och dricka sprit eller att tycka som jag i frågan?

Att du formulerar dig fel kan jag inte hjälpa. Jag är långt ifrån en språkpolis. Jag antog helt enkelt att du hade druckit, baserat på hur och vad du skrev.


Och eftersom du fortfarande inte förstår och vill ha det förklarat för dig så visst.
Du kan skriva :
"Seriöst killen, var och en på sitt vis." eller,
"Seriöst killen, var och en är på sitt vis."

muddler
2004-10-23, 00:42
Jag burkar inte tobaksvaror men dricker gör ja! dock inte så ofta nuförtiden, men det kanske blir runt 2 ggr i månaden tycker det känns som en bra nivå

Grahn
2004-10-23, 07:41
Tror du att du skriver till en liten tolvårig pojke? Att jag ändrar åsikt för att DU tycker jag ska det? Klart som fan att jag inte accepterar det!
Vad tror du att folk i allmänhet skulle tycka vara absurt mellan att sitta framför datorn och dricka sprit eller att tycka som jag i frågan?

Att du formulerar dig fel kan jag inte hjälpa. Jag är långt ifrån en språkpolis. Jag antog helt enkelt att du hade druckit, baserat på hur och vad du skrev.


Och eftersom du fortfarande inte förstår och vill ha det förklarat för dig så visst.
Du kan skriva :
"Seriöst killen, var och en på sitt vis." eller,
"Seriöst killen, var och en är på sitt vis."

Fatta inte då, det är inte jag som lider av att du har en tokig åsikt. Folk i allmänhet tycker nog sämre om folk som går på krogen och dricker sig packade om de måste välja mellan det och någon som tar en whiskey för att det är gott framför datorn, eller någon annan stans i hemmet för den delen.
Allvarligt talat du har inget stöd bara en ogenomtänkt absurd åsikt och en fördömmande attityd.
Vissa alkoholhaltiga drycker är goda, ibland dricker jag och andra dem framför datorn eller annorstädes. Att du tycker det är sjukt säger mer om dig än om mig.

Ang språkpolis låter jag vad du skriver tala för dig själv, kl 23 med sand i ögonen missade jag ett komma. Herregud!
Föresten var det snack om ban på att tjaffsa om språk men du fattade inte ens den vinken. Så LÄGG NER ditt språktjaffs och fjantiga berusningsantydningar. Att bli språkuppläxad av någon som använder sjukt som om det betydde konstigt är fan bara för mycket.

RobbeliRobban
2004-10-23, 08:38
Haha! Blir du bitter och inåtvänd, eller rent av aggressiv?

sur och folkilsk!

datorjaevel
2004-10-23, 08:57
Sprit, Neh
Tobak, Neh
Snus, Neh
Knark, Varje dag.... neh....

Gillar det inte alls. Kommer aaaaaaaaaldrig börja heller. :)

du kan inte veta nu om du kommer börja eller inte.... om du började eller inte kan du bara veta när du ligger på dödsbädden.
Detta är då hur jag använder droger för tillfället:
alkohol: dricker kanske ett par ggr i månaden max.
snus: nej
cigg: vanligtvis bara när jag festar
knark: nej
koffein: nej

datorjaevel
2004-10-23, 08:59
Röker inte tobak och dricker inte...
haha så du röker thc produkter =)

datorjaevel
2004-10-23, 09:11
Röker inte. Har testat och det både smakade och luktade soptipp.
Snusar inte. Har testat och det gav mig inte något förutom minimal yrsel efter typ en timme.
Dricker väldigt, väldigt sällan och då mest öl alternativt en grogg eller två.



