handdator

Visa fullständig version : Vassle eller Kasein!?!?!


jocke19
2004-10-04, 18:51
Tjenixen gott folk!
Jag använder gainer och proteinpulver. Gainern intar jag direkt efter träningen och proteinpulvret varje morgon och ibland även som komplement till övriga måltider ( ibland på kvällen eller när man inte pallar laga käk )! Jag har tidigare använt mig av ett vassle pulver från star. Detta är nu slut och jag funderar på vad som är bäst att köpa nu. Antingen ett pulver som fördelar sig 51% kasein, 36% vassleisolat och 13% vassle eller ett rent vasslepulver.

de e väl efter träning man ska få i sig snabba proteiner ( vassle ) och då har jag gainer så ere kanske bättre att köpa kasein/vassle pulvret? pallar inte köpa båda, plånboken e tunnnnnnnnn! tacksam för svar !!

z_bumbi
2004-10-04, 19:10
Har du ont om pengar så köp ett rent vassle, sen börjar du blanda dina gainers själv så spar du pengar på det sättet.

jocke19
2004-10-04, 19:16
okey, skit i det där med ont om pengar. jag ville ha svar på frågan om vilket som passar mig bäst vasslepulvret eller blandningen 50 % kasein / 50 % vassle.
Tack för snabbt svar i allafall även om de inte svara på min fråga ;)

z_bumbi
2004-10-04, 19:23
Köp det som är billigast, det är bara protein och du har antagligen inte råd att ta så många drinkar per dag att det spelar någon roll.

jocke19
2004-10-05, 16:38
har råd med tre drinkar per dag ( minst ), de e väl knappast för lite?

Zonyk83
2004-10-05, 17:47
har råd med tre drinkar per dag ( minst ), de e väl knappast för lite?

Vasslepulver med mjölk ger ju 50/50 kasein/vassle beroende på hur mkt mjölk du slänger in ;) Med vasslepulver kan du även blanda en egen gainer, vassle+druvsocker eller vassle+maltodextrin som exempel

King Grub
2004-10-05, 18:46
Vasslepulver med mjölk ger ju 50/50 kasein/vassle beroende på hur mkt mjölk du slänger in ;)

Hur mycket mjölk för att få den fördelningen? 15 liter? :D

Zonyk83
2004-10-05, 18:58
Hur mycket mjölk för att få den fördelningen? 15 liter? :D

Hehe well det var bara ett förslag men visst släpper man goa dofter av det där :thumbup:

z_bumbi
2004-10-05, 19:04
har råd med tre drinkar per dag ( minst ), de e väl knappast för lite?

Jag tänkte bara på att du skrev att du hade tunn plånbok, jag skulle fortfarande välja ett vassle då kasein går att fixa just genom att blanda med mjölk och vasslen är mer mångsidig i övrigt också. Dricker du proteinet som komplement till en vanlig måltid spelar det ännu mindre roll vad du väljer.

jocke19
2004-10-05, 19:10
ok, då blire vassle även denna gång, tack för infon z_bumbiiii med fler