handdator

Visa fullständig version : Mitt deffschema


Karl_alfred
2004-10-16, 18:00
Så här ser mitt deffschema ut matmässigt. Väger idag precis under 80kg 81cm i midja och siktar på att hamna runt 74-75 kg och runt 75cm i midja.

Frukost:
1,5dl Havregryn, 1 Ägg, 5dl Minimjölk.
31,5g Protein, 50,5g Kolhydrater, 9,5g Fett

Lunch:
Tonfisk 140g, 70g (2dl) Fullkornspasta, 2dl Minimjölk, 1 matsked linfröolja
47g protein, 46g kol, 14g fett

Efter träning:
2 skopor protein, 4 matskedar dextropur
47g Pro 60g Kol, 2g fett

Middag:
1 dl ris 40gram, 150 gram kycklingfilee, 2 dl minimjölk, 1 matsked linfröolja
40g pro, 40g kol, 14g fett

Kvällsmål:
50 g jornötter en fullkorn med messmör (50g)
19g pro, 42g kol, 26g fett

Innan läggdags mål : Kyckling 50 gram, 1 ägg, 2 dl mjölk, 1 matsked linfröolja
25g pro, 11g kol, 18g fett

Protein
209 836 32%
Kolhydrater
250 1000 39 %
Fett
83 747 29%

2583 kcal under träningsdag Träningsfria dagar 1 kcal mindre =)

Alternativt mellanmål (de dagar de inte körs styrketräning) 2 fullkorn med messmör (100g) och 4 dl mjölk (träningsfria dagar)
20 7 81 (467 kcal)

Kommentarer till detta vore skoj. Har redan fått av några, men ännu mer synpunkter vore skoj.

Herkulez
2004-10-16, 18:01
låter som en väl genomtänkt plan, inget att klaga på, du kanske ska köra liiite mer kolisar till en början, typ 50gram mer.

En annan sak som fungerar bra är att cykla kolisar, typ dag1: 100 dag2: 180 dag3: 300gram
fungerade bra när jag satte megatutten på det, han hade stannat i vikt men efter det så började han gå ner, samma sak för big al, han har stannat men jag satte han på den dieten med så vi får se om han börjar rasa igen.

hur hade du tänkte göra med förbrännings träningen?

Karl_alfred
2004-10-16, 18:09
Herk: Förstod inte till 100% vad du menade med att cykla kolisarna.

Förbränningen ser ut enligt följande:

Morgon eller kvällspromenad: 60 min 5 gånger i veckan, prioriterar morgon så klart men har inte alltid tid för de.

Samt löpning 15-20 min direkt efter 2 av de 4 styrkepassen i veckan, hastighet varierar, men gillar att springa fort =)

Herkulez
2004-10-16, 18:17
Herk: Förstod inte till 100% vad du menade med att cykla kolisarna.


ok var lite stressad när jag skrev =)

nä du varierar mängden kolhydrater under 3dagar, dvs ha 1låg, 1 mellan och 1hög kolhydratdag...exempelvist dag1: 120gram, dag2: 200gram dag3: 300gram.........sen börjar du på dag1 igen.

om jag inte minns fel så var det Johnny grape som sa till brorsan att han alltid kör så¨.

Tänk på att kanske inte börja så hårt med kardion på engång utan att succesivt öka när viktnedgången börjar stanna.

Karl_alfred
2004-10-16, 18:17
Eller Herk förstod vad du menar nu. Har ju inte stannat än direkt, men kanske får testa sen då =)

TCOG
2004-10-16, 18:21
hehe herk den dieten kör Cutler inför årets O, hoppas det funkar :D

Herkulez
2004-10-16, 18:23
Eller Herk förstod vad du menar nu. Har ju inte stannat än direkt, men kanske får testa sen då =)
nästa diet så kommer jag nog börja så på engång.

Karl_alfred
2004-10-16, 18:24
nästa diet så kommer jag nog börja så på engång.
Okej, ska bli kul att se. Du skulle börja deffa snart va?

