handdator

Visa fullständig version : Metoder att stimulera kroppen att frisätta hormoner


johnnytex
2004-10-12, 18:02
Vet inte hur man ska skriva en rubrik till denna fråga, men alltså jag är helt seriös! Hoppas inga tar illa vid sig, vet faktiskt inte hur man kan ställa denna fråga på annats sätt :em:

Iaf nu till min undran :D Jag diskuterad efter mitt träningspass igår med en gymarpolare huruvida man själv kunde stimulera kroppen att själv tillverka tillväxthormon. Han kom fram till att riktigt kost, tung träning och onani :rolleyes: gjorde att kroppen svarade med att fristätta horomoner i kroppen som var gynsamma för muskeltillväxt.

Stämme detta? Jag vet att man frigör en massa hormoner vid :kinky: men är dessa till någon nytta vid muskeltillväxt? Eller? Hur ofta bör man då göra detta för att vara omptimal :naughty:

Återigen, detta är en seriös fråga.

King Grub
2004-10-12, 18:11
Tung träning och riktig kost stämmer bra.

Inte onani, däremot. Sexuell avhållsamhet skall det vara. :D

"higher testosterone concentrations were observed following the period of abstinence. These data demonstrate that acute abstinence does not change the neuroendocrine response to orgasm but does produce elevated levels of testosterone in males."

Endocrine response to masturbation-induced orgasm in healthy men following a 3-week sexual abstinence., World J Urol. 2001 Nov;19(5):377-82.

"The authors found that the fluctuations of testosterone levels from the 2nd to 5th day of abstinence were minimal. On the 7th day of abstinence, however, a clear peak of serum testosterone appeared, reaching 145.7% of the baseline"

J Zhejiang Univ Sci. 2003 Mar-Apr;4(2):236-40. A research on the relationship between ejaculation and serum testosterone level in men.

johnnytex
2004-10-12, 18:13
Tung träning och riktig kost stämmer bra.

Inte onani, däremot. Sexuell avhållsamhet skall det vara. :D



Så pass! Jag har gått här och trott att det var precis tvärtom. Okey tack King Grub!

King Grub
2004-10-12, 18:20
Är det värt det...? ;)

johnnytex
2004-10-12, 18:23
Är det värt det...? ;)
Haha nä ;D Vad skulle livet vara utan flickor ;)

ceflower
2004-10-12, 18:36
Snacka om moment 22.
Du tränar för att se bra ut så att du kan hitta flickor (?) :D
Du kan inte umgås (?) med flickor, för då pajjar du träningen. :naughty:

Ivf, livet skulle dock kunna vara värt att leva om någon uppfann Light Öl med mindre än 1kcal/dl. Då skulle man kunna klara avhållsamheten.

johnnytex
2004-10-12, 18:41
Snacka om moment 22.
Du tränar för att se bra ut så att du kan hitta flickor (?) :D
Du kan inte umgås (?) med flickor, för då pajjar du träningen. :naughty:

Ivf, livet skulle dock kunna vara värt att leva om någon uppfann Light Öl med mindre än 1kcal/dl. Då skulle man kunna klara avhållsamheten.

Haha du det ligger lite sanning i det. Lite :booty:

ölobrännvin
2004-10-12, 19:24
Inte onani, . Sexuell avhållsamhet skall det vara. :D

.
FAAAAAAAN

Zonyk83
2004-10-12, 19:26
Tung träning och riktig kost stämmer bra.

Inte onani, däremot. Sexuell avhållsamhet skall det vara. :D

"higher testosterone concentrations were observed following the period of abstinence. These data demonstrate that acute abstinence does not change the neuroendocrine response to orgasm but does produce elevated levels of testosterone in males."

Endocrine response to masturbation-induced orgasm in healthy men following a 3-week sexual abstinence., World J Urol. 2001 Nov;19(5):377-82.

"The authors found that the fluctuations of testosterone levels from the 2nd to 5th day of abstinence were minimal. On the 7th day of abstinence, however, a clear peak of serum testosterone appeared, reaching 145.7% of the baseline"

J Zhejiang Univ Sci. 2003 Mar-Apr;4(2):236-40. A research on the relationship between ejaculation and serum testosterone level in men.

Alltså jag vill inte spekulera alltför mycket men det är en sak att testosteronnivån är högre vid avhållsamhet medan det är en annan om huruvida hormonutsöndringen vid orgasm gynnar muskeltillväxten på andra sätt, kanske andra hormoner som utsöndras vem vet? Inte jag...bara spekulation, man kan inte gå efter en studie och bilda sig en alltför snabb uppfattning. Jag tror på att denna hormonutsöndring är bra om det är måtta på det och kanske inte i direkt samband med träningspasset. Detta är min teori. Vill man vara avhållsam och öka lite mer men samtidigt gå miste om allt det roliga och bli vresig på köpet så yeah...by all means ;)

mystic[-_-]
2004-10-12, 19:42
Haha nä ;D Vad skulle livet vara utan flickor ;)

Vadå flickor??? :confused: Vi pratar onani här! :naughty:

King Grub
2004-10-12, 19:47
Alltså jag vill inte spekulera alltför mycket men det är en sak att testosteronnivån är högre vid avhållsamhet medan det är en annan om huruvida hormonutsöndringen vid orgasm gynnar muskeltillväxten på andra sätt, kanske andra hormoner som utsöndras vem vet?

"Orgasm induced transient increases in heart rate, blood pressure and noradrenaline plasma levels. Prolactin plasma levels increased during orgasm and remained elevated 30 min after orgasm. In contrast, none of the other endocrine variables, including tesosterone, were significantly affected by sexual arousal and orgasm."

Neuroendocrine and cardiovascular response to sexual arousal and orgasm in men., Kruger T, Exton MS, Pawlak C, von zur Muhlen A, Hartmann U, Schedlowski M., Division of Clinical Psychiatry, Hannover Medical School, Federal Republic of Germany.

laktosintolerant
2004-10-12, 19:49
Hurra! Då vet jag vad jag ska säga när tjejen tycker att det är dags nästa gång! Hehe, om jag försvinner plötsligt och spårlöst så vet ni iallafall varför.

Zonyk83
2004-10-12, 20:06
"Orgasm induced transient increases in heart rate, blood pressure and noradrenaline plasma levels. Prolactin plasma levels increased during orgasm and remained elevated 30 min after orgasm.


Att testosteronet inte påverkades nämnvärt förstod jag men det andra? :confused:

Grahn
2004-10-12, 20:32
Ivf, livet skulle dock kunna vara värt att leva om någon uppfann Light Öl med mindre än 1kcal/dl. Då skulle man kunna klara avhållsamheten.

Öl är alkohol och dåligt för Testot det med samt att det innhåller humle vilket även det är dåligt för testot, tror jag föredrar att sabba testot på frugan än på bärs. ;)

Spike
2004-10-12, 20:49
Hurra! Då vet jag vad jag ska säga när tjejen tycker att det är dags nästa gång! Hehe, om jag försvinner plötsligt och spårlöst så vet ni iallafall varför.

Efter dina 12 ovärdeliga posts så kommer vi absolut undra vart du är om du försvinner :D

laktosintolerant
2004-10-12, 20:56
Efter dina 12 ovärdeliga posts så kommer vi absolut undra vart du är om du försvinner :D

Hehe! Om jag sätter fart kanske jag har postat 100 innan midnatt :laugh:

ceflower
2004-10-12, 22:36
Öl är alkohol och dåligt för Testot det med samt att det innhåller humle vilket även det är dåligt för testot, tror jag föredrar att sabba testot på frugan än på bärs. ;)

Men för oss som inte har någon fruga (eller dylikt) återstår bara glädjen i öl. Synd som synd, som vanligt blir vi singlar diskriminerade (öl är definitivt värre för kroppen än sex :D )

jwzrd
2004-10-13, 08:31
Alltså jag vill inte spekulera alltför mycket men det är en sak att testosteronnivån är högre vid avhållsamhet medan det är en annan om huruvida hormonutsöndringen vid orgasm gynnar muskeltillväxten på andra sätt, kanske andra hormoner som utsöndras vem vet? Inte jag...bara spekulation, man kan inte gå efter en studie och bilda sig en alltför snabb uppfattning. Jag tror på att denna hormonutsöndring är bra om det är måtta på det och kanske inte i direkt samband med träningspasset. Detta är min teori. Vill man vara avhållsam och öka lite mer men samtidigt gå miste om allt det roliga och bli vresig på köpet så yeah...by all means ;)

Det där är rätt nära min uppfattning av det, vi är inte helt och hållet slavar under vårt endokrina system eftersom nervsystemet kan påverka hormoninsöndring. Därför, tycker iallafall jag, ska man istället satsa på att må så bra som möjligt. Fjässa när man är kåt, runka när osv osv. Äta när man är hungrig osv. Börjar man styra och bråka med kroppen så kommer den tveklöst att bråka tillbaka.

Zonyk83
2004-10-13, 08:39
Det där är rätt nära min uppfattning av det, vi är inte helt och hållet slavar under vårt endokrina system eftersom nervsystemet kan påverka hormoninsöndring. Därför, tycker iallafall jag, ska man istället satsa på att må så bra som möjligt. Fjässa när man är kåt, runka när osv osv. Äta när man är hungrig osv. Börjar man styra och bråka med kroppen så kommer den tveklöst att bråka tillbaka.

Vi tränar för att leva, vi lever inte för att träna...Kanske nåt sånt ;) Men jag håller med dig, man ska inte bråka med instinkter

mangs
2004-10-13, 08:50
Det där är rätt nära min uppfattning av det, vi är inte helt och hållet slavar under vårt endokrina system eftersom nervsystemet kan påverka hormoninsöndring. Därför, tycker iallafall jag, ska man istället satsa på att må så bra som möjligt. Fjässa när man är kåt, runka när osv osv. Äta när man är hungrig osv. Börjar man styra och bråka med kroppen så kommer den tveklöst att bråka tillbaka.


Bra skrivet av jwzrd! :thumbup:

Jag har även hört att man kan höja testo-nivån genom att ha sex eller onannera utan att ejakulera. Genom att hålla på så här en längre tid utan att komma kanske man blir en Coleman på nolltid, någon som vill prova? :D

Tricklev
2004-10-13, 11:26
Och ni får inte glömma filmer! våldsamam brutala maffia filmer ger ju också ökat hormon utsläpp! :D så när ni inte äter eller tränar, sitt framför tv;en, men för all dell, håll händerna i styr :thumbup:

Em1l
2004-10-13, 17:00
ändrad kost och en jävla massa timmar på gymmet får räcka! säga upp sexlivet blir de alltså inget med! :)

omega-6 har jag hört ska frigöra några anabola ämnen, men de kanske bara va skitsnack?

satsen är väl rätt proteinrik? eller är de också bara rykten? :) om ni inte vill gå miste om värdefullt protein så vet ni vad ni måste göra!

Zonyk83
2004-10-13, 18:55
satsen är väl rätt proteinrik? eller är de också bara rykten? :) om ni inte vill gå miste om värdefullt protein så vet ni vad ni måste göra!

En polare känner en kille som fryser ner sin sats och äter som glass typ... :MrT: Den nivån vill jag definitivt inte nå

Grahn
2004-10-13, 19:00
Söker ni lite hittar ni info om proteinmängden i en sats, det är inte mycket att hurra för.

Bigbulka
2004-10-13, 19:07
En polare känner en kille som fryser ner sin sats och äter som glass typ... :MrT: Den nivån vill jag definitivt inte nå
Hmmm? :smash:

Zonyk83
2004-10-13, 19:20
Söker ni lite hittar ni info om proteinmängden i en sats, det är inte mycket att hurra för.

Nej, men det är här "optimalt" kommer in i bilden...Finns alltid dummisar...Förresten finns det inte testo i sperman som kroppen kan ta till sig?

Grahn
2004-10-13, 19:22
Nej, men det är här "optimalt" kommer in i bilden...Finns alltid dummisar...Förresten finns det inte testo i sperman som kroppen kan ta till sig?

Nej inte vad jag vet, då skulle ju brudarna bli killar efter ett tag. :D

Finns lite mineraler.

Em1l
2004-10-14, 09:14
hehe.. glass med smak av sperma.. kanske vore något för GB att tänka på? :)

jim
2004-10-14, 11:56
Tung träning och riktig kost stämmer bra.

Inte onani, däremot. Sexuell avhållsamhet skall det vara. :D





fan det är DÄRFÖR jag inte växer... :laugh: