handdator

Visa fullständig version : Gör ni all mat som ni äter själv?


Slartibartfast
2004-10-05, 12:07
Som rubriken lyder. Om ni inte gör det, tycker ni att träningen lider.

Själv äter jag på lunchrestaurang en gång om dan, och det är ofta rent skrattretande hur lite protein man får i sig där. :(

Frantic
2004-10-05, 12:15
Jag har nyligen flyttat hem till föräldrarna igen och då är det morsan som står för maten. Hennes mat är ju så långt från optimal man kan komma :D

kollle1
2004-10-05, 12:17
ja jag lagar all mat själv,brukar typ äta ute 1 gång i veckan blir väl en kyckling sallad eller en stor pizza...annnars är det kyckling o potatis sallad som gäller mest

Tricklev
2004-10-05, 12:18
Bor ju hemma så neeeej :D

Iofs, blir ändå rätt mycket fisk, kyckling, rostbiff och all möjlig kött, så det är inte optimalt, men det är inte heller sunk.

Einar
2004-10-05, 12:21
Jag gör all min mat själv, förutom burkarna med äppelmos som levereras av min mor :D

tinus
2004-10-05, 12:25
Jag "lagar" all mat själv..dvs öppnar tonfiskburken,mixar proteinpulvret och kokar riset :D

Mirre
2004-10-05, 12:34
Jag "lagar" all mat själv..dvs öppnar tonfiskburken,mixar proteinpulvret och kokar riset :D
Haha...Jag är nog lika engagerad som du Tinus! :D Kokar havregrynsgröt på morgonen och på kvällen blir det kokning av ris och i lyxigaste fall kycklingfilé i stekpåse. Fast det absolut mest glamorösa jag tillagar gör jag med nöje...kladdkakan till ätardagen. Lagas omsorgsfull med alla mina bagarkunskaper tillhands! :eating:

tinus
2004-10-05, 12:37
Haha...Jag är nog lika engagerad som du Tinus! :D Kokar havregrynsgröt på morgonen och på kvällen blir det kokning av ris och i lyxigaste fall kycklingfilé i stekpåse. Fast det absolut mest glamorösa jag tillagar gör jag med nöje...kladdkakan till ätardagen. Lagas omsorgsfull med alla mina bagarkunskaper tillhands! :eating:

ja laga mat suger..Äta däremot :D

Åh kladdkaka,det måste jag göra på lördag :D :eating:

Grahn
2004-10-05, 12:39
Nej, mer sällan än ofta, men jag dikterar oftast hur måltiden ska utformas... ;)

raZmus
2004-10-05, 12:40
Jag åt precis crepes med nötfärs, vitkål, soja och ost förstås :D

Vill man ha _OPTIMAL_ (yeah!) mat så blir det väl att man får laga den själv. Men all mat kan man väl inte laga själv, det vore ju att slita ut sig ;)

Menigar
2004-10-05, 12:50
Alla måltider förutom lunchen(som skolan får stå för) lagar jag själv.
Och 4-10 gånger i veckan lagar jag mat åt tre andra lata helveten som kallar sig min familj ;)

Sverker
2004-10-05, 12:52
Vem skulle annars göra maten ;)




Fixar allt själv alltså.

emlo
2004-10-05, 12:57
Som rubriken lyder. Om ni inte gör det, tycker ni att träningen lider.

Själv äter jag på lunchrestaurang en gång om dan, och det är ofta rent skrattretande hur lite protein man får i sig där. :(
Lagar det mesta själv: gott, nyttigt och billigt! :D

Jag saknar också proteinet i många rätter. Om man exempelvis äter en skinkmacka ute så är det på sin höjd TVÅ SKIVOR skinka på den. Jag som vill ha närmare TVÅ HEKTO...

Så om jag äter ute blir det oftast buffé så att man kan välja proportionerna själv eller sushi om det skall lyxas.

Ironbabe
2004-10-05, 13:03
Jag "lagar" all mat själv..dvs öppnar tonfiskburken,mixar proteinpulvret och kokar riset :D
Men lilla gumman..Ska syrran lära dig laga mat?? Jag kan ha en "lär dig göra mästarinna mat" vecka :D

Klart jag gör all mat själv..Men nu har ju sonen börjat med hemkunskap i skolan så jag får kanske en överraskning på bordet någon dag.. Men jag har iofs inget emot att laga maten själv, det är kul och jag vet vad jag får i mig, dessutom så blir det ju GOTT!!!! :hbang:

King Grub
2004-10-05, 13:10
Gör ni all mat som ni äter själv?

Japp.

Förutom när jag äter på restaurang eller är bortbjuden, av naturliga skäl. ;) Restaurangbesök brukar inte bli oftare än ett par tre gånger per månad.

Herkulez
2004-10-05, 13:18
Nej, mer sällan än ofta, men jag dikterar oftast hur måltiden ska utformas... ;)
haha din mansgris :D




Lagar alla mål förutom dom obligatoriska pizzorna och skrovmålen (3ggr i veckan typ)

mangs
2004-10-05, 13:19
Lagar i princip all mat själv, morgon,middag och kväll. Som tur är så är frugan lika intresserad av mat som jag är så hon lagar likadan mat när det är hennes tur. Man är lyckligt lottad. :D

Äter jag på restaurang så väljer jag oftast mat med omsorg, gott och nyttigt och ibland blir det bara gott. När man är bortbjuden så äter man givetvis det som bjuds, äter man 7-8 måltider om dagen så gör inte 1-2 måltider i veckan så stor skillnad. Andra saker spelar in betydligt mer. Däremot om man slarvar med 2-3 mål mat om dagen, då blir nog inte resultaten optimala på sikt.

JJ
2004-10-05, 13:20
Äter på lunchrestaurang 2-3 ggr i veckan, brukar nog få i mig tillräckligt av allt men för mycket omättat fett. Sen delar jag väl middagsbördan med sambon.

Grahn
2004-10-05, 13:21
haha din mansgris :D

Guilty as charged ;)

tinus
2004-10-05, 13:31
[QUOTE=Ironbabe]Men lilla gumman..Ska syrran lära dig laga mat?? Jag kan ha en "lär dig göra mästarinna mat" vecka :D




Ja tack! :D :love:

mystic[-_-]
2004-10-05, 14:54
Lagar frukost,lunch och middag på vardagarna. På helgerna ställer föräldrarna upp :) Mellanmålen är inget att laga direkt :D

ceflower
2004-10-05, 15:07
Yes! Allt. Lagade 14 portioner kyckling m. fullkornspasta nu i söndags som räcker hela veckan, nästa söndag blir det att upprepa proceduren. Förutom det är det inte så mycket "lagad" mat... att koka havregrynsgröt i mikron räknas ej ;) eller att göra mackor!

ivandrago
2004-10-05, 15:14
Lunch ute någon gång i veckan.. brukar be om påfyllning om det är för lite mat, alternativt ta en massa bönor från salladsbordet.

mangs
2004-10-05, 15:41
Yes! Allt. Lagade 14 portioner kyckling m. fullkornspasta nu i söndags som räcker hela veckan, nästa söndag blir det att upprepa proceduren. Förutom det är det inte så mycket "lagad" mat... att koka havregrynsgröt i mikron räknas ej ;) eller att göra mackor!


Jag hoppas att du varierar den kyckligrätten något? Kanske äter med gaffel ibland och sked ibland ?;)

frasselito2
2004-10-05, 16:18
lagar all mat själv...

ceflower
2004-10-05, 17:01
Jag hoppas att du varierar den kyckligrätten något? Kanske äter med gaffel ibland och sked ibland ?;)

Ketchup eller soja :hbang:

morbror_sven
2004-10-05, 17:56
Jag lagar också all mat själv. Det enda vettiga. Mammor gör varken godare eller bättre mat än man själv.

Vad flickvänner beträffar vet jag ej, men jag antar att de är bra på att truga i en sådant man inte bör äta egentligen.

Styrkebyggare
2004-10-05, 18:39
Käkar på lunchrestaurang de flesta vardagar. Blir emellertid mycket kina, thai, fisk mm och alltid en hel del sallad till, varför näringsintaget blir hyggligt.

Slabbig husmanskost (typ ostgratinerad falukorv, "svålbiffar" mm) betackar jag mig för.

Yankeee
2004-10-05, 18:54
Om gör innefattar att: Bre mackor och lägga på pålägg, hälla yoghurt i en tallrik och lägga müsli, lägga havregryn och vatten i en tallrik och stoppa in i micron, blanda proteindrinkar och mrp:s. Så gör jag min mat :)

Sparrisen
2004-10-05, 18:55
lagar eller fixar all mat själv. Längtar tillbaka till mammas köttbullar etc...

abbe
2004-10-05, 19:30
Bortsett från restaurangbesök eller fester så lagar jag nästan all mat själv... från grunden t.om. Lägger runt 1-1,5 timmar per dag på matlagning.

Hades
2004-10-05, 22:04
Ja, har lagat all min mat sen jag var 16.

Dennis
2004-10-05, 22:31
Lagar all mat själv, ibland till syskon och föräldrar osså

pariah
2004-10-06, 15:34
Nej, men till stor del.

stefannn
2004-10-06, 17:43
Bortsett från restaurangbesök eller fester så lagar jag nästan all mat själv... från grunden t.om. Lägger runt 1-1,5 timmar per dag på matlagning.

jhag med fast typ 8 timmar om dan ungefär..