handdator

Visa fullständig version : Half-Life 2...


King Grub
2004-10-17, 17:23
...has gone gold! (http://www.techspot.com/story16109.html)

Jag vill ha! Nu!

http://hry.pc.sk/obr/Half_Life2/minipreview_2/half-life_2-7.jpg

Halldin
2004-10-17, 17:24
Seså, det kan ju faktiskt vara ett rykte. :)
Men jo, det verkar väl troligt.

s_himself
2004-10-17, 17:26
Ser snyggt ut. Men jag kommer aldrig äga en dator som pallar med den grafiken! :(



Prata med min bror, han har tydligen redan köpt HL2 :)
När det släpps så tankar han bara hem det via STEAM. Jaja, jag är inte inne på sånt.

Callister
2004-10-17, 17:31
Sen vore det roligt o ha en dator som klarar det. :insane: :insane: :furious:
Edit: Men har börjat spara nu, skiter i om det skulle ta ett år!

King Grub
2004-10-17, 17:33
Sen vore det roligt o ha en dator som klarar det. :insane: :insane: :furious:

http://pages.prodigy.net/rogerlori1/emoticons/comp_surfin.gif :cool:

Callister
2004-10-17, 17:34
:cool:
http://smilies.jeeptalk.org/contrib/blackeye/2gunsfiring_v1.gifhttp://www.computerpannen.com/cwm/contrib/blackeye/AR15firing.gifhttp://www.computerpannen.com/cwm/contrib/blackeye/snipersmilie.gifhttp://smilies.jeeptalk.org/contrib/sarge/BoomSmilie_anim.gif

King Grub har ju såndär lamt bra dator, hur ofta uppgraderar du?
Du kan skänka din gamla när du uppgraderar. >:P

King Grub
2004-10-17, 17:36
King Grub har ju såndär lamt bra dator, hur ofta uppgraderar du?

En gång om året.

Du kan skänka din gamla när du uppgraderar. >:P[

Det gör jag också. :)

King Grub
2004-10-17, 17:37
De rekommenderade specifikationerna ser väl inte så enormt avskräckande ut:

* 2.4GHz processor
* 512MB RAM
* DirectX 9 graphics card
* Microsoft Windows 2000/XP

Callister
2004-10-17, 17:44
Det där stämmer ju .. ;)
Det är antagligen för att starta spelet. ;)

Men jag är skeptiskt till sys. req. i allmänhet. Det var ju ett test för ett tag sedan och utan 512 RAM gick det inte ens att starta. Du lär ju kunna köra det 100% om det inte finns några framtida gfx inställningar som till doom3, d.v.s när de kommit 512 MB grafikkort osv. :D

För övrigt sitter jag på en 1800+, 256 ram och Gf2. Men har defekta minnen här så jag kan inte spela något ändå

Dessutom menade jag att du skulle skänka till mig. :cheers:

Pretender
2004-10-17, 18:00
Ungefär när ska det släppas här, har hört fjärde kvartalet 04 - ngn som vet mer exakt?

Denna (http://ftp.vugames.com/sierra/half-life2/videos/half-life2_trailer_1300k.wmv) filmen (~10mb) är ganska cool :)

Edit: vad har du för dator egentligen grub? har hört om den i flera trådar men aldrig sett specsen :)

King Grub
2004-10-17, 18:25
Det där stämmer ju .. ;)
Det är antagligen för att starta spelet. ;)

Nej, "Valve boss Gabe Newell has revealed the hardware requirements for Half-Life 2..

...Newell said that the minimum spec would be a 1.2GHz powered PC with 256MB RAM, Win 98/ME/2000/XP and a DirectX 7 compatible graphics card."

Rataxes
2004-10-17, 18:28
Specsen som Grub listade var ju vad PC Gamer rekommenderade för att köra spelet, så med det systemet lär det flyta rätt bra med hyfsade inställningar. En av grejerna med HL2-motorn är ju att den tydligen ska va väldigt resurssnål, till skillnad från D3's motor som krävde rena rama monstret för att startas. Kanske måste investera i en ny processor själv, men annars ska min dator va tillräcklig för att köra detta ordentligt ägande lir :cool:

King Grub
2004-10-17, 18:30
Plus att det är optimerat för ATI istället för NVidia, vilket passar mig som handsken!

Rataxes
2004-10-17, 18:33
Plus att det är optimerat för ATI istället för NVidia, vilket passar mig som handsken!
Yup, sitter på ett budgetkort modell ATI Radeon 9600 Pro för 1700 kr själv, men det lär ju fortfarande köra HL2 bättre än Nvidiakorten i 3000-4000-kronorsklassen. :cool:

Halldin
2004-10-17, 18:37
Plus att det är optimerat för ATI istället för NVidia, vilket passar mig som handsken!
Dock så har Forceware 66> givit en fin boost i b.la Cs: Source (som förvisso inte är lika grafiskt intensivt som HL2), så jag misstänker att det kan bli ett ganska jämnt lopp mellan nVidia och ATi i detta.

Både 6800 och X800 lär ju kunna köra spelet på maximum details, med tanke på att det inte är så krävande.

s_himself
2004-10-17, 18:39
jag har ett ATI Radeon 9000 PRO :hbang:
Jag kommer kunna spela spelet på 400x600 :D

Castro
2004-10-17, 19:14
Jag har redan köpt spelet via Steam! Längtar som fan!

Snubben
2004-10-17, 19:37
Alla riktigaa män spelar xbox :thefinger

King Grub
2004-10-17, 19:49
Alla riktigaa män spelar xbox :thefinger

"Reflecting for a moment on the minimum specs, it makes you wonder what kind of compromises the Xbox version of Half-Life 2 will have to endure, given that the big black box houses a quarter of the RAM (shared between the system and the graphics at that), and a 50 per cent less powerful processor...."

- EuroGamer

Callister
2004-10-17, 19:53
Yup, sitter på ett budgetkort modell ATI Radeon 9600 Pro för 1700 kr själv, men det lär ju fortfarande köra HL2 bättre än Nvidiakorten i 3000-4000-kronorsklassen. :cool:
Det e nog lite för mkt att förvänta.
I doom3 var det samma visa, där var Nvidia bäst optimerat, men det märktes inte så mycket skillnad på resultaten, ändå.

Makk
2004-10-17, 19:54
Fan vill ha, kul att jag nyss lyckades pajja mitt redan gamla grafikkort så att jag får sitta på ett gf2 nu :(

Langster
2004-10-17, 19:59
"Reflecting for a moment on the minimum specs, it makes you wonder what kind of compromises the Xbox version of Half-Life 2 will have to endure, given that the big black box houses a quarter of the RAM (shared between the system and the graphics at that), and a 50 per cent less powerful processor...."

- EuroGamer
En "fördel" som konsoler har är att de inte behöver köra spelen i högre upplösning än 640x480.

spas
2004-10-17, 20:08
Jag älskar spel i alla former inte minst shooters, men jag avskyde det första Half life. Det ska bli spännande och se om uppföljaren är bättre, hoppas det. Dessutom ska det bli mysigt att sätta sig i fåtöljen och lira igenom Kotor en gång till innan det är dags för Gta San andreas vilket kommer avklarat lagom till releasen av Halo2. Får se hur långt de räcker sen om man hinner med att köra Fable och Splinter cell 3 innan det blir dags att börja längta efter Kotor 2 under våren. Fan med bra spel det släpps nu :)

s_himself
2004-10-17, 20:16
Jag älskar spel i alla former inte minst shooters, men jag avskyde det första Half life. Det ska bli spännande och se om uppföljaren är bättre, hoppas det. Dessutom ska det bli mysigt att sätta sig i fåtöljen och lira igenom Kotor en gång till innan det är dags för Gta San andreas vilket kommer avklarat lagom till releasen av Halo2. Får se hur långt de räcker sen om man hinner med att köra Fable och Splinter cell 3 innan det blir dags att börja längta efter Kotor 2 under våren. Fan med bra spel det släpps nu :)



Jag håller på att lira igenom HL just nu, i ren trisstess ;)

Halldin
2004-10-17, 20:18
Yup, sitter på ett budgetkort modell ATI Radeon 9600 Pro för 1700 kr själv, men det lär ju fortfarande köra HL2 bättre än Nvidiakorten i 3000-4000-kronorsklassen. :cool:
Hm, så ett 9600Pro skulle prestera bättre än ett 6800GT? Det är nog lite väl optimistiskt. :)
R300/350 smiskade skiten ur NV30/35, men NV40 är ett fint kort.

Trance
2004-10-17, 20:21
"Reflecting for a moment on the minimum specs, it makes you wonder what kind of compromises the Xbox version of Half-Life 2 will have to endure, given that the big black box houses a quarter of the RAM (shared between the system and the graphics at that), and a 50 per cent less powerful processor...."

- EuroGamer

Doom 3 skall komma till xbox, så jag tror boxen klarar av half-life 2 utan större problem. Speciellt eftersom det redan finns en del rätt grafiktunga spel redan som den klarar. Även den anledning som tidigare nämnts, upplösningen är inte direkt hög.

För att ytterliggare sätta lite perspektiv på det hela:

CPU: 32-bit RISC (33.9MHz)
RAM: 2MB, 1MB Video RAM

Det är från en från det första playstationet, det har inte bra grafik med dagens mått mätt. Men ändå rätt så jäkla mycket bättre än en dator med liknande specs.

King Grub
2004-10-17, 20:22
Doom 3 skall komma till xbox, så jag tror boxen klarar av half-life 2 utan större problem.

Det är klart den klarar av spelet... just i låg upplösning. Vem vill spela i låg upplösning? Inte jag. Jag vill spela i 1600x1200 med 32-bitarsfärg.

Trance
2004-10-17, 20:25
Det är klart den klarar av spelet... just i låg upplösning. Vem vill spela i låg upplösning? Inte jag. Jag vill spela i 1600x1200 med 32-bitarsfärg.

Mmm, det är ju sant. Men 640*480 är ju inte samma sak på en tv och en monitor, en monitor är ju grymt mycket skarpare medans en tv är mycket mer förlåtande.

Det är ofta en smaksak vad man tycker är snyggast eller bäst upplevelse, om man vill spela på tv eller monitor.(Jag är en datorperson när jag väl spelar)

Halldin
2004-10-17, 20:26
Lär säkert komma till Xbox2 med, om ni har sett bilderna på Elder Scrolls 4: Oblivion tagna med en Xbox2 så ser man direkt att hårdvaran i den kommer vara FET. :smokin:

Styx
2004-10-17, 21:29
Det har recenserats i pappersupplagan av engelska PC-Gamer, fick 96%!
Den scannade recensionen finns här:
http://aaltonen.us/archive/2004/10/03/news-half-life-2-review/

Snubben
2004-10-17, 22:29
"Reflecting for a moment on the minimum specs, it makes you wonder what kind of compromises the Xbox version of Half-Life 2 will have to endure, given that the big black box houses a quarter of the RAM (shared between the system and the graphics at that), and a 50 per cent less powerful processor...."

- EuroGamer

Men alal vet att FPS på konsol verkligen suger.

Det skall vara härliga RPGS, Fighting, Bil spel.
Annars kan det vara :)

Prankie
2004-10-17, 22:32
Inte Halo2, det äger! :)
Alla XBOX RPG har varit för korta. Jag har sett fram emot FAble hur länge som helst och så tog det slut efter två dagar.

Rataxes
2004-10-17, 22:42
Hm, så ett 9600Pro skulle prestera bättre än ett 6800GT? Det är nog lite väl optimistiskt. :)
R300/350 smiskade skiten ur NV30/35, men NV40 är ett fint kort.
Nae, menade de kort som kostade 3-4k när jag köpte mitt ATI, vilket är mer än ett år sen nu. Vore ju lite patetiskt om Nvidias senaste högprestandakort inte kunde piska ATIs 13 månader gamla budgetkort :D
Men de gjorde ju som sagt tester när 9600/9800 kom ut som visade att 9600 Pro faktiskt presterade bättre än Nvidias värstingkort i spel anpassade för DX9.

MasterChief
2004-10-18, 07:33
Inte Halo2, det äger! :)


:thumbup: :hbang:

Så fruktansvärt bra....

FPS ska spelas på konsol!

Tomten
2004-10-18, 09:36
:thumbup: :hbang:

Så fruktansvärt bra....

FPS ska spelas på konsol!

Urge to kill... rising...

Halldin
2004-10-18, 21:54
Half-Life 2 officially gold http://www.fz.se/artiklar/article.php?id=621

I butik 16:e November

Garnax
2004-10-18, 21:58
PC gamer kommer med en recention av HF2 i nästa nummer...

Snubben
2004-10-18, 22:41
Men ja, ännu ett datorspel så man blir ännu mer innesittandes :(

Castro
2004-11-16, 11:45
JAG HAR HALF-LIFE 2 NU!! :hbang:

Vet inte om jag skall testa det nu eller vänta på att det grafikkort jag beställt sitter i burken...

