handdator

Visa fullständig version : Hur kom ni på ert nick på kolozzeum?


lauria
2004-10-18, 20:39
Hejhej...

Som sagt hur kom ni på ert nick på kolozzeum?


För mig var det så här, min tjej gjorde den här användaren men ville inte ha den och mina två användare funkar inte så jag tog över denna :D:D

Officer
2004-10-18, 20:40
Jag tänkte på porr

Jense
2004-10-18, 20:41
jag såg ett tvprogram som handlade om en som hette jens, så tänkte jag "ooh, vilket underbart namn, mystiskt och kvinnotjusande"

så modifierade jag det lite.

Wahlgrenus
2004-10-18, 20:42
Efternamn: Wahlgren

och jag fick spatt... så voila..,, detta namnet dök upp istället

s_himself
2004-10-18, 20:43
Jag använder helt enkelt samma nick lite överallt.. typ IRC:en och så :)

hur jag kom på det.. hm, ingen aning. det bara blev så en vacker kväll..

Grahn
2004-10-18, 20:44
Det är mitt efternamn, knappast någon överraskning för någon antar jag. ;)

Behöver inget alter ego på ett träningsforum tänkte jag.

King Grub
2004-10-18, 20:45
Jag är King Grub.

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/Crash4600129.jpg

ölobrännvin
2004-10-18, 20:46
jag ÄR öl och brännvin så är det bara :rolleyes:

kim
2004-10-18, 20:46
Heter Kim irl och det duger alldeles utmärkt även här på kolo.

Ninjasmurf
2004-10-18, 20:46
i internets forntid (1995 kanske) skapade jag en hotmail och döpte den till ninjasmurf för jag tyckte ninjor var cool och smurfar var ..öhh.. blåa...

Herkulez
2004-10-18, 20:48
var hos mina föräldrar och min lillebror spelade herkules på playstation.....så det fick bli det

aliquis
2004-10-18, 20:48
Mitt efternamn har gett mig Hagge som "nick" irl och överallt. Men på battlenet var det upptaget när vi skulle köra WC3 så jag letade upp något fräckt latinskt ord och fann aliquis. Tyckte det var mer internationellt gångbart så jag bestämde mig för att köra det istället för Hagge där folk ändå inte redan kände mig. Men nicken varierar väl minst sagt.

*Flash*
2004-10-18, 20:50
Fick smeknamnet Flasher en gång i tiden och sedan dess har jag blivit kallad alla möjliga ord som börjar på Flash..
Finns faktiskt vissa som glömt bort mitt riktiga namn :D :MrT:

hallar
2004-10-18, 20:54
Ganska simpelt mitt namn ær Lars Ludvig Hallberg.

Skiftar om det lite och så har vi hallar.

Tricklev
2004-10-18, 20:57
Heter Tricklev överallt, kommer inte ihåg hur jag kom på det, men me like it :)

Pdaddy
2004-10-18, 20:58
Har hela mitt liv kallats för "P" (nu dock en minne blott) sen kommer daddy för ja e ju farsa.. Sen e man ju lite hipp hopp så de passar ju :D

M

s_himself
2004-10-18, 20:58
Fick smeknamnet Flasher en gång i tiden och sedan dess har jag blivit kallad alla möjliga ord som börjar på Flash..
Finns faktiskt vissa som glömt bort mitt riktiga namn :D :MrT:


haha :D

Garnax
2004-10-18, 20:59
Jag är Garnax överallt...

Startade i SvMUD som jag lirade för länge sedan...

