handdator

Visa fullständig version : Serious Mass, mina erfarenheter!


Medusa
2004-10-04, 11:34
Jag har aldrig testat något liknande, varje portion innehåller över 1250 kalorier. Inte nog med det, när jag synade förpackningen närmare upptäckte jag att det innehåller hela 50 gram högkvalitativt protein från flera bra källor. Dessutom fanns det l-glutamin och kreatin extra tillsatt!!!

Jag märkte att den unika formulan som kombinerade både snabba och långsamma kolhydrater fick min kropp att återhämta sig efter de mest brutala pass.

Dessutom har jag problem med att få i mig tillräckligt med vitaminer och mineraler då jag varken äter grönsaker eller bergarter, men detta rådde Serious Mass snart bort på, det innehöll allt jag behövde.

Nu testade jag bara choklad, men den var verkligen utsökt, mycket godare än allting jag hade testat förut.

Vad är era erfarenheter av detta pulver?

PS: Jag bifogar en bild och så de som inte kan läsa enkelt kan hitta det i butikshyllan och själva göra en bedömning. :D

Fairing
2004-10-04, 11:42
Hur stor är en portion som ger så pass mycket kalorier ?50g rent protein är det per servering eller 100g ?

Komiskt skrivet förövrigt :D

CroCop
2004-10-04, 11:44
wow de där verkade ju hur bra som helst väldigt nyfiken vad de mer erfarna på forumet har att säga om produkten!
ps. jävligt bra ökningar medusa om det är du på bilden! :hbang:

Herkulez
2004-10-04, 11:46
själv har jag också svårt att få i mig bergarten, svårt som fan att köra det i mixern.




hur lättlösligt var det?


och hur många gram är 1portion?

Prankie
2004-10-04, 11:58
252gram kolhydrater ( Maltodextrin, Dextrose, Fructose )
50gram protte (Från ägg, vassle och kasein)
4.5gram fett (3gram mättad)
1 portion, 337 gram


Jag ser det bara som att sälja socker till högt pris.

Medusa
2004-10-04, 12:22
wow de där verkade ju hur bra som helst väldigt nyfiken vad de mer erfarna på forumet har att säga om produkten!
ps. jävligt bra ökningar medusa om det är du på bilden! :hbang:

Det är ett bra pulver... :D

Tack, och jo,det är jag på bilden :thumbup:

Medusa
2004-10-04, 12:22
själv har jag också svårt att få i mig bergarten, svårt som fan att köra det i mixern.




hur lättlösligt var det?


och hur många gram är 1portion?

Mixern, det gav jag upp för längesen :D

En portion är 337 gram.

Dennis
2004-10-04, 12:46
Verkar jävligt bra faktiskt, hur gjorde du, tog du en hel portion sammtidigt? isåfall fick vill du blanda ut det med 1 L vatten för de e ju 337g

Det blir inte många protioner, 16-17 stycken för 625:-

King Grub
2004-10-04, 13:05
50 gram protein per 337 gram pulver? Vad är det som är så häpnadsväckande med det? Och "Jag har aldrig testat något liknande, varje portion innehåller över 1250 kalorier"? Inte så konstigt med den mängden pulver.

aliquis
2004-10-04, 13:19
Nackdelen är väl att det är så många kcal "skräpmat" och inte riktig mat. Plus:
"Dessutom har jag problem med att få i mig tillräckligt med vitaminer och mineraler då jag varken äter grönsaker eller bergarter, men detta rådde Serious Mass snart bort på, det innehöll allt jag behövde.", den innehöll eventuellt det MAN VET ATT DU BEHÖVER, men knappast det du borde ha fått i dig.

Tips på annan måltid med massa energi:

Gott bröd
Jordnötssmör (eller hasselnöt, mandel, valnöt, cashewnöt...)
Paprika, gurka, lök, tomat, avokado, ...
Mjölk/vassle-/kasein-/soja-/äggprotein
Ägg, skinka, kyckling, tonfisk, mjölk, lättost, ...

Ät, säkert godare, och näringsrikare.