Castro
2004-11-16, 12:17
Ååååh fyfan vilket underbart spel! Miljöerna är sååå vackra och man kan röra, kasta och påverka allt och alla! :hbang:

Garnax
2004-11-16, 12:17
Sitter o installerar det också nu :)

raZmus
2004-11-16, 12:19
Har inte spelat något single player-spel sen Super Mario känns det som. Man kanske skulle testa. :)

Jay-Z
2004-11-16, 12:23
Ååååh fyfan vilket underbart spel! Miljöerna är sååå vackra och man kan röra, kasta och påverka allt och alla! :hbang:

Vad kör du för datorn nu? Grafikkort, processor...

Nyfiken att se om min burk kan klara av HL2... :thumbup:

Johan
2004-11-16, 12:46
Ååååh fyfan vilket underbart spel! Miljöerna är sååå vackra och man kan röra, kasta och påverka allt och alla! :hbang:
Kom igen Castro bjud på lite coola screenshots :bow:

Castro
2004-11-16, 12:46
Vad kör du för datorn nu? Grafikkort, processor...

Nyfiken att se om min burk kan klara av HL2... :thumbup:

Sitter på en AMD 64 3200+ med 1024 meg ram och ett Ge-force 2 Ti 200 (råkade paja mitt Radeon 9800 Pro@XT), men har beställt ett likadant nu som jag borde få inom några dagar. Det värsta är att hl2-motorn är så pass bra att det flyter fint även med mitt skitiga GF2. Lite grafikbuggar, men klart spelbart med dugliga fps. Oj, vad man kommer att hänföras när man får se detta spel på high detail, AA 8x och AF 16 x.

rossi
2004-11-16, 12:49
Btw, gick guld för ett antal veckor sedan då väldigt väldigt väldigt många preloadat spelet genom steam. :D

Castro
2004-11-16, 14:15
Btw, gick guld för ett antal veckor sedan då väldigt väldigt väldigt många preloadat spelet genom steam. :D

Inklusive jag och när jag vaknade upp imorse och slog på datorn blev jag väldigt glatt överraskad när jag såg att steam började låsa upp nya spelfiler.

Ska vi köra en tävling? Försten att varva spelet vinner en prottedrink (som man får blanda själv och avnjuta tillsammans med äran).

Garnax
2004-11-16, 22:50
får bara en massa errors när jag ska skapa ett steam konto som man måste ha för att spela.

Kul när man köper ett spel så kräver det att man skapar ett konto innan man får spela och så får man ett långt error när man ska avsluta registrationen.

Jävla dårar som tvingar en att ha konto för att spela ett köpt spel som sen inte fungerar när man ska spela sitt spel.

Trance
2004-11-16, 22:51
får bara en massa errors när jag ska skapa ett steam konto som man måste ha för att spela.

Kul när man köper ett spel så kräver det att man skapar ett konto innan man får spela och så får man ett långt error när man ska avsluta registrationen.

Jävla dårar som tvingar en att ha konto för att spela ett köpt spel som sen inte fungerar när man ska spela sitt spel.


Deras servrar är förmodligen överbelastade, försök igen senare.

Shadow Warrior
2004-11-17, 06:35
"Reflecting for a moment on the minimum specs, it makes you wonder what kind of compromises the Xbox version of Half-Life 2 will have to endure, given that the big black box houses a quarter of the RAM (shared between the system and the graphics at that), and a 50 per cent less powerful processor...."

- EuroGamer

Så pc versionen kommer bara kräva 1400mhz och 256mb ram?

Ganska löjligt att gämföra Xboxen med PCn för övrigt vi vet ju att samtliga konsoler idag är lika bra eller bättre än en datorn med dubbla specifikationen, några exempel:

Halo 2: Skulle kräva minst dubbla specen på PC
MGS2SOLS: Skulle kräver minst tre till fem gånger så hög spec på PC

osv.

Jense
2004-11-17, 07:18
http://pages.prodigy.net/rogerlori1/emoticons/comp_surfin.gif :cool:


2nd that, långhår.

Dante
2004-11-17, 09:23
får bara en massa errors när jag ska skapa ett steam konto som man måste ha för att spela.

Kul när man köper ett spel så kräver det att man skapar ett konto innan man får spela och så får man ett långt error när man ska avsluta registrationen.

Jävla dårar som tvingar en att ha konto för att spela ett köpt spel som sen inte fungerar när man ska spela sitt spel.


Det blir så när folk vålds laddar hem spel o dylikt med DC och BT, Om man kollar runt på div forum verkar det vara jekligt mycke folk som har problem. Det kommer ju givit att bli nån form av ändring när svensson sitter o drar hem lir som han går ut o klipper gräsmattan, halv humor alltihopa.

Jag verkar dock ha haft turen med mig, funkar klockrent.

Garnax
2004-11-17, 10:19
Funkade efter flera försök att skapa kontot och sen ett flertal för att logga in.

Bygger man ett system och man vet hur eftertraktat HL2 är så får man fan se till att ha flera servrar som klarar trycket.

Att folk sitter o tankar segar inte ner nätet så man inte kan posta på forum eller elektroniskt registrera 10k information. Det är överbelastning på den enskilda servern när 10.000-tals försöker skapa konton samtidigt.

Jag välkomnar lösning med online registrering av cd-keys och att det krävs internet för att spela, jag har sagt i flera år att det kommer bli så en dag för att stoppa piratkopieringen.

Jag lirade med allt på "high" och maximala effekter av reflektioner och skuggor AA x2 och 1024 x XXX upplösning och det flyter helt fritt och smidigt och det är underbart snyggt.

Har P4 2.4Ghz 1024 DDR och ett Geforce FX 5700 Ultra.

Halldin
2004-11-17, 10:22
Det här stoppar inte piratkopieringen för fem öre, det drabbar i slutändan bara de som köper spelet.

Piratkopia kom ut igår eller förrgår och fungerar utmärkt.
Jag har dock inte provat det själv ... än.

Garnax
2004-11-17, 10:49
Edit: inga inlägg om direkt piratkopiering, tack.

rossi
2004-11-17, 11:51
Funkade efter flera försök att skapa kontot och sen ett flertal för att logga in.

Bygger man ett system och man vet hur eftertraktat HL2 är så får man fan se till att ha flera servrar som klarar trycket.

Att folk sitter o tankar segar inte ner nätet så man inte kan posta på forum eller elektroniskt registrera 10k information. Det är överbelastning på den enskilda servern när 10.000-tals försöker skapa konton samtidigt.

