handdator

Visa fullständig version : för lite mat?


kollle1
2004-10-10, 23:58
kl 0700 1 liter fil och 3 mackor

kl 1100 skolmaten och 1 liter lätt mjölk


kl 1430 måltidsersättare

kl 1500 träning

kl 1600 protein shake efter träningen

kl 1645 kyckling och fullkornspasta

kl 1900 lite mer kyckling och mjölk

kl 2100 3 mackor

kl 2300 1 burk lätt kesella

Jejje
2004-10-11, 00:01
vikt? längd? ålder?

mål med "diet"?

kollle1
2004-10-11, 00:47
vikt:120

längd: 190

ålder:18

bygga muskler!

Ervin
2004-10-11, 02:24
personligen så tycker jag det är för lite mat....

mål med dieten = bygga muskler. det går inte ihop tyvärr :(

Om du ska gå ner i vikt så kan du tyvärr inte bygag muskler om du inte är ett underbarn... För att gå ner i vikt så ska man ligga på energi underskott och då tillför du inte kroppen den mängd energi den behöver för att växa.

Läsa King Grubs deff guide!

Good Luck! :thumbup:

King Grub
2004-10-11, 06:21
mål med dieten = bygga muskler. det går inte ihop tyvärr :(

Ordet "diet" har ingenting med att gå ner i vikt att göra. Det kan precis lika gärna syfta på att lägga på sig muskel(eller fett)vikt och öka på vågen.

Åtta mål... du lär inte svälta, även om en del av målen ser pluttiga ut. Prova och se. Särskilt näringsmässigt inspirerande val av måltider och livsmedel är det dock inte.

Johan
2004-10-11, 11:20
Kanske bara jag, men har du inte lite för många insulintoppar av mjölkprodukter.
Mjölkprodukter är jättebra, men jag skulle passa mig för sådär många insulintoppar.

Ervin
2004-10-11, 11:33
Ordet "diet" har ingenting med att gå ner i vikt att göra. Det kan precis lika gärna syfta på att lägga på sig muskel(eller fett)vikt och öka på vågen.

Åtta mål... du lär inte svälta, även om en del av målen ser pluttiga ut. Prova och se. Särskilt näringsmässigt inspirerande val av måltider och livsmedel är det dock inte.

hopp där ser man, det visste jag inte!

King Grub
2004-10-11, 13:09
Kanske bara jag, men har du inte lite för många insulintoppar av mjölkprodukter.
Mjölkprodukter är jättebra, men jag skulle passa mig för sådär många insulintoppar.

Värre med insulintoppar från snabba kolhydrater och raffinerad skräpmat är fettförbrännande och näringsproppade mjölkprodukter.

Johan
2004-10-11, 16:37
Värre med insulintoppar från snabba kolhydrater och raffinerad skräpmat är fettförbrännande och näringsproppade mjölkprodukter.
Såg i hans senare inlägg att han hade som syfte att bygga muskler och inte deffa inför tävling... så då är det väl inte lika oroande.

King Grub
2004-10-11, 16:43
Inte oroande under deff heller med tanke på mjölkprodukters kraftfulla lipolytiska effekt.

Johan
2004-10-11, 16:51
Jaha, jag trodde att 3-4 insulintoppar av hyffsat mycket mjölkprodukter per dag sänker ämnesomsättningen.
Jag har nog inte hämtat mig efter II upptäckten i våras, har undvikit mjölkprodukter för mycket, men det ska det bli ändring på.

Lite offtopic, vad är adressen till sidan där du hämtar alla forskningsrapporter, jag har slarvat bort den.
Måste kolla upp det där med lipolytiska effekt.

King Grub
2004-10-11, 16:58
Jaha, jag trodde att 3-4 insulintoppar av hyffsat mycket mjölkprodukter per dag sänker ämnesomsättningen.

Sänker ämnesomsättningen har det nog aldrig varit tal om. Sänker insulinkänsligheten, möjligen, men att en tränande, frisk individ skulle sänka sin insulinkänslighet i botten av mjölkprodukter tror jag inte ett skvatt på.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi

Här har du några referenser som pekar på att det är just mjölkprodukternas kalcium som är effektivt för att stimulera fettförbränning:

Zemel M B, Shi H. Greer B, DiRienzo D & Zemel PC. Regulation of adiposity by dietary calcium FASEB J. 14:1132-1138, 2000.

Zemel M B, Thompson W, Zemel P, Nocton A M, et al. Dietary calcium and dairy products accelerate weight and fat loss during energy restriction in obese adults Am J Clin Nutr 75(suppl. 2):a342S, 2000.

Zemel MB. Mechanisms of dairy modulation of adiposity J Nutr 133:252S-256S, 2003.

Teegarden D. Calcium intake and reduction in weight or fat mass. J Nutr 133:249S-251S, 2003.

E L Melanson et al., Relation between calcium intake and fat oxidation in adult humans. Int Journal of Obesity 27:196-203, 2003.

Utdrag ur fullängdsstudierna:

"Notably, dairy sources of calcium exert markedly greater effects in attenuating weight and fat gain and accelerating fat loss. This augmented effect of dairy vs. supplemental calcium is likely attributable to additional bioactive compounds in dairy that act synergistically with calcium to attenuate adiposity; among these are angiotensin converting enzyme inhibitory peptides, which limit angiotensin II production and thereby limit angiotensin II stimulation of adipocyte lipogenesis. These concepts are confirmed by both epidemiological and clinical data, which similarly demonstrate that dairy products exert a substantially greater effect on both fat loss and fat distribution compared to an equivalent amount of supplemental calcium."

"Calcium in the form of dairy exerted a greater effect on attenuating fat deposition than a comparable quantity of elemental calcium. Consistent with this, a recent randomized clinical trial demonstrated a markedly greater weight loss (7.0 vs. 1.7 kg) in patients maintained on a milk-based diet for 16 wk vs. those maintained on conventional hypocaloric diet at the same level of energy intake (16) . Although this difference was attributed to the novelty of the milk-based diet possibly contributing to a greater level of compliance, data presented herein suggest that this effect may also be attributable to suppression of 1,25-(OH)2-D and adipocyte Ca2+, with a consequent reduction in the efficiency of energy utilization."

Johan
2004-10-11, 17:08
Tack, nu har jag lite att läsa.
Skrev fel, menade så klart insulinkänsligheten.

kampsporttjej
2004-10-11, 20:54
king grub>> men trodde inte du det förut?

King Grub
2004-10-12, 06:25
king grub>> men trodde inte du det förut?

Att folk inte kan hantera information utan omedelbart utesluter mjölk när jag skrivit att det ger stor insulinutsöndring är tråkigt. Många regelbundna insulintoppar sänker insulinkänsligheten, men det är ju skillnad på livsmedel och livsmedel.

stybb
2004-10-13, 19:33
men hallå drick mjölk för fan... kör själv minmjölk o ibland lättmjölk.
e så onödigt o inte dricka mjölk... /// datorjaevel