Edit: Grub, du har verkligen inte gått miste om någonting. Det är överskattat till max.
jag tror inte du kan svara på om king grub gått miste om det eller inte för det är en helt individuell åsikt. Jag antar att du syftar på att själva fyllan är "överskattad", personligen tycker jag att det är jävligt trevligt att ta en god kall bärs i sommarvärmen med polarna , själva fyllan(gäller ej berusning) klarar jag mig utan. Jag skulle inte vilja säga att tex jag "inte gått miste om någonting" ifall jag inte druckit alkohol då jag snarare skulle säga att _jag_ skulle gått miste om en hel del om jag inte druckit alkohol. Som sagt själva fyllan är för _mig_ inget att hurra över men det är individuellt vad man tycker så jag skulle inte säga till någon annan att han inte gått miste om eller att någonting suger eller äger då detta bara är _min_ åsikt. alla tycker inte som jag ;)

datorjaevel
2004-10-23, 09:23
Jag tycker det är betydligt mer udda att vilja förgifta sig med alkohol och, i synnerhet, tobak.
om man ser till antalet folk i tex sverige innehavande myndig ålder så är det mer udda att inte ha smakat på alkohol än det är att ha testat narkotiska preparat någon gång i sitt liv. om du specifierar ordet udda = avvikande/ovanligt dvs. detta av egna erfarenheter och statistik förd på tex skolor och arbetsplatser. Jag förstår vad du menar king grub men du använder ordet udda fel.

datorjaevel
2004-10-23, 09:29
nope, försöker leka lite sXe.

dricker inte
röker inte
snusar inte
och no drugs
märkligt upplägg då snus/cigg (tobak) och alkohol är "drugs".
Kan väl tillägga att de flesta har nog testat droger.. då många dricker koffein. och vi är väl en del som någongång druckit "sport"dryck innehållande guarana tex som är en drog.

datorjaevel
2004-10-23, 09:33
Framförallt är alkohol, nikotin och koffein inte knark!
"knark" är gatunamnet på narkotiska preparat.
ifall ni tycker "nej usch va han skriver" så jo jag e på humör för en gångs skull sorry =)

Bärs
2004-10-23, 09:37
Eftersom du själv inte inser hur du formulerar dig så får jag hjälpa dig antar jag. Inte så konstigt om jag antog att du druckit.

"Finns din attityd väldigt tragiskt just nu dock."
"Seriöst killen var och en på sitt vis."

Fördömmande har jag uttalat mig, men jag har inte bestämt något som du skrev nyss. Och eftersom du tar det till den nivån så kan jag väl skriva precis som jag känner jag med.
Jag tycker att det är riktigt jävla töntigt och för att inte tala om idiotiskt att du sitter framför datorn och dricker sprit.
Och du är ju tydligen en av dom som gör precis det.


Innan man börjar rätta andras språk kan man ju alltid se till att det egna språket är i skick och inte själv stava som en kratta. "Fördömande" stavas med ett "m" och inte två. Reglerna för hur långt m-ljud stavas i svenskan tas upp i lågstadiet.
Det är inget fel på att ta sprit för sig själv. Däremot har man problem om man dricker sig full ensam och dessutom antagligen förnekar det. Att kunna uppskatta en alkoholhaltig dryck för vad den är, och inte bara berusa sig på den, tyder på ett civiliserat, moget och kultiverat sinnelag.

datorjaevel
2004-10-23, 09:52
Det mest underhållande med ditt inlägg nu Grahn är ju att du verkar ha druckit, eller formulerar du dig alltid lika konstigt?

Sen har jag inte bestämt någonting, men du kände dig kanske mer träffad än andra? Jag skiter i vem som dricker vart och när. Och enligt alkoholforskare så är inte beroendet i sig tragiskt, utan anses vara en sjukdom.
Inte för att vara onödigt otrevlig men jag tycker att du för en diskussion på samma nivå som jag och polare gjorde i lågstadiet tror jag det var. Sen att du påpekar Grahns stavning bara för att du inte har några argument för din åsikt är väldigt lågt och omoget och verkligen inte _relevant_. Själv söker jag inte perfektionism i mina inläggs uppbyggnader då det oftast på tex detta forum inte är nödvändigt, dock försöker jag skriva så att en normalt begåvad människa förstår.

jag personligen tycker att det är trevligt att ta en öl framför datorn(musik spelandes såklart =P) och snacka med folk medan jag torkar efter duschen, innan jag ska iväg till kanske en förfest.

aliquis
2004-10-23, 12:13
nej nej

Karl_alfred
2004-10-23, 13:22
Röcker och snusar inte. Dricker då och då men väldigt sällan, för sällan tycker jag till och med eftersom jag tycker det är en fruktansvärt skön känsla.

