handdator

Visa fullständig version : Whey-80 vs. Exell (Rensad)


zXz
2004-10-03, 16:46
Proteinpulvret börjar ta slut och funderar på att köpa Whey-80 eller Exell. Vilket är att föredra?

morbror_sven
2004-10-03, 16:51
Proteinpulvret börjar ta slut och funderar på att köpa Whey-80 eller Exell. Vilket är att föredra?
Jag skulle inte köpa något koncentrat överhuvudtaget.....

zXz
2004-10-03, 16:55
...och du skulle köpa?

Mindek
2004-10-03, 16:59
Jag köper Exell för det mesta, fast efter prissänkningen på Eiselt ska jag nog köpa en låda sånt. Har dessutom käkat ~20 kg Exell nu, så lite ombyte skulle kanske inte skada.

påven
2004-10-03, 17:25
fx är rätt gott faktist, och så är det ju leverans direkt hem till dörren

Matte_Maiden
2004-10-03, 17:54
I mitt tycke är Whey80 MYCKET godare än Exell, och då menar jag RIKTIGT MYCEKT.

Whey80 är underbart god :eating:

Zonyk83
2004-10-03, 18:32
I mitt tycke är Whey80 MYCKET godare än Exell, och då menar jag RIKTIGT MYCEKT.

Whey80 är underbart god :eating:

Håller med till 100%

zXz
2004-10-03, 19:13
ni som kör med Whey-80 vilken smak rekommenderar ni?

Matte_Maiden
2004-10-03, 19:34
ni som kör med Whey-80 vilken smak rekommenderar ni?

The one and only, Choklad!

Solle
2004-10-03, 21:03
Då får väl jag säga jordgubb! Men chokladen är helt ok den med. I alla fall med dextropur.

aliquis
2004-10-03, 21:05
exell eftersom du frågar här såklart.

Kebab-Arne
2004-10-03, 21:38
Bah! Exell Jordgubb är då jävligt mycket godare än Whey-80 choklad. Exell vanlij smakar helt okej det med, har inte provat några andra smaker.

kelk
2004-10-03, 21:41
Exell all the way.:)

morbror_sven
2004-10-03, 22:10
är det musklerna eller smaklökarna ni vill tillfredställa??? Köp isolat eller hydrolat, annars finns det både glass och chockladkakor

Kossa Mu
2004-10-03, 22:17
efter att ha köpt ifrån den lasten med protein där typ hälften dammade bort så har jag blivit lite anti mot exell. Tycker dock att de är ganska likvärdiga när det gäller smak.

Pez
2004-10-03, 22:35
efter att ha köpt ifrån den lasten med protein där typ hälften dammade bort så har jag blivit lite anti mot exell. Tycker dock att de är ganska likvärdiga när det gäller smak.
Exell dammar inte det minsta nuförtiden. FYI.

mangs
2004-10-04, 07:25
Jag gillar i alla fall Exxel när det gäller den prsiklassen av proteinpulver. Det kanske inte är bäst men det smakar gott och känns prisvärt. Choklad är lätt den godaste smaken. :angel:

Lepras
2004-10-04, 07:51
Exell jordgubb är godare än whey-80 jordgubb- enligt mig :eating:

ETK_TIS
2004-10-04, 08:02
Jag rekomenderar ett blandat pulver , med många olika källor för protte ex

vassle kassein ägg soja , så får du ett pulver som förser dig med det du behöver , eller en blandning vassle- kassein , tycker man får mer för pengarna vid köp av sådant

ante
2004-10-04, 10:03
vilket pulver är godast i vaniljsmak då? av exell och whey-80 menar jag då.

z_bumbi
2004-10-04, 10:17
Jag vill inte vara den som är den, men är inte det viktigaste upptaget?

Alla pulver består ju av några få grundkomponenter så varför ska man då dricka något som man inte tycker är gott av just den typen och om det finns ett godare alternativ?
Ett koncentrat är ju alltid ett koncentrat* och även om det skiljer lite vad gäller kolhydrater och fett så är det ju i princip samma sak.
Många letar det absolut billigaste även om de inte gillar smaken, slår man ut det per drink blir det kanske 10-20 öre mer i kostnad att köpa något man tycker smakar bättre.
Iom att jag har problem med laktos har jag inte kunnat leta efter det absolut godaste oberoende av pris då protein med låg laktoshalt är dyrare men jag dricker inget som är äckligt i alla fall, efter 5-10 kg brukar sådana produkter kännas plågsamma att få i sig.
Numera har jag hittat märken som jag tycker är goda och som jag tål så nu är allt frid och fröjd även om jag gärna ser att priserna halveras. :D

*Här räknar jag in de flesta proteiner som har koncentrat, isolat och/eller hydrolysat i samma burk då det i princip är ett koncentrat i 99,9% av fallen.

