handdator

Visa fullständig version : Ny på stället!


Sidor : [1] 2 3

Stumpis
2004-10-18, 19:24
Hej på er, jag är en "nying" som tänkte vara med och skriva lite, och kanske få lite tips och uppmuntrande ord på köpet.

Bra att veta:
29 år (tjej)
69kg
176cm
Tränat i 5 år, varav de 2,5 senaste lite mer seriöst. Har gått upp från 48kg till mina 69 idag, och känner mig hyffsat nöjd med det! ;)

Körde armar igår, enligt följande

Uppvärmning med skivstångscurl ca 15 reps på 20kg (2 set)
12 reps 30kg
6 reps 40kg
10 reps 35kg
Avslutade med ett lättare set, 13 reps på 25kg

Pang på triceps sen (kör för tillfället vartannat set biceps/triceps under passet, för att känna på det

Push-down uppvärmning sådär 15 reps på 20kg
15 reps på 30kg
10 reps på 40kg
8 reps på 45kg
Avslutade även här med ett lite lättare set

Åter till biceps
Hantelcurl, alternerande med vridning
12 reps på 14kg
10 reps på 17kg
6 reps på 20kg
7 reps på 20kg

Triceps...
Sittande press bakom nacken (över huvudet, eller hur ni vill) i maskin
15 reps på 30 kg (alldeles för lätt!)
12 reps på 40 kg
8 reps på 50kg (nu börjar det likna nåt)

Avslutning för biceps blev i en curlmaskin med en arm i taget, som en koncentrationsövning
12 reps på 15kg
9 reps på 17,5kg
7 reps på 20 kg

Sista rycket för triceps blev kickbacks med hantel
7,5 kg i alla 3 set, från 12 reps som bäst och ner till 9 på de sista trötta

Idag vilar jag, och ser fram emot mitt axelpass imorgon
En vanlig vecka ser ut ungefär så här träningsmässigt:
Mån: Vila
Tis: Axlar
Ons: Ben/mage
Tors: Vila
Fre: Rygg
Lör: Bröst
Sön: Armar

Mina förbrännings/konditionspass lägger jag ofta på vilodagarna, då jag finner det rätt vilsamt att ut och promenera eller springa. Annars blir det på helgen då jag har lite mer tid.

Tufft att bygga, jobba full tid (och ibland lite till) och samtidigt orka laga en faslig massa mat att stoppa i sig. Men fy f-n vad roligt det är!!!

:bpump:

mystic[-_-]
2004-10-18, 19:28
Ser bra ut :thumbup:

kimonque
2004-10-18, 20:09
Verker väldigt stark! Blir kul o följa :kickass:

Herkulez
2004-10-18, 20:24
Välkommen hit, du kommer nog att trivas bra :thumbup:

akta dig för ryssen bara

Stumpis
2004-10-19, 18:54
Jaha, idag var det så dax för axelträning

Började lite nätt med lyft åt sidan i maskin.
Vikterna är jag lite skum på, så jag skriver markeringen på viktplattan med ett $...
Uppvärmning 15 reps på 15$
12 reps på 30$
10 reps på 40$
8 reps på 50$ och sedan direkt sänkning till 20$ och körde slut på mig
Tycker att maskinen tar väldigt bra, man kan "sega" upp vikten lite mer än med hantlar där det är lätt att "rycka". (Dock varierar jag mig från gång till gång.)

Axelpress i smith som nästa
Kände mig för med 15 reps med endast stången (25kg)
12 reps på 35kg
8 reps på 45kg
4 reps på 55kg (tungt, fick lite hjälp på sista)
10 reps på 45kg

Baksida axlar i maskin (relativt ny maskin för mig, har mest kört hantlar innan, så jag är lite svag i denna än så länge)
15 reps på 15kg
10 reps på 25kg
12 reps på 25kg (fick lite jädrar anamma i mig här) sänkte till 15kg och körde 10 reps till

Hantellyft snett framåt (håller hanteln lodrät och lyfter snett ut från kroppen; får bra känsla i både framsida och mellersta delen av deltoideus)
12 reps på 7,5kg
8 reps på 10kg
9 reps på 7,5kg (+ 3 halva reps eftersom jag vägrade att ge mig...)

Drag till haka i cable med v-handtag
11 reps på 35kg
8 reps på 40kg

Shrugs med hantlar
10 reps på 34kg
12 reps på 34kg

Det lustiga när jag tränar axlar är att jag har energi att fotsätta hur länge som helst, även om kroppen känner att det är nog. Kanske är det så att axlar är favoriten, även om det inte är min starkaste del...

Kan förresten oxå berätta att jag tränar tillsammans med min sambo, som även han går in för det hyffsat seriöst. Vi är ganska nya på vårt gym oxå, har varit där i 1 1/2 månad, och har först nu lärt känna maskiner och vikter lite bättre.

Till er som svarat på mitt förra pass: tack som bara den; jättekul att ni läser det jag skriver! Gärna mer input!!!

Imorgon kör jag ben och mage, så vi hörs då igen. Tills dess: :kickass:

Herkulez
2004-10-19, 19:05
oj riktigt bra vikter i axelpressarna :thumbup:

har du nåt speciellt mål med träningen?

Jay-Z
2004-10-19, 19:32
Ser jävligt bra ut! Finns nästan inte mer att tillägga egentligen, du är stark som få helt klart. :hbang:

Stumpis
2004-10-19, 20:14
Mål och mål...
Det började ju som sagt var med att jag var väldigt smal för min längd, och ville göra något åt det. När jag sen fick resultat blev jag biten, och satte första målet på 55kg. När jag nått det höjde jag målet till 60kg, och sedan till 65kg. Nu väger jag 69kg och mår så himlans bra!! Fettprocenten är hyffsad, även om jag har för avsikt att tappa lite när jag fått ordning på träningen på nya gymmet.
Jag är smal i mig själv och har lätt att gå ner i vikt; mitt stora problem har alltid varit att gå uppåt...

Visst, tankarna på att tävla har väl funnits där till och från, men som det ser ut nu så tränar jag för att må bra, och att vara stor, stark och lycklig! :bpump:

Stumpis
2004-10-20, 18:58
Så var det bendax...

Ska börja med att berätta att jag inte kör ben sådär jättetungt; har bra form på framsida lår, men sämre hamstrings (fick det bekräftat ännu en gång igår när det fotograferades här hemma...) och vader. Därför får dom min största uppmärksamhet för tillfället!

Efter lite uppvärmning körde jag igång med knäböj i smith
Första setet där blev lite lugnt med endast stången, sådär 20 reps
15 reps på 50kg
12 reps på 70kg
8 reps på 90kg
9 reps på 90kg
12 reps på 50kg
Har inte införskaffat något bälte än, men det känns som om det skulle kunna göra lite nytta här. Vågar inte ta ut mig max även om jag har bra pejl på bålen.

Marklyft med raka ben
12 reps endast med stången (20kg)
12 reps på 50kg
10 reps på 70kg
8 reps på 70kg
Kraftig pump i baksidan, fick sen gå över till vader för att "vila" lite

Stående vadpress i maskin
Vet inte riktigt hur mycket varje viktplatta väger (markeringen är lite diffus, står tex 64x2 och 74x2 osv)
12 reps på 64x2
12 reps på 74x2
10 reps på 84x2
8 reps på 94x2
9 reps på 74x2
11 reps på 64x2

Liggande lårcurl
12 reps på 25kg
10 reps på 30kg
9 reps på 35kg, direkt sänkning till
7 reps på 25kg

Sittande vadpress
13 reps på 25kg
11 reps på 40kg
9 reps på 40kg

Som ni märker tar jag inga jättevikter i ben, men det är mycket för att mina ben svarar så lätt på träningen, och jag har inte råd att handla nya byxor, som ändå inte passar i midjan om dom ska nå runt låren... :em:
Baksidan har jag ändå bestämt ska piskas lite mer, för symmetrins skull!

Passet i sig gick inte sådär himla bra heller, hade ätit för dåligt under dagen och kände mig lite matt. Imorgon är det vila (endast en promenad på schemat) och sen på fredag ska det ätas ordentligt så jag orkar ett saftigt ryggpass innan kvällens goda middag och en flaska vin!

Puss på er alla, nu ska jag ut i garaget och slå loss lite ventiler från en topp till en Volvo 965! :devil:

Jay-Z
2004-10-20, 19:06
Som ni märker tar jag inga jättevikter i ben, men det är mycket för att mina ben svarar så lätt på träningen, och jag har inte råd att handla nya byxor, som ändå inte passar i midjan om dom ska nå runt låren... :em:
Baksidan har jag ändå bestämt ska piskas lite mer, för symmetrins skull!



Du sparkar min röv rejält iaf med ditt benpass. Fast det gör ju iofs alla dina pass... :D

När får vi se den där symmetrin då? :)

Stumpis
2004-10-20, 19:23
Bilderna kommer... Kameran ligger på laddning... Lovar!!

Deadlift
2004-10-20, 19:32
Hepp

riktigt riktigt starkt! kör hårt och må bra :thumbup:

supermatt
2004-10-20, 20:32
Ska bli kul att följa denna tråd. Skaplig viktökning du gjort måste jag säga. Låter som du verkligen borde göra slag i saken och prova att tävla ;)

vildängel
2004-10-20, 21:21
:eek: :bow: Du är helt sjukt duktig! Jag känner mig plötsligt ännu svagare än vanligt... Keep it up! :thumbup:

Jay-Z
2004-10-20, 21:36
Ska bli kul att följa denna tråd. Skaplig viktökning du gjort måste jag säga. Låter som du verkligen borde göra slag i saken och prova att tävla ;)

Du borde också tävla.. :booty:

Jay-Z
2004-10-21, 07:27
Hur ser kosten ut? Bra antar jag då du har gjort rejäla framsteg och är stark som en liten tomtearmé! :) Fast jag menade inte att du var en tomte..yeah yeah you get the picture.. ;)

Bite
2004-10-21, 07:43
Stora vikter, du verkar veta vad du gör :thumbup: upp med bilder nu :naughty:

Stumpis
2004-10-21, 16:38
Hur ser kosten ut? Bra antar jag då du har gjort rejäla framsteg och är stark som en liten tomtearmé! :) Fast jag menade inte att du var en tomte..yeah yeah you get the picture.. ;)

Kosten... Helt ärligt är jag ur-kass på kosthållning! Jag äter det jag tycker är gott, men är noga med att få i mig tillräckligt med protein för att orka träningen och få resultat. Tex avskyr jag både pasta, ris och potatis, men tvingar i mig så det räcker eftersom jag vet att jag "måste". (Då går proteinbiten mkt bättre...) :eating:
Använder mig oxå av kosttillskott i form av proteinpulver, och dricker mycket youghurt och mjölk varje dag. Är noga med att bara äta grovt bröd, gärna med ägg eller ost och äter ganska ofta hela dagen. Allt som allt 6-7 mål inklusive mellanmål i form av frukt eller youghurt. Alltid två lagade mål mat om dagen!

Jag är utbildad inom styrketräning där kost oxå ingår, så jag vet ju vad som är rätt och fel, men livet känns för tråkigt om jag ska följa det slaviskt. När jag känner att magen börjar "pösa" eller kläderna inte sitter bra, så drar jag ner lite på intaget och tar ett extra förbränningspass i veckan tills jag är nöjd igen. Tack och lov är jag begåvad med hög förbränning, så jag kan i stort sett äta vad som helst utan att öka särskilt i fettmassa. Sen tänker jag såklart på vad jag äter i hänseende att man ska må bra oxå!

Ska fundera lite på hur ett normalt dagsintag för mig ser ut, så återkommer jag. Kanske det oxå kan ge mig lite mer inspiration till att anstränga mig ytterligare med kosten! :em:

Stumpis
2004-10-22, 05:14
Hatar morrnar...

Igår var det ingen träning, endast en runda på 5km som jag traskade tillsammans med Jens (min mp3...). Sambon skulle varit med oxå, men inte helt oväntat fick han någon åkomma precis innan vi skulle gå! :whipped:

Idag är det iaf dax för ryggträning och ser fram emot att berätta hur det har gått. Målet idag är att göra 5 chins utan hjälp; klarade 4 förra veckan. Eftersom jag ökat så mycket i vikt och slarvat med chins under tiden, så känns det hopplöst nu! Förr, när jag var liten och tunn kunde jag utan problem häva mig upp närmare 20 gånger! Känns som länge sen nu... :insane:

Bilderna är förresten tagna, ligger i datorn, men jag har tydligen fel format på dom, så ska ikväll eller imorgon förvandla dom till jpg-filer så det ska funka. Har letat program på nätet halva kvällen igår...

Nu väntar jobb och träning!

Jay-Z
2004-10-22, 08:04
Hatar morrnar...

Igår var det ingen träning, endast en runda på 5km som jag traskade tillsammans med Jens (min mp3...). Sambon skulle varit med oxå, men inte helt oväntat fick han någon åkomma precis innan vi skulle gå! :whipped:

Idag är det iaf dax för ryggträning och ser fram emot att berätta hur det har gått. Målet idag är att göra 5 chins utan hjälp; klarade 4 förra veckan. Eftersom jag ökat så mycket i vikt och slarvat med chins under tiden, så känns det hopplöst nu! Förr, när jag var liten och tunn kunde jag utan problem häva mig upp närmare 20 gånger! Känns som länge sen nu... :insane:

Bilderna är förresten tagna, ligger i datorn, men jag har tydligen fel format på dom, så ska ikväll eller imorgon förvandla dom till jpg-filer så det ska funka. Har letat program på nätet halva kvällen igår...

Nu väntar jobb och träning!


Ser fram emot bilder! Chinsen kommer, sakta men säkert! Det var du som sa att man inte skulle stressa fram vikterna! :D

Stumpis
2004-10-22, 18:31
Äntligen!
Idag får ni lite bilder, men först ska jag berätta om dagens pass
Rygg!

Började med chins (i sån där maskin med hjälp under knäna)
Värmde upp 2 set med så pass hjälp att jag klarade 12-15 reps
Klarade sedan 5 reps utan hjälp (sen släppte partnern plattan så jag orkade ytterligare 5 reps med hjälp)
4 reps utan hjälp (+6 reps med hjälp)
Avslutade med 9 reps med hjälp

Kände mig mkt svag idag, trots att jag ätit mer än vanligt. Tuff vecka på jobb, kanske? :whipped:

Latsdrag med smalt grepp
10 reps på 60kg
9 reps på 80kg
7 reps på 85kg
11 reps på 70kg

Rodd (enarms) i en hammerstrength maskin där man hänger på
viktskivor
12 reps på 25kg (per sida, alltså)
10 reps på 35kg
5 reps på 40kg, sen av med 15kg och drog 8 strikta reps till

Lutande rodd även det en hammerstrength maskin med viktskivor
12 reps på 30kg/arm
9 reps på 40kg/arm
6 reps på 45kg/arm

Avslutade med att köra en övning för övre rygg/nacke i smithen, där man har stången bakom sig och lyfter utåt/bakåt. Hajjar ni?
Körde ganska lätt, men många repetitioner och tre set.
Sådär 10-15 reps på 35-45kg

Mycket slut i ryggen och även något i underarmarna... Härligt! :thumbup:

Nu kommer bilderna, och jag ska njuta av burritos och en flaska vin med sambon! :love:

ante
2004-10-22, 18:47
Riktigt stark!

Everest
2004-10-22, 19:01
Ser bra ut, grymma biccar :thumbup:

Jay-Z
2004-10-22, 20:49
Riktigt bra rygg och axlar!!

Ska vi byta rygg? Pleeeeeease! ;)

Stumpis
2004-10-23, 16:34
Idag bidde det bröst-träning!

Jag har för tillfället lagt bänkpress på hyllan, får ingen utveckling i det och har gått inför hantlar en stund i stället.

Hantelpress plan bänk
15 reps på 14kg
12 reps på 17kg
8 reps på 22kg
6 reps på 24,5kg
11 reps på 20kg

Lutande press i smith
15 reps på 30kg (endast stången, alltså)
10 reps på 50kg
6 reps på 60kg
4 reps på 60kg
9 reps på 50kg

Kände mig slut efter dessa två övningar (dålig sömn inatt) så jag körde lite mage tills känseln återvänt i armar och bröst... :cryout:
Mage kör jag lite då och då i min träning, beroende på tid och ork. Dock alltid minst två gånger i veckan, och då 2-4 övningar. De övningar jag kör är bla Nordic Gyms mag-maskin (suveränt bra!), vanliga crunches på snedbänk, hängande benlyft tex.

Hantelflyes sned bänk
Hade inte kört detta på länge, så jag började lite nätt
12 reps på 12kg
10 reps på 14kg
12 reps på 14kg

Sen orkade jag inte ett dugg mer!
Nu ska jag avnjuta en proteindrink och sen ge mig ut och traska 5km innan jag ska sätta igång med middag och lördags-mys! :cheers:

Tack förresten för kommentarerna om mina bilder! Toppen med uppmuntran! :bow: Jag har fler om ni är intresserade??

mystic[-_-]
2004-10-23, 16:37
Bilderna såg bra ut! Kanon biceps :D Passen är också bra riktigt stark. Lägg upp fler bilder om du vill :thumbup:

Stumpis
2004-10-23, 16:51
Ytterligare två bilder; har fått kläm på hur man gör nu! :D

mystic[-_-]
2004-10-23, 16:54
Ser riktigt bra ut! Grymma axlar :thumbup:

Stumpis
2004-10-24, 16:56
Söndag betyder armar, och så även idag
Har sovit gott i natt, ätit ordentligt både igår och idag, :eating: så passet gick över förväntan.

Skivstångscurl
Uppvärmning med stången (20kg) 2 set a 15 reps
12 reps på 30kg
7 reps på 40kg
5 reps på 40kg
11 reps på 30kg

Pushdown rak stång
Uppvärmning på 20kg, 2 set a 15 reps
12 reps på 35kg
10 reps på 40kg
8 reps på 45kg
6 reps på 45kg

Sittande alternerande hantelcurl m vridning
12 reps på 14kg (trött i händerna)
8 reps på 20kg
7 reps på 20kg
9 reps på 17kg (bränner ordentligt!)

Dips
Sådär 100år sen jag körde dips, så jag började med lite hjälp (sån maskin med platta för knäna)
Värmde upp med lite hjälp och gjorde 15reps
Utan hjälp sen
12 reps
8 reps
9 reps
Kände mig nöjd, fast nästa gång blir det fler! :whipped:

Koncentrationscurl mot knät
12 reps på 12kg (för lätt!)
12 reps på 14kg
7 reps på 17kg, bytte direkt till 10kg och pressade ca 5 reps till

2 set hantelextention (länge sen sist med denna oxå)
12 reps på 7,5kg
8 reps på 10kg

2 set pushdown med rep (går mkt långt bak till full utsträckning, typ kickbacks)
13 reps på 15kg
9 reps på 15kg

Efter detta var jag totalt slut, och kunde varken böja eller sträcka armen ordentligt. Stretchingen gjorde nästan ont! Wunderbar!!! :thumbup:

Imorgon är det vila, förutom ett förbränningspass. Sambon har dessutom sagt idag att han tycker att jag kan gå ner några kilon... Juste! :insane:

mystic[-_-]
2004-10-24, 16:57
Jäklar stark :eek: :thumbup:

Aki
2004-10-24, 17:29
Grym e du! :laugh:

/Aki

Jay-Z
2004-10-24, 17:42
Jävligt stabil! Som vanligt då med andra ord. :hbang:

supermatt
2004-10-24, 19:20
Imponerande bilder! Bra rygg och armar.
En fråga om ditt ryggpass. Hur kan du köra så tunga latsdrag mer fler reps än i chinsen? Jag brukar altid tycka att latsdrag med kroppsvikten är mkt tyngre än chins med kroppsvikten.

Keep worknin' ;)

/SM

Stumpis
2004-10-25, 19:26
[QUOTE=supermatt]
En fråga om ditt ryggpass. Hur kan du köra så tunga latsdrag mer fler reps än i chinsen? Jag brukar altid tycka att latsdrag med kroppsvikten är mkt tyngre än chins med kroppsvikten.

Helt ärligt vet jag inte! Har alltid varit stark i latsdrag och kunnat dra mer än vad jag väger, och legat efter i chins. Som jag nog nämnt tidigare har jag varit hyffsad i chins, innan min viktökning. Jobbar för fullt på tekniken och tänker inte ge mig förrän det funkar!
När jag hänger där och ska dra mig upp är det precis som om det låser sig och hjärnan tänker "Helvete vad tungt" och sen går det som det går... :devil:

Stumpis
2004-10-26, 18:15
Igår blev det inget förbränningspass (spenderade kvällen på Akuten i Lund) :( så jag tog en 5 km promenad idag på eftermiddagen istället.

Har precis kommit hem från gymmet och ett axel-pass

Sittande lyft åt sidan med hantlar
Uppvärmning 15 reps på 5kg
12 reps på 7,5kg
8 reps på 10kg
9 reps på 10kg direkt sänkning till 5kg och klarade ytterligare 10 reps
Denna övning tar något så kopiöst på mig, pumpen är brutal!! :devil:

Press i smith
Värmde upp med stången dvs 25kg sådär 15 reps
12 reps på 35kg
10 reps på 45kg (hade orkat fler, men ville spara mig lite)
4 reps på 55kg (precis som förra gången, f-n oxå att jag inte kunde fler!!) :insane:
11 reps på 45kg

Baksidan i maskin
15 reps på 20kg
10 reps på 30kg
11 reps på 30kg direkt sänkning till 15kg och ytterligare 13 reps (pump!!)
Denna övning lyckades jag visst höja mig på sen förra gången! :)

Lyft rakt fram m hantel
15 reps på 7,5kg
12 reps på 10kg
9 reps på 12kg
Länge sen jag körde denna, kändes dock bra!

Hantel för rotatorcuff (sittande)
12 reps på 7,5kg
11 reps på 10kg

Shrugs m hantel
10 reps på 34kg
9 reps på 34kg

Kändes bra, det här! Sambon lyckades dessutom klämma till med en 5:a på 105kg i axelpress, så även han verkar nöjd! :love:

Stumpis
2004-10-27, 08:40
Usch, vad oartig jag varit; Mystic, Supermatt, killer ante, Jay-Z, Herkulez, Aki, Bite, Everest mfl, tack så jättemycket för era uppmuntrande ord! Ni hjälper mig att orka en rep mer varje gång jag tränar! :love:

Herkulez
2004-10-27, 09:52
grymma armar, påminner om mina till formen, dock var dina större :(

(allt annat bra oxå)

Stumpis
2004-10-27, 17:30
Idag var det ben och passet blev TUFFT!! :whipped:

Började för ovanlighetens skull med liggande lårcurl
20 reps på 15kg
15 reps på 20kg
13 reps på 30kg
7 reps på 35kg direkt sänkning och ytterligare 11 reps på 15kg

Raka marklyft
15 reps på 40kg
12 reps på 50kg
10 reps på 60kg
9 reps på 70kg

Knäböj För första gången i mitt liv körde jag fria sådana, ej i smith! (Lite ostadigt var det allt, och inga megavikter blev det heller...)
15 reps endast med stången (20kg) för att hitta balansen
15 reps på 40kg
12 reps på 50kg
9 reps på 70kg
Kändes faktiskt helt ok, gick ner till 90grader och pressade upp rätt explosivt. Skoj, detta får jag göra fler gånger!

Sittande vadpress
15 reps på 25kg
15 reps på 35kg
11 reps på 40kg
7 reps på 40kg direkt sänkning och ytterligare 5 reps på 25kg

Stående vadpress
Här kommer jag inte ihåg varken vikter eller reps, körde så många jag klarade och körde tungt. Maskinen är så skum, för det är inte kilon och inte heller lbs i markeringen.

Körde även mage denna gång, och provade bla en maskin som ser ut som en gungstol där man drar med armarna ovanför huvudet och "sparkar" upp med benen. Såg skit-löjlig ut, men det enda som var löjligt var jag när jag försökte. Fy f-n vilken jobbig maskin! Tog på exakt hela magmuskulaturen och det sprängde!! :devil:

Nu är det matdax :eating: och imorgon är det vila på schemat! :sleep:

Jay-Z
2004-10-28, 07:42
Stabilt pass!
Hur kommer sig att du inte kört fria böj tidigare? (frågar en som inte ens kör ben, men som ska börja :D )

mystic[-_-]
2004-10-28, 09:03
Bra böjar :thumbup:

Stumpis
2004-10-28, 11:03
Stabilt pass!
Hur kommer sig att du inte kört fria böj tidigare? (frågar en som inte ens kör ben, men som ska börja :D )

Vet faktiskt inte, har bara inte blivit av. Det har kännts lättare att ställa sig i smithen och bara pressa utan att behöva tänka och koncentrera sig så mycket. (Människan är lat av naturen..!) :sleep:

Kom du igång med din ben-träning du oxå, så ska jag jaga dig!! :naughty:

Stumpis
2004-10-28, 11:04
']Bra böjar :thumbup:

Tusen tack!! :)

Bobsquat
2004-10-28, 11:23
Ser bra ut överlag men det som utmärker sig mest är dina armar o axlar som är riktigt bra.Stark va du också :thumbup:

Dalì
2004-10-28, 18:18
Ser ut att vara en rätt så bitig tjej det där.

Jay-Z
2004-10-28, 18:24
Vet faktiskt inte, har bara inte blivit av. Det har kännts lättare att ställa sig i smithen och bara pressa utan att behöva tänka och koncentrera sig så mycket. (Människan är lat av naturen..!) :sleep:

Kom du igång med din ben-träning du oxå, så ska jag jaga dig!! :naughty:

Det blir nog tvärtom. Jag som får jaga dina vikter. :em:

Stumpis
2004-10-30, 09:03
Igår var det rygg, och något skumt har hänt, för helt plötsligt kunde jag göra chins!

Började med chins
Värmde upp i maskinen så jag fick lite hjälp under knäna först, sådär 15 reps
Sen klarade jag 8 reps utan hjälp...
Ytterligare 8 reps
Avslutade med 6 reps och sen hoppade jag runt i gymmet och tjoade av glädje! (Sambon skämdes och gick en bit ifrån... :em: )

Latsdrag m smalt grepp
12 reps på 60kg
8 reps på 80kg
4 reps på 90kg (höjning!!)
5 reps på 90kg (trodde att jag sänkt till 80kg och blev skitförbannad för att det var så tungt, så jag drog utav bara he-te...) :insane:
Sista setet blev inte så strikt, men annars försöker jag sitta rak i ryggen och inte gunga för mycket.

Vid det här laget var jag helt färdig, men gav mig ändå på lite rodd
Enarms rodd i hammerstrength-maskin
12 reps på 25kg
6 reps på 40kg
9 reps på 35kg

Stående rodd i smith
12 reps på 45kg
9 reps på 65kg
6 reps på 65kg

Eftersom jag var ledig från jobb igår, blev det även att jag tog en 65 minuters promenad direkt på morgonen innan jag åt frukost, så det var en lyckad dag träningsmässigt för mig!

Tänkte fråga; använder ni dragremmar på alla rygg-övningar? Jag använder på alla övningar utom stående rodd, fast inte på alla set. De lättare seten kör jag utan. Rätt/fel?? :confused:

emlo
2004-10-30, 10:56
:bow: :bow: Vilka chins! Med tanke på att vi är lika långa och du bara väger ett par kilo mindre än mig så vet jag hur tungt det är att göra chins (eller i mitt fall - försöka). Latsdrag på 90 kg efteråt är ju coolt värre. Visst är det kul att man kan mobilisera extra energi bara för att man blir så sabla förbannad för att de "lätta" vikterna helt plötsligt känns så tunga! Man skall inte förakta viljans kraft...

Resten av passen är ju inte heller att leka med. 40 kg i bicepscurl är ju exempelvis enormt bra. Men så hara du ju grymma armar också!

Helt klart en riktig motivationshöjare såhär innan dagens gympass! :)

Stumpis
2004-10-30, 16:22
Först; emlo: Tack! :)

Idag var det bröstträning på schemat, och jag kan redan nu säga att det gick inte så bra. Kunde inte koncentrera mig riktigt; ligger det månne en förkylning och gror nånstans..?

Eftersom jag har svårt för bröst, provar jag lite olika varianter i träningen, och idag började jag med en isolationsövning.

Hantelflyes på lutad bänk
Uppvärmning med 20 reps på 7,5kg
12 reps på 12kg
9 reps på 14kg
Körde sen några snabba pressar med 14kg oxå

Bänkpress (för första gången på 2 månader)
12 reps på 40kg
8 reps på 50kg
7 reps på 55kg
8 reps på 50kg
13 reps på 40kg
Kändes väldigt bra, även om jag inte kunde ta så mycket. Fick bra kontakt; kanske funkar för mig att köra med föruttröttning??

Lutande hantelpress
15 reps på 17kg (alldeles för lätt)
9 reps på 22kg
12 reps på 20kg
Fick lite ont i handlederna när jag skulle "slänga upp" vikterna i rätt läge. :furious:

Gav mig sedan på pec-dec, men fick ge upp eftersom det brände till av smärta i baksidan av axlarna (?) och eftersom cabel-crossen var upptagen surade jag en stund, stretchade sen och gav mig för dagen.

Längtar tills imorgon när jag får köra armar! Då jävlar ska jag ha rätt humör redan från början! :whipped:

Snorkfröken
2004-10-30, 22:35
Tja Stumpis! Nu hittade jag också din tråd, och läste den från början till slut, och...

:eek: :eek: :eek:

Gosh att du är stark! Jag hittar inte ord... I'm speechless (och tro mig, det händer inte ofta). Fem år sade du att du tränat och gått upp så pass i muskler på den tiden... Aha, jag ser nya målsättningar för min egen del målas upp för mina ögon. Snorkis is on a mission - mission get really strong :D

Kör hårt!

Stumpis
2004-11-01, 10:17
Snorkfröken: TACK! :em: Roligt när man kan vara inspirerande för någon!
Kämpa på du med!

Igår var det arm-dag. Körde för ovanlighetens skull alla biceps-övningar på raken innan jag gick över till triceps (brukar ju alternera).

Skivstångscurl
2 set på 15-20 reps på endast stången (20kg)
12 reps på 30kg
6 reps på 40kg
5 reps på 40kg
11 reps på 30kg

Sittande alternerande hantelcurl m vridning
12 reps på 14kg
8 reps på 20kg
7 reps på 20 kg direkt sänkning till 10kg (för lätt) och ytterligare 12 reps

Scottcurl m EZ-stång (1000 år sen jag körde denna sist)
15 reps på 20kg (för lätt)
7 reps på 30kg (för tungt)
11 reps på 25kg (nja...) På de sista höll jag emot när partnern pressade ner lite extra :whipped:

Liggande stång mot panna m EZ-stång (ny övning för mig)
15 reps på 20kg (för lätt)
13 reps på 25kg
8 reps på 30kg
11 reps på 25kg
Kändes bra!

Dips
12 reps
10 reps
10 reps
Några gånger till, sen kan jag kanske haka på lite extra-vikt oxå! :)

Push-downs
12 reps på 25kg
9 reps på 35kg
8 reps på 40kg direkt sänkning till 20kg och ytterligare 9 reps

Avslutade med två lätta set push-downs med rep där jag går riktigt, riktigt långt tillbaka med armarna för maximal känning i musklerna. Mina triceps är ingen höjdare, så dom behöver lite extra pisk! :whipped:

Idag är det vila på schemat, förutom en promenad jag ska hinna med. Har tappat lite fett senaste två veckorna, men vikten är ändå oförändrad! Lika bra att hänga på så länge det går såhär bra! :D

mystic[-_-]
2004-11-01, 12:14
Jävlar va stark :eek: Du är starkare än mig i hantelcurlsen :thumbup:

supermatt
2004-11-02, 17:56
Schysst armpass!
Hur gillade du french press (liggande tricepspress)? Själv tycker jag att den är grym - man måste bara vara försiktig med vikten i början för att skona armbågarna.

