handdator

Visa fullständig version : kessella


kollle1
2004-10-05, 22:08
hur mycket kesella vräker ni i er innan läggdags 1 hel burk?

Bolio
2004-10-05, 22:11
Jepp, en hel burk + lite Fun light. Men jag varierar, ibland blir det tonfisk/makrill också. Och till det äter jag alltid två grova mackor.

mystic[-_-]
2004-10-05, 22:11
1 burk :thumbup: Ibland orkar man dock laga mat då käkar man det :D

kollle1
2004-10-05, 22:13
okej jag tycker de smakar så för jävligt äckligt!! nu ska jag iaf gå o smälla i mig en burk och lite vatten

Bolio
2004-10-05, 22:14
okej jag tycker de smakar så för jävligt äckligt!! nu ska jag iaf gå o smälla i mig en burk och lite vatten

Varför äter du det inte med Fun light? Då smakar det ju exakt som fruktyoghurt eller liknande. SKITGOTT m.a.o.!

Monoxide
2004-10-05, 22:14
Brukar mixa en burk lättkesella med några deciliter mjölk och några skedar O'boy. Smakar helt okej. :)

kollle1
2004-10-05, 22:16
BOLIO: har ingen hemma för tillfället,föresten är de så lite så jag kan plåga i mig det hehe! gonatt

ceflower
2004-10-05, 22:23
blandar ni fun light _I_ kesellan?!?

Zonyk83
2004-10-05, 22:32
okej jag tycker de smakar så för jävligt äckligt!! nu ska jag iaf gå o smälla i mig en burk och lite vatten

Brukar lägga i nåra teskedar oboy då blir det genast mer ätarvänligt! :kickass:

Rataxes
2004-10-05, 22:41
Uääagh, nåt säger mig att O'boy mixat med något så surt som kesella i varje fall inte skulle få igång mina smaklökar :MrT:

Fun Light eller lågkalorisylt funkar dock prima, smakar som sagt som vilken fruktyoghurt som helst då.

Jejje
2004-10-05, 23:27
kär ner lite messmör och rör runt.. gott som fan.. dock är kesella gott som det är.. men man måste RÖRA TILL den ordentligt så den verkligen krämar till sig.. muuuums.. min kesella är slut.. får köpa mer :( men jobbet på dagarna och slutar 23.00.. inga butiker som är öppna då =( ingen som vill köpa och ställa in i mitt kylskåp.. så jag har tills jag kommer hem

laktosintolerant
2004-10-06, 00:42
Vafan tillochmed buddhistmunkarna i Tibet äter ju kesella innan dom går till sängs för att lära sig uppenbarelseboken bättre! :)

Brukar bli uppemot en 6-7 burkar på en dag. Naturell är en klar favorit, men även vanilj och jordgubb/lime går bra (bara att kasta på gröten). Finns det nånstans man kan söka hjälp för sitt kesellamissbruk?

King Grub
2004-10-06, 06:31
hur mycket kesella vräker ni i er innan läggdags?

Inget alls. ;) Varför plåga i mig något surt och äckligt innan jag går och lägger mig när det finns så mycket trevligare alternativ?

mmartin
2004-10-06, 08:15
grub- det hade varit kul och se en ungefärlig dag, näringsmässigt av dig? inte att jag ifrågasätter dig utan tvärtom, din imponerande kunskap är nått alla kan ta efter! :thumbup:

mvh

King Grub
2004-10-06, 08:28
grub- det hade varit kul och se en ungefärlig dag, näringsmässigt av dig? inte att jag ifrågasätter dig utan tvärtom, din imponerande kunskap är nått alla kan ta efter! :thumbup:

mvh

Sådana har jag lagt upp ett flertal gånger.

Men! Bara för att jag rekommenderar något, behöver det inte innebära att jag själv gör eller äter det. Bara för att jag gör något, betyder inte det att det är "optimalt". Jag tänker äta blodpudding och lingonsylt i eftermiddag, och inte är det bra. ;)

Kesella är en bra (utmärkt) proteinkälla på kvällen, men det skulle aldrig i livet falla mig in att sitta och sleva i mig slasket bara för det, när jag inte tycker om det..

mmartin
2004-10-06, 08:36
ok om jag nu ska testa kesella, hur mycket fun light har ni i?

en burk lättkesella och typ 4 korkar fun light? har ni nått tips på vilken fun light smak som kan vara lite godare och om det är nån man ska akta sig för?

mvh
ikväll ska det :eating:

Bite
2004-10-06, 11:46
För några år sen brukade jag blanda en burk kesella med en halv burk tonfisk i en skål och sleva i mig på kvällen, jag är faktiskt förvånad över att jag inte blev tvångsintagen nånstans.

mmartin
2004-10-06, 13:08
smakade u jättegott, tog 3 "korkar" fun light hallon i en burk jordgubb`s kesella!

MEN är det verkligen så bra som alla skriver? 7,5 protein, 18 kolhydrater, 7,5 fett på 100 gram?

mvh :eating:

King Grub
2004-10-06, 13:09
smakade u jättegott, tog 3 "korkar" fun light hallon i en burk jordgubb`s kesella!

MEN är det verkligen så bra som alla skriver? 7,5 protein, 18 kolhydrater, 7,5 fett på 100 gram?

mvh :eating:

Det är lättkesella "alla skriver" om. Du har väl näringsvärdena för standardkesella där?

mmartin
2004-10-06, 13:30
japp det stämmer, är det stor skillnad då?

räknas den vanliga kesellan som dåligt mellanmål då- rent av fet kanske?

shit får väl köra 30 min lngre pass idag då ;)

mvh

King Grub
2004-10-06, 13:34
japp det stämmer, är det stor skillnad då?

räknas den vanliga kesellan som dåligt mellanmål då- rent av fet kanske?

shit får väl köra 30 min lngre pass idag då ;)

mvh

Den vanliga är inget jag skulle basera något mål på.

Lättvarianten innehåller 1 gram fett per 100 gram.

Valio Grynsost knäcker dock allt vad Arlas keso eller kesella heter: 18 gram protein per 100 gram och så gott som fett- och kolhydratfri.

JJ
2004-10-06, 13:46
Valio Grynsost knäcker dock allt vad Arlas keso eller kesella heter: 18 gram protein per 100 gram och så gott som fett- och kolhydratfri.

Den är även befriad från smak och har en vidrig konsistens :)

King Grub
2004-10-06, 13:51
Den är även befriad från smak och har en vidrig konsistens :)

Godare än surkesellan. :booty: :D

mmartin
2004-10-06, 14:01
hittar man den i vanliga "ica" affärer också då?

köpte jordnötssmör som jag läst ska vara bra i hälsokost affären, kung markatta tror jag den hette, suveränt god! :thumbup:

mvh

King Grub
2004-10-06, 14:03
hittar man den i vanliga "ica" affärer också då?

Ja.

Erkdapimp
2004-10-06, 15:15
Den här tar kanske nån minut längre att göra men det smakar riktigt schysst för den som tycker om tonfisk.

Jag brukar ta en halv burk tonfisk och en halv burk kesella, hacka en liten halv gul lök, blanda allting, ha på curry efter smak, bre ut på två stora brödskivor eller ät direkt (brukar ha på lite hackade gröna oliver också).

Smaskens! :kickass: