handdator

Visa fullständig version : Vad ska jag välja?..?


emlan
2004-10-12, 19:22
Jag ska köpa ngt form av kosttillskott.. det jag vill åstadkomma med detta är att träningen ska ge så mycket som möjligt.. men jag vill inte ha ngt som är till för att öka vikten typ "weightgainer4000" eller allt vad dom heter...
Jag vill alltså få så mycket muskler så möjligt men samtidigt behålla en så lätt kropp som möjligt... Har ni ngra förslag för vad jag ska köpa... förklara gärna vad dom gör oxå istället för att bara ge mig en produkt:D

z_bumbi
2004-10-12, 19:38
Vassleprotein plus snabba kolhydrater. Direkt efter träningen för att snabba på återhämtningen. Ca 0,4-0,5 g protein och 0,8-1,2 g kolhydrater per kg kroppsvikt.
Snabba kolhydraterna kan vara från druvsocker, maltodextrin, skumgodis, vitt bröd osv.

Omega-3, Några kapslar per dag.
Ett nyttigt fett som gör mycket positivt med kroppen, äter man mycket fet fisk så minskar behovet av detta tillskott. Finns ett antal trådar om detta tillskott så gör en sökning om du vill veta mer.

Multivitamin/mineral
En tablett om dagen för att täcka upp eventuella brister i kosten. Ingen äter perfekt hela tiden och med dagens livsmedel så finns det ibland lite att önska vad gäller innehåll.

Skulle jag bara välja ett tillskott för ren tillväxt så är det den första kombinationen, resterande är mer för hälsan men är man frisk så går det bättre att träna.

När man tränat ett tag och lärt sig mer om kost mm så kan kreatin vara bra, det gör att man orkar något reps mer per set och det kan ju vara positivt dock är det inget nybörjartillskott.

Zonyk83
2004-10-12, 19:51
men jag vill inte ha ngt som är till för att öka vikten typ "weightgainer4000" eller allt vad dom heter...
Jag vill alltså få så mycket muskler så möjligt men samtidigt behålla en så lätt kropp som möjligt...

Gainers är i första hand till för att du ska öka i muskelmassa, missbrukar man den så är det en annan sak...Och om du inte vill öka i vikt men i muskelmassa, hur ska det gå till... du kommer öka i vikt i form av muskler om du använder Gainer (dvs snabba kolhydrater och protein)
Ännu en myt; "Man blir fet av Gainers" hmmz...

stybb
2004-10-12, 23:30
Gainers är i första hand till för att du ska öka i muskelmassa, missbrukar man den så är det en annan sak...Och om du inte vill öka i vikt men i muskelmassa, hur ska det gå till... du kommer öka i vikt i form av muskler om du använder Gainer (dvs snabba kolhydrater och protein)
Ännu en myt; "Man blir fet av Gainers" hmmz...

köp vanligt vassle och skit i gainern.. färdigblandat skit ... hur fan ska företagen veta hur du vill ha det.. blanda själv.. dextropur eller annan kolhydratkälla finns ju på alla affärer.. får du välja protein/kollis mängd själv..

Pez
2004-10-13, 00:09
Gainers är i första hand till för att du ska öka i muskelmassa, missbrukar man den så är det en annan sak...Och om du inte vill öka i vikt men i muskelmassa, hur ska det gå till... du kommer öka i vikt i form av muskler om du använder Gainer (dvs snabba kolhydrater och protein)
Ännu en myt; "Man blir fet av Gainers" hmmz...
Användande av gainer förutsätter nästan att man ska ha ett rent proteintillskott att blanda i också, då det är få, om ens nån, gainer som innehåller en ordentlig andel protein. Om man då är tvungen att köpa ett proteintillskott - varför betala dyrt för billiga kolhydrater?

Zonyk83
2004-10-13, 08:17
köp vanligt vassle och skit i gainern.. färdigblandat skit ... hur fan ska företagen veta hur du vill ha det.. blanda själv.. dextropur eller annan kolhydratkälla finns ju på alla affärer.. får du välja protein/kollis mängd själv..

Användande av gainer förutsätter nästan att man ska ha ett rent proteintillskott att blanda i också, då det är få, om ens nån, gainer som innehåller en ordentlig andel protein. Om man då är tvungen att köpa ett proteintillskott - varför betala dyrt för billiga kolhydrater?

Nu är det ju så att jag inte förespråkade en färdig Gainer någonstans i texten, en Gainer är en Gainer oavsett om man blandar den själv eller köper den färdig och det är precis som ni säger bättre att blanda den själv efter egna behov

negative
2004-10-13, 11:44
Gainers är i första hand till för att du ska öka i muskelmassa, missbrukar man den så är det en annan sak...Och om du inte vill öka i vikt men i muskelmassa, hur ska det gå till... du kommer öka i vikt i form av muskler om du använder Gainer (dvs snabba kolhydrater och protein)
Ännu en myt; "Man blir fet av Gainers" hmmz...

Tillläggas bör, så ingen missuppfattar, gainers ska BARA användas före och efter träningen. Ingen annan gång under dagen.

MARKUS