handdator

Visa fullständig version : Ont i fettet?


Lalla
2004-10-03, 14:26
Vet inte om dethär är rätt avdelning, annars får mod. flytta tråden...

Om jag äter VÄLDIGT mkt och väldigt fet mat och godis, tex. på julafton så får jag ont i fettet på magen några dagar efteråt, sen känns det som att kroppen absorberer upp allt fett och sprider ut det över kroppen...

Ngn fler än jag som upplever detta? kanske i samband med "ätardagar" under deff ?
Vad är det egentligen som händer i kroppen? Fettcellerna som får jobba för högtryck, eller? :confused:

Samma sak har jag upplevt ibland efter mina distanspass på cykel (ca.4-5h)...fast bara att jag får ont i fettet, inte att det sprider ut sig...

Ligger på ca. 8-10% bf mätt själv med tre punkts-metod, kaliper....

pekka
2004-10-04, 17:51
Ja, om jag är bakis så kan jag få ont i fettet :) men jag har faktiskt inte tänkt på vad jag har ätit då. För äter, det gör jag när jag är bakis. Och jag äter mycket. :(

morbror_sven
2004-10-04, 17:58
I tex serietidningar brukar ofta fetma illustreras genom att magen vibrerar när individen i fråga har ätit. Kan man verkligen känna om man lägger på sig???

King Grub
2004-10-04, 18:24
I tex serietidningar brukar ofta fetma illustreras genom att magen vibrerar när individen i fråga har ätit. Kan man verkligen känna om man lägger på sig???

Nej.

emmzan
2004-10-04, 19:39
Jag kan känna "krypningar" i fläsket, ffa när jag kör kondition utomhus. har läst någonstans att fenomenet uppstår pga av den dåliga blodcirkulationen i fettet!!

Kanske har något med det att göra även vid matintag?

Hoffa
2004-10-04, 19:59
Mycket fett påverkar väll gallan som gör att man kan må illa om man äter mycket fett. Jag har testat någon gång o hälla i mig lite rapsolja (30-40 g) och efter så känner jag mig illamåendes. Men gallan är något annat har jag för mig?