Hoppas själv komma igång bättre med armarna så att jag orkar mer än tre set på biceps. Triceps har jag lättare för och brukar kunna köra en 3-4 tunga övningar i rad innan jag är helt slut (när jag är i form :) )

Kör hårt!

/SM

Stumpis
2004-11-03, 10:39
Supermatt: Jo, jag gillade french press, kändes lite konstigt i början bara, som om det inte tog. Ändrade dock uppfattning när jag var klar med setet, för då pumpade det ordentligt i tricpes... Träningsvärk har jag oxå fått! :D

Igår var det dax för axlar

Stående hantellyft åt sidan
20 reps på 5kg
15 reps på 7,5kg
11 reps på 12kg
9 reps på 12kg
9 reps på 10kg

Axelpress i hammer-strength-maskin (bakom nacken)
15 reps på 20kg
15 reps på 30kg
6 reps på 50kg
9 reps på 40kg
13 reps på 30kg
Första gången jag testade denna, kändes oerhört bra, men den var tung! Vet inte hur mycket "själva maskinen" väger, det är en sån där man hänger på viktskivor på varje sida och kör varje arm oberoende av den andra (går med andra ord inte att ta hjälp av den starkare sidan)!

Baksida axlar i maskin
15 reps på 20kg
12 reps på 30kg
11 reps på 30 kg direkt sänkning till 20kg och ytterligare 9 reps
Var ordentligt trött i axlarna här, efter förra övningen...

Drag till hakan i cable m v-handtag i superset med lyft framåt m viktskiva
13 reps på 30kg / 12 reps med 10kg viktskiva
9 reps på 40kg / 8 reps med 15kg viktskiva
6 reps på 40kg / 15 reps med 10kg viktskiva

Shrugs i smith
15 reps på 60kg
12 reps på 70kg
11 reps på 70kg

Idag har jag sån pump i axlarna att jag knappt får av och på mig kläderna... Känns gött!!! :devil:

Jay-Z
2004-11-03, 11:11
Så du körde också axlar igår! ;)
Bra sidolyft! Eller allt var bra! :D
Vill också prova på Hammer Strength-maskiner, de ska ju vara riktigt bra.

mystic[-_-]
2004-11-03, 11:57
Starkt pass :thumbup:

Stumpis
2004-11-03, 13:54
Så du körde också axlar igår! ;)
Bra sidolyft! Eller allt var bra! :D
Vill också prova på Hammer Strength-maskiner, de ska ju vara riktigt bra.

Tack! :)
Hammer Strength-maskiner är SUPER! :thumbup: Gymmet jag går på har inte bara en sorts maskiner, utan har tagit den bästa magmaskinen, den bästa lårcurlen osv oavsett märke. Jag har aldrig upplevt så kvalitativ träning som den jag får på detta ställe! Jag älskar mitt gym! :love:

Stumpis
2004-11-03, 18:41
Ben...

Liggande lårcurl
20 reps på 15kg
15 reps på 20kg
13 reps på 30kg
10 reps på 35kg (trodde jag skulle klara max 8 reps!)
sänkte snabbt till 20kg och kramade ut 8 reps till

Raka marklyft
15 reps på 40kg
12 reps på 50kg
10 reps på 70kg
8 reps på 80kg
Vid det här laget fullkomligt skakade benen på mig, så det fick bli lite vila innan:

Knäböj
15 reps på 40kg
12 reps på 60kg
12 reps på 70kg
Nu orkade inte benen mer så jag körde lite mage innan jag gick på vader

Sittande vadpress
15 reps på 25kg
15 reps på 35kg
13 reps på 40kg
9 reps på 50kg direkt sänkning till 25kg och ytterligare 7 reps

Vadpress i benpressmaskin (aldrig kört förr, lite bry att hitta rätt vikt)
15 reps på 50kg (+släden, tror den väger 30kg)
15 reps på 90kg
12 reps på 120kg

Efter detta några snabba reps i stående vadpress, räknade inte repsen utan körde tills jag nästan trillade av eländet.
Överlag inget höjdar-benpass, det enda som kändes bra var marklyften. 80kg har jag aldrig tagit förr! :hbang:

Vad gäller mage så blev det 9 set varav 6 med belastning (dvs maskiner)

Jay-Z
2004-11-03, 19:25
Ser bra ut som vanligt! :bpump: :bpump:
Bra marklyft, bättre än mina...*host* :em:

Stumpis
2004-11-05, 23:44
Rygg...

Har haft lite ont i underarmarna, så tanken var att köra lite lättare detta pass...

Började med chins
Lyckades göra 3 x 8 reps!!!

Sedan sa träningskompanjonen att vi skulle prova göra chins med v-handtag, och jag tänkte att ok, vi testar
9 reps
7 reps
6 reps
Slut i hela j-la ryggen!!!

Enarmsrodd i hammer-strenght masin
12 reps på 25kg
8 reps på 35kg
5 reps på 40kg direkt sänkning till 25kg och ytterligare 8 reps

Rodd med skivstång (relativt ny övning)
15 reps på 40kg
10 reps på 50kg
8 reps på 70kg
15 reps på 50kg

Avslutade med 3 lätta set för övre rygg i smithen
Totalt slut i hela ryggen!!! :thumbup:

Har varit duktig med att ut och gå denna vecka; har knatat på sammanlagt 4,5 timmar! :angel:

Stumpis
2004-11-06, 16:09
Idag var det bröst-träning

Körde först tre set hantelflyes för att få upp värmen i musklerna och det funkade ju bra förra passet med föruttröttning, så varför inte?
20 reps på 7,5kg
15 reps på 12kg
12 reps på 12kg

Bänkpress
Provade idag att hålla lite bredare än vanligt, och kunde gå lite djupare tack vare det
12 reps på 40kg
10 reps på 50kg
9 reps på 55kg
5 reps på 60kg
8 reps på 50kg
13 reps på 40kg
Kändes väldigt bra, även om jag inte är så stark i bänkpress

Lutande press i smith
15 reps på endast stången (30kg) som uppvärmning
12 reps på 50kg
5 reps på 60kg
13 reps på 45kg

Testade även två set pullover med hantel
12 reps på 20kg
10 reps på 22kg
Inte särskilt tungt, kändes skönt att få lite stretch i musklerna som avslutning, men det värker som f-n i mina underarmar/handleder! Har gjort det sen en vecka tillbaka, och jag är lite orolig för hur det kommer att gå med arm-träningen imorgon... :insane:

Körde som avslutning 4 set stående vadpress eftersom mina pinniga vader släpar, och om min hemliga dröm om att stå på scen ska kunna gå i uppfyllelse MÅSTE eländet ikapp... :whipped:

mystic[-_-]
2004-11-06, 16:13
Kör lite sittande också om ni har en sådan eller någon annan övning =) Passet såg bra o starkt ut :thumbup:

Stumpis
2004-11-06, 16:16
']Kör lite sittande också om ni har en sådan eller någon annan övning =) Passet såg bra o starkt ut :thumbup:

Tack!
Jag kör ju även vader på ben-dagen, och då blir det 2-3 övningar, både stående och sittande. Detta idag var bara lite bonus! (Hade faktiskt tänkt köra en övning till, men orkade inte...) :em:

mystic[-_-]
2004-11-06, 16:18
Tack!
Jag kör ju även vader på ben-dagen, och då blir det 2-3 övningar, både stående och sittande. Detta idag var bara lite bonus! (Hade faktiskt tänkt köra en övning till, men orkade inte...) :em:

Hehe ibland orkar man inte så är det bara. Jag kör vader två gånger i veckan och det brukar oftast bli 2 övningar per pass med runt 4-5 set på varje :) Vet inte hur bra det är för alla men på mig funkar det
:)

Stumpis
2004-11-07, 19:08
Armar...

Började med triceps idag!

Pushdowns
15 reps på 20kg
12 reps på 30kg
7 reps på 40kg
10 reps på 35kg direkt sänkning till 20kg och ytterligare 9 reps

Liggande EZ-stång mot panna (french press)
15 reps på 20kg
12 reps på 30kg
8 reps på 40kg
16 reps på 25kg

Enarms omvänd pushdown
15 reps på 10kg
12 reps på 15kg
8 reps på 20kg
Kändes bra, har inte kört denna på några månader.
Ville börja med french press idag, men fick så jäkla ont i armbågen så det fick bli några set pushdowns först istället! :insane:

Stående curl med EZ-stång (fick överge min vanliga skivstång eftersom armbågarna inte vill)
15 reps på 20kg
12 reps på 30kg
8 reps på 40kg (sista rep var inte snyggt...) :nono:
11 reps på 30kg

Sittande alternerande hantelcurl m vridning
12 reps på 14kg
10 reps på 17kg
10 reps på 17kg direkt sänkning till 10kg och ytterligare 10 reps
Vågade inte gå upp på mina 20kg pga armbågarna

Stående koncentrationscurl m armen "hängande fri"
12 reps på 12kg
13 reps på 12kg
10 reps på 14kg

Avslutade med några bänk-dips och en övning för underarmarna.
Känns ok i armbågarna nu, men räknar med viss värk när dom blivit kalla igen...
Kände mig jättesvag idag! :cryout:

mystic[-_-]
2004-11-07, 19:11
tycker du har starka armar :thumbup:

Jay-Z
2004-11-07, 19:13
Armar...

Började med triceps idag!

Pushdowns
15 reps på 20kg
12 reps på 30kg
7 reps på 40kg
10 reps på 35kg direkt sänkning till 20kg och ytterligare 9 reps

Liggande EZ-stång mot panna (french press)
15 reps på 20kg
12 reps på 30kg
8 reps på 40kg
16 reps på 25kg

Enarms omvänd pushdown
15 reps på 10kg
12 reps på 15kg
8 reps på 20kg
Kändes bra, har inte kört denna på några månader.
Ville börja med french press idag, men fick så jäkla ont i armbågen så det fick bli några set pushdowns först istället! :insane:

Stående curl med EZ-stång (fick överge min vanliga skivstång eftersom armbågarna inte vill)
15 reps på 20kg
12 reps på 30kg
8 reps på 40kg (sista rep var inte snyggt...) :nono:
11 reps på 30kg

Sittande alternerande hantelcurl m vridning
12 reps på 14kg
10 reps på 17kg
10 reps på 17kg direkt sänkning till 10kg och ytterligare 10 reps
Vågade inte gå upp på mina 20kg pga armbågarna

Stående koncentrationscurl m armen "hängande fri"
12 reps på 12kg
13 reps på 12kg
10 reps på 14kg

Avslutade med några bänk-dips och en övning för underarmarna.
Känns ok i armbågarna nu, men räknar med viss värk när dom blivit kalla igen...
Kände mig jättesvag idag! :cryout:

När börjar du med dips då? :whipped:
Eller är det armbågarna som inte vill?

Stumpis
2004-11-07, 21:20
När börjar du med dips då? :whipped:
Eller är det armbågarna som inte vill?

Körde dips förra gången, och det gick över förväntan. Men eftersom jag haft så ont i armbågarna sen förra passet, så vågade jag inte idag. Tänkte köra dips efter french press, men sen kunde jag ju inte börja med den, utan fick köra pushdowns som första övning istället. Så när jag gjort mina french presses, var jag för slut för att våga mig på dipsen... (Rörig förklaring...) :em:

Nu ska jag vara rädd om mina armbågar, så nästa gång blir det dips!!! :D

Stumpis
2004-11-07, 21:20
']tycker du har starka armar :thumbup:

Tack... :em:

Jay-Z
2004-11-10, 13:03
Är du sjuk? Eftersom du inte har tränat på tre dagar! ;)

Har själv inte tränat sedan i torsdags, har ju lite svårt att träna varannan vecka, tyvärr. Men har kommit på ett sätt att klämma in två pass iaf. Kommer då fokusera på enbart tunga basövningar, så jag kör ungefär en övning per muskelgrupp dessa veckor, mellan 3-5 reps. Alltid något.. :bpump: :whipped:

Stumpis
2004-11-10, 16:49
Har varit på kurs måndag och tisdag i Göteborg, så ingen träning då... :cryout:
Ska däremot strax iväg till gymmet för ett axelpass, så jag återkommer lite senare ikväll! :)

Stumpis
2004-11-10, 19:32
Axlar...

Lyft åt sidan i maskin
20 reps på 15kg
15 reps på 25kg
13 reps på 40kg
9 reps på 50kg
7 reps på 55kg direkt sänkning till 25kg och ytterligare 11 reps Pump!!! :hbang:

Axelpress i hammer-strength-maskin
15 reps på 20kg
8 reps på 40kg
4 reps på 50kg (svagare än förra gången...) :cryout:
9 reps på 40kg

Baksida axlar sittandes med hantellyft
15 reps på 5kg
12 reps på 7,5kg
15 reps på 7,5kg (Lite jädrar anamma här, så gick det!) :insane:

Sidolyft i cable
15 reps på 10kg
11 reps på 15kg
12 reps på 10kg

Shrugs i smith
15 reps på 55kg
12 reps på 75kg
10 reps på 75kg

Körde sedan (som avslutning) superset med hantelövning för rotatorcuff och lyft rakt fram med hantel 2st set till max.

Passet kändes superbra, även om jag inte var så väldigt stark idag. Fick bra kontakt och det bränner fortfarande; en timme efter! :bpump:


PS. Roligt att du saknat mig, Jay-Z... ;)

mystic[-_-]
2004-11-10, 19:42
Mycket bra pass :naughty:

Jay-Z
2004-11-10, 20:06
PS. Roligt att du saknat mig, Jay-Z... ;)

Ja, jag måste ju ha nån att terrorisera nu när jag inte tränar själv.. :naughty:

Inte för att du skriver i min tråd men ändå.. :thumbup:

Jay-Z
2004-11-10, 20:07
Passet kändes superbra, även om jag inte var så väldigt stark idag. Fick bra kontakt och det bränner fortfarande; en timme efter! :bpump:


Bra pass! Men du får ta och duscha lite kallare så du inte bränner dig i duschen nästa gång.... :thumbup:

Stumpis
2004-11-10, 20:50
Bra pass! Men du får ta och duscha lite kallare så du inte bränner dig i duschen nästa gång.... :thumbup:

Tack, kändes som ett bra pass.
Har tagit den där kalla duschen nu, så nu är all känsla av att ha tränat borta... :D

Stumpis
2004-11-10, 20:50
']Mycket bra pass :naughty:

Tack... :)

Stumpis
2004-11-12, 08:26
Ikväll är det firmafest, och fest även imorgon, så denna vecka blir passen lite komprimerade. Det innebar att jag igår körde rygg, direkt efter dagen för axlar, vilket visade sig inte vara så bra... Jag var jättesvag!!! :insane:

Chins
10 reps
8 reps
9 reps
Och det var TUNGT!!!

Smala latsdrag m v-handtag
12 reps på 70kg
7 reps på 80kg
5 reps på 85kg
13 reps på 60kg

"Lutande" rodd i hammer-strength-maskin
15 reps på 25kg (per arm)
13 reps på 35kg
7 reps på 50kg (tungt!)

Stående rodd i smith
12 reps på 55kg
10 reps på 65kg
8 reps på 65kg

Avslutade med två set för övre rygg i smith och sedan sex set mage.
Har varit ute och gått en timme nu på morgonen; ska äta frukost nu, och lite senare idag blir det bröst-träning (+ vader).
Är ledig idag!!! :D

mystic[-_-]
2004-11-12, 08:28
Fortfarande jädra stark :eek: De där smala latsdragen är inte att leka med :)

Jay-Z
2004-11-12, 08:59
Schysst pass! Men jag förstod inte vad dina axlar hade att göra med att det blev ett dåligt ryggpass.. ;)

Stumpis
2004-11-12, 11:51
Schysst pass! Men jag förstod inte vad dina axlar hade att göra med att det blev ett dåligt ryggpass.. ;)

Jo, ser du, jag hade så ont i axlarna att det "tog emot" att köra rygg. I normala fall kommer benpasset efter axlar, och sen en dags vila innan rygg, så jag var lite trött i överkroppen, om man säger. Har iaf lärt mig att jag inte gör om detta... :em:

Jay-Z
2004-11-12, 12:31
Jo, ser du, jag hade så ont i axlarna att det "tog emot" att köra rygg. I normala fall kommer benpasset efter axlar, och sen en dags vila innan rygg, så jag var lite trött i överkroppen, om man säger. Har iaf lärt mig att jag inte gör om detta... :em:

Ok, slitna axlar är ju inte så skönt, det är sant.

Men också...sluta duscha så varmt! :thumbup:

I helgen ska jag äta mat och dricka alkohol. Matchvikten är nu 81,5 jämfört med 87 kilo den 20 augusti, ska göra en BF-mätning nästa vecka också. Måste firas! Sedan blir det hårdköra med maten och den modifierade träningen! :bpump:

Stumpis
2004-11-12, 14:42
Precis hemkommen efter ett tufft bröstpass.

Uppvärmning med hantlar i flyes (lutande)
15 reps på 7,5kg
12 reps på 12kg
12 reps på 14kg

Bänkpress
12 reps på 30kg
10 reps på 40kg
9 reps på 50kg
6 reps på 55kg
8 reps på 50kg

Lutande bänkpress i smith
12 reps på 45kg
8 reps på 55kg
11 reps på 45kg
Konstigt, jag klarar samma vikt i lutad som i plan??? :confused:

Körde sedan 2 övningar för vaderna, en sittande och en stående (mystic :) )samt två övningar för magen i superset.
Ikväll blir det fest, och likaså imorgon, så hur det blir med träningen står skrivet i stjärnorna... :D

Jay-Z, ser fram emot att höra hur din mätning går i nästa vecka. Och såklart lite nya bilder i din tråd... :whipped:

Jay-Z
2004-11-12, 14:51
Jay-Z, ser fram emot att höra hur din mätning går i nästa vecka. Och såklart lite nya bilder i din tråd... :whipped:

Japp, nya bilder kommer snart. Kanske inte på söndag när man är bakfyllefet. :eating:

Måste ha nån som fotar också, risken är att det blir pinsamt när jag och supermatt står och spänner oss på kontoret. Risken för upptäckt är ganska stor...det märkte vi förra gången... :D

Glöm inte nya bilder du heller! :thumbup:

Stumpis
2004-11-14, 15:28
Armar...

Det var som sagt var fest både fredag och lördag, så det blev ingen träning igår, och är lite halv-sliten idag, så jag är mycket nöjd med dagens träning med tanke på det!! :D

Stående curl m EZ-stång
15 reps på 20kg
12 reps på 20kg (ville värma upp ordentligt, armbågarna är INTE ok än...)
12 reps på 30kg
8 reps på 40kg
7 reps på 40kg
9 reps på 30kg

Dips
Körde först i maskin med hjälp 15 reps för att värma upp
15 reps
12 reps
10 reps

Sittande (med mkt lutning) alternerande hantelcurl m vridning
12 reps på 14kg
8 reps på 17kg
9 reps på 17kg
13 reps på 12kg

Pushdowns
15 reps på 25kg
12 reps på 35kg
10 reps på 40kg
12 reps på 40kg direkt sänkning till 20kg och ytterligare 10 reps

Koncentrationscurl i maskin
12 reps på 17,5kg
8 reps på 17,5kg
8 reps på 17,5kg
Kände här att jag hade mer kraft i vänster än i höger, så jag började med vänster för att "tvinga" höger att göra lika många. :whipped:

Sittande press över huvudet i Nordic-maskin
15 reps på 35kg
12 reps på 40kg
15 reps på 45kg (tog i för kung och fosterland!) :furious:

Avslutade med 2 set kick-backs med hantel för att pressa ut det sista

Tränade ensam idag, så jag höll bra tempo, och var stretchad och klar att lämna gymmet efter 55 minuter. Nu blir det käk och vila! :eating:

Dalì
2004-11-14, 17:20
Klart imponerande träningsjournal Stumpis!! :hbang: :D

F-n, visste inte att jag skulle bli övertränad av en tjej för du verkar ju faktiskt träna t.o.m. hårdare än mig, men det ska vi allt se till o ändra på! :D

Fortsätt gymma.
:bow:

Stumpis
2004-11-15, 18:25
Dalì: Tack... :em:

Idag blev det axlar, ett väldigt intensivt pass med bra tryck och tempo

Hantellyft åt sidan
15 reps på 5kg (uppvärmning, kan vi väl kalla det)
12 reps på 7,5kg (tja, uppvärmning det med...)
10 reps på 12kg
9 reps på 12 kg + 4 "halva" reps för att vara säker på att jag inte orkade mer
8 reps på 10kg

Axelpress i maskin (Gymleco)
15 reps på 20kg
12 reps på 35kg
10 reps på 50kg
6 reps på 60kg
9 reps på 40kg
Första gången jag testade denna, och det var en mkt positiv överraskning! Kändes super!!! :thumbup:

Baksida axlar i cable (stående kryssdrag)
15 reps på 10kg
12 reps på 15kg
12 reps på 15kg

2 stackars set baksida axlar i maskin "för säkerhets skull"...
2 x 12 reps på 25kg

Superset drag till haka i cable / lyft framåt m viktskiva
12 reps på 30kg / 13 reps på 10kg
10 reps på 35kg / 8 reps på 15kg
9 reps på 35kg / 12 reps på 10kg

Superset rotatorcuff m hantel / shrugs m hantel
12 reps på 5kg / 10 reps på 27kg
13 reps på 5kg / 12 reps på 30kg

Ordentlig pump i axlarna; hade allvarliga problem att få upp händerna på ratten när jag skulle ta bilen hem... :hbang:

Imorgon blir det ben, och då ska jag öka i marklyft så jag kan vinna vadet mot Jay-Z... :D

mystic[-_-]
2004-11-15, 18:43
Grymmt pass :thumbup: Stark i axlarna också :bow:

Stumpis
2004-11-15, 18:44
']Grymmt pass :thumbup: Stark i axlarna också :bow:

Tack för de som vanligt fina (och värmande orden) mystic!! :)

Jay-Z
2004-11-15, 19:26
Vinna vadet?!?!? My ass! :D
Har redan kört marklyft idag, och nåde dig om det går bättre för dig. :thumbup:

n1klas
2004-11-15, 19:54
jag måste då säjja att du är en riktigt grymt stark kvinna

Stumpis
2004-11-16, 20:02
n1klas: dom säger det... :)

Idag var det ben!

Liggande lårcurl
15 reps på 20kg
15 reps på 25kg
12 reps på 35kg
8 reps på 40kg direkt sänkning till 20kg och ytterligare 7 reps
Får lite ont i ländryggen när jag kör denna, trots att jag pressar ner höfterna mot bänken allt vad det går. Grr :insane:

Benspark (Nordic-maskin)
15 reps på 25kg
15 reps på 35kg
12 reps på 50kg
9 reps på 55kg direkt sänkning till 30kg och ytterligare 10 reps

Raka marklyft
15 reps på 40kg
12 reps på 60kg (kändes lätt!)
4 reps på 90kg (personbästa!) :D
10 reps på 70kg
Hade tänkt köra ytterligare några set, men ländryggen gjorde sig påmind, och jag MÅSTE komma ihåg att handla ett bälte!!! :smash:

Körde två övningar för vader; en stående och en sittande. Sammanlagt 8 set till max. Får bra pump i vaderna, och märker på mina stövlar att omkretsen har ökat! (Det har gjort skillnad att köra dom 2ggr/vecka.

Avslutade med två maskin-övningar för mage, 3set per maskin. Har inte som mål att öka vikterna där direkt, utan jag kör på en vikt där jag klarar mellan 12-15 reps, och går lite på dagsformen.

Kändes bra idag, och tror jag ska klara mitt mål på 3x6 på 100kg i marklyft innan året är slut...

Jay-Z
2004-11-16, 20:29
Hehe..lycka till med marklyften! But you've got a big mountain to climb! :D

Stumpis
2004-11-18, 21:16
Idag blev det ett annorlunda rygg-pass.
Eftersom jag fått ont i armbågar och underarmar de senaste 3 gångerna jag kört rygg, bestämde jag mig för att idag köra med lättare vikter och känna efter ordentligt.

Hoppade därför chins, och körde istället breda latsdrag
15 reps på 40kg (kallas uppvärmning)
15 reps på 50kg
13 reps på 60kg
10 reps på 70kg
12 reps på 60kg
Fick lite små-ont, men inte alls som förra gången!

Latsdrag med sån där stång med handtag i båda sidor (heter vaddå??)
15 reps på 50kg
12 reps på 60kg
9 reps på 70kg
Denna kändes mycket bättre än vanligt brett! :D

Rodd i cable
15 reps på 40kg
15 reps på 50kg
12 reps på 60kg
10 reps på 70kg

Stående rodd m skivstång
15 reps på 40kg (för lätt, kunde inte få balans på eländet...) :insane:
15 reps på 50kg
12 reps på 70kg (sista rep var INTE godkänt!!)

Avslutade med övning i smith för övre rygg.
Blev ett bra mycket bättre ryggpass än vad jag förväntat mig, och känner mig spänd i musklerna! (Kanske inte så dumt med lite variation..?)

Igår lyckades jag förresten klämma in ett förbränningspass; 45 minuter gång i rask takt. Blir dåligt med sådana tillfällen denna vecka... :nono:

mystic[-_-]
2004-11-18, 21:26
Stark :bow: Mycket fint pass som vanligt :thumbup: Höga reps på bra vikter så ska det vara!

Jay-Z
2004-11-18, 22:13
Bra pass! Alltid bra att variera och chocka musklerna en aning! :)

Stumpis
2004-11-19, 19:18
Tack för de som alltid lika värmand orden, Jay-Z och mystic

Idag var det Bröst

Lutande hantelflyes
15 reps på 10kg
15 reps på 12kg
12 reps på 14kg
Ska nog prova att öka lite nästa gång, tror jag kan orka det

Bänkpress
15 reps på 30kg
10 reps på 40kg (hade orkat fler, men ville ha kraft till att öka)
8 reps på 55kg
4 reps på 60kg
12 reps på 50kg
Kändes kanon!!! :bpump:

Incline press i hammerstrength-maskin (tar övre delen av bröst)
15 reps på 10kg/sida
13 reps på 20kg/sida
4 reps på 30kg/sida (var lite övermodig här...) :(
9 reps på 25kg/sida

Körde sedan två vad-övningar, en sittande och en stående... :D

Imorgon blir det ingen träning, utan dagen ska ägnas åt en shoppingtur till Tyskland! :)

mystic[-_-]
2004-11-19, 19:20
starka flyes och bänkar där :thumbup: Incline press i hammerstrength-maskin den vill jag prova :D Får nog åka till I3 och testa haha :smokin:

Stumpis
2004-11-22, 18:27
Seg arm-träning igår, dagen efter en Tysklandsresa med jobb... :cheers:

Curl m EZ-stång
15 reps på 20kg (2 set för att bli varm i armbågarna)
15 reps på 30kg
8 reps på 40kg
8 reps på 40kg (ska nog våga höja vikten nästa gång!)
13 reps på 30kg

Dips
20 reps med platta under knäna som uppvärmning
17 reps
10 reps
12 reps
10 reps med platta under knäna

Sittande alternerande hantelcurl m vridning
12 reps på 12kg
12 reps på 14kg
8 reps på 20kg
10 reps på 17kg direkt sänkning till 10kg och ytterligare 10 reps

Liggande hantel mot pannan, alternerande (vad kan denna övning heta??) :confused:
15 reps på 7,5kg (har inte kört denna på länge, tydligen lite starkare nu...)
15 reps på 10kg
10 reps på 12kg
9 reps på 12kg

Curl i cable-cross (sitter på bänk mitt i, fast något framför ställningen, lutning på ryggstödet och curlar, dvs engreppshandtag i båda nedre trissorna) F-n vilken knepig beskrivning... ;)
15 reps på 15kg/sida
12 reps på 20kg/sida
8 reps på 25kg/sida
11 reps på 15kg/sida

Push-down m rep
13 reps på 15kg
12 reps på 20kg
9 reps på 20kg
11 reps på 15kg
Drar ut ordentligt här för full kontraktion på triceps. Bränner... :devil:

Var även ute och knatade 45minuter igår, kryssandes mellan isfläckarna...

mystic[-_-]
2004-11-22, 18:41
Bra armar som vanligt :thumbup: Ja det är inte kul att vara ute och gå nu :P

Stumpis
2004-11-23, 21:26
Axlar...
Kände mig lite svagare än vanligt, men fick å andra sidan bättre kontakt, så det jämnar nog ut sig! :)

Hantellyft åt sidan
20 reps på 5kg (uppvärmning)
15 reps på 7,5kg (tja, uppvärmning de me)
13 reps på 10kg
12 reps på 12kg
9 reps på 12kg
10 reps på 10kg

Axelpress i smith (kör framför huvudet)
15 reps på 30kg, dvs stången
12 reps på 40kg
8 reps på 50kg
4 reps på 55kg
11 reps på 45kg
Lugna och fina reps, inget slitande, utan god kontakt hela vägen :smokin:

Baksida axlar i maskin
15 reps på 15kg
15 reps på 20kg
12 reps på 25kg
11 reps på 25kg
Fick kontroll på denna idag; bättre än vad jag någonsin haft, så det var KUL!!!

Alternerande hantellyft "snett-framåt" Dvs varken rakt fram eller åt sidan, mittemellan, liksom
12 reps på 7,5kg
10 reps på 10kg
9 reps på 10kg (sista var nästan inte godkänt...) :nono:

Hantel-shrugs
12 reps på 30kg
8 reps på 34kg (höll på att tappa eländet, för hanteln gled ur greppet! :insane: )
10 reps på 34kg (med remmar, för säkerhets skull...)

Sen hann jag inte mer idag, även om jag ville, för jag skulle tillbaka till jobb och byta framfjädrar på min bil. Haft Hobby-kväll ikväll, då vi får meka med våra egna fordon i verkstan.

mystic[-_-]
2004-11-23, 21:39
Gillar dina hantellyft åt sidan :love:

Stumpis
2004-11-25, 19:53
']Gillar dina hantellyft åt sidan :love:

Tack, det gör jag oxå! Lite roligt när man ser att de "stora killarna" på gymmet tittar lite halvt beundrande på vikterna, när man bara e en liten tjej! ;)

Stumpis
2004-11-25, 19:59
Ben idag!
Ett riktigt grymt pass blev det oxå!

Liggande lårcurl
20 reps på 20kg
15 reps på 25kg
9 reps på 40kg
10 reps på 40kg
10 reps på 30kg

Knäböj i smith
15 reps på 45kg
12 reps på 55kg
10 reps på 75kg
8 reps på 85kg
10 reps på 55kg

Raka marklyft
15 reps på 50kg
12 reps på 70kg
6 reps på 90kg (+2 reps sen förra passet)
15 reps på 70kg
Har fortfarande inte handlat bälte... :nono:

Sittande vadpress
15 reps på 25kg (+ kroppsvikt)
12 reps på 40kg
12 reps på 45kg
13 reps på 40kg

Stående vadpress
15 reps på 65kg
12 reps på 75kg
12 reps på 85kg
9 reps på 85kg

Har sen som bonus varit ute och gått 40 minuter oxå, så blodet pulserar i mina stackars ben-muskler! :hbang:

mystic[-_-]
2004-11-25, 20:00
Bra!! Mycket starkt jobbat :thumbup: Vänta med bälte så länge du kan tycker jag :D

Stumpis
2004-11-25, 20:05
']Bra!! Mycket starkt jobbat :thumbup: Vänta med bälte så länge du kan tycker jag :D

Tycker du att jag ska vänta? Kände idag att ryggen gärna ville "bågna" på 90kg och det kändes lite otäckt. Ska jag låta bli bälte ändå? Känner mig lite osäker på hur jag ska göra, är rätt ny på den här övningen. :confused:

mystic[-_-]
2004-11-25, 20:19
Tycker du att jag ska vänta? Kände idag att ryggen gärna ville "bågna" på 90kg och det kändes lite otäckt. Ska jag låta bli bälte ändå? Känner mig lite osäker på hur jag ska göra, är rätt ny på den här övningen. :confused:

Jag kan iofs inte veta hur du känner så skaffa om du tycker det verkar vettigt. Men jag menar att du ska inte överanvända det =) :thumbup:

Jay-Z
2004-11-25, 23:10
Blir mark imorgon lunch. Så stay tuned! :thumbup: :bpump:
Jag kommer överraska dig! :cool:

Stumpis
2004-11-28, 21:42
Suck, har inte skrivit på länge, så nu ska minnet få göra sitt...

Fredag - rygg

Brett latsdrag
15 reps på 40kg
12 reps på 60kg
8 reps på 65kg
Kändes inte alls bra, så vi bytade grepp till den där stången med "handtag" i båda sidorna
10 reps på 70kg
7 reps på 80kg

Smalt latsdrag
12 reps på 70kg
10 reps på 80kg
9 reps på 70kg

Rodd m skivstång
15 reps på 40kg
15 reps på 50kg
12 reps på 60kg
10 reps på 70kg

Hantelrodd
15 reps på 30kg
12 reps på 34kg
10 reps på 38kg

Avslutade med tre set för övre rygg/baksida axlar med skivstång

Stumpis
2004-11-28, 21:47
Lördag - bröst

Hade väldans ont i axlarna idag, gjorde något konstigt på ryggpasset som satte sina spår...

Hantelflyes
20 reps på 10kg (gjorde JÄTTE-ont!)
15 reps på 12kg
12 reps på 14kg
12 reps på 14kg
Var nära att ge upp här, men kämpade ändå vidare, trots att det gjorde fasligt ont... :insane:

Bänkpress
15 reps på 30kg
12 reps på 40kg
10 reps på 50kg
6 reps på 60kg
2 reps på 65kg (person-bästa!!!) :hbang:
9 reps på 50kg

Lutande press i smith
12 reps på 35kg
10 reps på 45kg
7 reps på 55kg
11 reps på 40kg
Gjorde mer ont än i bänkpressen, axlarna är ju lite mer involverade här...

Avslutade med 5 set sittande vadpress samt en "disco-övning" för bröst i cable-crossen... :)

mystic[-_-]
2004-11-28, 21:52
Bra bänkat :hbang: Tävlingsplaner?

ante
2004-11-28, 21:56
du är så sjukt stark i ryggen!

Jay-Z
2004-11-29, 09:19
Bra pass, som vanligt. Jag har varit lite lat ett tag nu. Men ska försöka klämma in tre pass den här veckan, mellan resan till Danmark och en till resa till Sthlm. Idag blir det rygg och biceps, som jag egentligen skulle kört i fredags. :thumbup: 110 kilo känns lite avlägset för tillfället, fast samtidigt har jag ju inget att förlora. :angel:

Stumpis
2004-11-29, 20:16
']Bra bänkat :hbang: Tävlingsplaner?

Tack! Det kändes bra, jag börjar få stabilitet i handlederna så jag inte darrar längre, och då kan man ju ta i lite mer oxå! :bpump:

Några tävlingsplaner har jag inte, åtminstone inte inom styrkelyft.

Stumpis
2004-11-29, 20:16
du är så sjukt stark i ryggen!

Tackar! Lite beröm blir man bara starkare av!!! :D

Stumpis
2004-11-29, 20:25
Igår körde jag armar

Stående curl m EZ-stång
20 reps på 15kg
15 reps på 20kg
12 reps på 30kg
10 reps på 40kg
6 reps på 45kg (personbästa!)
13 reps på 35kg

Sittande alternerande hantelcurl m vridning
13 reps på 14kg
10 reps på 17kg
8 reps på 20kg
15 reps på 12kg

Hammer-Curl m rep i cable
15 reps på 20kg
12 reps på 30kg
8 reps på 40kg (tungt!) :insane:

2 set stående curl i cc (de övre trissorna) DISCO!!!
15 reps på 15kg
12 reps på 20kg

Enarms omvänd tricepspress i cc
15 reps på 10kg
15 reps på 15kg
10 reps på 20kg

French press
12 reps på 20kg
8 reps på 30kg
Här högg det till i vänster axel, och det kändes ostadigt och helt fel, så jag la ner denna övning

Liggande hantelpress (en hantel i vardera hand) typ french press
12 reps på 12kg
10 reps på 14kg
11 reps på 12kg

Pushdown m rep
15 reps på 15kg
10 reps på 20kg
8 reps på 20kg direkt sänkning till 10kg och ytterligare 7 reps

Idag har jag så förbannat :furious: ont i axeln att jag inte kan lyfta något tyngre än ett papper, och kan inte få upp armen högre än tangentbordet. Något är seriöst fel, och jag tänker ta en veckas total vila från styrketräningen! Har tänkt göra det ett tag ändå, eftersom jag har kört rätt hårt 4-5 månader utan någon större vila. Så nu blir det till att ut och gå och vila massor i några dagar, och sen kommer jag igen!

Hoppas ni inte saknar mig för mycket... ;)

Pinglan
2004-11-29, 21:02
Hej stumpis och ett sent välkommen hit! Jag har inte varit så vidare värst aktiv här på ett tag men nu är jag på gång igen och försöker uppdatera mig lite. Har precis läst igenom din journal och jag är mycket imponerad! Riktigt stark är du! Vad tråkigt att du har problem med din axel, tro mig- jag vet vad det handlar om att ha ont i axlarna :( Hoppas du kryar på dig och kommer igång med träningen igen! Ser fram emot att få läsa mer i den här journalen :thumbup:

Jay-Z
2004-11-29, 21:04
Igår körde jag armar

Stående curl m EZ-stång
20 reps på 15kg
15 reps på 20kg
12 reps på 30kg
10 reps på 40kg
6 reps på 45kg (personbästa!)
13 reps på 35kg

Hoppas ni inte saknar mig för mycket... ;)

Helt otroliga curlar! :bpump:
Självklart kommer vi sakna dig! ;)

Stumpis
2004-11-30, 07:50
Hej stumpis och ett sent välkommen hit! Jag har inte varit så vidare värst aktiv här på ett tag men nu är jag på gång igen och försöker uppdatera mig lite. Har precis läst igenom din journal och jag är mycket imponerad! Riktigt stark är du! Vad tråkigt att du har problem med din axel, tro mig- jag vet vad det handlar om att ha ont i axlarna :( Hoppas du kryar på dig och kommer igång med träningen igen! Ser fram emot att få läsa mer i den här journalen :thumbup:

Hej själv Pinglan, och tack för att du segat dig igenom min tråd!
Jag hoppas oxå att min axel snart är ok igen, men å andra sidan behöver jag en veckas vila oavsett vilket. :D

Stumpis
2004-11-30, 07:53
Jay-Z; Tack! Mina bicepscurls är nog det jag är starkast i, men var lite överraskad själv över att klara så här pass mycket. För bara ett år sen låg jag på knappt 30kg i samma övning... :thumbup:

Jay-Z
2004-11-30, 09:11
Jay-Z; Tack! Mina bicepscurls är nog det jag är starkast i, men var lite överraskad själv över att klara så här pass mycket. För bara ett år sen låg jag på knappt 30kg i samma övning... :thumbup:

Bara 30? Tack för den! :D :thumbup:

aliquis
2004-11-30, 09:47
amenshiet, livsfarliga vikter ju, tur du inte tränar på samma gym (för det gör du väl inte?) så man slipper skämmas :em: :)

supermatt
2004-11-30, 11:56
Jay-Z; Tack! Mina bicepscurls är nog det jag är starkast i, men var lite överraskad själv över att klara så här pass mycket. För bara ett år sen låg jag på knappt 30kg i samma övning... :thumbup:

Fantastiska ökningar! Du är riktigt stark i armarna, för att inte tala om latsen. Ska jobba järnet för att komma ikapp!

Hoppas att din axel blir bättre. Har själv varit axelskadad under flera år, men lyckades till slut bli kvitt den mha lätt träning. Provade enbart vila under ett halvår med det hjälpte inte.

/SM

emmzan
2004-11-30, 16:42
Finns inga ursäkter till varför jag missat din journal... Ska rannsaka mig själv om orsaken till detta!

Kommer hålla utkik när du börjar skriva igen! Ta hand om axeln nu!

Stumpis
2004-11-30, 21:00
Oj, oj, oj!!! Va glad jag blir för era kommentarer och uppmuntrande ord! Tack så himskans mycket, emmzan, pinglan, Jay-Z, supermatt och aliquis!

Ni gör mig såhär :D glad!
Tänkte roa mig med att testa vår nya skrivare/scanner och kunna lägga upp ett par gamla bilder på mig så ni får något att jämföra med.

Återkommer!

Jay-Z
2004-12-01, 21:27
Oj, oj, oj!!! Va glad jag blir för era kommentarer och uppmuntrande ord! Tack så himskans mycket, emmzan, pinglan, Jay-Z, supermatt och aliquis!

Ni gör mig såhär :D glad!
Tänkte roa mig med att testa vår nya skrivare/scanner och kunna lägga upp ett par gamla bilder på mig så ni får något att jämföra med.

Återkommer!

Nya bilder... Aiiiight! :naughty:

Stumpis
2004-12-07, 09:30
Min vilo-vecka har gått åt till att handla julklappar, och bråka med scannern, som inte vill fungera som jag tänkt, därför inga gamla bilder än... :insane:

Däremot är det dax för träning ikväll, axlar! Men jag får ta det lite lugnt och försiktigt, för jag känner att jag inte är helt 100 än i min vänstra axel. Går det så går det! :D

Jay-Z
2004-12-07, 09:50
Min vilo-vecka har gått åt till att handla julklappar, och bråka med scannern, som inte vill fungera som jag tänkt, därför inga gamla bilder än... :insane:

Däremot är det dax för träning ikväll, axlar! Men jag får ta det lite lugnt och försiktigt, för jag känner att jag inte är helt 100 än i min vänstra axel. Går det så går det! :D


Kör hårt nu och fixa den där scannern! Eller kör hårt på gymmet menade jag ju. Givetvis. ;)

Stumpis
2004-12-07, 18:41
Äntligen träning!!!
Och för att ta tjuren vid hornen började jag med axlar...

Hantellyft åt sidan
Värmde upp med en faslig massa reps på 3kg
15 reps på 5kg
15 reps på 7,5kg
12 reps på 10kg
13 reps på 7,5kg
Kändes bra, vågade inte ta i allt vad jag kunde, skyndar långsamt! ;)

Axelpress i smith
15 reps på 25kg (stångens vikt)
12 reps på 35kg
10 reps på 45kg
7 reps på 50kg
13 reps på 40kg

Baksida axlar med hantlar
Höll mig till 5kg-hantel här, för det kändes lite mysko i axeln
15 reps
12 reps
13 reps

Lyft rakt fram med hantel (alternerande)
15 reps på 5kg
12 reps på 7,5kg
12 reps på 10kg

Hantelshrugs
15 reps på 17kg
12 reps på 20kg
12 reps på 22kg
Körde lätt här, men riktigt, riktigt strikt för att inte förvärra något. Kändes toppen! :D

Ett bra pass, efter omständigheterna, har inte ont nu, i alla fall!
Det var jätteroligt att vara tillbaka på gymmet igen!!! :thumbup:

Har även varit ute och gått några kilometer nu, och nu ska det ätas.
Har tappat 1,5kg på denna vilo-vecka, så jag har lite att ta igen! :eating:

supermatt
2004-12-07, 18:44
Ojdå! Inget dåligt pass för att vara comeback. Kul att axeln verkar hålla. :thumbup:

Själv kämpar jag med en förkylning och varvar bra pass med mediokra :(

mystic[-_-]
2004-12-07, 19:59
En fin comeback! Bra pass

Jay-Z
2004-12-07, 20:08
Var det där ett comeback-pass? :eek: :kickass:

Marken kommer för dig också. Men helst efter nyår. :D :thumbup:

Stumpis
2004-12-08, 19:47
Mjukispass för benen

Liggande lårcurl
20 reps på 20kg
15 reps på 30kg
10 reps på 40kg
13 reps på 30kg

Knäböj i smith
20 reps på 25kg (stångens vikt)
15 reps på 45kg
12 reps på 55kg
10 reps på 75kg
12 reps på 55kg

Sittande vadpress
20 reps på 25kg (+kroppsvikt)
15 reps på 35kg
12 reps på 40kg
15 reps på 40kg

Stående vadpress
15 reps på 65kg
12 reps på 75kg
10 reps på 85kg
8 reps på 95kg

Raka marklyft
15 reps på 40kg
12 reps på 60kg
10 reps på 80kg
3 reps på 90kg

Tog det ganska lugnt idag, framförallt med marklyften eftersom det kändes lite i min axel när vikten hängde i armarna. Skulle med facit i hand kört marklyften före vadpressarna, för benen darrade rätt ordentligt... :( (Skivstången var upptagen, så jag tänkte vara effektiv...)

Imorgon blir det rygg, vilket min axel är lite nervös över, men det är bara att hålla tummarna och bita ihop! ;)

Pinglan
2004-12-08, 20:01
Här redovisas ruggiga pass på löpande band ser jag :bpump: Skönt att axeln verkar vara på bättringsvägen! Var rädd om dig bara så du inte får tillbaka problemen!

Stumpis
2004-12-09, 20:42
Myspass för ryggen...

Brett latsdrag
15 reps på 40kg (ville känna mig för lite)
15 reps på 50kg
12 reps på 70kg
8 reps på 80kg
6 reps på 85kg
Kändes helt ok, men vågade inte ta i till max av rädsla att min axel skulle protestera

Smalt latsdrag
12 reps på 60kg
10 reps på 70kg
8 reps på 80kg
12 reps på 60kg
Långsamma, strikta reps, kändes kanon! :hbang:

Enarms rodd i hammer-strength
12 reps på 25kg
10 reps på 30kg
8 reps på 35kg (sista reps var inget vackert...)
Kändes lite oroväckande i axeln här, så jag tog det lilla lugna

Stående rodd i smith
15 reps på 45kg
12 reps på 55kg
10 reps på 65kg
12 reps på 55kg
Samma sak här med axeln...

Körde sen tre set med låg vikt för övre rygg i smithen, många reps
Avslutade med tre set mage i nordic-maskin

Imorgon blir det morgonpromenad, bröstträning och julfest med jobb! :cheers:

mystic[-_-]
2004-12-09, 21:00
Eyy du är starkare än mig latsdrag :thumbup: Ser riktigt fint ut

Stumpis
2004-12-10, 15:16
']Eyy du är starkare än mig latsdrag :thumbup: Ser riktigt fint ut

Tusen tack!!! :em:

Stumpis
2004-12-10, 15:19
Försiktigt bröst-pass

Lutande hantelflyes som uppvärmning
15 reps på 7,5kg
15 reps på 12kg
12 reps på 14kg

Bänkpress
15 reps på 30kg
12 reps på 40kg
8 reps på 50kg
3 reps på 60kg Tungt... :insane:
9 reps på 50kg

Lutande hantelpress
12 reps på 17kg
7 reps på 22kg
6 reps på 22kg
11 reps på 17kg

Kändes helt ok, men vågade inte ta i till max av rädsla för att min axel skulle protestera, men nu har jag snart tränat mig igenom hela kroppen utan att det hänt nåt, så nästa vecka blir det :bpump: av på riktigt!