TheSQUAT
2004-10-23, 15:21
Röker icket.
Dricker sällan. 4-5 ggr per år. Jag gör det i regel ordentligt när jag väl gör det. Tar en rejäl genomkörare. ;)

MacLeod
2004-10-23, 17:50
Fatta inte då, det är inte jag som lider av att du har en tokig åsikt. Folk i allmänhet tycker nog sämre om folk som går på krogen och dricker sig packade om de måste välja mellan det och någon som tar en whiskey för att det är gott framför datorn, eller någon annan stans i hemmet för den delen.
Allvarligt talat du har inget stöd bara en ogenomtänkt absurd åsikt och en fördömmande attityd.
Vissa alkoholhaltiga drycker är goda, ibland dricker jag och andra dem framför datorn eller annorstädes. Att du tycker det är sjukt säger mer om dig än om mig.

Ang språkpolis låter jag vad du skriver tala för dig själv, kl 23 med sand i ögonen missade jag ett komma. Herregud!
Föresten var det snack om ban på att tjaffsa om språk men du fattade inte ens den vinken. Så LÄGG NER ditt språktjaffs och fjantiga berusningsantydningar. Att bli språkuppläxad av någon som använder sjukt som om det betydde konstigt är fan bara för mycket.

Du verkar ju ständigt ha grus i maskineriet med tanke på att du inte kan läsa vad jag skriver. Du undrade vad som var fel i det du skrev, o jag svarade.

Du kan kalla mig vafaan du vill, det skiter jag fullständigt i. Språkpolis är jag fortfarande inte för att du säger det, men som jag sagt nu gång på gång så handlade det om att jag antog att du druckit eftersom du skrev fel i det här sammanhanget. Vad är fjantigt i att anta det? Det var ju fredag, klockan var 23 och du har precis sagt att du brukar dricka framför datorn.
Eller är fredag inte en bra dag framför datorn?
Behöver varken ditt eller någon annans stöd för att ha en den åsikten.

Har för övrigt ingen vana att rätta folk efter hur dom skriver eftersom jag själv aldrig skriver korrekt. Att säga att något är sjukt är varken ovanligt eller fel numera. Det är precis lika konstigt som att du inte skriver fånigt istället för fjantigt.

Och att gå på krogen var det inte tal om öht, vart fick du det ifrån?
Jag jämförde min åsikt kontra att du sitter framför datorn med alkohol.
Och du är ju minst lika fördömmande mot mig eftersom jag inte kan säga vad jag tycker. Men nu handlar det ju om dig, och det sved kanske för mycket.

Grahn
2004-10-23, 17:57
Kan inte JAG läsa vad du skriver?

Detta är fan befängt, nu tänker jag inte slösa mer tid på dig.

MacLeod
2004-10-23, 17:58
Innan man börjar rätta andras språk kan man ju alltid se till att det egna språket är i skick och inte själv stava som en kratta. "Fördömande" stavas med ett "m" och inte två. Reglerna för hur långt m-ljud stavas i svenskan tas upp i lågstadiet.
Det är inget fel på att ta sprit för sig själv. Däremot har man problem om man dricker sig full ensam och dessutom antagligen förnekar det. Att kunna uppskatta en alkoholhaltig dryck för vad den är, och inte bara berusa sig på den, tyder på ett civiliserat, moget och kultiverat sinnelag.


Vem berättade att det var kultiverat för dig? Läste du det i en bok av Steffo Törnqvist eller? Är det på samma sätt när det kommer till andra droger?
Hur många centiliter whisky tror du man kan dricka innan man anses berusad? Vet du vart gränsen går när det kommer till bilkörning?
När det kommer till språket så får du läsa om inläggen.

