handdator

Visa fullständig version : Super Mass Fuel + kreatin?


Nassim
2004-10-05, 23:23
Tjena! jag är en sk nybörjare i gymmet, har gymmat i 1 månad nu, och har köpt kreatin vilket jag använt i 2 dagar nu, jag hade tänkt köpa Super mass fuel om några dagar, och undrar om de är möjligt att ta båda preparaten samtidigt? finns de nån risk me detta? och hur ska doseringen se ut isåfall? skulle verkligen uppskatta hjälp, jag vill bygga mycket muskler, inget fett.

jag undrar oxo vilket av dessa jag ska välja mellan, "super mass fuel" eller Whey-100, vad jag vill är som sagt så mkt muskler som möjligt och inget fett, därför behöver jag mycket proteiner, vilket av dessa bör jag välja?

Tack i förhand / / nassim

jim
2004-10-06, 01:51
Tjena! jag är en sk nybörjare i gymmet, har gymmat i 1 månad nu, och har köpt kreatin vilket jag använt i 2 dagar nu, jag hade tänkt köpa Super mass fuel om några dagar, och undrar om de är möjligt att ta båda preparaten samtidigt? finns de nån risk me detta? och hur ska doseringen se ut isåfall? skulle verkligen uppskatta hjälp, jag vill bygga mycket muskler, inget fett.

jag undrar oxo vilket av dessa jag ska välja mellan, "super mass fuel" eller Whey-100, vad jag vill är som sagt så mkt muskler som möjligt och inget fett, därför behöver jag mycket proteiner, vilket av dessa bör jag välja?

Tack i förhand / / nassim



Du kommer aldrig lyckas bygga massa muskler utan att alls lägga på dig fett, framförallt inte om du vill ha musklerna snabbt (vilket jag misstänker :rolleyes: ). Fettökningen behöver dock inte bli så stor med bra och varierad kost och konditionsträning vid sidan om gymträningen..

Vad det gäller proteiner så rekommenderar jag att du skaffar ett vasslepulver finns ett mycket billigt och bra här på kolluzzeum som heter Exell:

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=38

Sen direkt efter träningen dricker du ungefär 1 dl vassle + 1 maltos eller dextros (vanligt druvsocker finns i mataffären) utblandat i vatten (INTE MJÖLK).

Utöver denna drink se till att äta kring 5 mål mat om dagen och mycket proteinrik kost så ska du se att du växer snabbt :thumbup:

Kreatin har så vitt jag vet ingen negativ reaktion tillsammans med proteinpulver, så bara kör på! lycka till! :D

King Grub
2004-10-06, 06:31
utblandat i vatten (INTE MJÖLK).

Det finns nya rön nu... :D

jim
2004-10-06, 15:06
Det finns nya rön nu... :D


Grub du är en hemsk människa :D

vad är de nya rönen?

King Grub
2004-10-06, 15:09
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=30544

Swede..
2004-10-06, 18:00
Tjena! jag är en sk nybörjare i gymmet, har gymmat i 1 månad nu, och har köpt kreatin vilket jag använt i 2 dagar nu, jag hade tänkt köpa Super mass fuel om några dagar, och undrar om de är möjligt att ta båda preparaten samtidigt? finns de nån risk me detta? och hur ska doseringen se ut isåfall? skulle verkligen uppskatta hjälp, jag vill bygga mycket muskler, inget fett.

jag undrar oxo vilket av dessa jag ska välja mellan, "super mass fuel" eller Whey-100, vad jag vill är som sagt så mkt muskler som möjligt och inget fett, därför behöver jag mycket proteiner, vilket av dessa bör jag välja?

Tack i förhand / / nassim


tjeena nassim.. =P
ingen risk att ta dem samtidigt.. så ät på bara..... tycker att du ska glömma super massen och satsa på whey-100:an istället! har nämligen endel polare som käkat super mass och de har lagt på sig endel av den....
Mvh//Swede..

Frantic
2004-10-06, 18:04
tycker att du ska glömma super massen och satsa på whey-100:an istället! har nämligen endel polare som käkat super mass och de har lagt på sig endel av den....
Mvh//Swede..

lagt på sig?

Åt de den som mellanmål då?

Swede..
2004-10-06, 19:07
lagt på sig?

Åt de den som mellanmål då?


nejdå.. bara efter träning vad jag fått hört...
lite skumt.. men ändå.... hört flera som sagt det..