handdator

Visa fullständig version : Träningsbälte


1&Only
2004-10-15, 21:12
Tjo heyzan :D De är så att jag har ett problem med min marklyft, har problem med tekniken, kan inte svanka ryggen ibland går det ibland går det inte :rolleyes: så jag undrar om ett sånt träningsbälte hade underlettat för min marklyftning? gör inte ett sånt bälte att man måste svanka när man kör de? BiHave :whipped:

emmzan
2004-10-15, 21:14
Tjo heyzan :D De är så att jag har ett problem med min marklyft, har problem med tekniken, kan inte svanka ryggen ibland går det ibland går det inte :rolleyes: så jag undrar om ett sånt träningsbälte hade underlettat för min marklyftning? gör inte ett sånt bälte att man måste svanka när man kör de? BiHave :whipped:

Bältet gör att du kan få ett bättre buktryck och därmed bättre stabilitet i bålen. Om det tvingar dig att svanka är nog ytterst tveksamt och det går utmärkt att böja ryggen även med bälte på!

Träna upp tekniken! Du ska inte översvanka; poängen är att inte böja ryggen, inte att vinna "SM i puta med röven och svanka"!

Slutsats: Teknikträning, se till att nån kollar när du markar så du håller ryggen rak utan att varken runda eller svanka för mkt! Lagom är bäst etc.

HarD
2004-10-15, 21:15
Du bör träna upp tekniken, ett bälte ska inte hjälpa dig att svanka. Det ska du kunna göra utan. Du får ha tålamod och slipa på tekniken. Kan säga att det tog ett bra tag för mig att få bra teknik i mark.

Knäböj
2004-10-16, 11:16
"SM i puta med röven och svanka"!
:laugh: :D

1&Only
2004-10-16, 16:30
Kan bara säga att marklyftingen från igår satt smärta i min ryggg, dålig smärta får ont när jag böjer mig! :insane: Får väll ta av alla vikter 40 kilo :D och köra utan vikter så att jag lär mig och sakta sakta höja :thumbup:

Patriarch K
2004-10-16, 16:53
En på mitt gym lyfter 140kg med helt böjd rygg (Han gjorde 1 rep och tog i väldigt mycket). Jag sa till honom att det där såg tugnt ut och att det är lätt att skada sig när man inte har rätt teknik, killen svarade

"ÄSCH! det här är bara småvikter för mig, jag maxar 210. Jag kör efter ett schema serru"

Jaha, så han kör efter ett schema. :rolleyes:

Killen kommer garanterat att skada sig.