MacLeod
2004-10-23, 18:00
Kan inte JAG läsa vad du skriver?

Detta är fan befängt, nu tänker jag inte slösa mer tid på dig.

Nej, du har det väl fullt upp med att hunsas av andra runt om dig. Din åsikt är den enda som gäller här på nätet, det måste kännas skönt. Till skillnad från hur du antagligen har det annars.

Grahn
2004-10-23, 18:04
Nej, du har det väl fullt upp med att hunsas av andra runt om dig. Din åsikt är den enda som gäller här på nätet, det måste kännas skönt. Till skillnad från hur du antagligen har det annars.

Jaha, jo...för det var ju Jag som var fördömande. :rolleyes:

Tråden handlar inte om mig ta den inte OT.

Stumpis
2004-10-23, 18:23
Har aldrig provat cigg, testade dock snus en gång i lumpen (gör aldrig om det, kan jag säga...
Delar en flaska vin med sambon fredag/lördag och tar ibland en irish coffee efter maten på lördagen. Är det fest dricker jag mer (händer kanske 6-7 ggr på ett år, sådär.)

Bärs
2004-10-23, 18:56
Vem berättade att det var kultiverat för dig? Läste du det i en bok av Steffo Törnqvist eller? Är det på samma sätt när det kommer till andra droger?
Hur många centiliter whisky tror du man kan dricka innan man anses berusad? Vet du vart gränsen går när det kommer till bilkörning?
När det kommer till språket så får du läsa om inläggen.

Berättat? Jag anser det kultiverat att dricka alkohol om man gör det för smakens skull och inte för berusningens. Att berusa sig kan vara både kultiverat och okultiverat beroende på hur det görs. Och vad spelar det för roll att man blir påverkad av en grogg (vilket inte är drog för den delen)? Nu har du skrivit "fördömande" fel två gånger.

Kimpaa
2004-10-23, 19:56
Röker: Nej inte längre
Snusar: Ja som satan!
Dricker: joda det händer väl...men måste nog sluta...I am a mean drunk! :devil:

fat_joe
2004-10-24, 00:56
Berättat? Jag anser det kultiverat att dricka alkohol om man gör det för smakens skull och inte för berusningens. Att berusa sig kan vara både kultiverat och okultiverat beroende på hur det görs. Och vad spelar det för roll att man blir påverkad av en grogg (vilket inte är drog för den delen)? Nu har du skrivit "fördömande" fel två gånger.

Jo en grogg d.v.s alkohol är en drog, allt som är beronde framkallande är en drog

Tricklev
2004-10-24, 01:22
Jo en grogg d.v.s alkohol är en drog, allt som är beronde framkallande är en drog



Mentalt eller fysiskt beroende?

fat_joe
2004-10-24, 01:24
Mentalt eller fysiskt beroende?

Gäller båda.

Yankeee
2004-10-24, 01:24
Jo en grogg d.v.s alkohol är en drog, allt som är beronde framkallande är en drog

Svenskt uppslagsord
drog drogen droger subst.
narkotiskt medel


Svenskt uppslagsord
narkotika narkotikan subst.
massord bedövande och smärtstillande drog (t ex morfin, kokain, heroin)


Det är ju din personliga åsikt, att allt som är beroende framkallande är "droger".
Man skriver / säger ju aldrig "mitt spelande / drickande / vadduvill är en drog" utan man s / s "mitt spelande / drickande / vadduvill är som en drog".

fat_joe
2004-10-24, 01:38
Svenskt uppslagsord
drog drogen droger subst.
narkotiskt medel


Svenskt uppslagsord
narkotika narkotikan subst.
massord bedövande och smärtstillande drog (t ex morfin, kokain, heroin)


Det är ju din personliga åsikt, att allt som är beroende framkallande är "droger".
Man skriver / säger ju aldrig "mitt spelande / drickande / vadduvill är en drog" utan man s / s "mitt spelande / drickande / vadduvill är som en drog".

Ja det är min personliga åsikt och vill därför skilja på droger och narkotika klassade preparat.

En drog är ett ämne som uppfyller följande krav:

* Ämnet ska vara giftigt.
* Ämnet ska vara beroendeframkallande.
* Ämnet ska vara berusande.

En del menar att droger är detsamma som narkotika, medan andra mer vidsynt menar att även svagt berusande ämnen som t.ex. koffein och nikotin är droger. En öppnare definition kan hävda att temporär sinnes/tankeförändring är kriterium nog för att en substans skall kallas för en drog. Åsikterna om vad som är droger och vad som inte är droger varierar från person till person.
saxxat ur susning.

Även alla dom där 3 punkterna stämmer in på alkohol.

Löjtnant Blank
2004-10-24, 01:39
Släkt med Lt. Blank eller ngt?
Ha, ha! Jag visste det! Du är besatt av mig! Det är därför du alltid är först med att svara på mina inlägg.

Nåja, vissa saker kan man inte få för mycket av. Den gode löjtnanten, till exempel.

(Ett ontopicsvar för syns skull: jag varker röker, snusar eller dricker.)

Bärs
2004-10-24, 07:29
Ja det är min personliga åsikt och vill därför skilja på droger och narkotika klassade preparat.

En drog är ett ämne som uppfyller följande krav:

* Ämnet ska vara giftigt.
* Ämnet ska vara beroendeframkallande.
* Ämnet ska vara berusande.

En del menar att droger är detsamma som narkotika, medan andra mer vidsynt menar att även svagt berusande ämnen som t.ex. koffein och nikotin är droger. En öppnare definition kan hävda att temporär sinnes/tankeförändring är kriterium nog för att en substans skall kallas för en drog. Åsikterna om vad som är droger och vad som inte är droger varierar från person till person.
saxxat ur susning.

Även alla dom där 3 punkterna stämmer in på alkohol.

Med så pass vida definitioner kommer man inte någon vart. Det är ju att relativisera de starka drogerna om man jämför heroin med kamomillte.

Supercharger
2004-10-24, 10:57
Alkohol: 1-2 gånger i månaden, ibland mindre ofta. Ska försöka att minska mängden alkohol också.

Tobak: Har bara feströkt, men har försökt att sluta med det också...

Droger: Aldrig testat, om inte effedrin och koffein räknas så då har jag väl gjort det då...

datorjaevel
2004-10-24, 11:37
Ja det är min personliga åsikt och vill därför skilja på droger och narkotika klassade preparat.

En drog är ett ämne som uppfyller följande krav:

* Ämnet ska vara giftigt.
* Ämnet ska vara beroendeframkallande.
* Ämnet ska vara berusande.

En del menar att droger är detsamma som narkotika, medan andra mer vidsynt menar att även svagt berusande ämnen som t.ex. koffein och nikotin är droger. En öppnare definition kan hävda att temporär sinnes/tankeförändring är kriterium nog för att en substans skall kallas för en drog. Åsikterna om vad som är droger och vad som inte är droger varierar från person till person.
saxxat ur susning.

Även alla dom där 3 punkterna stämmer in på alkohol.
jag kan påpeka att benämningen för vad som är en drog har ändrats något flera ggr genom tiden

Yankeee
2004-10-24, 11:41
Ja det är min personliga åsikt och vill därför skilja på droger och narkotika klassade preparat.

En drog är ett ämne som uppfyller följande krav:

* Ämnet ska vara giftigt.
* Ämnet ska vara beroendeframkallande.
* Ämnet ska vara berusande.

En del menar att droger är detsamma som narkotika, medan andra mer vidsynt menar att även svagt berusande ämnen som t.ex. koffein och nikotin är droger. En öppnare definition kan hävda att temporär sinnes/tankeförändring är kriterium nog för att en substans skall kallas för en drog. Åsikterna om vad som är droger och vad som inte är droger varierar från person till person.
saxxat ur susning.

Även alla dom där 3 punkterna stämmer in på alkohol.

Din personliga åsikt från susning.nu? :laugh:

http://susning.nu/Drog


Edit: jaha du skrev saxat från susning. Då var det inge roligt längre... :(

Grahn
2004-10-24, 11:58
Ha, ha! Jag visste det! Du är besatt av mig! Det är därför du alltid är först med att svara på mina inlägg.

Nåja, vissa saker kan man inte få för mycket av. Den gode löjtnanten, till exempel.

(Ett ontopicsvar för syns skull: jag varker röker, snusar eller dricker.)

Du växer på en....ungefär som.....fotsvamp. Hehehe

MacLeod
2004-10-24, 12:26
Berättat? Jag anser det kultiverat att dricka alkohol om man gör det för smakens skull och inte för berusningens. Att berusa sig kan vara både kultiverat och okultiverat beroende på hur det görs. Och vad spelar det för roll att man blir påverkad av en grogg (vilket inte är drog för den delen)? Nu har du skrivit "fördömande" fel två gånger.


Med ett nick som Bärs och efter att ha läst ditt första inlägg så känns det jävligt meningslöst att svara öht.

fat_joe
2004-10-24, 12:31
jag kan påpeka att benämningen för vad som är en drog har ändrats något flera ggr genom det senaste århundradet

Så berätta då ?

Bärs
2004-10-24, 14:09
Med ett nick som Bärs och efter att ha läst ditt första inlägg så känns det jävligt meningslöst att svara öht.

Din argumentationsteknik är antagligen den mest infantila jag någonsin stött på på ett nätforum. Hoppas du förstår att du inte kommer någon vart i livet med den stilen.

datorjaevel
2004-10-24, 20:11
Så berätta då ?
Ordet drog kommer av det gamla lågtyska (droege) som betyder torr (trocken på modern tyska) och avsåg ursprungligen de torkade medicinalväxter? som historiskt sett var de förekommande läkemedelsråvarorna. Ordet drog har sedan levt kvar i det engelska ordet drug. Detta är betydelsen av ordet från början och det borde ju du veta som saxat ditt inlägg från susning.nu. Sen har det ändrats lite si och så med tiden, fixar länk sen te detta när jag har ork om du är intresserad. (Med tiden kom ordet att också avse de preparat, de läkemedel, som framställdes av de torkade växterna, och den betydelsen lever kvar idag i de engelsktalande ländernas "drug".
Därifrån har ordet återimporterats och "översatts" av okritiska massmedia, varvid dess ursprungliga mening gått förlorad.)
är en del information.

MacLeod
2004-10-25, 19:48
Din argumentationsteknik är antagligen den mest infantila jag någonsin stött på på ett nätforum. Hoppas du förstår att du inte kommer någon vart i livet med den stilen.

Men lilla du. du vet öht inte vem jag är. Och just pga det så borde du inte uttala dig. Men jag kan säkert säga att jag har och alltid kommer att ha det bättre än dig.

hallar
2004-10-25, 20:05
Har aldrig rökt och aldrig druckit alkohol. Inte ens smakat.

Precis samma hær.

Bärs
2004-10-25, 20:29
Men lilla du. du vet öht inte vem jag är. Och just pga det så borde du inte uttala dig. Men jag kan säkert säga att jag har och alltid kommer att ha det bättre än dig.

Hur korkad är du riktigt? Om du inte vet vem jag är, hur kan du då säkert säga att du har det bättre än jag? Du förstår tydligen inte hur du gör bort dig med dina inlägg.
Att argumentera som en tolvåring om man är betydligt äldre är ingen framgångsrik livsstrategi. Det kan jag uttala mig om utan att veta vem du är. Men du skall få en chans att bättra dig. Kom tillbaka när du tragglat dig igenom din första retorikbok och presentera en analys över alla de fel du gjort i den här debatten.
Med tanke på hur du skriver kan man ju alltid undra om det inte i själva verket är du som sitter och dricker framför datorn.

Grahn
2004-10-25, 20:43
Ta det till PM Bärs och MacLeod annars låses tråden.