handdator

Visa fullständig version : Kulmage efter träning


johnnytex
2004-10-02, 19:31
Jag har lagtmärke till en ganska konstig grej. Efter jag är klar med mitt träningspass på gymmet så har jag nästan kulmage.

Alltså jag har inte detta i vanliga fall, jag har synliga rutor i vanliga fall. Vad beror detta på? Jag har fått för mig att all den vätska jag drar i mig cirka 1,2 liter vatten under passet får min mage att svälla? Eller är det att många organ i magen för mkt blodtillförsel under träning så att de "växer" och magen blir stor? Min kulmage försvinner efter några timmar och då är den som vanligt igen. Någon som känner igen sig eller vet vad det är? Bör man vara rädd?

King Grub
2004-10-02, 19:46
Det låter som vätskan, och eftersom den snart sjunker undan igen tyder ännu mer på det (magsäckstömning). Några organ som suger åt sig blod är det inte.

johnnytex
2004-10-02, 19:47
Helt ofarligt med andra ord :D ?

King Grub
2004-10-02, 19:51
Om du inte har en alien i magen, så tror jag det.

http://archive.gamespy.com/DailyVictim/VictimPics/COLORAlienBig.jpg

Dav0d
2004-10-02, 19:54
Jag får samma grejj, fast det känns nästan som man har bombat med gaser i magen så magen svällt upp. Fast efter ett par timmar så går det ner, men det ser så jävla fult ut :d...

*Edit*
HAhaha skön bild Grub :hbang: :thumbup:
*Edit*

stenis
2004-10-02, 21:11
magen expanderar ju också när man tränar den, så de kan också vara en orsak!

mvh stenis

Dav0d
2004-10-03, 03:15
fyller man den med väte så flyger jag garanterat..... :angel:

Eller så är det bara så jag tror :rolleyes:

Sverker
2004-10-03, 07:19
magen expanderar ju också när man tränar den, så de kan också vara en orsak!

mvh stenis

Det är nog precis tvärt om. Att blod fördelas från inälvorna ut till de arbetande musklerna istället.

stenis
2004-10-03, 10:20
Det är nog precis tvärt om. Att blod fördelas från inälvorna ut till de arbetande musklerna istället.

förstod inte riktigt vad du menade, menar du att magen inte expanderas när man tränar den?

mvh stenis

Sverker
2004-10-03, 12:47
Jag missförstod dig nog.

Visst växer magmusklerna när du tränar dem. Men de har en ganska platt form och volymökningen påverkar knappast midjemåttet speciellt.

Vad jag menade är att så fort du börjar lyfta vikter på gymmet så fördelas blod från kroppens centrala del ut till armar och ben.