Herkulez
2004-10-16, 18:34
Okej, ska bli kul att se. Du skulle börja deffa snart va?
aaa planerar nångång i januari...

goodluck nu K-A och håll oss uppdaterade

Karl_alfred
2004-10-16, 18:35
aaa planerar nångång i januari...

goodluck nu K-A och håll oss uppdaterade
OKI =)

Tack, ska göra mitt bästa =)

X-Change
2004-10-16, 18:48
Skrev det till dig tidigare, men bra saker tål att upprepas, aight!? :D
Men det ser riktigt bra ut!
Och som Herk skrev - Håll oss uppdaterade.. och gärna (obs: läs självklart ska du posta) bilder till! :naughty: ;)

Karl_alfred
2004-10-16, 18:51
Tack X! Vi får se med bilderna =P beror på hur nöjd jag blit hehe

mystic[-_-]
2004-10-16, 18:53
bilder show us some skin :mallan: Schemat ser fint ut :thumbup:

Karl_alfred
2004-10-16, 18:55
Myst, du får nöja dig med att leta efter mig på univgymet :thefinger

mystic[-_-]
2004-10-16, 18:56
det är du som är 40, långt skägg och är nudist va?

Karl_alfred
2004-10-16, 18:58
Fan jag försökte äga, men tror jag just blivit ägd :(

no1fitness
2004-10-17, 05:28
Jag skulle skippa mjölken, speciellt sista målet...
Har någonting emot mjölk på deff och äter aldrig bröd heller på deffen. Förutom lördagar... :D
Testa kolhydrat-cykel. Funkade kanon på min sambo för ett par år sedan, men orken uteblev också så nu äter han mer lagom av allt. Men hård blev han i alla fall !! :)

King Grub
2004-10-17, 07:21
Finns det någon bättre proteinkälla inför nattens fasta än mjölkprotein?

Karl_alfred
2004-10-17, 10:05
Jag skulle skippa mjölken, speciellt sista målet...
Har någonting emot mjölk på deff och äter aldrig bröd heller på deffen. Förutom lördagar... :D
Testa kolhydrat-cykel. Funkade kanon på min sambo för ett par år sedan, men orken uteblev också så nu äter han mer lagom av allt. Men hård blev han i alla fall !! :)
Hum okej, men att skippa mjölk vad sjutton ska jag få i mig allt protein ifrån då? Förlitar mig ju säkert på hälften av allt protein på mjölken.

Oke ska försöka få bort mackorna, vad nu det ska spela för roll när det är bra bröd?

Karl_alfred
2004-10-17, 10:06
Finns det någon bättre proteinkälla inför nattens fasta än mjölkprotein?
Ett till ägg?

King Grub
2004-10-17, 10:21
Det jag försöker säga är att det inte finns något bättre och långsammare protein än mjölkprotein (kasein).

Och rågbaserat bröd med surdeg och/eller hela kärnor och frön är en bra kolhydratkälla.

Karl_alfred
2004-10-17, 10:23
Okej dåså, trode du menade om jag kunde byta ut de mot nått bättre. Men då behåller jag mjölken. Tycker du det ser bra ut i övrigt?

King Grub
2004-10-17, 10:54
Det som skulle (möjligen) vara bättre är väl i sådana fall mjölkprotein från något proteinrikare livsmedel: keso, kesella, grynost, där du "slipper" kolhydraterna på köpet.

WHITEFOLKS
2004-10-17, 11:16
jag brukar köra 1.5dl(torr) havre eller råggrynsgröt plus keso/mjölk/ost som sista måltid. känns som det funkar bra. en fråga, skulle linser vara ett "bättre" alternativ där? jag äter linser som kolhydratkälla under resten av dagen så min tanke är att variationen gör mer nytta en ett ev. högre GI skulle göra "skada" på den måltiden.. (absolut inte gifixerad eller nåt, men är inte så kinkig med vad jag äter så kan ju lika gärna äta bra :)

King Grub
2004-10-17, 11:19
jag brukar köra 1.5dl(torr) havre eller råggrynsgröt plus keso/mjölk/ost som sista måltid. känns som det funkar bra. en fråga, skulle linser vara ett "bättre" alternativ där? jag äter linser som kolhydratkälla under resten av dagen så min tanke är att variationen gör mer nytta en ett ev. högre GI skulle göra "skada" på den måltiden.. (absolut inte gifixerad eller nåt, men är inte så kinkig med vad jag äter så kan ju lika gärna äta bra :)

Havregrynsgröt kan inte räknas som högglykemiskt på något sätt. Lägre II än linser dessutom. Att bara äta ett och samma livsmedel mål efter mål stjälper nog mer än det hjälper.

