handdator

Visa fullständig version : Storhandla, men vad?


mini_Arnold
2004-10-21, 15:02
Vad behöver jag?
Protein har jag (exell och whey-80)
kreatin har jag (stars och exell)
Druvsocker har jag
vad mer?

ska som sagt köpa så mycket "shit" som jag har råd med
men det ska vara bra tillskott.. förstår ni`?

Seså!

King Grub
2004-10-21, 15:05
Kanske spara pengarna och köpa kvalitet istället för kvantitet nästa gång? :)

Du har vad du behöver; varför inte lägga pengarna på att köpa bästa möjliga av det du behöver istället för att köpa mer saker, saker som du antagligen inte behöver?

Knäböj
2004-10-21, 15:08
Kanske spara pengarna och köpa kvalitet istället för kvantitet nästa gång? :)

Du har vad du behöver; varför inte lägga pengarna på att köpa bästa möjliga av det du behöver istället för att köpa mer saker, saker som du antagligen inte behöver?
:thumbup:

Knäböj
2004-10-21, 15:13
Vad behöver jag?
Protein har jag (exell och whey-80)
kreatin har jag (stars och exell)
Druvsocker har jag
vad mer?

ska som sagt köpa så mycket "shit" som jag har råd med
men det ska vara bra tillskott.. förstår ni`?

Seså!
Om du vet vad det är så köp ALA. Annars kan du komma långt med kreatin och lite proteintillskott,men som sagt satsa hellre pengarna på lite schjyssta grejor istället för att röra till det med för många olika tillskott. Mat är ganska underskattat oxå... ;)

mini_Arnold
2004-10-21, 15:47
Klyddigt skrivit av mig, som alltid.

Behöver jag inte produkt X så köper jag så klart inte det :)

Okej
så då har vi protein, druvsocker, kreatin och ala
inget annat som "behövs"? Spelar ingen roll om det är overkill

King Grub
2004-10-21, 15:51
inget annat som "behövs"? Spelar ingen roll om det är overkill

Nej, det tror jag inte. Har du pengar att spendera kanske du som sagt kan fundera på att uppgradera det du har. Det du har nu är budgetalternativen. Har du pengar över att lägga på kosttillskott kan det måhända vara av värde att investera i det bästa du kan få inom de nödvändiga områdena, i stället för att leta efter fler olika produkter.

J_Hells
2004-10-21, 15:52
Vad behöver jag?
Protein har jag (exell och whey-80)
kreatin har jag (stars och exell)
Druvsocker har jag
vad mer?

ska som sagt köpa så mycket "shit" som jag har råd med
men det ska vara bra tillskott.. förstår ni`?

Seså!

Jag skulle köpt något bättre protein, creapure kreatin (Eiselt t ex), Vitargo istället för druvsocker, och Liponsyra för att ta tillsammans med kreatin/vitargo.

mini_Arnold
2004-10-21, 16:27
Bättre protein? exempelvis? whey100?

King Grub
2004-10-21, 16:32
Bättre protein? exempelvis? whey100?

Njaeeej. Whey Hydro, kanske. Eller Rapid Recovery med både protein och kolhydrat. Ett hydrolysat, med andra ord.

De du har toppar efter en timmes tid. Ovanstående toppar på runt 20 minuter.

Zakath
2004-10-21, 16:37
Man kan komma långt utan tillskott också. Väldigt långt.

Hur ser din kost ut i övrigt?

mini_Arnold
2004-10-21, 19:54
King Grub: Det var som fan :) Låter bra!

zakath:
Kosten består av mackor till frukost och mellanmål(lingongrova)
1liter yoghurt
och så 2 mål lagad mat, vad som helst. Allt från ärtsoppa till pizza..

Men from nästa vecka hade jag tänkt äta kycklingfile(inte min "hemmagjorda" utan riktig) med ris eller potatis till. OCh så lite kanin mat vid sidan om

Jag har fått tillräckligt med hjälp för att klara resten själv. Tack ska ni ha!

King Grub
2004-10-21, 19:56
Det är nog maten du behöver se över, låter det som, inte leta kosttillskott som skall ge resultaten din bristfälliga kost inte ger. :)

adde
2004-10-21, 20:11
Vad behöver jag?
Protein har jag (exell och whey-80)
kreatin har jag (stars och exell)
Druvsocker har jag
vad mer?

ska som sagt köpa så mycket "shit" som jag har råd med
men det ska vara bra tillskott.. förstår ni`?

Seså!

Ovanligt med någon som har för mycket pengar och för lite fantasi för att göra av med dem :D

/adde

mini_Arnold
2004-10-21, 20:37
Det är nog maten du behöver se över, låter det som, inte leta kosttillskott som skall ge resultaten din bristfälliga kost inte ger. :)
Det vet jag :)

Jag har inte tränat på 1-2månader, under denna tiden åt jag "dålig" mat för att klara mig.. hade ingen ork eller lust till nånting mer än att jobba..
Men nu vill jag träna, och har jag pengarna till det varför inte sträva efter det omptimala? :)

Zakath
2004-10-21, 20:45
King Grub: Det var som fan :) Låter bra!

zakath:
Kosten består av mackor till frukost och mellanmål(lingongrova)
1liter yoghurt
och så 2 mål lagad mat, vad som helst. Allt från ärtsoppa till pizza..

Men from nästa vecka hade jag tänkt äta kycklingfile(inte min "hemmagjorda" utan riktig) med ris eller potatis till. OCh så lite kanin mat vid sidan om

Jag har fått tillräckligt med hjälp för att klara resten själv. Tack ska ni ha!



Du borde verkligen satsa på kosten istället samt träna hårt! En proteindrink med druvsocker räcker bra som enda tillskott.

mini_Arnold
2004-10-21, 20:56
Du borde verkligen satsa på kosten istället samt träna hårt! En proteindrink med druvsocker räcker bra som enda tillskott.

Den där dåliga kosten hade jag bara under tiden jag INTE tränade. Även idag äter jag "dålig" mat :) Fastän jag började träna i måndags.
Det för att jag inte får pengar förrän den 25e förstår du.
Då blir det genast mycket bättre mat.

Och sen borde jag ha skrivit högst upp i tråden att jag är efter det extremt optimala i tillskottsväg som möjligt :)

Ungefär som varför ha 2048ddr när det räcker gott och väl 1024? ;)

Peace

Fangface
2004-10-21, 22:05
KCG gör susen !
Iaf på mig... :angel:

mini_Arnold
2004-10-21, 23:45
Fairings whey hydro 1.6kg
Hur länge räcker den?

Och varför står det så här på fairings hemsida:

"Lagom dosering är 2-3 msk 2-3 ggr om dagen."

Skulle det vara bra att dricka det 1-2 ggr utöver efterträningsdrinken?

Pez
2004-10-22, 00:14
Fairings whey hydro 1.6kg
Hur länge räcker den?

Och varför står det så här på fairings hemsida:

"Lagom dosering är 2-3 msk 2-3 ggr om dagen."

Skulle det vara bra att dricka det 1-2 ggr utöver efterträningsdrinken?
Hur länge räcker 1.6kg protein för dig i vanliga fall?
Det är vassle - riktigt snabbt vassle.
Hur länge det räcker är alltså direkt beroende till hur mycket du tar av det.
Hur mycket du tar av det är beroende på kroppsvikt, antal tillfällen du väljer att använda det - morgon, före/efter träning osv.. och därmed även hur ofta du tränar. Vi brukar ju säga 0.5-1gr protein/kg kroppsvikt efter träning.
Med hydrolysat så verkar det som att man inte behöver ta riktigt lika mycket protein för att få samma effekt som med andra typer av vassleprotein, men räkna med 50gr/träningstillfälle + ev. 20-30gr på morgonen för att komplettera din frukost.
För mest "prisvärd" effekt sparar du hydrolysatet till enbart efter träning och kör med vanligt vassle på mornarna.

50gr per träningstillfälle ger 32 träningstillfällen - tränar du 4ggr i veckan så blir det 8 veckor.

ölobrännvin
2004-10-22, 05:03
Och sen borde jag ha skrivit högst upp i tråden att jag är efter det extremt optimala i tillskottsväg som möjligt :)

Ungefär som varför ha 2048ddr när det räcker gott och väl 1024? ;)

Peace
Jag tror att det optimala är enbart ett snabbt vassle och möjligen kreatin samt nåt att göra gainer av, det finns som sagt inga undermedel utan det är alltid kosten som är viktigast men satsa som alla säger på kvalitet istället...

Pdaddy
2004-10-22, 07:50
BOFFEN !!!

JAg skulle rekomendera digatt köpa Rapid Hydro blend istället för Whey hydro.

Whey hydron är icke smaksatt å är inget roligt att inta om man ej blandar ut det med någon annan proteinpulver/gainer.
Rapid hydro blend är smaksatt me jourdgubb, smakar lite underligt första gången om man tagit andra jordgubbsdrinkar, men nu är de faan min favvorit. Man tröttnar inte på den och den är välldigt lätt drucken och ger inte en riktig mättnadskänsla.
Det som är tråkigt är priset, men de är värt det "PROMISE".


Sen om du vill ha ett suveränt gott morgonprotein så kan du alltid köpa Complete III mint choklad.. Smarrigt till frukosten :D
Finns ju även kvälls protte nu, Slow Protein... De e också mint choklad och helt reko att smutta på sådär på kvällskvisten.


Marcus

mini_Arnold
2004-10-22, 10:51
Hehe, hade visst 2 burkar ALA :)

Kreatinet ska uppgraderas till creapure, var nu jag hittar det nånstans..
Fortsätter med exell/whey80 protein på morgonen
och whey hydro(blend) efter träningen (mån-fre)
tillsammans med vanligt bryggsocker/druvsocker, än så länge.

Jag tycker inteom att beställa på nätet men nu måste jag kanske det...
Såg att kolo säljer some good shit! Lite lång leveranstid kanske.

Nån affär i eller i närheten av malmö som säljer den sortens vassleprotein?

Fairing
2004-10-22, 10:55
Hehe, hade visst 2 burkar ALA :)

Kreatinet ska uppgraderas till creapure, var nu jag hittar det nånstans..


Fairing använder råvaran Creapure i alla sina kreatinprodukter :thumbup:

aliquis
2004-10-23, 09:40
Om du vet vad det är så köp ALA. Annars kan du komma långt med kreatin och lite proteintillskott,men som sagt satsa hellre pengarna på lite schjyssta grejor istället för att röra till det med för många olika tillskott. Mat är ganska underskattat oxå... ;)
Word, såg en kille modell större igår på gymmet som käkade havregryn med vatten efter passet och utbrast i en "varför tänkte jag inte på det här för 2år sedan". Uppenbarligen tar han inte en massa tillskott, men han var stor ändå.

William
2004-10-23, 13:12
Boffen:

Om fet fisk inte är vanligt förekommande i din kosthållning skulle jag rek en högkvalitativ flytande fiskolja! För mig hamnar fiskolja bland bastillskotten tillsammans med protein och kreatin.

Mvh

William

mini_Arnold
2004-10-23, 18:10
Hade tänkt dricka rapsolja.
Vet inte vilken som är bättre men det får duga. :)

Tänkte passa på och fråga om kreatin citrat ger större effekt än pyruvat?