handdator

Visa fullständig version : Tränare sökes - styrke/komplementträning för kanotister.


ugly_kid
2004-10-12, 21:48
På kanotklubben som jag tävlar för så har vi ingen bra tränare och vi mest seriösa i klubben har nu bildat en egen grupp som ska satsa lite hårdare än vad vi gjort innan. problemet är att vi inte har nån tränare, vi har visserligen klarat oss utan tränare hitills. Och svenska kanotförbundet är inte särskilt hjälpsamma när det gäller sånt här. men vi har nu 2 st kanottränare från annan ort som förmodligen kommer att hjälpa oss en del men vi skulle även behöva hjälp med styrketräningen och konditionsträningen så jag tänkte leta där det finns mest kunskap ( vilket är här) efter nån som är duktig på styrketräning som komplement till andra sporter, och nån som är duktig på konditionsträning för olika sporter, så om det finns nån här som känner att dom vill hjälpa till så kan ni väl skriva ett pm till mig.

Pez
2004-10-12, 21:50
Och jag antar att det gäller Karlskrona med omnejd?
Blir lite lättare om du slänger in var ni är geografiskt belägna skulle jag tro. ;)

ugly_kid
2004-10-12, 22:23
japp, vi finns i karlskrona, fast det betyder inte att den jag söker måste finnas där. då det räcker med lite hjälp via mail/telefon. jag menar inte nån som är med varge pass o ser till att vi gör vad vi ska o gör det rätt.

Pez
2004-10-13, 13:40
*Bump*

Editerade titeln för att ge folk en större inblick i vad det handlade om.

Maaattias
2004-10-13, 14:26
Det finns en hel del böcker om sådant!

Sisu-idrottsböcker har säkert något som skulle kunna vara intressant!

Dav0d
2004-10-13, 15:02
Bara söka upp någon kunnig personlig tränare som har lite logik i pallet. Eftersom han lär kunna komma på ett jäkla bra tränings program för er kanotister, tror dom flesta som tränat seriöst i gymmet under ett par år kan det.

Tack och Adjö