WHITEFOLKS
2004-10-17, 11:20
Havregrynsgröt kan inte räknas som högglykemiskt på något sätt. Lägre II än linser dessutom. Att bara äta ett och samma livsmedel mål efter mål stjälper nog mer än det hjälper.

jo det var min tanke också, tackar frö bekräftelsen :thumbup:

Karl_alfred
2004-10-17, 12:06
Det som skulle (möjligen) vara bättre är väl i sådana fall mjölkprotein från något proteinrikare livsmedel: keso, kesella, grynost, där du "slipper" kolhydraterna på köpet.
Okej ska titta lite på priser på kesella mm, men tyceker de brukar vara rätt dyrt.

no1fitness
2004-10-17, 22:49
Finns det någon bättre proteinkälla inför nattens fasta än mjölkprotein?

Nej, det gör det antagligen inte...Själv äter jag kyckling då.
Vet inte varför jag inte gillar mjölk, men ett skäl är att jag blir kass i magen och det blir "onödiga" kolhydrater... :)

Karl_alfred
2004-10-18, 06:24
Nej, det gör det antagligen inte...Själv äter jag kyckling då.
Vet inte varför jag inte gillar mjölk, men ett skäl är att jag blir kass i magen och det blir "onödiga" kolhydrater... :)
:) Kolhydraterna ligger jag ju redan väldigt lågt på, så jag kör på detta schema ett tag så får vi ser hur det går :thumbup:

King Grub
2004-10-18, 06:24
Okej ska titta lite på priser på kesella mm, men tyceker de brukar vara rätt dyrt.

10-12 kronor för ett kvartskilo dyrt? Obs att du inte betalar för kolhydrater eller lika mycket vatten "på köpet" här. :)

Karl_alfred
2004-10-18, 06:54
10-12 kronor för ett kvartskilo dyrt? Obs att du inte betalar för kolhydrater eller lika mycket vatten "på köpet" här. :)
Ja så dyrt var de inte faktiskt, köpte ett par burkar igår. Hittade dock inte grynost trots mycket letande :(

Herkulez
2004-10-18, 07:15
Ja så dyrt var de inte faktiskt, köpte ett par burkar igår. Hittade dock inte grynost trots mycket letande :(
grynost= keso

King Grub
2004-10-18, 07:16
grynost= keso

Nix. Keso = Arla. Grynost = Valio, med 18 gram protein per 100 gram och så gott som kolhydrat- och fettfri.

Karl_alfred
2004-10-18, 08:05
Ah fanken den burken tror jag att jag sett :cool:

Monoxide
2004-10-18, 11:48
Nix. Keso = Arla. Grynost = Valio, med 18 gram protein per 100 gram och så gott som kolhydrat- och fettfri.


Smakar den ungefär likadant som keso naturell?

King Grub
2004-10-18, 12:47
Smakar den ungefär likadant som keso naturell?

Med tanke på att det är fett som är den största smakgivaren... nej. :) Nåja, några dramatiska skillnader är det inte, men man kan inte kalla den för någon smaksensation.

Monoxide
2004-10-18, 13:00
Med tanke på att det är fett som är den största smakgivaren... nej. :) Nåja, några dramatiska skillnader är det inte, men man kan inte kalla den för någon smaksensation.


Till skillnad från keso naturell som fullkomligt bombarderar smaklökarna med sina underbara smaknyanser? ;)

It's like there's a party in my mouth and no one showed up!

Men tack för svaret. Ska kolla in det nästa gång jag släpar mig till affären. :)

supremo
2004-10-18, 13:00
Med tanke på att det är fett som är den största smakgivaren... nej. :) Nåja, några dramatiska skillnader är det inte, men man kan inte kalla den för någon smaksensation.

Personligen tycker jag det är en jäkla skillnad.
Keso är gott, grynosten kan jag inte äta.
Men det är olika från person till person...

