handdator

Visa fullständig version : Kreatin blandat i Varmt vatten


CroCop
2004-10-09, 23:06
Kreatin blandat i Varmt vatten är det okej? eller "försvinner" kreatinets effekt då? nu när det börjar bli lite kallt ute, tänkte att man får i sig lite varm vätska +kreatinet på samma gång!

MacLeod
2004-10-09, 23:36
Du är väl inte utomhus hela tiden? Kan du inte dricka åtminstone ett glas kallt vatten om dagen annars? Annars tror jag knappast att kreatinets effekt försvinner av varm vätska.

CroCop
2004-10-10, 00:28
ne men det verkade smidigt då lite ljummet eller varmt vatten är skönt att dricka för att hålla förkylning borta, och om det gick att kombinera så ere ju bara bra!

jim
2004-10-10, 00:35
ne men det verkade smidigt då lite ljummet eller varmt vatten är skönt att dricka för att hålla förkylning borta, och om det gick att kombinera så ere ju bara bra!

exells monohydrat föreslår att man blandar det med ljummet vatten på paketet..

MacLeod
2004-10-10, 00:44
Vatten har inga direkta mirakeleffekter i sig som håller förkylningarna borta.
Ät mat (grönskaker) med antioxidanter, krydda lite extra för förbränning och ökad kroppstemeratur.

Grahn
2004-10-10, 07:37
Har för mig att de första studierna på kreatin utfördes med te så värme är ingen fara.

Moonbeam
2004-10-10, 08:36
Jag har "ryktesvägen" hört att man inte skall dricka varmt vatten ur kranen p.g.a. att det kan följa med lite koppar eller något från ledningen. Är det någon som vet om detta stämmer?

Halldin
2004-10-10, 09:01
Jag har "ryktesvägen" hört att man inte skall dricka varmt vatten ur kranen p.g.a. att det kan följa med lite koppar eller något från ledningen. Är det någon som vet om detta stämmer?
Det säger morsan också, men det är ju bara att värma kallt vatten i mikron om man vill vara på den säkra sidan.

Sverker
2004-10-10, 09:02
Ja.
Varmvatten i kranen innehåller mer koppar än kallvattnet.
Det varma vattnet är mer aggresivt och löser ut koppar från vattenledningarna mellan varmvattenberedaren och kranen.

Alltså gäller det att alltid värma det kalla vattnet separat. Eller skaffa rör i rostfritt som är standard i Tyskland :)

Sverker
2004-10-10, 09:04
Blandar man kreatinet i ljummet eller småvarmt vatten så löser det sig bra och det är ingen risk att kreatinet förstörs till kreatinin.
Kreatin skall ju arbeta vid 37° ;)