handdator

Visa fullständig version : Hur gör jag nu???


tuffe_viktor11
2004-10-20, 06:52
Tja!

31 år 190 lång och numera 80 kg tung/lätt.
Har under de senaste 2,5 månaderna gått ner i vikt, 8 kg.
Det jag har blivit av med, och som var meningen med det hela, är bildäcket runt midjan.
Eftersom jag inte har några nämnvärda muskler så är det något jag har börjat suckta efter ;) . Har börjat gå på gym och kör även konditionsträning ett par gånger i veckan.
Sättet jag har gått ner i vikt på är att jag räknat kalorier och tänkt på vad jag stoppat i mig.
Kaloriintaget har legat mellan 2000-2500 kcal/dag exkl ev träning.
Min undran nu är att om jag vill satsa på att bygga lite muskler (inte någon bodybuiler) hur ska jag då lägga upp maten??
Eftersom det sista runt midjan inte vill ge med sig så undrar jag om det försvinner med träning eller genom deff/banta (om någon fattar vad jag menar)???

//Viktor Michelin :smash:

Mental
2004-10-20, 11:58
Bygg på du, för du kommer även att deffa i när du byggt ett tag, och då har du massor av muskler som vill ha energi och då tror jag sista däcket smiter med i rena förskräckelsen ;)

Men ska du bygga så se till att äta ofta, regelbundet och rätt. lätt va? ;)

Se till att få vettig balans på protein/kolhydrater/fett, få i dig bra fetter osv

Jag antar att du läst Grubbs deffguide? http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881 även om du skall bygga och inte deffa så står det mycket viktigt om kost i det inlägget.

Och även om jag är ny själv här så passar jag på att hälsa dig välkommen.

tuffe_viktor11
2004-10-20, 12:10
.....visst har jag läst deff-guiden. Mycket bra!!!
Tack för ditt svar Mental.

Nu när man lyckats göra sig av med en stor del av fettet så är man ju lite nojjig att man ska få tillbaka det igen. Men det är väl bara att känna sig för........träna äta , träna äta....väga, mäta, väga,mäta.
Och visst tänker jag på vad jag stoppar i mig.......var förr en storkonsument av folköl, har inte druckit mer än 2 öl de senaste månaderna. :hbang:
Och så har jag lagt av med all snabbmat....och övrig skräpmat.

ha det gott

//Viktor