Jejje
2004-10-18, 13:13
håller med.. keso är tusen gånger godare än grynosten.. och kesella också.. som iofs inte är samma sak.. men de säljs i "burkar" iaf.. så jag käkar bara de olika keso sorterna samt kesella.. grynosten gav jag upp rätt fort.. och jag äter det mesta. men grynosten var inte mycket att hurra för..

King Grub
2004-10-18, 13:26
Synd att den är överlägsen som proteinkälla. ;)

Frida,SSP
2004-10-19, 14:26
Äter du den naturell el. med ngn frukt?

no1fitness
2004-10-20, 03:24
Så inte är inte Valios grynost alls tycker jag.
Äter den som den är och saltar lite ibland. När man deffar smakar det hur bra som helst ! :)

Mental
2004-10-20, 12:10
Hmm, Keso naturell äter jag nu, får se om jag hittar grynost. måste ju prova :)

Herkulez
2004-10-20, 12:30
Nix. Keso = Arla. Grynost = Valio, med 18 gram protein per 100 gram och så gott som kolhydrat- och fettfri.
aa ok, glömde frågetecknet efter, var själv osäker :)

Karl_alfred
2004-10-20, 16:06
Lite funderingar kring deffen:
Det här med ätardagar har jag använt mig av var 7:e dag men upplever det som om deffen går aningen trögt. Med tanke på att de inte verkar va mycket att klaga på i mitt matschema så börjar jag fundera på om det är ätardagarna som gör att de går så långsamt för mig. Har tagit de väldigt, väldigt bokstavligt och fullkomligt vräkt i mig allt jag ser typ. Skulle det kasnke vara bättre att ta dessa var 14:e dag och inte nu bara vräka i sig all form av mat, utan mer kasnke äta nått gott och det mesta nyttigt men mer kolisar än vanligt t ex.

kelk
2004-10-20, 16:47
låter som en väl genomtänkt plan, inget att klaga på, du kanske ska köra liiite mer kolisar till en början, typ 50gram mer.

En annan sak som fungerar bra är att cykla kolisar, typ dag1: 100 dag2: 180 dag3: 300gram
fungerade bra när jag satte megatutten på det, han hade stannat i vikt men efter det så började han gå ner, samma sak för big al, han har stannat men jag satte han på den dieten med så vi får se om han börjar rasa igen.

hur hade du tänkte göra med förbrännings träningen?

Är det tänkt att man ska få i sig lika många kcal alla dagar i cykeln?
Alltså att man höjer proteinintaget med 200 g dag1 och 120 g dag2 sen "normalt" proteinintag dag3?

:}

Herkulez
2004-10-20, 16:57
Är det tänkt att man ska få i sig lika många kcal alla dagar i cykeln?
Alltså att man höjer proteinintaget med 200 g dag1 och 120 g dag2 sen "normalt" proteinintag dag3?

:}
närå, man cyklar bara kolisarna, fettet och proteinet håller man samma nivå hela tiden

kelk
2004-10-20, 17:02
ok :thumbup:

Karl_alfred
2004-10-20, 18:36
Med risk att folk missar denna post kör jag upp den igen!

Lite funderingar kring deffen:
Det här med ätardagar har jag använt mig av var 7:e dag men upplever det som om deffen går aningen trögt. Med tanke på att de inte verkar va mycket att klaga på i mitt matschema så börjar jag fundera på om det är ätardagarna som gör att de går så långsamt för mig. Har tagit de väldigt, väldigt bokstavligt och fullkomligt vräkt i mig allt jag ser typ. Skulle det kasnke vara bättre att ta dessa var 14:e dag och inte nu bara vräka i sig all form av mat, utan mer kasnke äta nått gott och det mesta nyttigt men mer kolisar än vanligt t ex.

blunder
2004-10-20, 19:45
Med risk att folk missar denna post kör jag upp den igen!

