handdator

Visa fullständig version : Då var det dags...


Kung Ichmil
2004-10-09, 22:01
att ta tjuren vid hornen och langa upp lite bilder.
Jag ska också berätta lite om mig själv så att ni får ett humm om vem jag är.

Mitt namn är Emil men jag kallas för Ichmil, något jag fått från lanandets stora dagar :) .
Jag är 17 år och mitt främsta intresse är styrketräning och det har gått ca 13 månader sedan jag drog ut nätverkskabeln ur switchen och började pumpa på gymmet. Jag har tränat ganska regelbundet med det har blivit vissa perioder då man varvat ner lite.
Anledningen till att jag lägger upp bilder är att jag vill veta vad jag ska bättra i min fysik för att det ska bli så bra som möjligt. Det kommer också skrivas träningsdagbok framöver när jag flyttat in till stan och fått heltidsinternet istället för mitt 56-k modem.

Det var en liten presentation av mig och nu kommer bilderna...

Kung Ichmil
2004-10-09, 22:14
Sådär ja. Höll på att döda datorn men nu är det klart.

Mago
2004-10-09, 23:39
Symetriskt. :)
Bara o pumpa vidare.

Castro
2004-10-10, 00:26
Djävligt fin ram! Kommer se asbra ut med mer massa! Bara att fortsätta stånkandet i gymmet! :thumbup:

Kung Ichmil
2004-10-10, 12:36
Djävligt fin ram! Kommer se asbra ut med mer massa! Bara att fortsätta stånkandet i gymmet! :thumbup:

Tack Castro.
Jo, jag ska pumpa som en idiot och äta som en gnu.
MASSAN KOM NU!!

MIGGE
2004-10-10, 18:34
du ser ut att ha potential grabben, ät ordentligt nu bara!

muddler
2004-10-10, 19:17
Ser helt ok ut! bra ben tycker jag!

Venice
2004-10-10, 19:19
Ser Mycket bra ut Träna klokt ät bra så blir det kanon.Lycka till :thumbup:

Hades
2004-10-10, 19:36
Bra jobbat! Det är bara att köra på lika hårt så kommer det bli toppen! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

chidde
2004-10-10, 20:35
scheisse, fysiken påminner sjukt mkt om aliquis'
very nice shape, "gl"! :D

aliquis
2004-10-10, 21:39
:em:

Vi behöver bara äta lite mer =P, svällbuk 2004 :D

Kung Ichmil
2004-10-11, 11:00
Tack för kommentarerna.
Jo det stämmer bra, äter mycket för lite. Men det kommer bli ändring nu när man flyttar in till egen lägenhet och så, lääängtar som fan. Kommer också lägga upp en träniingsdagbok i samma svepa då.
Kan inte Castro göra en bulkar-guide? :D

Tack för "gl:et", men man måste ha "hf" också. ;)

mystic[-_-]
2004-10-17, 12:19
gl hf gg gw gh osv :thumbup:

Matte_Maiden
2004-10-17, 13:10
Tack för kommentarerna.
Jo det stämmer bra, äter mycket för lite. Men det kommer bli ändring nu när man flyttar in till egen lägenhet och så, lääängtar som fan. Kommer också lägga upp en träniingsdagbok i samma svepa då.
Kan inte Castro göra en bulkar-guide? :D

Tack för "gl:et", men man måste ha "hf" också. ;)

Om jag förstod Big Simon rätt förut så var det en ganska enkel bulk: ät allt du kan. Inga undantag. Eller hur var det Simon? :eating:

Kung Ichmil
2004-10-17, 14:03
']gl hf gg gw gh osv :thumbup:

Rofl :D

Kung Ichmil
2004-10-17, 14:04
Om jag förstod Big Simon rätt förut så var det en ganska enkel bulk: ät allt du kan. Inga undantag. Eller hur var det Simon? :eating:

Ja, då jävlar ska det svullas.

mr_ray5
2004-10-17, 15:24
Hej. det såg bra ut. Glöm inte de viktigast övningarna för tjocklek i musklerna,
knäböj,marklyft,stångrodd. Du har även den ovanliga splittrn i biccan(som jag) den ska du ta vara på med streching.
Nu när du e i början på en fin symetri tänk på att stretching bibehåller dina seperationer medan du lägger på dig massa på muskeln.
kör hårt och ser framemot att se dig på tävlingsscenen.

Fartman
2004-10-17, 16:49
Hej. det såg bra ut. Glöm inte de viktigast övningarna för tjocklek i musklerna,
knäböj,marklyft,stångrodd. Du har även den ovanliga splittrn i biccan(som jag) den ska du ta vara på med streching.
Nu när du e i början på en fin symetri tänk på att stretching bibehåller dina seperationer medan du lägger på dig massa på muskeln.
kör hårt och ser framemot att se dig på tävlingsscenen.

:confused: öhm? är inte separationerna bara beroende på vilket bf man ligger på?

Castro
2004-10-17, 19:48
Om jag förstod Big Simon rätt förut så var det en ganska enkel bulk: ät allt du kan. Inga undantag. Eller hur var det Simon? :eating:

Så var det väl i princip under förra bulken, men har man inte VÄLDIGT svårt för att gå upp i vikt så skall det inte behövas. Jag anser nu att det är mycket bättre att äta likadant som under deffen, men det är givetvis mycket mer krävande för dig då det blir svårare att komma upp i rätt mängd mat. Ät ofta, och ät mycket, se till att aldrig gå runt hungrig, men håll en jämn blodsockerkurva och se till att inte ha för många insulintoppar är väl dem enklaste tipsen. Skräpmat går bra ett tag, men när insulinkänsligheten försämrats efter några månader kommer du varesig du är en hardgainer eller inte att börja lägga på dig fett i alltför stor utsträckning så det är inget som håller i längden. Låt ökningarna ta den tid det tar. Man blir inget freak över natt och man skall vara glad om man någonsin blir det (om det nu är vad man vill). Om du bara tror att du äter mycket, men inte går upp i vikt så är lösningen enkel - ät mer tills du hittat den nivå som ligger bara en bit över din energiförbrukningsgräns och håll dig där så länge du fortfarande går upp vikt. Stannar viktuppgången av så får du helt enkelt göra portionerna en aning större igen. Piece of cake! :thumbup: Lycka till!

Edit: Kung Ichmil Pm:ade mig och bad mig om lite tips på hur man skall bära sig åt för att gå upp i vikt. Jag vet inte om det jag just skrev kan hjälpa dig något då det mesta bara är "common knowledge", men det finns faktiskt inte så mycket mer att säga. Vill du gå upp i vikt så måste du få i dig mer energi än vad du förbrukar.

Edit2: Har du en liten magsäck kan du droppa lite nyttigt fett som t.ex. olivolja eller rapsolja över maten för att enklare få i dig mer energi. Fett är ju som sagt det mest energitäta näringsämnet.