handdator

Visa fullständig version : I brist på kassein?


[UnTr] freshmint
2004-10-06, 13:51
hallå där pojkar och flickor jag har tre viktiga frågor som jag hoppas att jag kan få svar på, dom lyder som följer.

1. mitt kassein pulver har tagit slut, så min fråga är om soja protein blandat med vassle koncectrat kan vara ett hyfsat alternativ tills nästa laddning kommer?

2. när man försover sig och har 20 minuter på sig innan träningen börjar är det fortfarande bannlyst att stoppa druvsocker/malto i protte drinken då?

3. har tre flickor som är 16, 17 och 18 år gamla, någon markant skillnad i energi förbrukning om dom väger ungefär lika mycket och tränar lika mycket?

takar på förhand :hbang:

King Grub
2004-10-06, 13:53
1. Soja saktar inte ner vasslet, men sojaproteinet i sig är långsamt. Det beror alltså på fördelningen. Eller... varför inte mat? Kött, fisk, fågel, skaldjur, keso, kesella, ägg innehåller långsamt protein.

2. Det är bara bra att ta maltodextrin/dextros i proteindrinken direkt innan passet, oavsett vad klockan är.

3. Markant - nej. I tabellerna står 15-18 klumpade.

[UnTr] freshmint
2004-10-06, 14:34
tack för ett snabbt svar :bow:
måste säga att protte drinken är egentligen mest för att jag är så bekväm av mig, fast ibland helt enkelt för att jag inte hittar något lämpligt hemma.
var lite orolig att druvsockret skulle på verka blodsockret och insulinsvaret senare under dagen, fast vi pratar ju om en engångs företeelse så det finns väll inte direkt någon anledning till panik i vilket fall.
men som sagt tack för ett snabbt svar

King Grub
2004-10-06, 14:35
freshmint'var lite orolig att druvsockret skulle på verka blodsockret och insulinsvaret senare under dagen, fast vi pratar ju om en engångs företeelse så det finns väll inte direkt någon anledning till panik i vilket fall.

I samband med fysisk ansträngning har det inte alls den effekten.