Lite funderingar kring deffen:
Det här med ätardagar har jag använt mig av var 7:e dag men upplever det som om deffen går aningen trögt. Med tanke på att de inte verkar va mycket att klaga på i mitt matschema så börjar jag fundera på om det är ätardagarna som gör att de går så långsamt för mig. Har tagit de väldigt, väldigt bokstavligt och fullkomligt vräkt i mig allt jag ser typ. Skulle det kasnke vara bättre att ta dessa var 14:e dag och inte nu bara vräka i sig all form av mat, utan mer kasnke äta nått gott och det mesta nyttigt men mer kolisar än vanligt t ex.

Ätardagar är bara psykiskt och behövs inte under deffen. Jag försöker utesluta dem nu, eller så går jag ut och tar några öl bara. Ingen tacobuffe, choklad och cola... Så om du inte känner att du behöver en ätardag så prova skit i den några veckor för att se om du pallar det! :cheers:

Karl_alfred
2004-10-20, 19:52
Ätardagar är bara psykiskt och behövs inte under deffen. Jag försöker utesluta dem nu, eller så går jag ut och tar några öl bara. Ingen tacobuffe, choklad och cola... Så om du inte känner att du behöver en ätardag så prova skit i den några veckor för att se om du pallar det! :cheers:
Japp ska prova 14 dagar i sträck. Pallar det gör jag med vilja även om jag är dagligen sugen på godsaker. Men ätardagarna har väll även effekten att hålla igång förbränningen något?

King Grub
2004-10-20, 19:53
Japp ska prova 14 dagar i sträck. Pallar det gör jag med vilja även om jag är dagligen sugen på godsaker. Men ätardagarna har väll även effekten att hålla igång förbränningen något?

Ja, de har en åtminstone teoretisk effekt på leptinnivåerna, vilka har del i att reglera din förbränning.

Karl_alfred
2004-10-20, 20:43
Ja, de har en åtminstone teoretisk effekt på leptinnivåerna, vilka har del i att reglera din förbränning.
Oki, Men att köra efter mitt matschema 14 dar i sträck lär väll inte hinna påverka sånt?

Herkulez
2004-10-20, 21:21
många brukar dieta 4-5v utan ätardag för att kroppen ska komma igång med förbränningen ordentligt, och sen efter det så har dom 1ätardag i veckan

Karl_alfred
2004-10-20, 21:30
Herk bara för det ska jag testa :thumbup: Men fan vad drygt de är är hungrig hela tiden numera, inte så farligt men lite småhungrig. 1 månad från och med idag!

Herkulez
2004-10-20, 21:37
Herk bara för det ska jag testa :thumbup: Men fan vad drygt de är är hungrig hela tiden numera, inte så farligt men lite småhungrig. 1 månad från och med idag!
brukar vara drygt till en början men efter ett tag så har kroppen vant sig vid det lägre kalori intaget och då brukar det gå bättre

z_bumbi
2004-10-20, 21:46
Det går ju också att äta en mer vettig ätardag en gång per vecka, man måste ju inte vräka i sig allt man ser och har man nyss börjat dieten så bör man inte ha några större problem att äta rimliga mängder av det man äter.

Att svina alla målen under en ätardag ser jag varken nytta eller nöje med utan begränsar man sig till att äta mer nyttig mat (Mer kolisar främst.) och sen har ett mål där man äter något som klassas som onyttigt så har man i alla fall inte sänkt dieten i några dagar framöver.
Att träna under ätardagen är också av någon anledning många som undviker, jag förstår syftet om det bara gäller att återladda kolhydraterna men svinar man så mycket som många gör så kan man ju lika gärna utnyttja möjligheten med rejäl tillgång till näringsämnen både före och efter träningen.

blunder
2004-10-20, 21:53
Z-bumbi har helt rätt..

Men de flesta gör ju misstaget med ätardag och förknippar det att "äta vad jag vill dag"... Det man kan göra är att äta mer kolhydrater och ändå köra sin morgonpromenad. Finns ingen anledning att sitta inne och svulla på en ätardag förutom att deffen blir aningen längre.

Karl_alfred
2004-10-20, 21:56
Det går ju också att äta en mer vettig ätardag en gång per vecka, man måste ju inte vräka i sig allt man ser och har man nyss börjat dieten så bör man inte ha några större problem att äta rimliga mängder av det man äter.