Blev ett kort/snabbt pass idag, för det bär av på julfest med jobb om nån timme, och jag måste äta och försöka fixa till mig lite innan.
Har förresten gått 45 minuter i morse oxå! :thumbup:

no1fitness
2004-12-12, 04:45
:hbang:
MYCKET stark tjej här !! :thumbup:
Om detta var myspass så vet jag inte om jag vill fortsätta läsa här... :cryout:
Ska köra tungt nu efter höstens deff tänkte jag och ska hålla ett getöga på vilka vikter du kör på... :naughty:

Ta hand om axeln nu !

Stumpis
2004-12-13, 06:16
no1fitness: tack så mycket! Du kan nog våga fortsätta läsa, starkare än så här är jag inte... :em:

Körde armar igår!

Curl m EZ-stång
15 reps på 20kg
12 reps på 30kg
8 reps på 40kg
4 reps på 45kg
13 reps på 35kg

Dips
Uppvärmning med hjälp 15 reps
12 reps
8 reps
10 reps
Avslutade med hjälp 15 reps
Körde väldigt långsamt och strikt, för att känna efter, och tyckte nog att det gick bra. Hade orkat fler varje set, men vågade inte riktigt.

Sittande alternerande hantelcurl
15 reps på 14kg
10 reps på 17kg
6 reps på 20kg
11 reps på 14kg

Sittande press över huvud i maskin
15 reps på 35kg
15 reps på 40kg
12 reps på 45kg
11 reps på 50kg
Denna bet...! :D

Koncentrationscurl i maskin
12 reps på 17,5kg
8 reps på 20kg
10 reps på 17,5kg
9 reps på 15kg

Pushdowns
15 reps på 30kg
12 reps på 35kg
8 reps på 40kg
13 reps på 30kg

Avslutade med två övningar för mage x 3 set

Nu är hela kroppen genomtränad, och jag har träningsvärk både här och där!
Det känns bra, axeln verkar hålla, och nu kör jag på riktigt igen från imorgon!!! :bpump:

Munter
2004-12-13, 09:57
Huhj, hade helt missat denna journal. Grymma vikter och snygg fysik! Lyckades snoka upp några bilder på första sidorna. Kul med kvinnor som inte skräms av tunga vikter :thumbup:

tinus
2004-12-13, 10:01
En till som har missat den här journalen :em: ska bli ändring nu..

STARK tjej!!Härligt! :bow: :hbang:

jwzrd
2004-12-13, 10:21
Wtf, jag kollande bland vikterna och träningen och tänkte mig en bra utvecklad nybörjar-KILLE, och så ser jag att det inte ligger till så när jag såg bilderna! Du är rejält stark, riktigt imponerande. Här måste jag kolla oftare.

Pinglan
2004-12-13, 22:23
Huga vad stark du är i armarna :bow: Där ligger jag rejält efter :em: Hmmm måste nog börja straffa biceps mer tror jag :thumbup:

Stumpis
2004-12-14, 18:20
Munter: Tunga vikter är bäst!!! :hbang:

tinus: Tack, roligt att du hittat hit och orkat bläddra bland mina pass!

jwzrd: Antar att det var någon sorts komplimang, det där med nybörjar-kille, så tack! (Fast på mitt gym finns det en hel del killar som inte klarar mina rygg- och bicepsvikter...) Hi, hi! :angel:

Pinglan: Biceps är min bästa grupp!

Stumpis
2004-12-14, 18:25
Idag var det axlar på schemat...

Hantellyft åt sidan
Först lite uppvärmning, och sen
15 reps på 7,5kg
13 reps på 10kg
9 reps på 12kg
11 reps på 10kg (+ några halva för att pressa mig lite extra)

Axelpress i smith
15 reps på stångens vikt dvs 25kg
12 reps på 35kg
10 reps på 45kg
8 reps på 55kg
15 reps på 45kg (darrig när jag var klar...) :cool:

Baksida i maskin
15 reps på 15kg
15 reps på 20kg
12 reps på 25kg direkt sänkning till 15kg och ytterligare 10 reps
Är så himla svag i denna övning!!! :insane:

Lyft åt sidan i cable bakom ryggen
12 reps på 10kg
10 reps på 15kg
10 reps på 10kg

Drag till hakan i cable (v-handtag)
15 reps på 25kg
15 reps på 30kg
12 reps på 35kg

Kändes ju helt ok, det här. Ska man våga lita på att min axel är iordning igen..? Dax att höja nästa vecka i smithen, i så fall! :bpump:

mystic[-_-]
2004-12-14, 18:34
fina axelpressar det där!

Jay-Z
2004-12-14, 19:17
Instämmer med föregående talare! :bpump:

Hur går det med scanningen? *väntar otåligt* :)

Stumpis
2004-12-14, 19:41
Nu, äntligen...
En gammal bild, sådär 3 år sen och 17 kilo lättare...

mystic[-_-]
2004-12-14, 19:43
Har hänt en hel del med axlar, rygg och armar! Om man jämnför denna mot de som finns på sida 2 :thumbup:

Jay-Z
2004-12-14, 20:01
Stabilt! Din vänstra biceps har i princip blivit två gånger större! Allt har iofs blivit två gånger större. :thumbup:

Pinglan
2004-12-15, 09:01
Oj du har verkligen lagt på dig muskler under de här 3 åren, bra jobbat :hbang: Bra axelpass också, stark är du :bpump:

Stumpis
2004-12-15, 19:35
Rygg, rygg, rygg...

Brett latsdrag
Uppvärmning 2 set på 40kg
15 reps på 60kg
12 reps på 70kg
4 reps på 90kg
8 reps på 85kg
12 reps på 50kg

Smalt latsdrag (V-handtag)
12 reps på 70kg
10 reps på 80kg
7 reps på 85kg direkt sänkning till 50kg och ynkliga 4 reps till... PUMP!!! :insane:

Stående rodd m skivstång
15 reps på 40kg
15 reps på 50kg
12 reps på 60kg
10 reps på 70kg

Enarms kabel-rodd
15 reps på 20kg
12 reps på 30kg
10 reps på 35kg
Ny övning (ny-gammal, då) för mig. Osäker på vilka vikter jag klarade, men vet nu att jag kan höja här utan att tappa på utförandet!

Avslutade med 3 set i smithen för övre rygg.
Ett fantastiskt skönt pass, även om vikterna varit bättre förr.
Har varit ute och gått 35 minuter oxå! :angel:

Imorgon blir det ingen träning, för jag ska få en ny tatuering gjord, och det är därför jag tog ryggträningen idag istället för på fredag. Så på fredag får det bli ben; det borde jag klara eftersom tatueringen blir på höger axel... :D

Jay-Z
2004-12-15, 19:53
Dina latsdrag är ju toookiga! :thumbup:

Vad blir det för tatuering?

Stumpis
2004-12-16, 14:48
Dina latsdrag är ju toookiga! :thumbup:

Vad blir det för tatuering?

Det blir ett tribal-mönster som täcker höger axel och en bit ner på armen. Ska matcha armbandet jag har inristat på vänster arm.
En timme och 10 minuter kvar tills det är dax... :thumbup:

Jay-Z
2004-12-17, 09:19
Det blir ett tribal-mönster som täcker höger axel och en bit ner på armen. Ska matcha armbandet jag har inristat på vänster arm.
En timme och 10 minuter kvar tills det är dax... :thumbup:

Sweet! Blev det bra, hur lång tid tog det och när kommer bilden på den? :thumbup: :naughty:

Stumpis
2004-12-18, 09:27
Nytatuerad!
Det blev superbra, jag är övernöjd! :D
Bilden kommer när jag lånat en kamera...

Benpass igår (det enda som gick att köra med tanke på tatueringen

Liggande lårcurl
20 reps på 20kg
15 reps på 30kg
12 reps på 40kg
8 reps på 45kg
10 reps på 40kg

Knäböj smith
15 reps på 30kg (stångens vikt, alltså)
15 reps på 50kg
12 reps på 70kg
10 reps på 80kg
8 reps på 90kg

Raka marklyft
15 reps på 50kg
12 reps på 70kg
8 reps på 80kg
6 reps på 90kg
12 reps på 70kg

Sen 8 set vader i sittande vadpress

Kände mig stark i benen, men det var lite irriterat på axeln eftersom det redan börjar bildas ruvor, så jag kunde inte ta i som jag ville.
Har åtminstone kraftig träningsvärk idag, så det har i alla fall hjälpt...! :D

mystic[-_-]
2004-12-18, 09:49
Stabilt pass :thumbup: Mycket fina vikter

Jay-Z
2004-12-18, 14:51
Bra böjar! Hur djupt går du? Ass-to-the-grass? Eller 90 grader? :thumbup:

Stumpis
2004-12-18, 16:55
Bröst och mage idag

Hantelflyes
15 reps på 7,5kg
15 reps på 10kg
2x10 reps på 14kg

Bänkpress
15 reps på 40kg
12 reps på 50kg
8 reps på 55kg
2 reps på 60kg (klarade det utan hjälp!!!) :D
10 reps på 50kg

Lutande hantelpress
15 reps på 17kg
10 reps på 22kg
10 reps på 20kg

Flyes i cablecross
15 reps på 20kg
12 reps på 25kg

3 set hängande benlyft
3 set crunches i nordic-maskin
3 set mage i en annan maskin, som jag tidigare beskrivit som en pajas-maskin, fast bra som f-n...

Lite småjobbigt att köra idag, för jag stötte emot med tatueringen på bänken hela tiden, så det gick väl inte så bra som jag tänkt mig. :insane:

Stumpis
2004-12-18, 16:57
Bra böjar! Hur djupt går du? Ass-to-the-grass? Eller 90 grader? :thumbup:

Jag kör tyvärr bara ner till 90 grader. Har haft problem med mina knän (brosk) pga att dom fick mycket stryk när jag låg i lumpen, så därför klarar jag inte att gå djupare än strax under 90 grader. Om jag så bara ska sätta mig på huk för att ta något på golvet, så "knakar" det ordentligt i knäna och det händer oxå att dom låser sig. Ingen höjdare om det händer i en böj... :(

Stumpis
2004-12-20, 19:33
Söndag = armar

Skivstångscurl
2 x 15 reps på 20kg
12 reps på 30kg
8 reps på 40kg
7 reps på 40kg
13 reps på 30kg
Fy f-n vad jag var svag i dag!!! :furious:

Dips
15 reps med hjälp (maskin)
12 reps
10 reps
13 reps
15 reps med hjälp (maskin)

Sittande, alternerande hantelcurl m vridning
15 reps på 14kg
10 reps på 17kg
12 reps på 17kg direkt sänkning till 12 kg och ytterligare 12 reps
(20kg hantlarna var upptagna...) :(

Pushdowns
15 reps på 25kg
15 reps på 30kg
12 reps på 35kg
10 reps på 40kg direkt sänkning till 25kg och ytterligare 8 reps

Enarms koncentrationscurl över bänk
12 reps på 10kg
10 reps på 12kg
6 reps på 12kg (kraften tog helt slut!)

Sittande press över huvudet i nordic-maskin
15 reps på 35kg
15 reps på 40kg
12 reps på 45kg
10 reps på 50kg
11 reps på 40kg

Allt som allt ett bra pass, men kände mig svag i biceps :cryout:

mystic[-_-]
2004-12-20, 19:50
Tycker det var starkt :D MEn vet att du kan köra högre :) Pushdownsen är de i latshiss eller cable? Bra pass iaf :thumbup:

Jay-Z
2004-12-20, 20:03
Du är härmed bojkottad att använda ordet svag. Annars går mitt självförtroende åt helvete. :D :thumbup:

Stab
2004-12-20, 20:11
stark i biccarna :bpump:

Stumpis
2004-12-21, 19:20
']Tycker det var starkt :D MEn vet att du kan köra högre :) Pushdownsen är de i latshiss eller cable? Bra pass iaf :thumbup:


I latshiss

Stumpis
2004-12-21, 19:21
Du är härmed bojkottad att använda ordet svag. Annars går mitt självförtroende åt helvete. :D :thumbup:

Det tar du ändå igen i marklyften... :D

Stumpis
2004-12-21, 19:45
Axlar heute

Sidolyft i maskin
15 reps på 20kg
15 reps på 30kg
13 reps på 40kg
8 reps på 50kg
10 reps på 40kg direkt sänkning till 25kg och ytterligare 7 reps

Axelpress i smith
15 reps på 35kg
12 reps på 45kg
10 reps på 50kg
6 reps på 55kg
9 reps på 45kg
Förvånad själv... gick ju bra?? :confused:

Framåtlutande hantellyft (baksida axlar)
2x15 reps på 7,5kg
12 reps på 7,5kg direkt sänkning till 4kg och ytterligare 8 reps

Hantellyft framåt
12 reps på 7,5kg
10 reps på 12kg
15 reps på 10kg Gav mig icke!!! Underbar pump...

Shrugs i smith
12 reps på 55kg
15 reps på 55kg
10 reps på 65kg

Jay-Z
2004-12-21, 19:52
Skönt att axlarna håller! :)

Stumpis
2004-12-22, 19:44
Rygg!!!

Brett latsdrag
15 reps på 40kg
15 reps på 50kg (kallas uppvärmning...) ;)
12 reps på 70kg
6 reps på 85kg
8 reps på 80kg

Smalt latsdrag (v-handtag)
12 reps på 70kg
6 reps på 90kg :thumbup:
8 reps på 80kg direkt sänkning till 40kg och ytterligare 7 reps

Stående skivstångsrodd (hur man nu skulle gjort den sittande???) :D
15 reps på 40kg
12 reps 60kg
10 reps på 80kg
15 reps på 60kg

Marklyft Första gången någonsin för mig, eftersom jag endast kört raka marklyft i samband med ben-träningen...
12 reps på 50kg
10 reps på 70kg
8 reps på 80kg
12 reps på 60kg
Kändes ok, men det var jobbigt som :insane:
Har ordentlig pump i ryggen, och ser fram emot att bli bra på denna övning så småningom!!!

Avslutade med tre set för övre rygg i smithen, fick bra kontakt!

Jay-Z
2004-12-22, 20:06
Vad är uppvärmning? Och var är chinsen? ;)

Kul att du börjar med marklyft! Welcome to a world of pain. :D :thumbup:

no1fitness
2004-12-23, 01:33
Yes ! Jag verkar vara starkare i bröst än vad du är !!! :hbang: :D
Och vi verkar vara lika starka i marklyft också. Har precis också börjat köra den och nu ska det bli kul att jämföra... :devil:

Annars är du starkare än vad jag är... :cryout:

Jay-Z
2004-12-23, 08:10
Yes ! Jag verkar vara starkare i bröst än vad du är !!! :hbang: :D
Och vi verkar vara lika starka i marklyft också. Har precis också börjat köra den och nu ska det bli kul att jämföra... :devil:

Annars är du starkare än vad jag är... :cryout:

Du kör chins också! Glöm inte det! :thumbup:

Pinglan
2004-12-23, 18:15
Grymma latsdrag occh roddar :bow: Marklyften var ju också lysande med tanke på att du inte kört dom tidigare! Du borde börja tävla i SL med den styrkan som du har :bpump:

emmzan
2004-12-23, 19:42
Grymma latsdrag occh roddar :bow: Marklyften var ju också lysande med tanke på att du inte kört dom tidigare! Du borde börja tävla i SL med den styrkan som du har :bpump:

Kan bara hålla med! Iofs är nog SL en mkt dum idé med tanke på problemen du har men knäna men du kan tävla bänk - du är ju inte direkt klen där heller :)!!!

Stumpis
2004-12-24, 08:53
[QUOTE=no1fitness]Yes ! Jag verkar vara starkare i bröst än vad du är !!! :hbang: :D
Och vi verkar vara lika starka i marklyft också. Har precis också börjat köra den och nu ska det bli kul att jämföra... :devil:
QUOTE]

Har alltid varit jättesvag i bröst, så därför har jag oxå varit usel på att träna bröst (roligare med det man är stark i...) Men sen jag träffade min sambo och började träna med honom (som älskar att träna bröst) så har jag börjat bruka allvar själv. Bänkpress har jag tex inte kört mer än i ett år, hade aldrig provat det innan.
Men styrkan kommer så :insane: långsamt!!!