Jag välkomnar lösning med online registrering av cd-keys och att det krävs internet för att spela, jag har sagt i flera år att det kommer bli så en dag för att stoppa piratkopieringen.

Jag lirade med allt på "high" och maximala effekter av reflektioner och skuggor AA x2 och 1024 x XXX upplösning och det flyter helt fritt och smidigt och det är underbart snyggt.

Har P4 2.4Ghz 1024 DDR och ett Geforce FX 5700 Ultra.

Haha, garnax klocka 13:22 igår hade de redan löst hur man kan spela HL2 utan vare sig steam eller cdkey! :D

rossi
2004-11-17, 11:56
Så pc versionen kommer bara kräva 1400mhz och 256mb ram?

Ganska löjligt att gämföra Xboxen med PCn för övrigt vi vet ju att samtliga konsoler idag är lika bra eller bättre än en datorn med dubbla specifikationen, några exempel:

Halo 2: Skulle kräva minst dubbla specen på PC
MGS2SOLS: Skulle kräver minst tre till fem gånger så hög spec på PC

osv.

Tvn kör i läger upplösning, har inbyggd motion blur och att jämföra sådär rakt av och tro att du får likadan grafik ja, det är dårskap. Skulle gärna vilja se Halo 2 på en riktigt tung pc med 1600x1200 och allt annat skit påslaget. Ta screenshot och jämföra med Halo 2 :)

Shadow Warrior
2004-11-17, 12:26
Tvn kör i läger upplösning, har inbyggd motion blur och att jämföra sådär rakt av och tro att du får likadan grafik ja, det är dårskap. Skulle gärna vilja se Halo 2 på en riktigt tung pc med 1600x1200 och allt annat skit påslaget. Ta screenshot och jämföra med Halo 2 :)

Precis... men jag snackade ju inte om Half Life 2 :D

Poängen var bara att det inte går att gämföra system specen sådär, kolla bara på MGS2 liksom.... PS2an har 295mhz och 32meg ram....

Dante
2004-11-17, 13:03
Piratkopia kom ut igår eller förrgår och fungerar utmärkt.



Det är total BS :)

Det som fanns ute igår funkade i typ 2 minuter, Givet skadar det, men de är oftast även orsaken..

Halldin
2004-11-17, 14:06
Det är total BS :)

Det som fanns ute igår funkade i typ 2 minuter, Givet skadar det, men de är oftast även orsaken..
Mjo, verkar som min f.d lärare ljög. Han är visserligen en knepig prick.

Men det ska finnas ute en fungerande nu i alla fall.

Flygplan
2004-11-17, 14:41
Det finns ingen fungerande pirat version av HL2 ännu.
Emporio släppte en som var nukad.....
Det sägs att emporio är på G med repack och realoaded med en retail version.

Det snappade jag upp på ett forum.
Men ush och fy för dessa pirat versioner, förstör för oss andra bara!!! :sleep:

ante
2004-11-17, 15:22
Finns det ingen demo som man kan testa? skulle vilja se hur det flyter på burken.

Halldin
2004-11-17, 16:33
Finns det ingen demo som man kan testa? skulle vilja se hur det flyter på burken.
Inte än, men du kan gå in på www.microsoft.com/windowsxp/using/games/gameadvisor/default.mspx och välja Half-Life 2 så får du det utsatt på en skala. ;)

aliquis
2004-11-17, 17:30
CPU: 32-bit RISC (33.9MHz)
RAM: 2MB, 1MB Video RAM
Det är från en från det första playstationet, det har inte bra grafik med dagens mått mätt. Men ändå rätt så jäkla mycket bättre än en dator med liknande specs.
Du glömmer iofs nämna att den har 2(fler?) vectorprocessorer/cores/...
Spel som inte utnyttjar dessa är inget vidare, spel som gör det presterar väldigt bra med tanke på resten av specarna.

Bjorne
2004-11-17, 17:33
Spelet är verkligen kanon, tog några screens som ni kan se här:
http://w1.404.telia.com/~u40426334/d1_canals_060000.jpg
http://w1.404.telia.com/~u40426334/d1_canals_070002.jpg
http://w1.404.telia.com/~u40426334/d1_canals_070005.jpg
http://w1.404.telia.com/~u40426334/d1_canals_070006.jpg

LunaSpice
2004-11-17, 18:41
Ser ut som du har lite taskig grafik Bjorne...in med ett nytt grafikkort. ;)

Bjorne
2004-11-17, 19:33
Ser ut som du har lite taskig grafik Bjorne...in med ett nytt grafikkort. ;)Kör 1024x786, på antialishing på 4x eller vad det heter, sedan det andra på medium eller high.

Pdaddy
2004-11-17, 22:08
Ghaa måste åka å köpa imorn faaan..

Va ett klick ifrån att downa via steam, men de e billigare att köpa på Onoff !!!

M

Jay-Z
2004-11-17, 22:11
Ghaa måste åka å köpa imorn faaan..

Va ett klick ifrån att downa via steam, men de e billigare att köpa på Onoff !!!

M

Har du tid med sånt? :thumbup:

Pdaddy
2004-11-17, 22:21
Spela HL finns det nog tid till, allafall nu när man e hemma i 2 veckor, men ja kanske ska träna åsså !!!!

OM JA FÅR :D

:cryout: när ja ser detta

s_himself
2004-11-17, 22:30
Spela HL finns det nog tid till, allafall nu när man e hemma i 2 veckor, men ja kanske ska träna åsså !!!!

OM JA FÅR :D

:cryout: när ja ser detta


piddelid00, gråt inte, min dator är 3 steg höger om "minimum PC" :cryout: :cryout: :(

Munter
2004-11-17, 23:14
Går Halflife 2 att spela på Linux eller har jag bara drömt det? Blandar ihop alla stortitlar som kommit senaste tiden, har för mig nåt av dem skulle släppas till oss riktiga nördar också?

Tabac
2004-11-18, 00:21
Går ju inte att jämföra FPS spel på konsoll och dator.
Har alrdrig spelat nåt krångligare än FPS med handkontroll. Mus och tangentbord ska det vara.
Sen är Halo1 och 2 lika kasst på PC som XBOX för den delen.

Bjorne
2004-11-18, 11:40
Går Halflife 2 att spela på Linux eller har jag bara drömt det? Blandar ihop alla stortitlar som kommit senaste tiden, har för mig nåt av dem skulle släppas till oss riktiga nördar också?Har du några gb över kan du ju bara skapa en partion där du drar in windows och installerar spelet där, inte särskilt avancerat.