Att svina alla målen under en ätardag ser jag varken nytta eller nöje med utan begränsar man sig till att äta mer nyttig mat (Mer kolisar främst.) och sen har ett mål där man äter något som klassas som onyttigt så har man i alla fall inte sänkt dieten i några dagar framöver.
Att träna under ätardagen är också av någon anledning många som undviker, jag förstår syftet om det bara gäller att återladda kolhydraterna men svinar man så mycket som många gör så kan man ju lika gärna utnyttja möjligheten med rejäl tillgång till näringsämnen både före och efter träningen.

Bra svar! Jag kan defenitivt säga att jag ätit enbart skräpmat och i mängder, med andra ord svinat. Men då kan man kasnke lägga in lite annorlunda mat ätn vanligt fast lika nyttigt samt ett mål där man äter precis vad man vill.

Karl_alfred
2004-10-20, 21:57
Z-bumbi har helt rätt..

Men de flesta gör ju misstaget med ätardag och förknippar det att "äta vad jag vill dag"...


:em: Känner mig verkligen träffad.

Karl_alfred
2004-10-20, 21:58
brukar vara drygt till en början men efter ett tag så har kroppen vant sig vid det lägre kalori intaget och då brukar det gå bättre
Okej, ska i allafall testa detta, sen blir det att köra en ätardag i veckan med bra mat och nått mindre bra mål.

z_bumbi
2004-10-20, 22:15
Bra svar! Jag kan defenitivt säga att jag ätit enbart skräpmat och i mängder, med andra ord svinat. Men då kan man kasnke lägga in lite annorlunda mat ätn vanligt fast lika nyttigt samt ett mål där man äter precis vad man vill.

Vanlig mat men sådan man inte äter i veckorna låter som en bra idé, en tanke med ätardagarna är ju att bryta det lätt monotona som lätt blir vid diet (Gäller iofs all träningsmat om man inte orkar ta tag i att variera sig.). Att då få äta sig mätt på god mat som man vet är helt okey i näringsynpunkt utan att behöva räkna så noga är en höjdare, att sen slafsa i sig en pizza samtidigt som man morrar åt alla som närmar sig kartongen gör inte så stor skillnad i det stora hela.

Visst man hamnar självklart på ett överskott om man gör på det här sättet och det är ju delvis något man vill men man slipper kanske de enorma överskottet man får om man istället äter 2 pizzor, 2 hamburgermål, 3 burkar glass och 14 påsar godis eller vad nu folk brukar trycka i sig.

Karl_alfred
2004-10-20, 22:28
Vanlig mat men sådan man inte äter i veckorna låter som en bra idé, en tanke med ätardagarna är ju att bryta det lätt monotona som lätt blir vid diet (Gäller iofs all träningsmat om man inte orkar ta tag i att variera sig.). Att då få äta sig mätt på god mat som man vet är helt okey i näringsynpunkt utan att behöva räkna så noga är en höjdare, att sen slafsa i sig en pizza samtidigt som man morrar åt alla som närmar sig kartongen gör inte så stor skillnad i det stora hela.

Visst man hamnar självklart på ett överskott om man gör på det här sättet och det är ju delvis något man vill men man slipper kanske de enorma överskottet man får om man istället äter 2 pizzor, 2 hamburgermål, 3 burkar glass och 14 påsar godis eller vad nu folk brukar trycka i sig.
Tack igen, kloka svar! Brukar väll äta 2-3 burgermål, nån pizza, 2 chipspåsar mm Så de kasnke inte är konstigt att de går segt :rolleyes: Naturligtvis cola till detta!

Karl_alfred
2004-10-20, 22:52
Hittade denna artikel: http://www.muscle-fitness.com/nutrition/21. Där man pratar om 1 fuskmål var 10:e dag eller så.

blunder
2004-10-20, 23:07
Hittade denna artikel: http://www.muscle-fitness.com/nutrition/21. Där man pratar om 1 fuskmål var 10:e dag eller så.

Om du verkligen vill svina så kör bara ätardag varannan helg isådanafall.. Så har du små "delmål" under deffen att se framemot =) Kör hårt nu! Det finns inga genvägar, bara ett underskott på kalorier!

no1fitness
2004-10-21, 04:45
Jag har under mina deffar haft "nyttiga" matdagar med mycket bra kolhydrater, men även skumgodis och sånt, minimalt med fett och lagom med protein.
Och nu på denna deffen äter jag vad jag vill med tänker bara på att få i mig ordentligt med protein var 3 timme. Det konstiga är att jag gått ner ÄNNU fortare nu än annars... :rolleyes: Och ändå har jag legat en bra del över den kalorinivån jag brukar ligga på på deff...
Jag klagar inte för all del ( :D ) men finner det lite besynnerligt...
Peronligen tror jag min förbränning skulle avta drastiskt om jag slutade att fylla på med mat var 7 dag. Men nu är ju jag ganska nära tävlingsform och då är det väl annu viktigare att fylla på nivåerna om jag inte har helt fel.

Jag tror det är mjölken som gör att du tycker du står still !! :thefinger :angel:

aliquis
2004-10-21, 05:39
Inte en enda frukt eller grönsak? Tycker du kan slänga in lite sådant här o där på bekostnad av protein o fett isf. (eller bröd/pasta då det väl egentligen inte tillför så mycket alls.)

King Grub
2004-10-21, 06:54
Är det leptinnivåerna du vill manipulera med ätardagarna är det främst kolhydrater du skall överäta, och överskottet skall vara måttligt, inte 10000+ kcaldagar. :)

Leptin och ätardagar. (http://www.halso.info/75.html)

Karl_alfred
2004-10-21, 09:58
Jag har under mina deffar haft "nyttiga" matdagar med mycket bra kolhydrater, men även skumgodis och sånt, minimalt med fett och lagom med protein.
Och nu på denna deffen äter jag vad jag vill med tänker bara på att få i mig ordentligt med protein var 3 timme. Det konstiga är att jag gått ner ÄNNU fortare nu än annars... :rolleyes: Och ändå har jag legat en bra del över den kalorinivån jag brukar ligga på på deff...
Jag klagar inte för all del ( :D ) men finner det lite besynnerligt...
Peronligen tror jag min förbränning skulle avta drastiskt om jag slutade att fylla på med mat var 7 dag. Men nu är ju jag ganska nära tävlingsform och då är det väl annu viktigare att fylla på nivåerna om jag inte har helt fel.

Jag tror det är mjölken som gör att du tycker du står still !! :thefinger :angel:
Haha Anna saker och ting går så lätt för dig, blir skapligt avis :( Men jag ser poängen, ska deffenitivt inte svina med maten på mina ätardagar i fortsättningen. Även om jag ska köra som Herk sa, så nästa ätardag ligger långt fram. Som du säger ligger du ju på tävlingsnivå i fett% och då tror jag det blir viktigare med dessa ätardagar. Vill pressa mig lite och ddå kan den där 4-5 veckor i streck som Herk pratade om vara bra =)

Men det var ett jädrans tjat om mjölken =( Vad ska jag äta istället då tycker du? Det verkar ju inte direkt som om de är någon annan som klagar på den.

Karl_alfred
2004-10-21, 10:00
Inte en enda frukt eller grönsak? Tycker du kan slänga in lite sådant här o där på bekostnad av protein o fett isf. (eller bröd/pasta då det väl egentligen inte tillför så mycket alls.)
Grönsaker äter jag dagligen, en tallrik till middag orkade bara inte räkna in den. Sen frukt äter jag inte, men hur viktigt är de? haha

Karl_alfred
2004-10-21, 10:02
Är det leptinnivåerna du vill manipulera med ätardagarna är det främst kolhydrater du skall överäta, och överskottet skall vara måttligt, inte 10000+ kcaldagar. :)

Leptin och ätardagar. (http://www.halso.info/75.html)
Haha japp tror jag insett det med, ska fylla på med extra kolisar i fortsättningen och kasnke nått dåligt mål.

