handdator

Visa fullständig version : Hur ser erat pass ut?


Richard
2004-10-17, 00:24
Jag menar hur lång tid lägger ni på uppvärmning, stretching, nedvarvning osv?
Mina pass ser ut ungefär så här:

1. 3-5 min cykling/roddmaskin
2. 1-2 set uppvärming (lätta set första övningen innan varje muskelgrupp)
3. Övningar som vanligt... Stretchar ibland mellan seten.
4. Slut på pass, gainer och några få stretchset på de muskelgrupper jag kört.

Är det viktigt med nedvarvning tror ni?
Skulle behöva tips på någon bra uppvärmningsövning för hela kroppen också.

Fors
2004-10-17, 01:24
Jag kör varken upp-eller nedvärmning. Ett par snabba set där jag kommer in i övningen, knakar ut alla leder och därefter på de riktiga seten.

randig
2004-10-17, 01:30
jag brukar köra så här typ

promenad 10min
strecth 10min
hyperextensions och situps för upvärmning 3x10 lätt

sen blir det oftast böj eller mark, press, rodd, vader, situps, biceps, grepp.
2-4x5 upv set o sen tungt 1x5 för det mesta

strecth 10min
kanske nåt att äta (gainer)
sen går ja hem o äter

aliquis
2004-10-17, 18:39
Brukar väl ta mig till gymmet på något halvfysiskt sätt, väl där kör jag uppvärmning med lite lättare set på böj, mark, bänk och skivstångsrodd om de står på schemat och skall köras lite tyngre, annars är det dåligt med uppvärmning för min del :em:

emmzan
2004-10-17, 18:42
Jag slarvar enormt med uppvärmningen; kör sällan någon konditionsmaskin el dyl. utan kör istället lite varierande övningar med skivstång samt rotatorcuffarna med viktskivor innan jag kör igång med träningen.

Alltid uppvärmningsset oavsett övning.

Nedvarvning: hmmm dricker gainer, stretchar så lite som möjligt. I nuläget är det bara häcken som stretchas lite grand.

Slayerized
2004-10-17, 18:45
Även jag slarvar med uppvärmning i form av konditionsträning.

Kör dock alltid uppvärmningsset i övningarna.

Sen:

Vanlig träning

Kondition 10 - 15 min.

Streching (missar ofta det, slarvigt som fan)

Protein + banan.

Johan
2004-10-17, 18:52
Går alltid till gymmet, tar cirka 20-25 min, sen blir det 2-3 övningar med den muskelgrupp som jag ska träna, 15-20 reps med hög intensivitet.

Henke
2004-10-17, 19:21
Jag kör inte heller bnågon seriösare uppvärmning, eventuellt lite trampande på cykeln, däremot kär jag istort sett alltid en form av pyramidträning, börjar relativt lätt och ökar vikterna succesivt, för att sedan minska vikten två-tre ggr för att köra slut på mig.

Nedvarvning blir oftast stretch samt en egenblandad gainer av ngt slag.

MVH

King Grub
2004-10-17, 19:24
Jag tror inte jag värmt upp en enda gång de senaste 16 åren. Promenad till gymmet (6-8 minuter).

Makk
2004-10-17, 19:45
Promenad till gymmet, 5-8 min kanske, värmer upp de muskler som ska köras med någon lättar övning sen direkt på de tunga övningarna.
När allt är klart blir de stretching, ganska mycket stretching faktist sen en månad tillbaka typ. Dricker även andra hälften av protein+kolhydraterna under stretchingen.