handdator

Visa fullständig version : Min plan! - Vad tycks?


Froddan
2004-10-15, 11:38
Hejsan svejsan!

Nu är jag tillbaka på forumet om någon mot förmodan skulle minnas mig. =)

Har precis avslutat värnplikten och tänkte sätta igång med gymmandet igen. Försöker knåpa ihop en bra träningsplan, men jag behöver lite hjälp av er beacons of reasons. Så... mina damer och herrar, min plan hittills:

*duuumm-duuumm-duuumm* (Star Wars Imperial Theme)

Måndag - Bröst
Bröstpress med hantlar - 3 set x 8 rep
Bröstpress med hantlar 45 graders lutning - 3 set x 8 rep
Flyes i kablelmaskin snett neråt - 3 set x 8 rep
Flyes i kablelmaskin snett uppåt - 3 set x 8 rep

Tisdag - Baksida axlar, rygg, nacke, mage
Framåtlutande hantellyft - 3 set x 8 rep
Sittande rodd - 3 set x 8 rep
Chins - 3 set x 8 rep
Rygglyft - 3 set x 25 rep
Kinesisk båge - 2 rep
Sit-ups i gullig gul maskin - 8 rep
Sit-ups "på tvären" i rygglyftsställningsgrej - 6 set (3 på var sida) x 8 rep

Onsdag - Kondition
Löpning - 4.5km

Torsdag - Axlar
Militärpress bakom nacken - 3 set x 8 rep
Kappdrag - 3 set x 7-9 rep
Hantelshrugs - 3 set x 8 rep
Dips - 3 set x 8 rep
Stående rotation med hantel - 3 set x 8 rep
Hantellyft framåt - 3 set x 8 rep

Fredag - Biceps, mage
Stångcurl - 3 set x 8 rep
Hammercurl - 3 set x 8 rep
Sit-ups i gullig gul maskin - 3 set x 8 rep
Sit-ups "på tvären" i rygglyftsställningsgrej - 6 set (3 på var sida) x 8 rep

Lördag/Söndag - Kondition
Löpning - 10km

Kosttillskott
50g Vassleprotein innan träning
50g Eiselt Maxgain + 50g vassleprotein + några djungelapor efter träning
50g Vassleprotein varje morgon

Tänkte också ta en 40 minuters morgonpromenad innan frukost: Måndag, tisdag, torsdag och fredag.

Facts:
Pojke, 19 år
178 cm, 82 kg



Ni som är skärpta har kanske upptäckt ett mönster i antal set och reps, vad tycker ni? Fördelar/nackdelar? Målet är ju självklart att öka i volym om det nu skulle råda några tvivel.

Sen undrar jag framförallt över min plan gällande kosttillskott. 50g är en väldigt trevlig men helt ogrundad siffra.

Då så... shoot camrades! Och visa ingen barmhärtighet, räknar med många tillrättavisningar. Är knappast särskilt insatt i den här vetenskapen, så det här schemat är mest gjort på fingerspitzgefhül.

Tack på förhand!



Prolog, för den med lite att göra: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=15145&highlight=froddan

Body Guard
2004-10-15, 13:44
har du inga ben? triceps?

Player
2004-10-15, 14:06
"Nu är jag tillbaka på forumet om någon mot förmodan skulle minnas mig. =)

Har precis avslutat värnplikten och tänkte sätta igång med gymmandet igen."

Blev inte du Kustjägare? Jag var ju och mönstrade samtidigt som dig, men jag åkte dit (tror jag iaf) för en gammal benskada som kom tillbaka andra dagen då det var sjukgymnast och psykiatern...

Froddan
2004-10-15, 14:31
Blev inte du Kustjägare?Jo, det blev jag. Men jag fick benhinneinflammation och fick bryta nu efter 4 månader. Tråkigt, men sånt är livet. Bara bita ihop och gå vidare, ska börja studera nu när den militära karriären är lagd på hyllan.

Vad gör du sedan uttagningen till KJ då?

Froddan
2004-10-15, 14:34
har du inga ben? triceps?Känns som om jag får tillräckligt med triceps i dips. Sen tycker jag att dom är överdimensionerade i förhållande till biceps, men om ett tag kommer jag nog lägga på en till triceps övning. Eller är det en dålig taktik?

Och benen springer jag bara med. Har alltid gjort och kommer alltid göra. Så börja inte nu! =)

stallion
2004-10-15, 15:11
Du är tvungen att köra ben! :whipped: :D :devil:

Klo
2004-10-15, 15:18
Och benen springer jag bara med. Har alltid gjort och kommer alltid göra. Så börja inte nu! =)

Ta tillbaks det där FORT annars kommer du att få smaka kollomedlemmarnas ilska... :angel:

Froddan
2004-10-15, 15:40
Du är tvungen att köra ben! :whipped: :D :devil:
Börja inte nu johan! ;)

/Stolt discobyggare.

Player
2004-10-15, 16:28
Jo, det blev jag. Men jag fick benhinneinflammation och fick bryta nu efter 4 månader. Tråkigt, men sånt är livet. Bara bita ihop och gå vidare, ska börja studera nu när den militära karriären är lagd på hyllan.

Vad gör du sedan uttagningen till KJ då?

Taskigt... jag tabbade mig på extramönstringen pga. en skada i skenbenen, "compartment syndrom", som jag haft problem med ett tag nu. Det kom tillbaka efter löpningen och marschen.
Jag gör nu lumpen i boden som spanare, helt okey faktiskt. Kan liknas vid typ norrlandsjägare förrutom att utbildningen är 7,5 månader och vi mister allt det roliga med sabotaget som jägarna får göra =)... Jag har i veckan får befattning som ksp 90b-skytt, något roligare än ex. signalist eller bandvagnsförare.