Herkulez
2004-10-04, 13:20
50 gram protein per 337 gram pulver? Vad är det som är så häpnadsväckande med det? Och "Jag har aldrig testat något liknande, varje portion innehåller över 1250 kalorier"? Inte så konstigt med den mängden pulver.
haha var min tanke med

aliquis
2004-10-04, 13:22
252gram kolhydrater ( Maltodextrin, Dextrose, Fructose )
50gram protte (Från ägg, vassle och kasein)
4.5gram fett (3gram mättad)
1 portion, 337 gram
Jag ser det bara som att sälja socker till högt pris.
Värdelös energifördelning ju, mängden protein blir ju väldigt liten jämfört med kolhydraterna, och helgalet förhållande mellan kolhydrater o fett.

bubbleman
2004-10-04, 15:37
Medusa: Skulle inte du deffa :confused: Med sådana portioner kan man inte äta mycket annat...

nordland
2004-10-04, 15:42
En portion är 337 gram.

Nu snackar vi dyra kolhydrater..... Dessutom kasein :booty:

Min gainer "Massive whey gainer" (Ultimate) innehåller 55g vasslerprotein/150 g pulver (1port)... Mera för pengarna kanske........

Grahn
2004-10-04, 16:12
Jösses.....låter som om du blivit sponsrad. :laugh:

Dyrt socker med vitaminer som man kan köpa billigare annorstädes och så lite protte förståss.

Vad är det som är så bra?Det finns godare saker att äta 1200
kcal av.

ceflower
2004-10-04, 18:18
Detta luktar som om personen bakom produkten försöker göra reklam genom att låtsas vara en vanlig människa som använder produkten... det har man minsann läst om!

Medusa
2004-10-04, 18:29
Jag är inte mannen bakom Serious Mass, det kan jag försäkra dig :laugh:

Jakobbus
2004-10-04, 19:25
Vad menar alla egentligen när dom skryter om att med just den gainern så får man så och så många gram protein per portion med mera. Portionstorlekarna bestämmer man väll förfan själv??? Skit i vad som står på burken.

Kebab-Arne
2004-10-04, 19:31
Öhhhmm...

Tar du 337gram så räcker påsen på 5600gram 16.6 gånger. Tar du en sån efter varje träningspass, och du Medusa som tränar 6(?) gånger i veckan. Det räcker ju inte särskilt länge...

Mindek
2004-10-04, 19:49
Är det bara jag som anar viss ironi i Medusas inlägg :rolleyes:

ceflower
2004-10-04, 21:21
Jag är inte mannen bakom Serious Mass, det kan jag försäkra dig :laugh:

något säger mig att du har något att vinna på att försöka få folk att använda denna produkt. Rent reflexmässigt så försvinner alla ev. tankar på att någonsin köpa denna produkt. Sen att den innehåller samma sak som alla andra produkter men har ett högre pris gör inte saken bättre.

Mindek
2004-10-05, 10:03
Serious Mass är nog en av de minst användbra gainers jag sett. Tävlar med Twinlabs SGF i att sälja socker dyrast :booty:

Bite
2004-10-05, 17:00
Är det bara jag som anar viss ironi i Medusas inlägg :rolleyes:

Nej... :cool:

Pecca
2004-10-05, 17:14
Detta luktar som om personen bakom produkten försöker göra reklam genom att låtsas vara en vanlig människa som använder produkten... det har man minsann läst om!


Det kan jag ju försäkra dig om att Medusa har inget med företaget o göra!


Helt ok Gainer tycker jag... Körde den förra bulken själv. Körde dock inte dessa doser utan låg väl på ca 110g pulver + 25g tillsatt vassleprotein.

Att en gainer innehåller många kalorier är ju skitsamma... det är ju bara o ta fler portioner om man så önskar...

En grej som Serious Mass har som dock inte är så vanligt är att gainern innehåller bla kreatin och glutamin, samt vissa andra ämnen som fixar ett ok tryck i muskulaturen...

Tycker det är en bra gainer, framförallt smakmässigt och i konsistensen. Priset är inte heller speciellt högt.

Personligen föredrar jag dock att köra ett vassle protein med tillsatta kolhydrater.

Mindek
2004-10-05, 19:29
Det kan jag ju försäkra dig om att Medusa har inget med företaget o göra!


Helt ok Gainer tycker jag... Körde den förra bulken själv. Körde dock inte dessa doser utan låg väl på ca 110g pulver + 25g tillsatt vassleprotein.

Att en gainer innehåller många kalorier är ju skitsamma... det är ju bara o ta fler portioner om man så önskar...

En grej som Serious Mass har som dock inte är så vanligt är att gainern innehåller bla kreatin och glutamin, samt vissa andra ämnen som fixar ett ok tryck i muskulaturen...

Tycker det är en bra gainer, framförallt smakmässigt och i konsistensen. Priset är inte heller speciellt högt.

Personligen föredrar jag dock att köra ett vassle protein med tillsatta kolhydrater.


Ja, 1 g kreatin och 500 mg L-glutamin per portion (337g) var ju väldigt generöst och lär ge en riktig dundereffekt :rolleyes:

Priset är också rätt bra, bara 110 kr/kg :laugh:

Pez
2004-10-05, 22:12
Ja, 1 g kreatin och 500 mg L-glutamin per portion (337g) var ju väldigt generöst och lär ge en riktig dundereffekt :rolleyes:

Priset är också rätt bra, bara 110 kr/kg :laugh:
Tänkte hålla mig borta här.. men jag håller fan med.
Känns som en klassisk Made in USA-produkt... "LOOK 100000 kcal in ONE serving - creatine and glutamine enriched for outstanding superhuman anabolic effect, weightgain guaranteed!" typ.. javisst - klart du kommer öka i vikt om du lägger till 1200+ kcal/dag.. men snälla - öka med 1200 kcal från lite bättre källor än bara socker.. :(

Castro
2004-10-05, 22:42
Okej att detta var väldigt komiskt, men en intressant tanke väcktes iaf hos mig...Får man bättre återhämtning av att inta 2 gram snabba kolhydrater per kilo kroppsvikt än bara 1 gram per kilo efter träningen eller är det bara som att langa in onödigt mycket insulin? Finns det några studier gjorda på tränande individer och glykogeninlagring vid så pass höga "doser"? Är liksom 0,8-1,2 g max av vad man kan tänkas behöva till återhämtningsdrycken eller är det satt i perspektiv till någon anna variabel som exempelvis fettinlagring?

z_bumbi
2004-10-06, 08:12
Castro: Ska man bara bry sig om att maximera glukogeninlagringen skulle jag kanske köra en större mängd kolhydrater än 0,8-1,2 g men då gäller det ju även att man gör något som tär så mycket på glykogenet att det behövs.
Man har ju även förhöjd glykogeninlagring i minst 3 timmar efter ett pass så den mat man äter timmen efter gainern fyller nog upp ev luckor ganska bra.

Kör du ett maraton så brukar man rekommendera betydligt mer kolhydrater närmaste tiden efter loppet osv.

Honn
2004-10-06, 10:26
Hittade en studie om stoora drinkar.

Effects of high-calorie supplements on body composition and muscular strength following resistance training.

Rozenek R, Ward P, Long S, Garhammer J.

Department of Kinesiology and Physical Education, California State University Long Beach, Long Beach, California 90840, USA. rrozenek@csulb.edu

BACKGROUND: Seventy-three healthy, male subjects randomly divided into 3 groups participated in a study to determine the effects of 2 high-calorie nutritional supplements on body composition, body segment circumferences, and muscular strength following a resistance-training (RT) program. METHODS: In addition to their normal diets group 1 (CHO/PRO; n=26) consumed a 8.4 Mj x day(-1) (2010 kcal) high calorie, high protein supplement containing 356 g carbohydrate and 106 g protein. Group 2 (CHO; n=25) consumed a carbohydrate supplement that was isocaloric with CHO/PRO. Group 3 (CTRL; n=22) received no supplement and served as a control. All subjects were placed on a 4-day x week(-1) RT program for 8 weeks. RESULTS: Dietary analysis revealed no significant differences in total energy consumption or nutrients at any time in the non-supplemented diets of the 3 groups. Significant (p= or <0.05) increases in body mass (BM) and fat-free mass (FFM) were observed in CHO/PRO and CHO compared to CTRL. Mean (+/- SD) increases in BM were 3.1+/-3.1 kg and 3.1+/-2.2 kg, respectively. Fat-free mass significantly (p= or <0.05) increased 2.9+/-3.4 kg in CHO/PRO and 3.4+/-2.5 kg in CHO. Muscular strength, as measured by a one-repetition maximum in the bench press, leg press, and lat-pull down increased significantly (p= or <0.05) in all groups. No significant differences in strength measures were observed among groups following training. CONCLUSIONS: Results indicate that high-calorie supplements are effective in increasing BM and FFM when combined with RT. However, once individual protein requirements are met, energy content of the diet has the largest effect on body composition.

Publication Types:
Clinical Trial
Randomized Controlled Trial

PMID: 12094125 [PubMed - indexed for MEDLINE]

Munter
2004-10-06, 10:37
Jag har aldrig testat något liknande...

Jag märkte att den unika formulan som kombinerade både snabba och långsamma kolhydrater fick min kropp att återhämta sig efter de mest brutala pass.
Dessutom har jag problem med att få i mig tillräckligt med vitaminer och mineraler då jag varken äter grönsaker eller bergarter, men detta rådde Serious Mass snart bort på, det innehöll allt jag behövde...
Dagens poll

a) Saxat från deras reklam
b) Ironi som ingen förstår
c) Medusa har fått sponsor

z_bumbi
2004-10-06, 10:57
Dagens poll

a) Saxat från deras reklam
b) Ironi som ingen förstår
c) Medusa har fått sponsor


d) Pga att Medusa fått en inlägg borttaget tidigare om just denna produkten pga av punkt a) så väljer han att lägga in ett inlägg om samma produkt igen men denna gång skriver han om texten något...

Castro
2004-10-06, 11:03
d) Pga att Medusa fått en inlägg borttaget tidigare om just denna produkten pga av punkt a) så väljer han att lägga in ett inlägg om samma produkt igen men denna gång skriver han om texten något...

Jag tror på D.

Tack för studien Honn! :thumbup:

Dalì
2004-11-05, 07:31
Är väl mer ekonomiskt att göra sin egen gainer med hjälp av dextropur & maltodextrin + whey? Ex. 60% kolhydrater & 40% whey?
Borde ju kunna spara hur mycket pengar som helst?
Frågan är bara hur mycket dextropur & hur mkt maltodextrin borde det vara i en egen hemlagad gainer? Procentuellt?

Xatzer
2004-11-05, 08:24
Kan berätta om min deffdryck på bara 2000kcal, sedan äter jag inget mer om dagen... BAAAAAAAH, nej nu sitter jag o ljuger igen.. har noig blivit mytoman..
h0h0, tycker den drycken på 1250kcal verkar enorm, skulle hållt mig mätt i fleeeeera timmar ;D

Sverker
2004-11-05, 08:48
Är väl mer ekonomiskt att göra sin egen gainer med hjälp av dextropur & maltodextrin + whey? Ex. 60% kolhydrater & 40% whey?
Borde ju kunna spara hur mycket pengar som helst?
Frågan är bara hur mycket dextropur & hur mkt maltodextrin borde det vara i en egen hemlagad gainer? Procentuellt?

Det är efter träningen du skall använda maltodextrin/glukos för att få ut maximalt med insulin och starta glykogenbildningen i de tränade musklerna.

Alla andra tidpunkter på dygnet skall du välja energi med lägre GI, typ vanlig mat.

Maltodextrin i en gainer varje dag kommer bara att sabba din insulinkänslighet och på sikt störa muskeluppbyggnaden och istället starta fettinlagringen.

Dalì
2004-11-05, 09:56
Men brukar inte de flesta använda sin gainer inte bara då har tränat men utan också då de vill öka i kroppsvikt?