handdator

Visa fullständig version : Snabba upp skadeläkning. Allt är tillåtet!


morbror_sven
2004-10-08, 13:45
Vid det här laget vet nog de flesta här i forumet om att jag har skadat min axel. Säkert är ni lite less på att höra om det också.

Hursomhelst undrar jag hur jag ska kunna snabba upp läkningen. Jag är verkligen beredd att göra _vad som helst_ för att axeln ska läka.
Allt som gör att jag snabbare kan komma tillbaka till träning uppskattas, även om det bara ger några promille.

nubben81
2004-10-08, 13:58
Alltså..det bästa man kna göra är ju at vila..det gälelr för oavsett vilken skada man har? Naturligvis ska mna ju få det undersökas av läkare så det inte behövs några ingrepp eller medecin. Men att det skulle finnas några "fusk" är jag tveksam till :) Men vad vet jag. är ju ingen expert direkt

Grahn
2004-10-08, 14:17
Alla råd rörande olagliga preparat kommer att raderas och troligen tilldela vederbörande en varning som bonus.

Lemmy
2004-10-08, 14:49
Har du följt de råd du fick i en tidigare tråd? D.v.s. att gå till någon som är kompetent på denna typ av skador och få en analys. Sånt kan man inte göra via ett diskussionsforum.

morbror_sven
2004-10-08, 14:55
Har du följt de råd du fick i en tidigare tråd? D.v.s. att gå till någon som är kompetent på denna typ av skador och få en analys. Sånt kan man inte göra via ett diskussionsforum.
jepp, men man får ju inte någon tid dagen efter direkt....

cosmo
2004-10-08, 15:09
Vad har du för problem med axeln?

morbror_sven
2004-10-08, 16:53
Vad har du för problem med axeln?
muskelbristning/muskelinflammation. på måndag ska det fastställas.

Popeye
2004-10-08, 20:27
hehe, mmm, jooooo.
Lite lurigt med ett utalande som ditt... "Jag gör allt..." det är ju som upplagt för en dopingdebatt. ;)

Grahn>Många poster deletade ännu? hehe...

morbror_sven
2004-10-08, 21:02
finns det inga bluffprodukter?? Nån vitamin som är bra mot infektioner???

:(

Vad som helst

Beast
2004-10-08, 21:39
hmm.. hade jag varit du.
Vilat HELT från träningen iaf 1 vecka. Använt ZON/Ipren kräm 3-4ggr/dag samt Liniment ett par ggr per dag. Inte lyft ett SKIT med axeln eller något tungt alls för den delen. Sköt maten och allt till 100%

Men checka med en naprapat!

Zonyk83
2004-10-08, 21:43
Vid det här laget vet nog de flesta här i forumet om att jag har skadat min axel. Säkert är ni lite less på att höra om det också.

Hursomhelst undrar jag hur jag ska kunna snabba upp läkningen. Jag är verkligen beredd att göra _vad som helst_ för att axeln ska läka.
Allt som gör att jag snabbare kan komma tillbaka till träning uppskattas, även om det bara ger några promille.

Testa en kräm som heter Zon mot muskelinflammationer bland annat, receptfritt

seinfeld
2004-10-08, 21:50
Jag har själv haft en envis, som jag misstänker inflamation i ett muskelfäste i överarmen. Tog anti inflamatoriskt, dvs i mitt fall treo under en vecka. Tre ggr/dag. Masserade in platsen med zon under den veckan. Om det var zon eller treo kuren som hjälpte vet jag inte men problemet försvann

morbror_sven
2004-10-08, 21:52
hmm.. hade jag varit du.
Vilat HELT från träningen iaf 1 vecka. Använt ZON/Ipren kräm 3-4ggr/dag samt Liniment ett par ggr per dag. Inte lyft ett SKIT med axeln eller något tungt alls för den delen. Sköt maten och allt till 100%

Men checka med en naprapat!
Jag har knaprat en iprenkur utan resultat... "vilan" har varat i snart en vecka, skadan är 2 veckor(från början kunde jag träna trcipes rygg och underarmar _helt obehindrat_)...

Zon låter bra, någon med goda efarenheter?

Är massage bra?? Min mor har börjat massera axeln, jag har svårt att avgöra om det blir bättre, kanske... Hon börjar alltså bli en riktig Castromamma:)

seinfeld
2004-10-08, 21:55
Massage upplever jag som läkande. Jag brukar massera in någon hudlotion på stället som jag har problem med. Har läst någonstans att det främjar blodcirkulationen och därmed främjar "läkning".

Zonyk83
2004-10-08, 21:59
Jag har knaprat en iprenkur utan resultat... "vilan" har varat i snart en vecka, skadan är 2 veckor(från början kunde jag träna trcipes rygg och underarmar _helt obehindrat_)...

Zon låter bra, någon med goda efarenheter?

Är massage bra?? Min mor har börjat massera axeln, jag har svårt att avgöra om det blir bättre, kanske... Hon börjar alltså bli en riktig Castromamma:)

Massera inte om du inte vet vad du gör, i mitt fall förvärrade massage skadan oerhört! Jag tog Zon och upplevde att det hjälpte, köp och testa!

FELLO
2004-10-08, 23:19
Massage förvärrar skadan om det är inflamation. Vila, du kan även prova reparil som finns på apoteket.

m-sundsvall
2004-10-09, 05:51
Ingefära ska ha en inflamations hämmande effekt.
Finns ett medel som heter Zinaxin som säljs på hälsokost som "sägs" vara väldigt bra mot leder/inflamationer. Har själv haft problem med underarm/armveck och jag Tror att det har blivit bättre med zinaxin, men det kan vara inbillning. Men testa, du kan ju inte förlora(mer än pengar dvs ;) )
Men å andra sidan, ska du till läkare på måndag så är det ju bara en dag till att vänta och du hinner inte göra något fram till dess. Så hör med han/hon :)