Halldin
2004-11-18, 11:42
Går Halflife 2 att spela på Linux eller har jag bara drömt det? Blandar ihop alla stortitlar som kommit senaste tiden, har för mig nåt av dem skulle släppas till oss riktiga nördar också?
Har jag inte hört nåt om, Doom 3 däremot finns till Linux.

Castro
2004-11-19, 05:43
Klarade just ut Half-life 2. Grymt bra och välgjort spel, men det kunde gärna ha fått vara lite längre. Nu blir det till att se fram emot alla coola mods som lär komma till det!

Axon
2004-11-19, 06:49
Day Of Defeat för ex :)

muscleman
2004-11-20, 10:00
Faan jag blir tokig på min piss dator !!
Jag testade min dator på microsoft och enligt testet skulle min klara av spelet med bravur. Jag åkte genast och inhandlade spelet, men när jag installerade
skiten så bara hackade det.
Jag kommer inte ens förbi menyerna den bara hakar upp sig :insane:
Jag har testat att uppdatera drivisar osv, vad faan ska jag göra ??
Någon kunnig som kan hjälpa mig ? Man får ju inte lämna tillbaka spelet heller.
Min dator: p4, 2,53 gh, 512 ram, 128 mb nvidia geoforce 4600 ti

pllzz hjälp

mvh

King Grub
2004-11-20, 10:06
Det där grafikkortet var i och för sig inte mycket att hurra för.

muscleman
2004-11-20, 10:08
okej tror du att det är den det hänger på ??
Jag körde far cry obehindrat och doom 3 på lägsta upplösningen

mvh

LunaSpice
2004-11-20, 11:09
Det verkar som att du har en 533 CPU? och PC2700 minnen? Vad du behöver är en renovering av hela din dator. Främst grafikkortet. Skaffa ett som stödjer DirectX 9, t.ex. Radeon 9800+...gärna med 256 MB minne (på kortet).

Dessutom så är det många som har problem med lag och grafik/ljudbuggar i HL2. Man tycker att Valve borde ha hunnit med att fixa sånt när releasen är 1 år försenad. Om du laddar hem Steam och installerar det så finns der uppdateringar som Valve lagt in som ska fixa de flesta av de problem som folk har haft. Men som sagt, skaffa ett nytt grafikkort så att du kan utnyttja den fina grafik som HL2 erbjuder. :D

Fatalist
2004-11-20, 11:56
Hl2 = Störst, bäst & vackrast!


Nån som har varvat det ännu? Jag är precis efter att man kört flodbåt :bow:

Bjorne
2004-11-20, 12:04
Hl2 = Störst, bäst & vackrast!


Nån som har varvat det ännu? Jag är precis efter att man kört flodbåt :bow:Du har mer än hälften kvar :p

Själv har jag haft ett litet uppehåll i spelandet, men har två kapitel kvar. Börjar klia i fingrarna nu så blir nog att spela klart spelet nu :hbang:

Var lite väl kort tycker jag :(

LunaSpice
2004-11-20, 12:29
Det kommer bli riktigt bra i multiplayer (LÄS: Inte CS!).

Rataxes
2004-11-20, 12:37
Får hålla med om att det var lite väl kort, väldigt abrupt slut också. Har aldrig fattat varför uppföljare tenderar att begränsa vissa aspekter av spelet i jämförelse med första spelet. Missförstå mig rätt, tycker Half Life 2 är årets bästa spel och en värdig uppföljare, men blev besviken på det begränsade sortimentet fiender och vapen och spelets längd.

Allt är iofs upplagt för både en och två uppföljare, så får hoppas att de redan har börjat smida på Half Life 3 så att man får fortsättningen inom max ett par år.

Pdaddy
2004-11-20, 12:53
Det där grafikkortet var i och för sig inte mycket att hurra för.

Ja har ett ti 4400 GF4 kort, allt flyter bra för mig på de rekomenderade inställningarna.. Dock e de ju sugit att inte kunna köra fullt ut (grafiken asså)..
Jag är där man skall ta sig förbi alla myrlejon å så fick ja precis nån pryl efter att dödat ett jätte myrlejon :D

Hur långt e kvar..

M

DjaN
2004-11-20, 13:03
http://pages.prodigy.net/rogerlori1/emoticons/comp_surfin.gif :cool:
Vad har du för dator då?

Chris
2004-11-20, 13:34
Just gotta luuuuv the grav-gun. :D

Halldin
2004-11-20, 14:31
Vad har du för dator då?
Hans stationära var en A64 3400+, 2GB RAM, X800XT(?) sist jag hörde.
Möjligt att något är utbytt.

LunaSpice
2004-11-20, 15:14
Hans stationära var en A64 3400+, 2GB RAM, X800XT(?) sist jag hörde.
Möjligt att något är utbytt.

Ja, för det där klarar han sig inte långt på. :rolleyes:

Du har kanske Sweclockers som referens? :D

DjaN
2004-11-20, 15:24
Hans stationära var en A64 3400+, 2GB RAM, X800XT(?) sist jag hörde.
Möjligt att något är utbytt.
hmm.. aajaa :) inte ens min nya kommande dator är så bra :D 3,4 ghz, 1024 DDR2 pc4200 @ 533mhz, geforce 6800 gto 256mb.. Trodde den skulle slå hans, men tydligen inte :D

Vad är det för skillnad på DDR och DDR2? Är det att de är uppdelade i par? =P

Fatalist
2004-11-20, 18:23
Du har mer än hälften kvar :p

Själv har jag haft ett litet uppehåll i spelandet, men har två kapitel kvar. Börjar klia i fingrarna nu så blir nog att spela klart spelet nu :hbang:

Var lite väl kort tycker jag :(


Trevligt! Nu har jag precis kommit till Ravenholm, gillar verkligen mr "Preacher" :D

Synd att det många upplever det som kort dock ,ska själv ta ett litet uppehåll och testa Sonar 4 lite :)

Fatalist
2004-11-20, 18:23
hmm.. aajaa :) inte ens min nya kommande dator är så bra :D 3,4 ghz, 1024 DDR2 pc4200 @ 533mhz, geforce 6800 gto 256mb.. Trodde den skulle slå hans, men tydligen inte :D

Vad är det för skillnad på DDR och DDR2? Är det att de är uppdelade i par? =P


DDR2 kan nå högre hastigheter än DDR på bekostnad av sämre latency's (just nu iaf)

Bjorne
2004-11-20, 19:14
Trevligt! Nu har jag precis kommit till Ravenholm, gillar verkligen mr "Preacher" :D

Synd att det många upplever det som kort dock ,ska själv ta ett litet uppehåll och testa Sonar 4 lite :)Det är faktiskt väldigt kort, tyvärr, men där efter väntar mycket mer skoj :)

Castro
2004-11-20, 21:10
Får hålla med om att det var lite väl kort, väldigt abrupt slut också. Har aldrig fattat varför uppföljare tenderar att begränsa vissa aspekter av spelet i jämförelse med första spelet. Missförstå mig rätt, tycker Half Life 2 är årets bästa spel och en värdig uppföljare, men blev besviken på det begränsade sortimentet fiender och vapen och spelets längd.

Allt är iofs upplagt för både en och två uppföljare, så får hoppas att de redan har börjat smida på Half Life 3 så att man får fortsättningen inom max ett par år.

Jag håller med dig. Jag förstod inte att jag hade klarat ut spelet förrens sluttexten börjat rulla på skärmen och jag förstod heller inte riktigt vad som menades på slutet när *****(vill inte spoila något) stod och snackade.

Något jag saknade var också ett värdigt sniper-rifle. Det där armborstet kan det väl ändå inte ha varit någon som utnyttjade. 8x zoom och ett enda knapptryck utan att behöva tima in skottet på rörliga måltavlor är vad jag kräver. Men gravitygun är ett sjukt bra och nyskapande vapen/verktyg som kan ha väldigt roligt med.

Castro
2004-11-20, 21:16
Går Halflife 2 att spela på Linux eller har jag bara drömt det? Blandar ihop alla stortitlar som kommit senaste tiden, har för mig nåt av dem skulle släppas till oss riktiga nördar också?

"Ett företag som heter Transgaming Technologies, specialiserat på att göra populära Windows-spel spelbara på Linux, har annonserat att Half-Life 2 stöds i nästa version av deras Linux-distribution Cedega. Det kommer även att stödja Steam och flera andra spel från Valve."

källa: http://hl.nordicgamers.se/?action=more&id=561

Rataxes
2004-11-20, 21:47
Något jag saknade var också ett värdigt sniper-rifle. Det där armborstet kan det väl ändå inte ha varit någon som utnyttjade. 8x zoom och ett enda knapptryck utan att behöva tima in skottet på rörliga måltavlor är vad jag kräver. Men gravitygun är ett sjukt bra och nyskapande vapen/verktyg som kan ha väldigt roligt med.
Yep, diggade speciellt den uppade versionen man får senare. Var mäktigt att rycka loss en 2 tons kontrollpanel från väggen, slita isär kablar o skruvar o allt sånt i processen, o sen mosa en combinepatrull med den :D
Håller med om att det saknades ett ordentligt snipergevär. Trodde definitivt att man förr eller senare skulle få lägga vantarna på ett av dem där gevären som combinesnipers använder sig av, men icke. :(

Bite
2004-11-21, 11:14
Ni som spelar Half Life 2 verkar ju också kunna en hel del om datorer :naughty: jag har lite huvudbry över vad jag ska handla för grejer, ska köpa ihop en billig burk, och det är ju kul om HL2 går att köra med hyfsad grafik. Tror ni det funkar med ett Radeon 9600XT grafikkort? Den tänkta processorn är en P4 3GHz, RAM blir 512MB till att börja med. Nå..vad tror ni..blir jag besviken eller väntar livets glada dagar? Kan ju inget om sånthär :em:

kharon
2004-11-21, 11:55
Kommer det någon CS-mod till HL2?

LunaSpice
2004-11-21, 12:11
CS mod? CS: Source ("CS 2") har funnits ute på marknaden långt innan HL2. Det använder samma motor.

kharon
2004-11-21, 12:18
oj... här hänger man med i svängarna...

Är det bra?

Bjorne
2004-11-21, 12:40
oj... här hänger man med i svängarna...

Är det bra?
Bortsett från grafiken/fysisken så är den en kopia på cs 1.6.

ossie
2004-11-22, 23:16
Hej...
Kan någon vänlig själ hjälpa mig... jag har kört fast. Har precis kommit till den där svävaren eller vad det nu är. Den man kör på vattnet. Man kommer i alla fall inte ut eftersom det är ett hinder ivägen som man antagligen skall hissa upp. Hur i får jag upp detta?

Pdaddy
2004-11-22, 23:21
Hej...
Kan någon vänlig själ hjälpa mig... jag har kört fast. Har precis kommit till den där svävaren eller vad det nu är. Den man kör på vattnet. Man kommer i alla fall inte ut eftersom det är ett hinder ivägen som man antagligen skall hissa upp. Hur i får jag upp detta?

Menar du direkt när du fått svävaren.. å skall åka ut ??

Isåfall så hissar dom upp hindret, gå runt å babbla lite :D

Om de e längre fram så finns det lite liknande hinder, då får du lägga ner tunnor eller andra saker i "counterweight'en" så skiter rammlar ner å hissar upp rampen etc..

M

ossie
2004-11-22, 23:23
Ok... hur går man runt och babblar?

Pdaddy
2004-11-22, 23:27
Ok... hur går man runt och babblar?

hehehe.. nää men är det stället du får svävaren eller e de stället de monterar en kulspruta på den ??... ta ett screan shot å posta OK

M

ossie
2004-11-22, 23:34
hehehe.. nää men är det stället du får svävaren eller e de stället de monterar en kulspruta på den ??... ta ett screan shot å posta OK

M

Här kommer en bild... alltså det är där man får svävaren första gången.
Har inte kommit så långt :em:

Einar
2004-11-22, 23:38
Ok... hur går man runt och babblar?

Du får säkert följa med en man.. så snackar han lite innan han öppnar porten.

Själv har jag kommit till beachbuggyn.. Men jag är så usel på bilsimulatorer. Jag måste hoppa ut o vända rätt på åbäket varje gång jag kört omkull.

Pdaddy
2004-11-22, 23:38
Gå upp å skruva på den där kranen då !!!

Men ja har för mig att hon gör de, har du snacka me henne nå mer, eller sprungi runt lite...

Do something !!! AI disable, varför står de så...

M

Chris
2004-11-22, 23:39
Jag hade värsta problemen när man kommer till en metallport när man åker runt i bilen. Fanns en slags sladd som ledde in till ett hus med en massa apparater som tydligen skulle öppna porten. Men jag lyckades aldrig öppna den... istället samlade jag ihop alla tunnorna jag kunde hitta, la några plåtskivor på och hoppade över muren, var ganska ballt att man kunde göra så också! :D

Kom inte riktigt över helt och hållet, men det fixade jag med grav-gunnen.

Einar
2004-11-22, 23:40
Har du dödat han den alien-snubben med cyklopögat? ;)
Han ska nämligen hissa upp det där hindret har jag för mig

Pdaddy
2004-11-22, 23:43
Jag hade värsta problemen när man kommer till en metallport när man åker runt i bilen. Fanns en slags sladd som ledde in till ett hus med en massa apparater som tydligen skulle öppna porten. Men jag lyckades aldrig öppna den... istället samlade jag ihop alla tunnorna jag kunde hitta, la några plåtskivor på och hoppade över muren, var ganska ballt att man kunde göra så också! :D

Kom inte riktigt över helt och hållet, men det fixade jag med grav-gunnen.


SOPPPA !!!

Faan va coolt ändå chris :D ... men om de e stället ja gissar att de är så skulle man sätta dit 4 st bilbatterier på en slags hopkopplingsbord, man fick leta lite tills man hitta alla..

M

ossie
2004-11-22, 23:44
Gå upp å skruva på den där kranen då !!!

Men ja har för mig att hon gör de, har du snacka me henne nå mer, eller sprungi runt lite...

Do something !!! AI disable, varför står de så...

M

Jag har försökt, väljer jag att skruva på den rör den sig lite men den verkar sitta fast. Och hon är ju värsta tråkmånsen, har gått runt henne, hoppat på henne, skjutit henne men hon bara står där som ingenting....

jag blir galen.... har försökt olika saker säkert en halvtimme nu.

AI disable vet jag inte varför det kommer upp ibland.

ossie
2004-11-22, 23:45
Har du dödat han den alien-snubben med cyklopögat? ;)
Han ska nämligen hissa upp det där hindret har jag för mig

Troligtvis, jag har skjutit på allt som rör sig :whipped:

Einar
2004-11-22, 23:46
Jag har försökt, väljer jag att skruva på den rör den sig lite men den verkar sitta fast. Och hon är ju värsta tråkmånsen, har gått runt henne, hoppat på henne, skjutit henne men hon bara står där som ingenting....

jag blir galen.... har försökt olika saker säkert en halvtimme nu.

AI disable vet jag inte varför det kommer upp ibland.

Testat att hålla inne use-knappen och inte bara trycka på den en gång? ;)

ossie
2004-11-22, 23:50
Testat att hålla inne use-knappen och inte bara trycka på den en gång? ;)

Har testat, men det fungerar inte... den vill men den liksom sitter fast.

Einar
2004-11-22, 23:52
Det går inte att köra sönder hindret då? Annars får du väl testa att spela om från senaste sparningen och se om de kanske hjälper dig att öppna den då.

polle
2004-11-22, 23:54
Skriv ai_disable 0 i console.

Chris
2004-11-22, 23:55
SOPPPA !!!

Faan va coolt ändå chris :D ... men om de e stället ja gissar att de är så skulle man sätta dit 4 st bilbatterier på en slags hopkopplingsbord, man fick leta lite tills man hitta alla..

M

Jaha, det var så man skulle göra. Jag stod mest o kastade granater på maskinerna och hoppades dom skulle börja funka :D Sen helt plötsligt så blev alla gröna lampor röda... då började jag bygga ett hopp istället.

:hbang:

mini_Arnold
2004-11-27, 17:33
Bästa spelet någonsin.
Ruggigt snyggt!
Och vilken spelkänsla.

:thumbup:

LunaSpice
2004-11-27, 17:37
Bästa spelet någonsin.
Ruggigt snyggt!
Och vilken spelkänsla.

:thumbup:

Japps, bästa spelet näst efter World of Warcraft! Fysiken i HL2 är sanslös! :D

Vir
2004-11-27, 17:47
Håller med Luna. WoW och HL2 = :love:

Synd bara att man aldrig kommer att lira WoW när det släpps. Ingen ide när man ändå ska rycka in 3 dagar efter release.

Halldin
2004-11-27, 17:58
Har testat, men det fungerar inte... den vill men den liksom sitter fast.
Kan bero på att du har laddat ner spelet. :rolleyes:

1) Energimätaren är röd även fulladdad
2) AI Disable och node graph..

Du kan lösa det sistnämnda genom att ändra innehåller i autoexec.cfg (/hl2/cfg) till
"ai_disable "0"
ai_resume
cl_ragdoll_collide "1"
net_start
ai_norebuildgraph "1""

Men du får ta bort dessa ändringarna när du tjötar med kärringen i vit tröja för första gången, annars går hon inte in i hissen.

ossie
2004-11-27, 19:30
[QUOTE=Halldin]Kan bero på att du har laddat ner spelet. :rolleyes: QUOTE]

Det kan väl inte ha någon betydelse om man laddat ner eller inte. Hindret skall väl gå att få upp ändå?

Något mer tips :confused:

Vir
2004-11-27, 20:18
[QUOTE=Halldin]Kan bero på att du har laddat ner spelet. :rolleyes: QUOTE]

Det kan väl inte ha någon betydelse om man laddat ner eller inte. Hindret skall väl gå att få upp ändå?

Något mer tips :confused:

Ja, eftersom det kan uppstå buggar i en rip så är det självklart skillnad. Gör som Halldin säger och loada om så ska det funka.

Här får du det förklarat på engelska. http://www.naoneo.com/hl2/

Halldin
2004-11-27, 20:42
[QUOTE=Halldin]Kan bero på att du har laddat ner spelet. :rolleyes: QUOTE]

Det kan väl inte ha någon betydelse om man laddat ner eller inte. Hindret skall väl gå att få upp ändå?

Något mer tips :confused:
Jag orkar inte komma på vilket hinder du menar, men det är inte så himla givande att spela utan AI. Eller ja, det går inte ens att klara spelet om du kör så.

ossie
2004-11-27, 22:18
Nu funkar det! När jag laddad in de där funktionerna så gick damen och hissade upp hindret. tack tack

mini_Arnold
2004-11-27, 23:07
Ok, grattis :thumbup:

Jag har redan fastnat, inte för spelet men I..

Jag kör nån konstig liten båt, fått laserkanon ditsatt och är nu på en stor och instängd "gård" med 4-6st stora båtar och den där galna choppern efter mig.

Problemet är att jag inte kommer inte över stängslet.
Jag vet att jag är slö som få, så ingen mobbing utan bara hjälp mig!

Tack :)

DarthHolm
2004-11-27, 23:18
Ok, grattis :thumbup:

Jag har redan fastnat, inte för spelet men I..

Jag kör nån konstig liten båt, fått laserkanon ditsatt och är nu på en stor och instängd "gård" med 4-6st stora båtar och den där galna choppern efter mig.

Problemet är att jag inte kommer inte över stängslet.
Jag vet att jag är slö som få, så ingen mobbing utan bara hjälp mig!