Så du har börjat med marklyft nu oxå, då får jag väl anstränga mig lite extra där... Typiskt!!! :D

Stumpis
2004-12-24, 08:54
Vad är uppvärmning? Och var är chinsen? ;)

Kul att du börjar med marklyft! Welcome to a world of pain. :D :thumbup:

Börjar med chins nästa ryggpass igen! Om du ansträngt ditt minne hade du kommit ihåg att jag slutade för jag fick ont i armbågen... ;)

Stumpis
2004-12-24, 08:56
Kan bara hålla med! Iofs är nog SL en mkt dum idé med tanke på problemen du har men knäna men du kan tävla bänk - du är ju inte direkt klen där heller :)!!!

Håller med du! Nåt tävlande blir det inte för mig, jag är tyvärr inte nån tävlingsmänniska. Men tusen tack för de värmande kommentarerna! :love:

emmzan
2004-12-24, 11:08
Kan avslöja att jag definitivt inte är någon tävlingsmänniska heller. Jag hatar att göra saker när massa människor tittar på, jag har alltid hatat att ha föredrag och grejor i skolan och ALDRIG tävlat i något. Men sen blev jag övertygad om att skaffa licens och sen har det rullat på; känslan efter tävling (när det går bra) är ju helt enastående men känslan innan tävling är att man är spyfärdig :D

Jay-Z
2004-12-25, 12:54
;) Börjar med chins nästa ryggpass igen! Om du ansträngt ditt minne hade du kommit ihåg att jag slutade för jag fick ont i armbågen... ;)

Hmm...ja just det. Hjärnkontoret är stängt för semester bör tilläggas.

AFanatic
2004-12-25, 14:07
Har som flera andra totalmissat din journal, men icke längre! Imponerande att du lagt på dig så mycket och det är ju kvalitétskilon oxå :thumbup: Med din längd skulle du ju lätt kunna öka till 75 kg och ändå se riktigt bra ut. Grymma pass du kör. Blir att följa din träning nu. :hbang:

Stumpis
2004-12-26, 09:30
Juldags-träning = bröst

Bänkpress
2x15 reps på 40kg
12 reps på 50kg
5 reps på 60kg
8 reps på 55kg
11 reps på 50kg

Lutande press i smith
12 reps på 45kg
8 reps på 55kg
9 reps på 50kg
11 reps på 45kg

Lutande hantelflyes
15 reps på 10kg
12 reps på 12kg
10-8-9 reps på 14kg

Avslutade med 4 set sittande vadpress, eftersom jag missat benträningen denna vecka... :nono:

AFanatic, tanken är att jag ska lägga på mig några kilon till... :eating:

Jay-Z, du är såklart förlåten! :love:

Stumpis
2004-12-26, 16:47
Armar...

Körde alla tricepsövningarna först idag

Dips
15 reps med hjälp (maskin)
16-12-12 reps själv
15 reps i maskin

Sittande press över huvudet Nordic-maskin
15 reps på 30kg
15 reps på 40kg
10 reps på 50kg
12 reps på 40kg

Smal "bänkpress"
15 reps på 35kg
10 reps på 45kg
12 reps på 40kg
Ny övning för mig, kändes jättebra! Gjorde nog rätt, för det kändes inget alls i bröstmusklerna! :thumbup:

Curl m EZ-stång
15 reps på 20kg
12 reps på 30kg
8 reps på 40kg
6 reps på 40kg
12 reps på 30kg
Gör ONT i handlederna!!! :insane:

Sittande alternerande hantelcurl
12 reps på 14kg
10 reps på 17kg
6 reps på 20kg
9 reps på 14kg

Enarms koncentrationscurl i maskin
12 reps på 15kg
12 reps på 17,5kg
10 reps på 17,5kg

Avslutade med några set mage och bunkrade sen upp med ny protein i "baren"! Tänk vad 5kg försvinner snabbt... :eating:

Jay-Z
2004-12-26, 17:00
Jay-Z, du är såklart förlåten! :love:

Åh, tack! :love:

Bra pass så här efter jul!

Har inte hunnit med något själv, men imorgon börjar en smådeff under 10-12 veckor. Ska bli underbart. :thumbup:

mystic[-_-]
2004-12-26, 17:07
det var ett stabilt pass!

Jay-Z
2004-12-29, 17:00
Hoho?

Jag har hunnit köra två grymma pass, medan du ligger på sofflocket! :thumbup:

Stumpis
2004-12-29, 19:00
Sofflocket??? Där har jag aldrig legat... :D Däremot har jag inte orkat skriva. Det blir det ändring på nu!

Igår var det axlar

Hantellyft åt sidan
15 reps på 5kg
15 reps på 7,5kg
12 reps på 10kg
10 reps på 12kg
11 reps på 12kg (+3 "halva")
9 reps på 10kg
Nu vart det pump!!! :D

Axelpress i gymleco-maskin
15 reps på 20kg
15 reps på 30kg
12 reps på 40kg
10 reps på 50kg
8 reps på 55kg direkt sänkning till 35kg och ytterligare 7 reps

Baksida i maskin
15 reps på 25kg
2x10 reps på 30kg

Baksida med hantlar (stående)
12-12-10 reps på 5kg
Var helt slut i baksida axlar efter detta!

Hantelshrugs
15 reps på 24kg
12-10 reps på 27kg

Sittande hantelpress m vridning (Arnold-press??)
12-10-9 reps på 12kg
Räknar inte denna övning riktigt; dels var jag helt slut i axlarna, och dels var det första gången jag testade denna. (Jag vet, korkat att göra det som sista övning...)

Det blev i alla fall ett mastigt pass, och jag hade väldiga problem att lyfta armarna till ratten i bilen efteråt... :D

Stumpis
2004-12-29, 19:05
Blä-ryggpass...

Värmde upp med två set latsdrag på 40-50kg

Chins
8-6-7 (det var trots allt några veckor sen sist...) :cryout:
Körde sen två set latsdrag till (som kompensation) på 70kg

Smala chins (v-handtag)
10-8-7 suck...

Marklyft
15 reps på 40kg
15 reps på 50kg
10 reps på 70kg
8 reps på 80kg
8 reps på 90kg
12 reps på 60kg
Sådär, kunde gått bättre :insane:

Enarms rodd i cable
10 reps på 25kg
8-10 reps på 30kg

Avslutade med 3 set för övre rygg i smith
Ett äkta BLÄ-pass som gick käpp rätt åt :furious:
Bättre lycka nästa gång, eller nåt! :rolleyes:

Jay-Z
2004-12-29, 19:15
Tycker trots allt att det var ett bra ryggpass. Schyssta chins från sofflocket! Nästa gång blir det till att slänga på lite vikt! :thumbup:

no1fitness
2004-12-29, 19:38
Har alltid varit jättesvag i bröst, så därför har jag oxå varit usel på att träna bröst (roligare med det man är stark i...) Men sen jag träffade min sambo och började träna med honom (som älskar att träna bröst) så har jag börjat bruka allvar själv. Bänkpress har jag tex inte kört mer än i ett år, hade aldrig provat det innan.
Men styrkan kommer så :insane: långsamt!!!

Så du har börjat med marklyft nu oxå, då får jag väl anstränga mig lite extra där... Typiskt!!! :D

Vi har ökat lika mycket i marklyft verkar det som... :D jag ska testa 100 kg nästa gång tänkte jag. :hbang:
Bra pass som vanligt !! :thumbup:

Stumpis
2004-12-31, 16:02
Tack för uppmuntrande ord!!!

Nyårsafton = bröstträning

Lutande hantelflyes
20 reps på 7,5kg
15 reps på 12kg
12 reps på 14kg

Bänkpress
12 reps på 40kg
10 reps på 50kg
6 reps på 60kg :thumbup:
8 reps på 55kg
10 reps på 45kg

Lutande press i hammerstrenght-maskin
15 reps på 15kg/sida
9 reps på 25kg/sida
11 reps på 20kg/sida

Stående flyes i cc
15 reps på 20kg
12 reps på 25kg
8 reps på 25kg

Avslutade med 6 set vader

Ikväll blir det massa mat (fondue) och massa dricka (vin) så imorgon blir det bara vila som gäller, och kanske en promenad!

Gott Nytt År, på er alla! :)

mystic[-_-]
2004-12-31, 16:15
Riktigt bra bänk :thumbup: Gott nytt år

Stumpis
2004-12-31, 17:11
']Riktigt bra bänk :thumbup: Gott nytt år

Tack, mystic[-_-], det kändes helt ok idag! :D
Gott Nytt År på dig med!

Jorgen
2005-01-02, 14:26
Hur i hela fridens namn har man kunnat missa denna journalen? Jäklar vad stark du är. :thumbup:
Fototävlingen (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=34935) hade varit något för dig tycker jag. Stäl upp vetja.

//Jörgen

Stumpis
2005-01-02, 19:19
Hur i hela fridens namn har man kunnat missa denna journalen? Jäklar vad stark du är. :thumbup:
Fototävlingen (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=34935) hade varit något för dig tycker jag. Stäl upp vetja.

//Jörgen

Tackar! Jag gör så gott jag kan! ;)
Fototävlingen... tja, kanske det. Ska fundera på det ett par dagar, och se om jag får tag på någon kamera.

Stumpis
2005-01-02, 19:26
Idag var det armar!

Dips
15-11-12 reps

Pushdown
15 reps på 20kg
12 reps på 30kg
10 reps på 40kg
12 reps på 30kg

Smal bänkpress
12 reps på 45kg
8 reps på 55kg
6 reps på 60kg
10 reps på 45kg

Sittande press ö huvud i Nordic-maskin
15 reps på 30kg
15 reps på 40kg
10 reps på 50kg
10 reps på 55kg

Biceps körde jag högrepetitionsträning eftersom jag har gruvligt ont i vänster underarm/handled och vill inte fresta på den i onödan. Vet inte hur många reps jag gjorde, men körde stående hantelcurl m vridning, enarms cablecurl och smalt grepp med EZ-stång. Låg på vikter så jag klarade 12-20 reps. Skittråkigt, men vad gör man! Jag vill ju helst inte ställa in träningen, och jag fick faktiskt bra pump i biceps, och slapp få ont! :bow:

Nån som har några tips och funderingar på varför jag får så ont? Det kommer efter/under biceps- och ryggpasset. Båda handlederna, men mest i vänster, och det spänner/dunkar ända upp i armbågen fast på insidan av armen. :confused:

Stumpis
2005-01-04, 19:32
Axlar!

Hantellyft åt sidan
15 reps på 5kg
15 reps på 7,5kg
10 reps på 12kg
10 reps på 12 kg + 5 "halva" reps
13 reps på 7,5kg

Axelpress i smith
15 reps på 35kg
12 reps på 45kg
6 reps på 55kg
8 reps på 50kg

Sittande hantelpress
15 reps på 12kg
10 reps på 14kg
8 reps på 17kg
Ville prova denna övning, kändes jättebra! Får kanske börja med denna nästa gång...

Baksida axlar m hantel
15 reps på 5kg
2x12 reps på 7,5kg

Rotatorkuff m hantel
15 reps på 5kg
12 reps på 7,5kg
9 reps på 7,5kg

Var inte så stark idag, men fick bra tryck och kontakt! :thumbup:

Stumpis
2005-01-04, 19:35
Fick förresten reda på igår vad det är för fel på min arm/armbåge/handled...
Läkarna säger att det är "kanalerna" som mina nerver går i som är "igensatta" och det gör att fingrar, händer och underarmar domnar. Jag ska på vidare undersökning och ev slutar det med operation. Dom jag pratat med rekommenderar mig att INTE göra operationen, för det sägs att det oftast inte blir bättre? :confused:

Jobbigt är det i alla fall; vaknar flera gånger per natt av att händerna domnar och det värker i armbåge och handled... Ibland ända upp till axeln!

SURT, men jag får ju vänta och se vad nästa undersökning säger... :cryout:

mystic[-_-]
2005-01-04, 20:13
Bra pass tycker jag :) Du borde vara med i fototävlingen ;)

Tråkigt med det andra hoppas det löser sig!

Jay-Z
2005-01-04, 20:44
Fy tusan vad orättvist. Måste vara hemskt. Vad är alternativet till operation?

AFanatic
2005-01-04, 22:20
Fick förresten reda på igår vad det är för fel på min arm/armbåge/handled...
Läkarna säger att det är "kanalerna" som mina nerver går i som är "igensatta" och det gör att fingrar, händer och underarmar domnar. Jag ska på vidare undersökning och ev slutar det med operation. Dom jag pratat med rekommenderar mig att INTE göra operationen, för det sägs att det oftast inte blir bättre? :confused:

Jobbigt är det i alla fall; vaknar flera gånger per natt av att händerna domnar och det värker i armbåge och handled... Ibland ända upp till axeln!

SURT, men jag får ju vänta och se vad nästa undersökning säger... :cryout:

Hur då igensatta? Är det yttre påtryckningar eller är det inne i nerverna? :confused:


Grymt axelpass förresten! Kanonvikter :hbang:

Pinglan
2005-01-05, 09:13
Misstänker att det är Karpaltunnelsyndrom du råkat ut för!

http://www.infomedica.se/artikel.asp?CategoryID=11768

Stumpis
2005-01-05, 12:22
Hur då igensatta? Är det yttre påtryckningar eller är det inne i nerverna? :confused:


Grymt axelpass förresten! Kanonvikter :hbang:

Vet inte än; får vänta på vidare undersökning, blir i nästa vecka!
:(

Stumpis
2005-01-05, 12:24
Misstänker att det är Karpaltunnelsyndrom du råkat ut för!

http://www.infomedica.se/artikel.asp?CategoryID=11768

Tack för länken; det känns som om det stämmer in på mig! Jätteintressant att läsa, har inte fått någon info av läkarna och inte heller något namn på det.
Åter igen; tack så jättemycket!
:)

Stumpis
2005-01-06, 19:40
Kombinerat rygg- och benpass!

Breda latsdrag
15 reps på 40kg
13 reps på 50kg
12 reps på 65kg
8 reps på 75kg
5 reps på 85kg

Smala latsdrag v-handtag
12 reps på 75kg
4 reps på 90kg
8 reps på 65kg SLUUUTTT!!! :D

Marklyft
12 reps på 50kg
10 reps på 70kg
8 reps på 80kg
6 reps på 90kg
2x4 reps på 100kg TUNGT! :whipped:

Skivstångsrodd
15 reps på 50kg
10 reps på 70kg

Benpress
15 reps på 100kg uppvärmning :D
12 reps på 130kg
10 reps på 150kg
8 reps på 160kg

8 set vader efter detta, både sittande och stående! Har ökat i båda övningarna dessutom!

Blandat och förkortat pass denna veckan pga gymmet stängt igår em och imorgon åker jag till Göteborg och kommer inte hem förrän lördag = ingen :bpump: men desto mer :cheers:

mystic[-_-]
2005-01-06, 19:46
Du är brutalstark i latsdrag :thumbup: Vi ligger rätt lika på dem tror jag annars är du lite starkare :thumbup: Du borde vara med i fototävlingen :naughty:

Stumpis
2005-01-06, 19:53
']Du är brutalstark i latsdrag :thumbup: Vi ligger rätt lika på dem tror jag annars är du lite starkare :thumbup: Du borde vara med i fototävlingen :naughty:

Tack ska du ha! Latsdrag har jag alltid haft lätt för? :confused:
Funderar på fototävlingen över helgen... :naughty:

AFanatic
2005-01-06, 23:20
Shit majbritt! vilka latsdrag! kanon!

Stumpis
2005-01-07, 08:19
Shit majbritt! vilka latsdrag! kanon!

Tack... :em:
Din träning går verkligen inte av för hackor heller! :thumbup:

Stumpis
2005-01-09, 14:58
Igår var det armar
Bestämde mig för att köra lite tyngre igen, och se om armar mm håller. Gick sådär...

Dips
17-15-13 + 2 set med hjälp som uppvärmning

Sittande press över huvudet i maskin
15 reps på 30kg
15 reps på 45kg
9 reps på 55kg
11 reps på 50kg

Pushdowns
15 reps på 20kg
12 reps på 30kg
9 reps på 40kg direkt sänkning till 25kg och ytterligare 7 reps

Curl m EZ-stång
15 reps på 15kg
15 reps på 20kg
12 reps på 30kg
8 reps på 40kg
11 reps på 30kg

Sittande alternerande hantelcurl
12 reps på 12kg
12 reps på 14kg
10 reps på 17kg direkt sänkning till 10kg och ytterligare 8 reps

Enarms koncentrationscurl mot knät
12 kg och 12-10-9 reps

Då kändes allt jättebra, men dock inte lika bra idag... :(
Blir till att köra lättare nästa pass igen! :rolleyes:

Stumpis
2005-01-09, 15:02
Bröst!

Stående flyes i cablecross som uppvärmning
15 reps på 15kg (?)
15 reps på 20kg
12 reps på 20kg

Bänkpress
15 reps på 30kg
12 reps på 40kg
6 reps på 50kg
2x8 reps på 50kg
11 reps på 45kg
Kändes inte så bra idag, så jag höll mig på lägre vikter :cryout:

Lutande hantelpress
15 reps på 17kg
12 reps på 20kg
9 reps på 20kg
11 reps på 20kg
Samma här, inget skoj alls... :(

Avslutade med 7 set mage och 3 lätta set hantelflyes
Känner mig trött och sliten i muskler och senor, ska försöka lägga om min träning lite för att inte slita ut mig. Köra lite lättare ett tag och se om det hjälper. Det är ju bara så tråkigt!!! :D

Jay-Z
2005-01-09, 17:49
Du fortsätter rada upp passen. Men du kanske borde ta ett litet brejk? Total vila en, eller en och en halv vecka, för att låta kroppen läka? Min kropp mår bra av vila, de bästa passen kör jag efter längre vila, som idag, fast jag deffar med låga kolhydrater. :)

Stumpis
2005-01-09, 20:23
Du har så rätt, Jay-Z.
Det tråkiga är bara att det är inte mer än en månad sen jag gjorde ett uppehåll i träningen... Jag ska göra en kompromiss denna gång; köra med lättare vikter, ta lite annorlunda övningar och inte köra så många pass per vecka ett tag. Vi får se hur det går! ;)

Jay-Z
2005-01-09, 20:29
Du har så rätt, Jay-Z.
Det tråkiga är bara att det är inte mer än en månad sen jag gjorde ett uppehåll i träningen... Jag ska göra en kompromiss denna gång; köra med lättare vikter, ta lite annorlunda övningar och inte köra så många pass per vecka ett tag. Vi får se hur det går! ;)

Sant, det är riktigt svårt att tvinga sig till vila. Då får man slänga på sig glasögonen som har ett litet längre perspektiv nu. Vila nu, frisk sedan. Köra på nu, kanske skadad senare och ännu mer uppehåll. Fast, som sagt, det är riktigt svårt att vila.... :cryout:

Jorgen
2005-01-09, 21:35
Känner mig trött och sliten i muskler och senor, ska försöka lägga om min träning lite för att inte slita ut mig. Köra lite lättare ett tag och se om det hjälper. Det är ju bara så tråkigt!!! :D
Det låter som en bra idé. Men jag håller med dig, lättare träning är verkligen dödstrist.
Rejäla pass du radar upp. Latsdragen gick ju inte av för hackor. :thumbup:

Glöm inte att sista dagen för anmälan till bästa fysiken är 050115 klockan 2400. :)

//Jörgen

Stumpis
2005-01-10, 14:42
Glöm inte att sista dagen för anmälan till bästa fysiken är 050115 klockan 2400.[/U] :)

//Jörgen

Ja,ja,ja, jag vet, och jag ska fundera lite till, men visst lutar det åt en anmälan... ;)

Stumpis
2005-01-10, 20:03
Axlar

Idag började jag min "nya-tråkiga-lättare-vikter-träning" och med de orden förstår ni hur motiverad jag var när jag knatade till gymmet... :D

Hantellyft åt sidan
15 reps på 5kg
15 reps på 7,5kg
3x12 reps på 10kg + 3 "halva" på sista set

Hantelpress
15 reps på 12kg
12 reps på 17kg
10 reps på 17kg
7 reps på 17kg

Baksida axlar i maskin
20 reps på 15kg
2x 15 reps på 20kg
16 reps på 15kg

Lyft rakt fram m hantel
15 reps på 7,5kg
2x12 reps på 10kg

Axelpress i hammerstrenght-maskin
15 reps på 10kg/sida (+maskinens vikt = :confused: )
12 reps på 12,5kg/sida
13 reps på 12,5kg/sida

Kändes ganska bra ändå, när jag väl var klar. Ingen jätte-pump men klart godkänt med tanke på motivationen... ;) Vi får se, jag ska nog reda ut det här oxå! :smokin:

mystic[-_-]
2005-01-10, 20:33
Du fixar det :thumbup: Lycka till

Jay-Z
2005-01-10, 21:26
Bra att du tar tag i "lätta" träningen ett tag nu. Så jag får en chans att komma ifatt i stångcurls, alltså! ;) Hoppas du läker snabbt! :)

Stumpis
2005-01-13, 19:57
Körde ben igår...

Liggande lårcurl
20 reps på 20kg
15 reps på 30kg
12 reps på 35kg
10 reps på 40kg direkt sänkning till 25kg och ytterligare 7 reps

Knäböj i smith
15 reps på 45kg
12 reps på 55kg
10 reps på 75kg
8 reps på 90kg
15 reps på 45kg

Benspark
15 reps på 30kg
12 reps på 40kg
10 reps på 50kg
13 reps på 35kg

Avslutade med 4 set sittande vadpress (har ökat vikterna här!) och 4 set stående vadpress (samma skit-vikter som innan...)

Körde lugnt och sansat, kändes jättebra! :)

Stumpis
2005-01-13, 20:03
Rygg och triceps

Brett latsdrag
15 reps på 40kg
12 reps på 50kg
10 reps på 60kg
2x8 reps på 70kg

Smalt latsdrag
10 reps på 70kg
9 reps på 70kg
11 reps på 60kg

Marklyft
15 reps på 40kg
12 reps på 50kg
10-10-8 reps på 70kg

Skivstångsrodd
3x15 reps på 50kg

Pushdowns
15 reps på 20kg
12 reps på 30kg
10 reps på 40kg
11 reps på 25kg

Sittande press ö huvud i maskin
15 reps på 30kg
15 reps på 40kg
12 reps på 50kg
13 reps på 35kg

Dips i maskin
4x15 reps

Kändes jättebra, fast det är urtråkigt att köra högreps... :(
Har inte ont någonstans efter passet; men är förvånad att jag överhuvudtaget fixade några marklyft eftersom jag tränade ben igår??? :confused:
Har inte kört rygg och triceps ihop på 2 år, men det gick bra (rejäl pump efter första setet, redan) och det tog inte mer än 1 timme och 5 minuter allt som allt! :hbang:

Jorgen
2005-01-13, 22:27
Ja,ja,ja, jag vet, och jag ska fundera lite till, men visst lutar det åt en anmälan... ;)
BUMP.

Luta mera. :)

Tjat, tjat, tjat, tjat, tjat, tjat, tjat. :cool:

//Jörgen

mystic[-_-]
2005-01-13, 22:36
BUMP.

Luta mera. :)

Tjat, tjat, tjat, tjat, tjat, tjat, tjat. :cool:

//Jörgen

Instämmer med Jörgen :thumbup:

Jay-Z
2005-01-14, 13:51
:booty: Fooototävling! :naughty:

mystic[-_-]
2005-01-14, 21:36
Ser att du anmält dig :hbang: :thumbup:

Stumpis
2005-01-14, 21:37
']Ser att du anmält dig :hbang: :thumbup:

Ja, hur ska man kunna stå emot grupptrycket... :D
Skämt åsido, kul att ni "tror på mig"! (eller ni vill se mig göra bort mig...) :confused:

mystic[-_-]
2005-01-14, 21:39
Ja, hur ska man kunna stå emot grupptrycket... :D
Skämt åsido, kul att ni "tror på mig"! (eller ni vill se mig göra bort mig...) :confused:

Du ser ut att han en bra fysik av det man sett så klart du ska vara med :thumbup: Lycka till

AFanatic
2005-01-14, 22:29
Säger det igen: Sjuka latsdrag! :)

Tricklev
2005-01-14, 22:33
Att jag missat denna tråden :D

Ser galet bra ut och lycka till på fototävlingen :) (ja, vikterna ser galet bra ut, har inte sett resten ;) )

Stumpis
2005-01-16, 12:50
AFanatic, Tricklev, mystic[-_-]: Tackar! Känns dock lite tråkigt nu när jag inte kan ta i som jag vill, men å andra sidan om jag kan hålla den här träningen ett tag framöver får min kropp kanske den läkning och vila den så väl behöver!

Igår körde jag bröst
Brukar köra med partner, men han har skadat ryggen, så passet blev lite modifierat (vill inte bänka utan passare)

Lutande hantelflyes
15 reps på 7,5kg
15 reps på 10kg
3x12 reps på 12kg

Plan press i smith
15 reps på 35kg
12 reps på 45kg
10-8 reps på 50kg (rätt ok för att köra ensam) :hbang:
12 reps på 40kg

Lutande hantelpress
12 reps på 17kg
2x8 reps på 20kg
10 reps på 17kg

Sittande press i maskin ny övning, tog som f-n
15 reps på 30kg
15 reps på 40kg
12 reps på 50kg
Var osäker på vikterna här, så jag fick prova mig fram. Nu vet jag att jag kan ta mer nästa gång! *flex*

Känner mig nöjd över att jag fixar att köra på lite lägre vikter, trots att egot skriker "LASTA" när jag går in på gymmet...
Hann även med en promenad igår, och har även gjort så idag. Ska äta lite nu, och sen bär det av till gymmet för biceps och mage!

Jay-Z
2005-01-16, 17:14
Tror du vinner fototävlingen. :)

Stumpis
2005-01-16, 19:03
Tror du vinner fototävlingen. :)

Tack, va snäll du är! :love:

Stumpis
2005-01-16, 19:40
Biceps och mage

Skivstångscurl
15 reps på 20kg (stången, alltså)
12 reps på 25kg
10 reps på 30kg
2x8 reps på 35kg
12 reps på 25kg
Fick inte ens ont i handlederna, så kanske det trots allt hjälper att köra med dessa :insane: mini-vikter!

Sittande alternerande hantelcurl m vridning
12 reps på 14kg
2x 10 reps på 17kg
12 reps på 14kg

Curl i maskin, typ scottcurl, vinklat handtag
15 reps på 15kg
12 reps på 25kg
8 reps på 35kg (för tungt)
12 reps på 25kg

Avslutade med 2 set i cable-cross, där man står som ett "kors". Äkta disco!

Körde sedan 9 set mage, vilket jag redan känner av... :D

AFanatic
2005-01-16, 19:51
Avslutade med 2 set i cable-cross, där man står som ett "kors". Äkta disco!



Vadå den övningen tar ju superbra! :D :thumbup:

Jay-Z
2005-01-16, 20:16
så kanske det trots allt hjälper att köra med dessa :insane: mini-vikter!



Vaddå, minivikter? ;)

Jay-Z
2005-01-17, 23:32
Tror faktiskt jag börjar komma ikapp i biceps nu! :thumbup:

Stumpis
2005-01-18, 18:32
Tror faktiskt jag börjar komma ikapp i biceps nu! :thumbup:

Vänta bara tills mina handleder är bra igen, så ska jag nog visa dig! *flex*

Stumpis
2005-01-18, 18:36
Axlar

Hantellyft åt sidan
20 reps på 5kg
10-12-12 reps på 10kg

Press i maskin
15 reps på 25kg
12 reps på 35kg
12 reps på 45kg
8 reps på 55kg

Baksidan i maskin
15 reps på 15kg
2x12 reps på 20kg

Baksida m hantlar
12-15 reps på 7,5kg

Sidolyft i maskin
15 reps på 25kg
12 reps på 35kg
10 reps på 45kg direkt sänkning till 20kg och ytterligare 8 reps

Skivstångspress m frivändning
12 reps på 15kg
12-10 reps på 20kg
Första gången jag körde denna på över ett år, små vikter och jättejobbigt! :D

Avslutade med 2 set hantel-shrugs på 30kg, så många jag orkade

Ett rätt rappt pass trots många set; jag orkar mycket i axlarna när jag kör på låga vikter. Skoj med variation! :thumbup:

mystic[-_-]
2005-01-18, 19:42
Fint axelpass. Blir mer skivstångspressar framöver?:D

crux
2005-01-18, 19:48
bra press

Jay-Z
2005-01-18, 19:50
Go Stumpis.... *yourock*

Mall
2005-01-18, 20:01
Ojojoj vilken inspirationskälla du är :)
Nu känner jag verkligen för att köra stenhårt på ryggpasset imorgon!


You go Girl! :bow:

Stumpis
2005-01-18, 22:04
']Fint axelpass. Blir mer skivstångspressar framöver?:D

Det kan nog tänkas, får se om jag kan lyfta armarna imorgon eller om jag blir helt avskräckt... :D

Stumpis
2005-01-18, 22:04
bra press

Tack! :)

Stumpis
2005-01-18, 22:05
Go Stumpis.... *yourock*


Oh yes, I will!!! Kan ju inte låta dig springa om mig för långt... *flex*

Stumpis
2005-01-18, 22:06
Ojojoj vilken inspirationskälla du är :)
Nu känner jag verkligen för att köra stenhårt på ryggpasset imorgon!


You go Girl! :bow:

Tack för de värmande orden! :) Kör hårt imorgon, själv blir det ryggträning först på fredag!

Jay-Z
2005-01-18, 22:19
Oh yes, I will!!! Kan ju inte låta dig springa om mig för långt... *flex*

Jag har ju inte ens börjat se din ryggtavla på upploppsrakan, jag ligger fortfarande i startgroparna jämfört med dig. :)

Stumpis
2005-01-20, 20:21
Igår var det ben, men orkade inte skriva då... :sleep:

Knäböj (smith)
20 reps m stången som uppvärmning
15 reps på 45kg
12 reps på 65kg
10 reps på 85kg
8 reps på 95kg
12 reps på 45kg

Raka marklyft
15 reps på 50kg
12 reps på 70kg
10 reps på 80kg
8 reps på 90kg
12 reps på 50kg

Benspark
15 reps på 30kg
12 reps på 40kg
10 reps på 50kg

Sittande vadpress (sån där man "lyfter sig själv" + viktkaka)
15 reps på 25kg
15-12-12-12 reps på 45kg

Stående vadpress
15 reps på 65kg
12-12-10 reps på 75kg

Ville inte ta ut mig helt här heller, även om jag (ännu så länge) inte har ont i benen... Ska jag köra högreps så ska jag! *grr*

Jay-Z
2005-01-20, 20:30
Riktigt bra raka marklyft! Impressive, som vanligt. Högreps eller ej. :)

Jay-Z
2005-01-20, 20:48
Hur går satsningen mot fototävlingen? Ska du slänga in någon mini-deff? Inte för att du behöver det... :em:

Stumpis
2005-01-21, 09:39
Hur går satsningen mot fototävlingen? Ska du slänga in någon mini-deff? Inte för att du behöver det... :em:

Det lutar nog åt det hållet; passar ju bra eftersom jag ändå kör högreps för tillfället! *flex* Behöver inte stoppa i mig lika mycket mat för att hålla energin uppe under träningen...