handdator

Visa fullständig version : Ge mig tips på vad jag gör fel


eXit
2004-10-12, 09:23
Hej!

Jag är en kille på 20år, 1.85 lång och väger 95kg. Jag vill gå ner till 85-86kg. Men det har inte gått så bra hitills :(

Frukost: 2 skivor balansbröd (mörkt bröd med lågt Gi) med lite becel smör och en skiva skinka eller kalkon, ett glas lättmjölk och nån frukt

Lunch: t.ex. kallt ris, fullkorspasta, potatis med t.ex. tonfisk, fisk, magert kött och nån grönsak

Fika: t.ex. Salladsblad, nån skiva bröd, ett glas mjölk

Middag: t.ex. kallt ris, fullkorspasta, potatis med t.ex. kykling, sallad och grönsaker
----------------------------------------------------------------------

Efter träning: en protec med dextropur

Träning: Försöker att hinna med en promenad före frukost varje dag. Sedan tränar jag kondition på gymet 4-5 dagar i veckan. Brukar bli trappmaskin eller spinning i 40-60min. Ska snart börja med styrketräningen igen

Säkert mycket där som inte är bra, så därför hoppas jag det finns någon här som kan hjälpa en amatör ;)

JJ
2004-10-12, 09:27
Kolla här: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

Skulle tippa att du äter för lite.

eXit
2004-10-12, 09:32
Jo har kikat igenom den tidigare.. mycket bra läsning

Okej.. tänkt på det.. får prova att göra om kostschemat

T-train
2004-10-12, 09:52
Var är fettet? Även om man ska ner i vikt så behöver man fortfarande alla beståndsdelar i kosten. Förvisso får du lite via fisken o köttet, men det ser inte ut som tillräckligt.

eXit
2004-10-12, 10:10
Okej.. hur kan jag på bästa sätt få i mig fett med dom där måltiderna?

T-train
2004-10-12, 10:19
Dels kan du alltid se till att använda bra fetter vid tillredningen av dina måltider, tex kallpressad rapsolja, olivolja, tillsätta linfrön till tex gröt(om du äter det) men du kan även äta det som tillskott, tex omegaolje tillskott finns att köpa ute i vanlig butik. Sedan kanske lite frön eller nötter skulle vara så illa heller. Valnötter, cashewnötter är bra som komplement..men är målet att gå ner i vikt så är det inte en hel påse som gäler;-) Ta en halv dl till mellanmålen som komplement.

eXit
2004-10-12, 10:26
Okej tack så mycket för tipset! : )

Johan
2004-10-12, 16:48
Ägg och jordnötssmör innehåller också nyttigt fett, gott är det också.