Tack :)

Om det är där jag tror det är så är det bara skjuta ner fanskapet och öppna en stor port.

mini_Arnold
2004-11-27, 23:22
Om det är där jag tror det är så är det bara skjuta ner fanskapet och öppna en stor port.
Han är seg. Men ska försöka med det.

Här är några bilder bara för säkerhets skull.

http://img118.exs.cx/img118/290/d1_canals_130008.jpg
http://img118.exs.cx/img118/2743/d1_canals_130009.jpg
http://img118.exs.cx/img118/201/d1_canals_130010.jpg
http://img118.exs.cx/img118/9421/d1_canals_130011.jpg
http://img118.exs.cx/img118/5900/d1_canals_130012.jpg
http://img118.exs.cx/img118/108/d1_canals_130013.jpg

Vir
2004-11-27, 23:29
boffen. porten du ser till vänster på http://img118.exs.cx/img118/9421/d1_canals_130011.jpg

Hoppa av din "båt" när du står vid den och gå upp på en ramp till vänster om porten. Där kan du skruva på ett hjul så öppnad sig den. Sen tar du dig in i huset, dödar killarna där inne och går runt bakom huset, tar dig ner där. Där kan du öppna denna port. http://img118.exs.cx/img118/108/d1_canals_130013.jpg

Sen är det bara att ta sig tillbaka och ta dig igenom den öppnade porten.

Själv klarade jag spelet på två dagar, helt utan hjälp :cool:

mini_Arnold
2004-11-28, 00:05
Visste inte att choppern kunde skjutas ner :)
Resten var enkel.
Nu är jag i stan och de flesta där är äckliga

DarthHolm
2004-11-28, 00:31
Visste inte att choppern kunde skjutas ner :)
Resten var enkel.
Nu är jag i stan och de flesta där är äckliga

Notera namnet, RavenHOLM. Jag känner mig hedrad. :smokin:

isakssonmartin
2004-11-28, 12:24
grymt spel är på sista delen mkt bra

Slartibartfast
2004-11-28, 12:51
Tycker det är skit att Gordon inte håller i styrstången på motorcykeln. Hur styr han?

DarthHolm
2004-11-28, 13:06
Tycker det är skit att Gordon inte håller i styrstången på motorcykeln. Hur styr han?

Han är en klurig jäkel.

Vad som upprör mig ännu mer är alla jäkla soldater man får hjälp av framåt slutet. Dom är bara i vägen vart man än går. Allt vore enklare om man bara dödade dom. :insane:

Chris
2004-11-28, 13:07
Tycker det är skit att Gordon inte håller i styrstången på motorcykeln. Hur styr han?

Med tangentbordet och musen?










:D

Bjorne
2004-11-28, 13:17
Tycker det är skit att Gordon inte håller i styrstången på motorcykeln. Hur styr han?Det var ganska dåligt, tyvärr =/

isakssonmartin
2004-12-12, 11:22
hej nu förutsätter jag att de flesta av er klarat spelet var det någon som fattade slutet ?? var alt bara en testsimulator /dröm osv är det meningen att en trea ska komma????

Mart|n
2004-12-12, 12:15
Hehe, det finns en massa teorier om det :)

Tänkte bara fråga om det finns nåt fusk så man kan använda bugbaitsen överallt i spelet? :) Och vad heter banan där man får bugbait?

wazz
2004-12-12, 12:52
Dåså va det avklarat iaf. Men inte blev man nå klok av storyn direkt. Nån som kan förklara varför man hamnade där man är, och vad som hände i slutet?
:confused:

LunaSpice
2004-12-12, 13:07
hej nu förutsätter jag att de flesta av er klarat spelet var det någon som fattade slutet ?? var alt bara en testsimulator /dröm osv är det meningen att en trea ska komma????

Detta förklarar hela storyn:

http://fragfiles.org/~hlstory//timeline.htm

Shadow Warrior
2004-12-12, 19:18
Mina kontroversiella åsikter om Half Life 2

Det största problemet med Half Life 2 är att det är ganska själlöst, precis som orginalet.

Half Life 2 må vara väldigt snyggt och tekniskt avancerat men det snyggaste spelet som existerar idag är Metal Gear Solid 3 tilll PS2, för dom som inte vet är PS2an på 295mhz, 32mg ram, och har ett rätt "svagt" grafikkort.

Gordon Freeman är är inte med i spelet, inte hans armar heller.

Tillägas bör även att det inte går att spela spelet utan uppkoppling. Vilket gjorde åtminstånde min farsa rätt besviken.

För övrigt så är det ett bra spel jag rekomenderar, men jag kommer inte att spela om det.

/av kolos enda och bästa spelskribent :cool:

Garnax
2004-12-12, 19:21
Man kan spela utan internet om man vill....

Att man inte såg armarna när man lyfte saker störde jag mig också på...

Chris
2004-12-12, 19:21
Håller med dig SW, men jag trodde du skulle såga det totalt. :P Klarade PRECIS metal gear 3.. jäkla bra spel, väldigt snyggt för att vara ps2 också! Enda dom kunde förbättrat var vissa bossfighter.
:hbang:

Shadow Warrior
2004-12-13, 01:28
Man kan spela utan internet om man vill....

Att man inte såg armarna när man lyfte saker störde jag mig också på...

Som jag förstått det så varenda gång man startar spelet måste man var uppkopplad annars låses inte filerna upp och AIn blir bortkopplad vilket omöjliggör spelandet.

Shadow Warrior
2004-12-13, 01:31
Håller med dig SW, men jag trodde du skulle såga det totalt. :P Klarade PRECIS metal gear 3.. jäkla bra spel, väldigt snyggt för att vara ps2 också! Enda dom kunde förbättrat var vissa bossfighter.
:hbang:

Cant get enough of Metal Gear Solid helt enkelt! ;)

Bite
2004-12-13, 13:56
Som jag förstått det så varenda gång man startar spelet måste man var uppkopplad annars låses inte filerna upp och AIn blir bortkopplad vilket omöjliggör spelandet.
Är det inte bara när man installerar spelet som man måste ha uppkoppling? Steam ändrar väl filerna så man kan köra offline har jag för mig.

Shadow Warrior
2004-12-13, 23:46
Är det inte bara när man installerar spelet som man måste ha uppkoppling? Steam ändrar väl filerna så man kan köra offline har jag för mig.

Nej... jag körde spelet nån timme hoss farsan först.. men när jag sparat och startat om datorn så var det kört.... så då fick man bränna d o ta hem d istället ;)