handdator

Visa fullständig version : Laglig "Kur"


Achryl
2004-10-21, 20:18
Hej folket på kolozz, särskilt Castro!

Snackar med en kille som säger att det här är det här är jättebra, som en laglig och ofarlig kur.

ALA
Kreatin
Glycerol
L-Glutamin
Omega-3
Dextrosol
Proteintillskott

glycerol Frukost - 15ml
Lunch - 15ml
1 timme före träning tillsammans med kolhydrater - 15ml

ALA
----
4 ggr dagligen, 0,5 gram per tillfälle. Ca: 30 minuter före måltid. Varför? För att ALA sänker insulinutsöndringen för maten om man tar det 30 minuter innan måltid.

Glycerol
--------
Hemligheten i trycket tillsammans med kreatin! bästa naturmedel som finns...
45ml delat på 3 tillfällen...(15ml) frukost, middag, innan träning tillsammans med kolhydrater....

Kreatin
--------
uppladdningen 10g per tillfälle, 5 tillfällen = 50g per dag.. i 5 dagar... Sedan drog jag ned på det något och tog 30g per dag. 10g till frukost, 10g före träning, 10 efter...

Kommentera.

Knäböj
2004-10-21, 20:32
Det stämmer,du kommer öka 5-10 kg på en vecka! Minst...
Kreatin/ALA funkar bra,så kalla det en "laglig kur" om du vill...

ölobrännvin
2004-10-21, 20:38
varför, det verkar dyrt.... Är castro din gud ?

Droog
2004-10-21, 20:41
Mmmmm, 50g kreatin per dag och så glycerol på det. Toppen för magen :thumbup: Se bara till att dricka massor av protein blandat på vatten samt ett par kilo riktigt surdegsbröd så får du nog fart på baken.

Castro
2004-10-22, 01:40
Det där kommer helt klart ge dig ett sjujävlarns tryck, men som Droog sade så kommer det trycket vara som värst kring två dina lite svagare muskler - nämligen innre och yttre ringmuskeln. Men har du en stålmage alternativt bryr dig inte ett skit om att omgivningen börjar hålla säkerhetsavstånd från dig så kör på! Det skadar ju inte att testa. Eller jo förresten, glycerol kan faktiskt skada att testa. En träningskompis till mig körde det under 1-2 veckor och fick väldiga problem med magen. Läkarna trodde att det var gallsten eller något liknande och han kunde inte träna på ett tag så passa dig med det. Om du skall använda Glycerol så ta det bara på träningsdagar och högst 30-45 ml uppdelat på 2-4 tillfällen. :D

Och glöm inte att dessa kosttillskott inte kommer att ge dig någon större effekt såvida du inte har MINST lika bra koll på kosten som på tillskotten. Det är där du har mest att vinna!

Lycka till och kör hårt! :thumbup:

P.S. Vad har jag gjort för att förtjäna dig som fäään? När du skriver sådär direktlänkat till mig så tvingas jag ju att svara. :D D.S

Pez
2004-10-22, 02:52
Skit i glycerolen.. visst ger det tryck men det kan vara skadligt också - om man inte har koll så kan det gå riktigt illa.

mystic[-_-]
2004-10-22, 08:59
du vill inte bli glycerolförgiftad :nono: Man får iofs ett bra tryck av det men man bör inte överdosera :P

Knäböj
2004-10-22, 10:07
Det där kommer helt klart ge dig ett sjujävlarns tryck, men som Droog sade så kommer det trycket vara som värst kring två dina lite svagare muskler - nämligen innre och yttre ringmuskeln. Men har du en stålmage alternativt bryr dig inte ett skit om att omgivningen börjar hålla säkerhetsavstånd från dig så kör på! Det skadar ju inte att testa. Eller jo förresten, glycerol kan faktiskt skada att testa. En träningskompis till mig körde det under 1-2 veckor och fick väldiga problem med magen. Läkarna trodde att det var gallsten eller något liknande och han kunde inte träna på ett tag så passa dig med det. Om du skall använda Glycerol så ta det bara på träningsdagar och högst 30-45 ml uppdelat på 2-4 tillfällen. :D

Och glöm inte att dessa kosttillskott inte kommer att ge dig någon större effekt såvida du inte har MINST lika bra koll på kosten som på tillskotten. Det är där du har mest att vinna!

Lycka till och kör hårt! :thumbup:

P.S. Vad har jag gjort för att förtjäna dig som fäään? När du skriver sådär direktlänkat till mig så tvingas jag ju att svara. :D D.S
Säkert du som lurat honom att säga att du är hans gud...

Inställer mig i kören: Skippa glycerolet...ALA/Kreatin,ALA/Kreatin,ALA/Kreatin Is all u need tralalalala va ja e gla att de är Fredag....

bjorasen
2004-10-23, 13:16
hmm ny på d här... vad är ALA???

ok, nu förstår jag :) d är alltså bra att kombinera ALA och kreatin, eller?

King Grub
2004-10-23, 13:21
hmm ny på d här... vad är ALA???

Alpha Lipoic Acid, en antioxidant som förbättrar insulinkänsligheten.

Karl_alfred
2004-10-23, 13:43
Tycker du ska strunta i alla dessa tillskott, de kommer bara att kosta dig en massa onödiga pengar, du är ju bara 15-16 år och kan gott och väll bli stor och stark på riktig mat.