Ninjasmurf
2004-10-18, 21:00
Har hela mitt liv kallats för "P" (nu dock en minne blott) sen kommer daddy för ja e ju farsa.. Sen e man ju lite hipp hopp så de passar ju :D

M
jag som alltid trott att du var en pimp daddy...
:D
Ja menar du har ju the pimpmobile :booty:

Action
2004-10-18, 21:01
Fick smeknamnet sommaren 97 av några vänner.. Har hängt i sedan dess och används flitigt på internet. :D

Cinna
2004-10-18, 21:02
Ett gammalt smeknamn som typ ingen använder längre ... men med lite ändrad stavning :)

TCOG
2004-10-18, 21:05
TCOG = The Child Of God ;)

Lasse Kongo
2004-10-18, 21:10
Ja såg en film som heter Taxi Driver, då kom ja på namnet Lasse Kongo.

Rockhard
2004-10-18, 21:12
Poserade naken framför spegeln :naughty:

Halldin
2004-10-18, 21:13
Det är mitt efternamn, knappast någon överraskning för någon antar jag. ;)

Behöver inget alter ego på ett träningsforum tänkte jag.
What he said. :thumbup:

raZmus
2004-10-18, 21:14
Jag är döpt till det :)

Björn S
2004-10-18, 21:18
Mitt namn var upptaget...
Feeble betyder svag..... Fair enough!

Evensar
2004-10-18, 21:19
hittade en Elvish Name Generator och stoppade in mitt efternamn i rutan och fick då fram Evensar.

Frantic
2004-10-18, 21:21
Jag satt och funderade så hörde jag en vis man som sjöng: FRANTIC TIC-TIC-TIC-TOC så jag nickade och höll med. Frantic it is!

Hades
2004-10-18, 21:23
Nja, var väl i sjuan som vi höll på med grekisk mytologi och jag tänkte att "den där Hades var en grym snubbe", så jag använde det som nick på nätet i några år. För ett par år sedan bytte jag dock till cncl på de flesta ställen eftersom det är mer orginellt och mer personligt än Hades.

Officer
2004-10-18, 21:27
TCOG = The Child Of God ;)

Haha shit.. jag som alltid trodde det betytt "The Champ of Gothenburg". Seriöst!

Grisen
2004-10-18, 21:38
Varför jag valde ett djur som är bespottat av stora delar av världen vet jag inte..

mangemani
2004-10-18, 21:42
är lite deja vu över denna tråd,men men

började med att jag snodde ett nick från en polare :em: fastnade sen för det nicket och nu heter jag så gott som mangemani på alla sidor jag är registrerad på...det fina är att det inte är så många som har mangemani som nick,rätt så orginellt,så man slipper välja nått nytt eller välja "mangemani1" eller nått när man reggar sej nånstans :)

Yankeee
2004-10-18, 21:51
När jag lirade cs så fakenickade jag oftast (moget), hette i princip alltid något ur amerikanska armens radiokoder, eller vad det heter. Typ Alpha, Lima, November, Yankee osv osv sen reggade jag Yankee här men det kontot strulade så jag reggade ett nytt och här är jag... :sleep:

Yooo
2004-10-18, 21:54
Jag vet inte. Det blev Yooo. Heter skrik,skrikapa eller skrikandedildo överallt annars. Men vette fan. Ett misstag var det i alla fall. :furious:

Frantic
2004-10-18, 22:00
Fick smeknamnet Flasher en gång i tiden och sedan dess har jag blivit kallad alla möjliga ord som börjar på Flash..
Finns faktiskt vissa som glömt bort mitt riktiga namn :D :MrT:

Flasher? :mallan:

Monoxide
2004-10-18, 22:10
För några år sen var jag riktigt såld på någon form av alternativ rapduo som heter Twiztid och tog namnet efter en av medlemmarna; Paul Monoxide.

Så originell är jag. :em:

Karelin
2004-10-18, 22:48
Ser tydligen ut som en stor ryss...

TheSQUAT
2004-10-18, 22:50
Kallades Squat, Squattar´n och liknande på gymet där jag tränade för 10-12 år sedan. Liten kille som böjde sanslösa vikter i bra utförande redan då. Mitt signum! ;)

Tabac
2004-10-18, 23:01
Tabac kommer från Tabacman (TV für alles) som jag hade som nick förrut.

