handdator

Visa fullständig version : Lite grunder i kostilskott tack.


ArooN
2004-10-09, 22:47
Hej!
Har tränat nu i två månader 3ggr/veckan, och sett lite resultat. :)
Har nu bestämt mig för att köpa Proteinpulver och druvsocker.
På köpet får jag 1kg kreatin när jag köper 5kg Proteinpulver.
Och har lite frågor.
*Skall/kan man blanda dessa tre tillskott i samma flaska med vatten? :confused:

*Skall man dricka detta innan/under tiden/efter träningen? :confused:

Tacksam för svar

//Aron

jim
2004-10-09, 22:55
Hej!
Har tränat nu i två månader 3ggr/veckan, och sett lite resultat. :)
Har nu bestämt mig för att köpa Proteinpulver och druvsocker.
På köpet får jag 1kg kreatin när jag köper 5kg Proteinpulver.
Och har lite frågor.
*Skall/kan man blanda dessa tre tillskott i samma flaska med vatten? :confused:

*Skall man dricka detta innan/under tiden/efter träningen? :confused:

Tacksam för svar

//Aron



det finns lite skilda åsikter om det där! personligen blandar jag en drink med vassle och maltodextrin (alt druvsocker) som jag dricker precis innan träningen, sen blandar jag en större precis efter träninen med kreatin i och dricker direkt.. förra kreatinkuren jag tog kändes det bättre att ta kreatinet ungefär en halvtimme innan passet började!

det väsentliga är väl att du får i dig vassle och druvsocker före och/eller efter träningspasset! kreatinet kan du nog ta lite som du kännre före och efter passet!

ArooN
2004-10-09, 23:12
Hej!
Tar du två drycker i samband med ETT pass?
Låter mycket.
Men att ta halva före halva efter och ½liter vatten under passet låter det bra?
Och kreatin när jag sätter mig på bussen? (tar ca 30min då innan jag går in i hallen ombytt och klar)

Tack för svaret!

/Aron

jim
2004-10-09, 23:18
Hej!
Tar du två drycker i samband med ETT pass?
Låter mycket.
Men att ta halva före halva efter och ½liter vatten under passet låter det bra?
Och kreatin när jag sätter mig på bussen? (tar ca 30min då innan jag går in i hallen ombytt och klar)

Tack för svaret!

/Aron


alltså jag delar på innehållet till 2 flaskor! men känns bättre å blanda drycken precis innan ja dricker den :D (jag är en människa av principer)..

har för mig att kreatinet inte kan vara upplöst för länge för då blir det verkningslöst, du kan ju tillsätta det separat i din drink efter passet och sen dricka upp den! när jag inte har tid gör jag så, blandar 1 drink dricker halva före och dricker andra halvan med tillsatt kreatin efter :)

kreatinet ska ju helst tas i samband med kolhydrater så det är kanske det bästa alternativet :)

Proteus
2004-10-10, 02:25
Om jag inte är helt ute å cyklar så är det ungefär så här:

Kreatin som varit upplöst i vätska för länge (vet inte tiden, men säkerligen kortare tid än det tar för dig att utföra ditt pass) blir till kreatinin, och det kan inte kroppen ta upp.

Sen har jag även läst att det ska vara bäst att ta halva "efterträningsdrinken" (vassle+dextro/malto) före och halva efter passet.

När man ska ta kreatinet för att det skall vara optimalt vet jag inte riktigt ;)
Jag har dock hört att det skall vara bäst att ta det tillsammans med snabba kolhydrater?

King Grub? :D

Beast
2004-10-10, 03:27
Ta vassleprotein innan och efter träningen. Låt inte proteinet ligga fördiblandat utan blanda det direkt du ska dricka det. Drick druvsocker innan/efter passen tillsammans med 5g kreatin (bättre upptag av kreatinet)
Det var dom frågorna :)

RandomC
2004-10-10, 09:06
Det är alltså inte bra att blanda sin vassledrink innan träningen och sen låter den ligga 2 timmar innan man dricker den? Får kroppen svårare att ta upp proteinet eller vad är det som händer? :confused:

King Grub
2004-10-10, 09:21
Det är alltså inte bra att blanda sin vassledrink innan träningen och sen låter den ligga 2 timmar innan man dricker den? Får kroppen svårare att ta upp proteinet eller vad är det som händer? :confused:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=7253&highlight=h%E5llbarhet+drink