Mental
2004-10-21, 11:22
När jag deffar, eller i mitt fall bantar, (har ca 20kg övervikt och ännu inte så mycket muskler att "deffa" fram) så ser jag till att ligga 500kcal under min förbrukning. Och på en ätardag lägger jag mig 500 över. Det ger att ätardagen får jag i mig 1000kcal mer än under deff dagen, det är då främst kolhydraterna jag ökar på, och visst unnar jag mig lite snacks osv, men oftast är det att pastahögen tillåts växa :)

Jag hatar ordet banta, Deffa låter mycket bättre. Inte lika tantigt :p

Karl_alfred
2004-10-21, 11:55
När jag deffar, eller i mitt fall bantar, (har ca 20kg övervikt och ännu inte så mycket muskler att "deffa" fram) så ser jag till att ligga 500kcal under min förbrukning. Och på en ätardag lägger jag mig 500 över. Det ger att ätardagen får jag i mig 1000kcal mer än under deff dagen, det är då främst kolhydraterna jag ökar på, och visst unnar jag mig lite snacks osv, men oftast är det att pastahögen tillåts växa :)

Jag hatar ordet banta, Deffa låter mycket bättre. Inte lika tantigt :p
:thumbup:

no1fitness
2004-10-21, 13:06
För att komma upp i protein kan du ju ta vassle, kyckling eller vad som helst annat proteinrikt utan kolhydrater. :)
Jag gillar att äta mina kolhydrater när jag deffar och inte dricka upp dem...Därför äter jag cornflakes eller godis efter träningen också för att få "äta".
Det är därför jag inte gillar mjölk + att min sambo inte gillar mig när jag dricker alltför mycket mjölk... :D :booty:
Testa nyttigare ätardagar och fyll upp bara och inte överät. Min sambo gör det nu med goda resultat inför DC.

Vad kan jag säga...Jag är en deff-naturbegåvning... :thefinger

Karl_alfred
2004-10-21, 14:22
No1: Äh då fortsätter jag med mjölken om det var av den anledningen :thefinger Men tror de ligger i ätardagarna som sagt.

Ja du är en naturbegåvning :thumbup:

JJ
2004-10-21, 14:55
Varför deffar du? Någon speciell anledning?

Karl_alfred
2004-10-21, 15:28
JJ:

Kan låta töntigt, men jag vill ha en snygg kropp som jag trivs med. Sen vägde jag 89 i våras vilket inte är önskvärt för mig, vill kanske som högst ligga runt 80. Men med mer muskler än vad jag har nu.

JJ
2004-10-21, 16:21
JJ:

Kan låta töntigt, men jag vill ha en snygg kropp som jag trivs med. Sen vägde jag 89 i våras vilket inte är önskvärt för mig, vill kanske som högst ligga runt 80. Men med mer muskler än vad jag har nu.

Inget töntigt med det. Undrade bara då de flesta brukar lägga på sig ett par pannor nu under hösten och sen deffa framåt våren. Det verkar ju gå rätt bra ivarjefall, lycka till!

Karl_alfred
2004-10-21, 19:17
Japp vissa gör så, jag kände att den här tiden passar bra för mig eftersom jag har mycket mindre lektioner nu än till våren. Sen ska jag försöka att hålla fettnivån rätt nära den jag kommer ner till i fortsättningen, alltså lägga på mig kvalitativ vikt och långsamt. Vinner inget på att bulka och försöka bygga massa snabbt som en massa andra gör eftersom jag inte har planer för tävling eller så direkt.

Jora det går hyfsat, något långsamt, men visst ska jag köra på, det samma :thumbup:

Karl_alfred
2004-10-23, 12:19
79 kg, 80cm runt midjan! Ser fortfarande inte bicepsådrorna,ytterst lite bara :( Tycker själv att det inte händer något men hälsade på föräldrarna för första gången på 6 veckor och morsan kommenterade det nästan på en gång :thumbup:

kampsporttjej
2004-11-10, 18:16
jag reagerade på 'fyra matskedar dextropur'... att du skrev att det blev
60 gram kolhydrater. jag betvivlar det!
du behöver ~70 gram dextropur för att få 60 gram kolhydrater ju.

Karl_alfred
2004-11-10, 19:22
jag reagerade på 'fyra matskedar dextropur'... att du skrev att det blev
60 gram kolhydrater. jag betvivlar det!
du behöver ~70 gram dextropur för att få 60 gram kolhydrater ju.
Vet det är en felräkning jag märkte senare, tack för uppmärksamheten :love: