handdator

Visa fullständig version : Slags träning?


theden
2004-10-12, 00:00
Vilken slags träning skulle ni rekomendera? ska om 3 månader börja på thai boxning och ska börja komma igång med styrketräningen igen. har haft ett uppehåll på ungefär 6 månader.....


vilken slags träning skulle ni rekomendera uppbyggnad av muskler eller uthållighet...vill bli lite mer fitt och starkare...mitt må lär inte att bygga någon stor kropp utan e slags bruce lee kropp...ja inte precis som han nu ska vi inte överdriva men ni fattar vad jag menar...smiddig stark och deffad...


hur tycker ni jag ska lägga upp min träning?

Urban
2004-10-12, 01:06
Jag har sjalv tranat thai och ska borja om nagra manader igen jag kan rekommendera vanlig styrketraning. Alla muskelgrupper anvands och det som kan vara bra att trana lite extra ar
Mage: fior att kunna sta emot slag och sparkar
axlar: for att orka halla din guard uppe:
Ben: for att kunna sparka hardare :)

men det viktigaste av allt ar att du stretchar och stretchar. Du kommer marka att det ar mycket stretching pa thaien. puss

mange_
2004-10-12, 08:05
om du tränar axlar på gymmet så hjälper det knappast att hålla upp garden då det bara är statiskt.

men kör hela kroppen så att du får en genomgående styrka!

vart ska du börja träna?
fan vad många det är som har börjat på kampsporter nu har blivit en riktigt innegrej.

Numero1
2004-10-12, 09:38
Bröst och framsida axlat torde vara viktiga för att slå hårt?
Framsida lår för kickarna.

fletchta
2004-10-12, 10:16
Är ingen kampsportsexpert, men är det inte så att större delen av kraften kommer från rotationen av höften när det gäller både slag och sparkar? vilka muskler det innebär att man ska träna hårdare vet jag inte, kanske bålrotationer i maskin?