handdator

Visa fullständig version : bra mat för muskler utan att få fett.


sork
2004-10-13, 20:23
dålig titel jag vet:D kunde inte komma på nåt bättre just nu;)
Första post här f.ö :) :
Hej, jag har tränat rätt så seriöst ett tag nu och resultaten börjar visa sig så smått. sen innan så har jag haft synliga magrutor, som jag vill ha kvar + förbättra. grejen är sedan jag börjat träna äter jag extremt mycket, mycket mackor och så, antagligen massa kolhydrater. jag undrar om jag kommer lägga på mig mera fett då eller stanna på min nuvarande nivå.
jag åt ju innan också menb inte lika mycket. jag tränar kondis i form av spinning 1/v. kanske borde öka på det lite?
har f.ö bra ämnesomsättning eftersom jag lyckats hålla mig smal även fast jag äter mycket godis och annat onyttigt:D
tacksam för svar ;)
ps:tränar 4-5 grr i veckan. kör mage 1 gång. kör då på få reps och många set tungt. låter det vettigt?

sork
2004-10-13, 20:25
KORKAT!:D jag vet. första posten blev en felpost;)
kan någon mod flytta? :)

King Grub
2004-10-13, 20:26
Hej!

jag undrar om jag kommer lägga på mig mera fett då eller stanna på min nuvarande nivå.

Helt omöjligt att svara på utan att veta mycket mer om dig. Innebär matintaget att du äter mer energi än du gör av med går du upp. Annars inte.

Tränar du mycket behöver du äta mycket. VAD du äter är dock minst lika viktigt som hur mycket. "Mackor" låter lite diffust och kan vara både bra och värdelöst.

sork
2004-10-13, 20:28
jo det var det jag misstänkte:)
men jag orkar inte börja räkna varje gram jag proppar i mig, så det får visa sig med tiden. tack ändå:)

Whey
2004-10-13, 20:46
jo det var det jag misstänkte:)
men jag orkar inte börja räkna varje gram jag proppar i mig, så det får visa sig med tiden. tack ändå:)
Du kan ju om du vill ha råd skriva ungefär vad du äter. Borde inte vara så svårt att uppskatta om du dricker ett eller två glas mjölk Om du äter en eller två mackor e.t.c.

Skriv även lite mer personlig information, längd, vikt, träningsmängd, mål e.t.c.

Lycka till i alla fall!