Använt Tabac som nick sedan en 6-7 år nu.

Kalleh
2004-10-18, 23:06
Tja...heter ju Kalle men utgick från att det var upptaget så jag slängde in slumpvis utvald bokstav vilket råkade bli ett h.

nordland
2004-10-18, 23:33
Fick mitt av mamma.... NOT....
Nicket kommer från en utav Bathory´s skivor (Nordland)... som f.ö är min favorit cd....

Überbiffen
2004-10-18, 23:44
Kallas Überbiffen utav några polare. Svarar alltid Überbiffen i telefon sedan något år tillbaka.

Rataxes
2004-10-19, 00:10
Dem flesta väl borde känna igen den här filuren. Kung Rataxes från den ägande franska serien Babar.

http://atlas.walagata.com/w/rataxes/lordrat.jpg

blekfet2
2004-10-19, 05:08
kikade i spegeln...blev bländad av nått blekt

no1fitness
2004-10-19, 05:38
Tog mitt nick så jag har något att sträva efter... :bpump:

DarthHolm
2004-10-19, 07:29
Gjorde lite filmer med ljussablar i mina yngre dagar. En kamrat fick syn på detta och kallade mig DarthHolm. Holm är mitt efternamn. Simple as that.

Action
2004-10-19, 07:32
Tog mitt nick så jag har något att sträva efter... :bpump:

Vem vet... i sommar så kanske det inträffar också... :D :thumbup:

Mart|n
2004-10-19, 08:11
Jag heter ju Martin och så valde jag att haxxa till det :P Så det blev Mart|n! Mycket stilrent och snyggt nick!

mystic[-_-]
2004-10-19, 08:19
Spelade cs för kanske 4 år sedan och kom på det. Nu heter jag det överallt. MystiC[-_-] Den vackra gubben efter måste vara där annars är det någon annan skitunge :cool:

stahlberg
2004-10-19, 08:48
Eftersom jag egentligen avskyr att vara anonym (i de flesta sammanhang, någon gång är det nödvändigt), så försökte jag sätta mitt eget namn (Ståhlberg) som nick i BK-forumet. Men det gick inte, så det blev stahlberg. När jag kom hit trodde jag att det inte gick att sätta å här heller (vilket väl var fel), så blev det samma nick som i det andra forumet.

mmartin
2004-10-19, 09:44
hmm för att jag har dålig fantasi?? :confused:

Arwen
2004-10-19, 11:30
det är min katt som heter Arwen....

tinus
2004-10-19, 11:48
Tinus är ett smeknamn för Martina..

X-Change
2004-10-19, 12:13
Copade en filmtitel rent av, förutom den lilla ändringen "Xchange" till X-Change
För övrigt en science-fiction film a la en blandning av "Face Off" och "Matrix", som jag då tyckte var rätt fräck! :smokin:

pekka
2004-10-19, 12:23
Alltid kul och se vilka fördomar vissa av oss har mot vissa namn. Fast lite tjatigt ibland måste jag erkänna...

Kimpaa
2004-10-19, 12:46
mitt nick har alltid varit kimpaa i allt....vet inte hur det uppstod....det vart ba så helt enkelt :cool:

Rocco
2004-10-19, 13:13
Efter "idolen" med den stora draggen (mr. Siffredi). För väldigt länge sedan när jag och polarna körde CS så "råkade" jag börja köra med Rocco. Sedan dess har jag använt detta nick i andra spel och på diverse forum.

Kan meddela att jag varken ser ut eller :kinky: som the Italian Stallion.

Dipshit
2004-10-19, 14:36
För jag är duktig på det..

Cupofcoffee
2004-10-19, 14:47
Tja... gissa vad jag höll i handen när jag reggade? :naughty: :thefinger

fintelligens
2004-10-19, 17:06
Kellareiden kavatit fintelligensii , toiset MC kalpenee kun meitsi rimmaa. Pääkaupungin kellareista meisti työkkää.