Johan O
2004-10-04, 18:04
vilket pulver är godast i vaniljsmak då? av exell och whey-80 menar jag då.

Har bara använt Whey-80 under min träningskarriär och det du ska undvika om smaklökarna är dig kära är just VANILJ-smaken. Vidrigare syntetisk vaniljsmak har jag aldrig upplevt. Fyfan.

Jordgubb är dock helt okej!

Zonyk83
2004-10-04, 18:07
Har bara använt Whey-80 under min träningskarriär och det du ska undvika om smaklökarna är dig kära är just VANILJ-smaken. Vidrigare syntetisk vaniljsmak har jag aldrig upplevt. Fyfan.

Jordgubb är dock helt okej!

Jag köpte vanilj en gång och kommer aldrig göra det igen, man skulle nästan slängt 1kgs spannen och hade det varit en 4kgs hade jag gråtit...en grov miss i smak det där, för både jordgubb och choklad smakar bra!

ceflower
2004-10-04, 18:14
Började på ett paket Exell Vassle Jordgubb idag. Till min stora förvåning dammade den något otroligt! Var rena dimman här inne och det luktar forfarande jordgubb... beställde 10kg för bara 2 veckor sedan, så uppenbarligen finns det några "gamla" paket kvar i omlopp!

Whey
2004-10-04, 19:08
Började på ett paket Exell Vassle Jordgubb idag. Till min stora förvåning dammade den något otroligt! Var rena dimman här inne och det luktar forfarande jordgubb... beställde 10kg för bara 2 veckor sedan, så uppenbarligen finns det några "gamla" paket kvar i omlopp!
Efter den upplevelsen jag hade sist jag köpte EXELL Jordgubb så kommer jag inte göra det igen...

Wain
2004-10-04, 19:28
Efter den upplevelsen jag hade sist jag köpte EXELL Jordgubb så kommer jag inte göra det igen...

Inget mer EXELL för mig heller. :nono:

Får bli något annat märke när jag har gjort slut på lagret ( 9 kilo kvar :cryout: ). Misstänker att hälften kommer att damma ut på mitt golv, inte mysigt att andas in skiten hela tiden. :MrT:

Zonyk83
2004-10-04, 19:41
Inget mer EXELL för mig heller. :nono:

Får bli något annat märke när jag har gjort slut på lagret ( 9 kilo kvar :cryout: ). Misstänker att hälften kommer att damma ut på mitt golv, inte mysigt att andas in skiten hela tiden. :MrT:

*asgarvar* om operatörerna klagar på mig så wtf ska man säga om detta inlägget :kickass:

Zonyk83
2004-10-04, 19:43
Inget mer EXELL för mig heller. :nono:

Får bli något annat märke när jag har gjort slut på lagret ( 9 kilo kvar :cryout: ). Misstänker att hälften kommer att damma ut på mitt golv, inte mysigt att andas in skiten hela tiden. :MrT:

*asgarvar* om operatörerna klagar på mig så wtf ska man säga om detta inlägget :kickass: :notme:

Kossa Mu
2004-10-04, 20:15
Exell dammar inte det minsta nuförtiden. FYI.

När bytte ni till ett "normalt" Exell? Jag köpte mitt för en månad sen och var ju fler i tråden som har handlat ännu senare och ändå fått ett dammigt proteinpulver. Jag handlade förvisso mitt i en butik och inte hos er, så de kan ju ha ett gammalt lager.

ceflower
2004-10-04, 21:10
Jag handlade minsann mitt exell jordgubb här på kollo och fick en dammpåse :( hade faktiskt inte beställt om det inte vore för att de "åtgärdat problemet". Fast kanske bara var otur med en påse.. har en del kvar att testa..

z_bumbi
2004-10-05, 09:06
Efter uppmaning har jag delat tråden, så nu ska även jag försöka hålla mig till ämnet i den här tråden. :em:

Mindek
2004-10-05, 09:55
Har också haft dammande Exell, men vad är problemet egentligen? Jag klipper ett litet håll i påsen och häller upp det i en burk. Efter det så dammar det inte. Mängden som dammar bort vid upphällande handlar om promille...

Pez
2004-10-05, 10:33
Har också haft dammande Exell, men vad är problemet egentligen? Jag klipper ett litet håll i påsen och häller upp det i en burk. Efter det så dammar det inte. Mängden som dammar bort vid upphällande handlar om promille...
Har inte heller riktigt förstått problemet.. att slippa bygga proteinfort (testa att stapla 30 prottehinkar utan att få för dig att bygga ett fort själv då! :D) i köket är bara en fördel tycker jag.