handdator

Visa fullständig version : Dags å bli större = )


balboa
2004-10-17, 19:53
Tjaa !
ja är en kille på 20 år, 178cm / 77kg
ja har spelat fotboll i massa år, men bestämt mej för att sluta och börjar gymma.
min kropp ser rätt så okey ut nu *normal*

men ja vill få större muskler nu.
så finns det nån som vill rekomendera nått kosttillskott man kan ta till träningen ?

*pris spelar ingen roll*

Mvh Balboa

King Grub
2004-10-17, 19:55
Vassleprotein (hydrolysat eftersom priset inte spelade roll) tillsammans maltodextrin direkt före och direkt efter träning.

Kreatin.

Sedan är det mat som gäller, tillräckligt mycket och bra sådan, kombinerat med korrekt anpassad träning och vila.

balboa
2004-10-17, 20:00
Vassleprotein (hydrolysat eftersom priset inte spelade roll) tillsammans maltodextrin direkt före och direkt efter träning.

Kreatin.

Sedan är det mat som gäller, tillräckligt mycket och bra sådan, kombinerat med korrekt anpassad träning och vila.



Okey !
men vart kan ja köpa det ?

Mindek
2004-10-17, 20:07
[QUOTE=King Grub]Vassleprotein (hydrolysat eftersom priset inte spelade roll) tillsammans maltodextrin direkt före och direkt efter träning.
QUOTE]


Är inte Vitargo bättre än malto?

King Grub
2004-10-17, 20:18
Okey !
men vart kan ja köpa det ?

På Kolozzeum! (http://www.kolozzeum.com/)

morbror_sven
2004-10-17, 21:13
[QUOTE=King Grub]Vassleprotein (hydrolysat eftersom priset inte spelade roll) tillsammans maltodextrin direkt före och direkt efter träning.
QUOTE]


Är inte Vitargo bättre än malto?
vad är vitargo? En potenshöjare? :rolleyes:

Knäböj
2004-10-17, 21:16
Vassleprotein (hydrolysat eftersom priset inte spelade roll) tillsammans maltodextrin direkt före och direkt efter träning.

Kreatin.

Sedan är det mat som gäller, tillräckligt mycket och bra sådan, kombinerat med korrekt anpassad träning och vila.
+ALA (Liponsyra)... :thumbup:

Mindek
2004-10-17, 21:28
vad är vitargo? En potenshöjare? :rolleyes:

En bra men dyr kolhydratskälla

balboa
2004-10-17, 22:19
hm okey !!

men ja är rätt kass på sånt här..
så kan nån säga exakt va ja ska köpa ?
hehe ! tack = )

s_himself
2004-10-17, 22:30
hm okey !!

men ja är rätt kass på sånt här..
så kan nån säga exakt va ja ska köpa ?
hehe ! tack = )


Köp:

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?products_id=86 (vassle protein)

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?products_id=128 (Maltodextrin, kolhydrater)


Kreatin är väl valfritt.. vet inte om kreatinPyruvate är bättre än vanligt kreatin
:confused:

King Grub
2004-10-18, 06:26
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?products_id=86 (vassle protein)

Exell är ett koncentrat, inte ett hydrolysat. Är pengarna inte med i beräkningarna skulle jag valt t ex Whey Hydro i stället.

z_bumbi
2004-10-18, 10:03
Exell är ett koncentrat, inte ett hydrolysat. Är pengarna inte med i beräkningarna skulle jag valt t ex Whey Hydro i stället.

Är kostnaden inte en fråga skulle jag kollat på Rapid Recovery istället iofs. :)

Fairing
2004-10-18, 13:36
Spelar pengar ingen roll osv, skulle jag lätt ha kört en mix på Rapid Hydro blend och Rapid Recovery. Denna kombination ger snabbt protein , snabba kolhydrater från bl.a. majsstärkelse (100% amylopektin) dextros , maltodextrin samt snabbt energirikt MCT som ej bromsar upp näringsupptaget som annat fett.

Dessutom smakar det GOTT :D

Pez
2004-10-18, 13:39
Spelar pengar ingen roll osv, skulle jag lätt ha kört en mix på Rapid Hydro blend och Rapid Recovery. Denna kombination ger snabbt protein , snabba kolhydrater från bl.a. majsstärkelse (100% amylopektin) dextros , maltodextrin samt snabbt energirikt MCT som ej bromsar upp näringsupptaget som annat fett.

Dessutom smakar det GOTT :D
Ajm vith Fäjring on this.

balboa
2004-10-18, 15:20
Spelar pengar ingen roll osv, skulle jag lätt ha kört en mix på Rapid Hydro blend och Rapid Recovery. Denna kombination ger snabbt protein , snabba kolhydrater från bl.a. majsstärkelse (100% amylopektin) dextros , maltodextrin samt snabbt energirikt MCT som ej bromsar upp näringsupptaget som annat fett.

Dessutom smakar det GOTT :D



Tack man !!
läst lite om dom där 2 nu å det låter perfekt, = )
men om det finns nån annan som vill rekomendera nått annat bra så gör det snabbt för att ja behöver köpa det nu, snart hehe !

*pris spelar ingen roll alls*

s_himself
2004-10-18, 19:55
Exell är ett koncentrat, inte ett hydrolysat. Är pengarna inte med i beräkningarna skulle jag valt t ex Whey Hydro i stället.


Ja just det.. hm :rolleyes: koncentrat... hydrolysat.. koncentratet tas upp långsammare antar jag då.. inte silat.. öh.. ja förfinat som hydro och kroppen måste bryta ner det mer för att ta upp det? eller vad?

Jag länkade bara till det han ville ha. Inget verka ju spela större roll för honom, Det är väl helt ok produkter iofs. bra priser också :)

z_bumbi
2004-10-18, 20:06
Tack man !!
läst lite om dom där 2 nu å det låter perfekt, = )
men om det finns nån annan som vill rekomendera nått annat bra så gör det snabbt för att ja behöver köpa det nu, snart hehe !

*pris spelar ingen roll alls*

Nu ska vi göra en inköpslista och det är inte mina pengar. :D

Kreatin (Det räcker med vanligt kreatinmonohydrat att börja med, får man effekt av det så vet jag inte om det gör någon skillnad just i uppbyggnadsfasen om man väljer någon annan kreatinvariant.)
Omega-3 (Bra för mycket, främst långsiktiga hälsan men inverkar även på insulinkänsligheten.)
Multivitamin (Inte för mycket men rekommenderad dos varje dag som komplement.)
CompleteIII (Protein innan sänggående och som mellanmål om det behövs.)
+drivor med mat.

Edit: Iofs tycker jag kanske att det sista är viktigast och är pengar inget problem så laga mycket bra mat med bra råvaror.

Beast
2004-10-19, 00:18
Vassleprotein på morgon, innan/efter träning och en massa fler ggr under dagen.
Kaseinprotein under dagen och på kvällen samt innan läggdags
Mrp nån/några ggr/dag då du inte hinner/orkar käka.
Kreatin 15g/träningsdag annars 10g
Glutamin 30g/träningsdag annars 20g
Vitaminer
Druvsocker (mängd beroende på kroppsvikten)
Fiskolja (omega 3) 1 tablett vid nästan varje måltid.

Finns hur mycke som helst.. måste sova nu iaf :) lycka till

Pez
2004-10-19, 00:46
Vassleprotein på morgon, innan/efter träning och en massa fler ggr under dagen.
Kaseinprotein under dagen och på kvällen samt innan läggdags
Mrp nån/några ggr/dag då du inte hinner/orkar käka.
Kreatin 15g/träningsdag annars 10g
Glutamin 30g/träningsdag annars 20g
Vitaminer
Druvsocker (mängd beroende på kroppsvikten)
Fiskolja (omega 3) 1 tablett vid nästan varje måltid.

Finns hur mycke som helst.. måste sova nu iaf :) lycka till

Han hinner ju knappt träna om han ska trycka i sig allt det där pulvret.
Precis som en del är skeptiska till tillskott av olika sorter så har en del en lika start övertro till dom - Beast, om det ovanstående är ditt ideal så bör du nog läsa på lite när det kommer till näringsbiten.

Mitt ideal - vasslehydrolysat på morgonen, vasslehydrolysat/rapid recovery alt. malto efter träning. Lite grädde på moset med ALA och kreatin då och då.
I övrigt lagad mat och mellanmål av mer "matig" natur (typ keso, kesella, mackor på grovt bröd med proteinrika pålägg typ rostbiff, kalkon, hamburgerkött eller alltihop om nu kostnaden inte var en faktor..mmmm.. :D).

balboa
2004-10-19, 01:08
ojoj.. svårt det här :confused:

har läst å frågat massa folk senaste 3 dagarna om vad ja ska köpa för nått men är riktigt svårt å välja.

tänkte på en sak, ingen har nämnt KCG / är det inte bra lr ?

*Tack för hjälpen ja fått*

Pez
2004-10-19, 01:16
ojoj.. svårt det här :confused:

har läst å frågat massa folk senaste 3 dagarna om vad ja ska köpa för nått men är riktigt svårt å välja.

tänkte på en sak, ingen har nämnt KCG / är det inte bra lr ?

*Tack för hjälpen ja fått*

KCG är kanonbra.

Men du tankar väl bilen innan du häller i STPn va?

balboa
2004-10-21, 23:57
fått tips om att V-12 Turbo ska va grymt bra ? nån som har testat det lr vet något om det ?
CIiao

Swede..
2004-10-22, 13:05
skillnad på koncentrat och hydrolysat?

King Grub
2004-10-22, 13:08
skillnad på koncentrat och hydrolysat?

Hydrolysat är koncentrat eller isoltat, vars peptidkedjor har brutits ned med t ex enzymer. Den praktiska skillnaden blir snabbheten, eftersom du absorberar dessa korta peptidkedjor bättre och snabbare.

Swede..
2004-10-22, 13:12
okej.. tack!
men antar att nackdelen blir priset då?

King Grub
2004-10-22, 13:13
okej.. tack!
men antar att nackdelen blir priset då?

Japp. Extra processer kostar, och man får vad man betalar för.

Swede..
2004-10-22, 13:14
hm... låter ju bra iaf.. får ta en titt på det... =)

King Grub
2004-10-22, 13:31
Två andra tänkbara nackdelar:

Den bittra smaken.

Mikronäringsämnena som finns i råvasslet går förlorade under hydrolyseringen.

balboa
2004-10-22, 16:26
Två andra tänkbara nackdelar:

Den bittra smaken.

Mikronäringsämnena som finns i råvasslet går förlorade under hydrolyseringen.


hehe,,

ja har en polare som kör med det och sen med KGC.. han säger att det funkar prima för han.. å han ser prima ut med = )

men ja funderar på att köra samma som han ?? :confused:

Krabban
2004-11-21, 17:04
Vassleprotein (hydrolysat eftersom priset inte spelade roll) tillsammans maltodextrin direkt före och direkt efter träning.

Kreatin.

Sedan är det mat som gäller, tillräckligt mycket och bra sådan, kombinerat med korrekt anpassad träning och vila.


maltodextrin har det en mycket bättre GI:värde än t.ex. skumgodis?

Jejje
2004-11-21, 18:50
tror inte man ska bry sig så mycket om GI och så när du intar dina snabba kolhydrater.. själv kör jag på vanligt dextropur..

om man ska köpa det BÄSTA efter/före-träningsproteinet vilket ska man ha då.. direktlänk vore jättesnällt.. mitt star nutrition whey-100 är snart slut..

Frazze
2004-11-21, 19:02
Jejje. Man får inte länka till andra webshopar. Men, du har ju en på kolozzeum, har du ens tittat där? rapid recovery skulle jag ha kört efter träning.

Jejje
2004-11-22, 04:26
jo menade ju givetvis att direktlänken skulle vara hit till kolozzeum.. för jag antog att de sålde "det bästa" : P men visste inte riktigt vad/vilket/vem som var bäst.. och då menar jag allra bäst. ska ju va ett snabb vassleprotein så mycket vet jag.

Niklas
2004-11-22, 17:26
En riktig hardcore produkt - Fairings Whey Hydro (http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=33)

Mvh Niklas

raZmus
2004-11-22, 23:09
Vad är skillnaden på Whey Hydro och Rapid Blend?

muskelbyggarn
2004-11-22, 23:24
Skillnaden är att wheyhydro (ferring bad-taste line) ENDAST är vasselhydrolysat och rapidhydro är kaseinhydrolysat och vasslehydrolysat samt smaksatt, dvs. mindre "hardcore" att få i sig.

Vänl,,,
Tobbe

raZmus
2004-11-22, 23:27
Skillnaden är att wheyhydro (ferring bad-taste line) ENDAST är vasselhydrolysat och rapidhydro är kaseinhydrolysat och vasslehydrolysat samt smaksatt, dvs. mindre "hardcore" att få i sig.

Vänl,,,
Tobbe

Men inte "sämre" för det? :)

Peter
2004-11-22, 23:42
Jag skulle säga att Rapid Hydro Blend är minst lika bra trots att det inte smakar illa. Snabbare upptag och bättre smak.

Något lägre proteinhalt trots samma pris per kg pulver ger ett lite lite högre pris per kg räknat i rent protein. Men skillnaden är försvinnande liten.

Jag själv har aldrig köpt Whey Hydro igen sen jag provade RHB första gången.

Jompi
2004-11-23, 00:29
Verkade vara ganska hög pris skillnad på hyrdo och koncentrat.

muskelbyggarn
2004-11-23, 08:33
Verkade vara ganska hög pris skillnad på hyrdo och koncentrat.

Jo men du jämför äpplen och päron!

Vänl,,,
Tobbe

mangeh
2005-01-12, 16:33
Vassleprotein (hydrolysat eftersom priset inte spelade roll) tillsammans maltodextrin direkt före och direkt efter träning.

Kreatin.

Sedan är det mat som gäller, tillräckligt mycket och bra sådan, kombinerat med korrekt anpassad träning och vila.


Ska man ta något kosttillskott de dagar man inte tränar? I så fall, vad? :confused:

King Grub
2005-01-12, 16:35
Ska man ta något kosttillskott de dagar man inte tränar? I så fall, vad? :confused:

Kreatin om du använder det.

Multivitamin/mineral om du använder det.

Annars behövs det inte nödvändigtvis. Du kan komplettera upp proteininnehållet i en måltid med lite extra proteinpulver om du vet om att det är för lite protein i det, men det är inget måste.

mangeh
2005-01-12, 17:14
Kreatin om du använder det.

Multivitamin/mineral om du använder det.

Annars behövs det inte nödvändigtvis. Du kan komplettera upp proteininnehållet i en måltid med lite extra proteinpulver om du vet om att det är för lite protein i det, men det är inget måste.


Tack för svaret :)