Fintelligens låter så fräckt. :D hahaha

muddler
2004-10-19, 17:20
själv så myntade jag mitt nick under min ungdoms dagar i grundskolan, då jag satt och pluggade in glosor till ett läxföhör i engelska, såg då det engelska ordet "muddle" där vilket har jag för mig betyder nått i stil med "oreda" och så la jag till ett r i slutet avantgardisktisk som man är! har hängt med sen dess i spelsammanghang, communitys och liknande

Dipshit
2004-10-19, 18:59
själv så myntade jag mitt nick under min ungdoms dagar i grundskolan, då jag satt och pluggade in glosor till ett läxföhör i engelska, såg då det engelska ordet "muddle" där vilket har jag för mig betyder nått i stil med "oreda" och så la jag till ett r i slutet avantgardisktisk som man är! har hängt med sen dess i spelsammanghang, communitys och liknande

Diggar din signatur mer! :hbang: :bow:

...

- I think The Gimp's sleepin'.

- Well, I guess you'll just have to go wake him up now, won't you?

Zlin
2004-10-19, 19:11
Diggar din signatur mer! :hbang: :bow:

...

- I think The Gimp's sleepin'.

- Well, I guess you'll just have to go wake him up now, won't you?

Pulp Fiction äger.

Nils är Slin baklänges, eftersom jag är h4xX|g bytte jag ut S:et mot ett Z. Detta var väl i sjätte klass, tror jag.

Loke
2004-10-19, 19:11
Jag är Garnax överallt...

Startade i SvMUD som jag lirade för länge sedan...

Så du är den Garnax alltså? Coolt, har funderat om det var så ett tag. Spelade själv SvMUD för många år sedan.

Jag kallar mej loke över allt på internet, och det kommer från en hund jag hade, som hette loke.

Pingu
2004-10-19, 21:35
Fick ett hett kärleks sms av Big Al där han skrev att jag skulle titta in på denna otroligt eminenta sida :D

Samtidigt Satt jag och såg Pingu med min pöjk så då fick han vara med på ett hörn

no1fitness
2004-10-19, 23:41
Vem vet... i sommar så kanske det inträffar också... :D :thumbup:

Jag har ju ändå infriat mitt nick 2 gånger redan... :thefinger
Men nu i december tänkte jag 3 gången gillt... :angel:

Action
2004-10-20, 07:19
Jag har ju ändå infriat mitt nick 2 gånger redan... :thefinger
Men nu i december tänkte jag 3 gången gillt... :angel:

Menade att det krävs seger på en större tävling för att infria nicket....;)

Ett kval är bara ett steg på vägen mot final, och DC räknas ändå som en nybörjartävling även om motståndet är hårt och tufft.... 2 bra segrar, men jag tror ändå du har kapacitet att vinna något större någon gång :thumbup:

mooch
2004-10-20, 10:57
Kallas för Mooch, Moochie, Moochmeister. Kommer av Moa :)

ante
2004-10-20, 13:36
hette killer_ante när jag spelade cybertown och laserdome i mina yngre dagar. Nu tycker jag att det är svintöntigt men har inte fantasi att komma på något bättre.

Nästan alla kallar mig ante då jag heter andreas...

så killer_ante it is. :cool:

Arne Persson
2004-10-20, 13:40
Jag bara vaknade en morgon så hade jag det klart för mig. :)

King Grub
2004-10-20, 13:48
Jag bara vaknade en morgon så hade jag det klart för mig. :)

En snilleblixt!

no1fitness
2004-10-20, 23:46
Menade att det krävs seger på en större tävling för att infria nicket....;)

Ett kval är bara ett steg på vägen mot final, och DC räknas ändå som en nybörjartävling även om motståndet är hårt och tufft.... 2 bra segrar, men jag tror ändå du har kapacitet att vinna något större någon gång :thumbup:

:D Jo, det kanske det gör... :booty:
Tackar ! Jag har siktet inställt på det ! :thumbup:

jakke
2004-10-21, 00:17
En kompis skrev in Jakke som mitt nick när han ordnade en sak i 7an. Sedan dess har jag vart jakke för allt och alla jag känner.

Mago
2004-10-21, 00:56
För min stora idol är Max "Mago" Goldstein såklart!

datorjaevel
2004-10-24, 22:57
var så trött på det jävla datornörderiet så jag tykkte helt enkelt "datorjaevel"!! och la nörderiet bakom mig. måttliga doser de senaste antal åren

Bencharkungen
2004-10-24, 23:36
Är man bänkarkung så är man, eller åtmintånde vill bli. :D Lite disco över namnet men det skiter jag i :thefinger

Dennis
2004-10-25, 00:00
Heter Dennis också så det blev väll passande :)

Bolio
2004-10-25, 00:51
Indian (Patrick's) Bolio ROM är en av de allra kändaste pitbullsen som har levat. Han lade grunden för en linje av pitbulls som är kändast för snabbhet, kvickhet, uthållighet, gameness, bra bett och för att vara huvudhundar (hundar som biter tag i huvudet på den andra hunden), och då specifikt eardogs (biter tag i öronen). Bolio är en hybrid av Bo och Leo. Han ägdes av Pat Patrick och Indian Sonny.

Intressant va?

Megatuttarna
2004-10-25, 01:16
Bröst är bra.

Bolio
2004-10-25, 02:28
Bröst är bra.

(sant)

kalle_banan
2004-10-25, 10:10
först hette jag Oks ( :angel: ) men sen blev jag bannad av ngn anledning :confused: så jag bytte till ngt dumt o korkat namn, så det fick bli kalle_banan!
:rolleyes:

stocktown
2004-10-25, 10:38
stocktown för att jag bor i stockholm.

MojjMojj
2004-10-25, 18:15
MojjMojj har varit mitt gaming namn i ngra år, innan det var det jamslamer, men det låter lite för nördigt nu. :rolleyes:
Kallas för Mojjsan, Moji, och Mojo av datanördpolarna. Annars är det Anton lr Ante..

Ironbabe
2004-10-25, 18:24
För att jag är gjord av järn och kvinnlig.. Först hade jag tänkt Iron Maiden men det namnet är ju redan upptaget :thefinger

stridis
2004-10-25, 18:48
stridis efter mitt efternamn (Strid) och sportval (kampsport, wing chun).

Mental
2004-10-25, 18:54
Tja, har levt med mitt nic sedan 98 någon gång. före det var det Radagast och innan det fans inte internet ;) att det blev just det här namnet på kollo beror på att jag inte orkar hålla mer än ett namn i huvudet. och det funkar ju på sweclockers så det borde funka här :=)

Agent Orange
2004-10-25, 19:05
Jag valde mitt nick för att jag är rödhårig och varit väldigt intresserad av historia.. :)

Gillar det inte men det är nog ingen ide att byta för jag skulle nog tröttna på det nya namnet också ganska snart.

kal_erixon
2004-10-25, 19:14
jo jag tog mitt namn och la bort alla konsonanter...ne justja de gjorde jag ju inte :booty:

Wayfaerer
2005-01-30, 21:45
Låten med In Flames. Sen hade jag ett par Ray Ban för många år sedan som hette så också :cool:

snej
2005-01-30, 21:46
Mitt namn, back och fram.

Elajt
2005-01-30, 21:53
Kopierade det från en "Elit" spelar i Dark age of Camelot ;)

kimonque
2005-01-30, 22:20
Satt på en franskalektion för en sisådär 6 år sedan:
Så sa läraren Qui monk? eller hur det stavas betyder iaf "vem saknas", en polare trodde han sa mitt namn - kim..

kan säga att namnet används endast på internet, låter bögigt :MrT:

Krokodil
2005-01-30, 22:26
Eftersom mitt namn i alla varianter var upptaget fick det bli Krokodil.

Ganska passande på mig, en gammal krokodil kan verka loj och ofarlig men den käkar upp dig i en tugga om den vill.. :D

Bolio
2005-01-30, 22:27
Bolio was bred by Maurice Carver and Eddie Klaus in 1969. His sire was the famous pit ace Klaus' Zeke and his dam was Klaus' Goldie. Bolio's pedigree is very heavy in the blood of a bitch named Carver's Judy and her sister the great Carver's Black Widow. In fact he carried fifty percent of this blood in his breeding.

Bennett Clayton of Texas bought Bolio from Carver and sent him to Floyd Boudreaux to be matched, he was hooked into a dog that had killed both of his previous opponents. This dog's name was Rowdy. Bolio was contracted into Rowdy twice. The first time Floyd was not content with Bolio's conditioning for the fight, he knew that Bolio must be perfect to fight a dog of this caliber. After Floyd paid the forfeit he set up a new match with Rowdy for the big night of a southern convention. This time Bolio was in great shape and when they hit, it was a real war. Bolio killed Rowdy in about two hours and was voted best in show! At this same convention, there were many champions being shown and among them was Davis' Grand Champion Boomerang. I was not at this fight and I got my information from other dog men and the sporting dog magazines.

Sometime after the fight Bolio was sold to a fancier in southern California. The new owner of Bolio was not interested in matching him again, even though I felt he was the best 43 lb. dog alive at the time. He decided to use him as a stud dog and that was the best use for him. Bolio was so talented he never got hurt in rolls. I was lucky enough to see him roll many times against all kinds of dogs including dogs that were up to 15 pounds larger than he. He handled ALL his opponents with ease.

I have not seen a large number of the famous foundation dogs fight and maybe some of them were better dogs than Bolio. I have seen many fast lane dogs in action since these foundation dogs faded into the past and I can say that Bolio is the best dog I have ever seen pound for pound. He was not an extremely hard biter, but he could shut his mouth. He was very skilled at keeping his holds and sometimes it would appear that he was glued to his rivals head, he liked to fight the head. He was very strong and fast wrestler and would quickly get his hold and then use his body weight and muscle power to wear the opponent down while punishing him the whole time. He would move in such a way that the other dog would be carrying most of Bolio's weight with him. When the other dog would slow down from the head holds, Bolio would go into the throat. If a dog did happen to get Bolio off his head, Bolio would go toe to toe with him, but not for long. Bolio would work his way back to the head and again be in total control. He was the fastest, smartest, and most effective head dog that I have ever seen. He had natural air and I never saw him slow down. He was a very intense dog and he loved to fight. When in the corner he would scream with rage until he was released into the other dog. Occasionally, he would bite you if not released quick enough.

Bolio as a producer was the best stud dog that I know of that ever lived. He was bred to some poor cur bitches and produced excellent pit dogs from them. When he was bred to good bitches, those results were amazing.

Some friends of mine had a dispute with Bolio's owner and ended up taking the dog while he was at church. I had no part in the taking of Bolio from his owner's yard and do not know the details of the dispute between him and my friends. I don't use his name because the purpose of this article is to praise Bolio, not to put down his former owner. Bolio's former owner had stolen dogs from me and so I feel that I owed him nothing. When the people who took Bolio offered me breeding rights to the dog, I accepted immediately. Bolio remained on my yard until he died at the age of thirteen. He would sire litter after litter of good dogs and I would rate him as a better stud dog than my Tombstone dog, who was also a great stud in his own right. Bolio produced fine dogs from all his breeding's, no matter what the bloodline was. His pups carried the same traits that made him such a great dog.

When I bred a daughter of Bolio's, Red Baby, to Tombstone, the result was thirteen very good dogs. Eight of these dogs won 20 matches. The other five was used as brood bitches. Champion Tonka, Champion Snubby, Champion Crash, and Creamator were some of the better known dogs I sold from this breeding.

One of the first bitches I bred to Bolio was Faith, a Clouse bitch. This breeding produced eight game and talented dogs, including Chen Leng and Champion Princess. Red Baby's mother was a sister to Offer's Crazy Babe, a pure Clouse bitch. Red Baby's litter was a bunch of great dogs.

I had a bitch named Tuffy that was heavy in Clouse blood. She was by Tater and Faith, and when I bred her to Bolio, I got some very good dogs including Bull Boy Bob ROM and Champion Dugan. Bolio worked well with good Tombstone and Clouse bitches. He also sired good ones to great dogs out of bitches from the bloodline's of Eli Jr. and Ironhead. This reminds me of a statement made by Ricky Jones. He said, "My favorite bloodline's are the Eli/Ironhead cross dogs that came from Maurice during the early and mid seventies. Percentage wise these dogs will get you to the pit more times than any other bloodline out there. There are a lot of good dogs from other bloodline's, but over all you will get more dog for your money and time from the Eli/Ironhead line." Ricky Jones can run any bloodline he wants and he has a right to his own opinion. I don't think any bloodline is so superior to the other top bloodline's that it wins every time. However, Ricky stated very clearly that his dogs will win more that any other, now how in the hell would he know this to be a fact, he never used anything except the Eli blood and did 99.9% of his winning in his own back yard! I say his opinion is weak and wrong! I owned and saw dogs of Bullyson, Eli Jr., and Ironhead when Ricky still had his hound dogs. I say the Bolio blood is superior and I sold my Bullyson-Eli Jr., dogs to make room for the Bolio blood that I breed. I talked with Carver on many occasions and he told me more than twice that the Bolio dogs are his best without a doubt. In the whole article he never spoke about two of the best dogs he owned, Chome and Chocolate Soldier. These two dogs won 4 matches for him and they were bred by Diamond Jim out of a Olio bitch bred to the great Luther dog. The mother of Chome and Soldier was Patrick's Rose. I understand that Jones had a lot of wins to his credit, but the fact is that a puppy I sold as a pet beat Grand Champion Sandman even though Sandman outweighed him by 3 lbs. I am talking about Grand Champion Buck, a Bolio dog. If Ricky can make a statement that his dogs are the best, I can tell you that the people with Olio dogs aren't losing any sleep over his "Honest Dogs." I would not trade one good Olio dog for any of his dogs. I quests most serious dog men run the line of dogs they like the best.

Bolio's blood is by far the biggest part of my yard. Almost all my dogs have some Bolio blood in them and many are 60-70% Bolio blood. I don't think you get the best results by just inbreeding on one good dog. You need other good bloodline's to cross them with and to keep them strong. I am without a doubt the biggest Bolio fan in the world and I have been bragging about him for twenty years. Maurice Carver told me that "all the Bolio dogs will do for you is win. Lots of people don't like them after they win, but they get the job done!" Eddie Klaus and Maurice Carver deserve the credit for breeding Bolio and his great litter mates Mendicino, Andy Capp, Daisy, and Leggs Diamond. All I did was realize his potential as a stud dog. I am sure I would still have bulldogs if I had never heard of Olio, but I know my yard is a better yard because of him.

If I could have any dog that lived in the past, today, as a two year old dog, I would take Bolio!

The Historian

// SDJ Magazine

Axel
2005-01-30, 22:28
Det e typ... mitt namn...

illuminaughty
2005-01-30, 22:29
Illuminaughty är en låttitel från Infected Mushroom:s album "Converting Vegetarians".
Tyckte det var lite fyndigt och ovanligt, särskilt som "Andy" (som jag annars velat ha) är rätt vanligt och med största sannolikhet upptaget överallt.

Slartibartfast
2005-01-30, 22:48
Läs liftarens guide till galaxen. Slartibartfast är en cool snubbe.

Fatalist
2005-01-30, 23:00
Läs liftarens guide till galaxen. Slartibartfast är en cool snubbe.


Jag föredrar Zaphod *slap*


Fatalist kommer från Frontline Assembly's album Epitaph (track 3), bra låt fast inte den bästa på plattan.. Däremot passade namnet in bra i träningssammanhang så det fick det bli :love:

Edit: På lunarstorm heter jag Svantee

Olsson
2005-01-30, 23:34
Tjaaa det är helt enkelt mitt efternamn. Kallas olsson av nästan alla mina vänner och har användt det som nick på mer sociala forum, msn o dyl.

Mitt datornördsnick är kol14. Det uppkom då jag ville ha ett orginellare nick än Olsson när jag börja spela cs. Nästa dag så skulle jag ha prov i kemi, vilket ledde till att jag flippa fram och tillbaka mellan datorn och kemiboken. Plötsligt landade ögonen på kol14 och jag tänkte JA! det ska bli mitt nick! Nu spelar jag inte cs längre, men nicket har fått hänga med. Dels för att jag fortfarande gillar det, men även för att kol14 alltid har funnits ledigt när man ska regga konton och så vidare.

Historian om Olsson var så tråkig så jag kände att jag var tvungen att dra den andra oxå.

nordlander
2005-01-30, 23:59
Soet_Pojke_14 var upptaget så jag tog mitt efternamn.

JAM
2005-01-31, 02:05
Tre första bokstäverna i mitt efternamn.

Metal_boy_
2005-01-31, 02:13
Tinus är ett smeknamn för Martina..

Det är det inte, och det vet du lika väl som jag :D

Metal_boy_
2005-01-31, 02:16
Mitt nick kom jag på efter karriären.



http://www.hillcity-comics.com/anime/full_metal_panic_07.jpg

Jag va den fruktade Mr P, den största panikattacksledaren i hela Snorhult.

Jense
2005-01-31, 03:06
Det är det inte, och det vet du lika väl som jag :D



:laugh: :laugh: hahhahaha

AnimalGen
2005-01-31, 08:55
Från Universals Animal line, skulle först heta AnimalPak men det gick inte så det blev Gen istället.

kalle_banan
2005-01-31, 11:04
först hette jag Oks, men så blev jag spärrad för en tjejkompis så gärna ville säga till bla castro att han var aldeles för muskulös, så jag vart tvungen o regga mig igen och ta ngt sugigt namn, så det fick bli kalle_banan....

Jesper
2005-01-31, 11:07
för att jag inte kom på nått annat. bra fantasi(Y). så det blev mitt förnamn:S

som förövrigt inte låter speciellt skräckinjagande.

abjorn
2005-01-31, 11:37
kompisarna kallar mig abjörn

Lallle
2005-01-31, 11:41
Lasse, Lalle, Lallle

JAM
2005-01-31, 12:20
Det är det inte, och det vet du lika väl som jag :D
:laugh: :laugh:
Antar att man måste vara lite forumskadad för att förstå det roliga! :D

stridis
2023-02-19, 18:19
Nya tider och en del nya användare, så ni får gärna fylla på med hur ni kom fram till era nick här.

Lafayette
2023-02-19, 18:36
Bumpa gamla trådar.. nekrofil..

ceejay
2023-02-19, 18:36
Någon sorts förlängning av mina initialer.

Rikard Jansson
2023-02-19, 18:43
Minns inte riktigt

CalleP
2023-02-19, 20:38
Gjorde en raplåt i gymnasiet när jag var hiphopare och hade det som nick :D

skyffelmördarn
2023-02-19, 20:47
utMcM0JTQ7M

Ett Orm
2023-02-19, 21:40
8fedrX2avAc&ab_channel=orion

Bästa låten + att jag gillar ormar.

svag74
2023-02-19, 21:44
Jag är svag :D