handdator

Visa fullständig version : Ny dietperiod....


Action
2004-10-01, 12:26
Började faktiskt en ny dietperiod nu i Söndags. Snart hållt på i en vecka. 9 veckor kvar till Fitnessfestivalen som är mitt mål.

Det finns dock några "om", och om något av dessa "om" infaller så kommer jag med största sannolikhet avbryta dieten! Men som allt känns nu så står jag snart på en scen igen... :bpump:

Skriver lite små notiser varje dag på min hemsida. Kommer väl även skriva här lite då och då!!

tinus
2004-10-01, 12:45
Vi får hålla tummarna då för att dessa "om" inte kommer att inträffa! :thumbup:

Lycka till!

Action
2004-10-01, 13:06
Vi får hålla tummarna då för att dessa "om" inte kommer att inträffa! :thumbup:

Lycka till!

Grejen är den att jag hoppas att dessa "om" inträffar så fort som möjligt. :D Men det vore givetvis kul om jag kunde kombinera det med tävling ändå...

Jag har en hel del nya arbeten på gång.. det är det som är "om" :D

Hur går det med dina fötter?

tinus
2004-10-01, 13:27
Aha :D då får vi väl hoppas att "om" inträffar då! och att det går att kombinera..

Min ena fot mår alldeles utmärkt,det är värre med den andra,har fått tid för undersökning (igen) på onsdag..så vi får väl se :rolleyes:

Hård_men_rättvis
2004-10-01, 20:16
Hur planerar du att lägga upp din diet?

Längd på dieten, totalt kaloriintag, kalorifördelning och aktivitet är av intresse.

Action
2004-10-02, 09:41
Hur planerar du att lägga upp din diet?

Längd på dieten, totalt kaloriintag, kalorifördelning och aktivitet är av intresse.

Tjenare..

Dieten kommer vara på totalt 10 veckor. 9 veckors förbränning och sedan 1 veckas vila inför tävling! Mitt totala kaloriintag började med 3000 kalorier/dag. Fördelningen var ungefär: 280gram Protein, 350gram Kolisar, 50gram Fett (Om jag minns allt rätt)

I slutet på veckorna kommer jag sänka mig ner mot 2500 kalorier, de dagar jag kör intervallträning kommer jag öka på intaget lite, kanske upp emot 3200 ungefär! En ätardag/vecka då jag äter det jag känner för, blir en hel del onyttigt. Men för den skull inte överäta mig.. :D

Det kommer bli mycket promender och en del intervallpass. Kommer nog promenera varje morgon och även en del kvällar närmsta tiden för att göra min flickvän sällskap! Förhoppningsvis är jag "klar" ca 3 veckor före tävling!

eventuellt kommer jag ändra fördelningen lite senare och öka på proteinet till 310-320gram och minska kolhydraterna ännu mer! Beror på hur det går.

Vägde för 2 veckor sedan 91,8kg och nu idag på morgonen 90,0. Siktar på att väga 84-85kg på tävling!

Herkulez
2004-10-02, 10:13
lycka till stringen =)

är faktiskt jävligt imponerad av dina dietperioder, du verkar tappa fort som fan fettet :bow:

Action
2004-10-02, 10:43
lycka till stringen =)

är faktiskt jävligt imponerad av dina dietperioder, du verkar tappa fort som fan fettet :bow:

Tack tack Roffsingens brorsa...

Jag sliter väl rätt mycket och håller mig alltid strikt till planen. Nu har fettet heller inte suttit speciellt länge så det borde släppa rätt fort.. Hoppas det iaf. :D

Hård_men_rättvis
2004-10-02, 13:13
Ser stabilt ut.

Vad ligger kroppsfettet på?

Har läst om dina ätardagar innan och de verkar inte vara att leka med.

Vad äter du, allt möjligt skit eller mest kolh?

Action
2004-10-02, 15:36
Ser stabilt ut.

Vad ligger kroppsfettet på?

Har läst om dina ätardagar innan och de verkar inte vara att leka med.

Vad äter du, allt möjligt skit eller mest kolh?

Vet inte vad fett% ligger på i dagsläget. just nu kanske 5-7% underhudsfett. Har lite millimetermått mätt med kaliper som jag jämför med istället för fett%.

Mina ätardagar då äter jag sånt jag tycker är gott. Givetvis så konsentreras det runt kolhydrater. Men det kan vara kolhydrater med mycket fett också. :D :D Jag gillar sån mat och vill ha en dag i veckan för att stilla det suget. Brukar kunna komma iform ändå..

cosmo
2004-10-07, 17:41
Vad brukar du ligga på för fett% på tävling?

Action
2004-10-07, 17:46
Vad brukar du ligga på för fett% på tävling?

Mätt med kaliper så var mitt underhudsfett vid SM2003 3,8%, mätte aldrig till 2004 men låg lägre än 2003, även om det inte märktes på scen.. :cool:

Action
2004-10-15, 13:39
Ligger i med dieten.. Går ganska så smärtfritt än så länge.

Hittills, -3,1kg och -3,5cm i midjemått... :D

Sprayade mig brun igår så här är en nytagen benbild.. Svepet börjar komma lite nu när jagkör högreps för benen istället för att köra tungt..

Powerbear
2004-10-15, 14:08
:thumbup: Ser du är på gång helt klart. Man blir alltid lika imponerad av din hårdhet inför och på tävling. Måste kännas skönt att dieten fungerar så bra. Kräver en del hårt psyke och diciplin bla.
Lycka till på tävling för er båda framöver. :thumbup:

Action
2004-10-15, 16:38
:thumbup: Ser du är på gång helt klart. Man blir alltid lika imponerad av din hårdhet inför och på tävling. Måste kännas skönt att dieten fungerar så bra. Kräver en del hårt psyke och diciplin bla.
Lycka till på tävling för er båda framöver. :thumbup:

Tackar.. Jag är väl aningen revanschsugen efter vårens förstörda tävling.. Då va jag inte hård på scenen, men men.

Hur ser det ut för dig? Kommer du komma ner o tävla i Västerås. Min flickvän tävlar ju för samma förening som dig såg jag.

Powerbear
2004-10-15, 20:41
Kommer att gå bra nu då du är extra laddad, vara revanschsugen gör att man lägger på lite extra kol. :thumbup:

Jag ska besluta hur det blir i slutet av nästa vecka. Jag har varit in för en enklare operation men stör ändå en del i kroppen känner jag.
Kändes som jag höll på att åka dit i influensa men jag tror att det var en reaktion då jag ej tål bedövningssprutor så bra.
Vilat 2,5 dag och laddar för fullt sista veckorna här och ser hyfsat ut.
Jag vill gärna åka ner om formen ser bra ut, helt klart.

Jo det är samma klubb som jag tävlat för sedan jag började att kliva upp scenen.
Det kommer två till från klubben via kvalet till SM, hoppas vi.
:bpump:

Action
2004-10-17, 19:31
En bild från igår mellan några mål mat... Gott med ätardag, men man blir lite sugen även dagen efteråt... :em:

Rätt ok form ändå för att vara några veckor kvar.. Men det är nog dags att sänka kolisarna en aning.. :cool:

Action
2004-11-21, 20:00
Nu är det mycket nära tävling :)

Rejält sliten nu i kroppen, men tävlingsformen är nära. Egentligen bara att bli av med lite vätska vilket jag fixar med en enkel salttömning.

Sista bilden blir en benbild från i fredags. Lite vila så ska nog flexet komma tillbaka också. :)

http://www.exhalemag.com/forum/uploads/post-39-1100881868.jpg

bear.flowertwig
2004-11-23, 19:25
En bild från igår mellan några mål mat... Gott med ätardag, men man blir lite sugen även dagen efteråt... :em:

Rätt ok form ändå för att vara några veckor kvar.. Men det är nog dags att sänka kolisarna en aning.. :cool:

Å fan. SATS Söder ibland. Kul :)
Lycka till på tävlingen!

Zlin
2004-12-07, 23:49
Du såg bra ut på FF1 tycker jag, synd att du inte placerade dig högre (Men så är det ju lätt att vara skrivbordsgeneral också..).

I vilket fall, du såg bra ut och gav bra med inspiration. Väl kämpat!

Action
2004-12-08, 07:27
Du såg bra ut på FF1 tycker jag, synd att du inte placerade dig högre (Men så är det ju lätt att vara skrivbordsgeneral också..).

I vilket fall, du såg bra ut och gav bra med inspiration. Väl kämpat!

Tackar, jag tappade dock 2kg under min sjukdom, låg sängliggande 4 dagar mellan Decembercupen och Fitnessfestivalen. Tappade i fyllighet och storlek tyvärr, såg mycket bättre ut på DC, men det räckte ju ändå till en 4:e plats i fysikronden bland 45 deltagare. Att kondisen inte va den bästa för dagen skyller jag på förkylningen. Vet dock inte om det hade räckt för en högre placering ändå.

Jag är mycket nöjd med hösten och tävlingsresultaten.. Att dessutom fått coacha tjejen till 2 segrar i Bodyfitness gör det inte mindre roligt. Tycker nästan det är roligare att coacha än att tävla själv. :D

Zlin
2004-12-10, 12:31
Tackar, jag tappade dock 2kg under min sjukdom, låg sängliggande 4 dagar mellan Decembercupen och Fitnessfestivalen. Tappade i fyllighet och storlek tyvärr, såg mycket bättre ut på DC, men det räckte ju ändå till en 4:e plats i fysikronden bland 45 deltagare. Att kondisen inte va den bästa för dagen skyller jag på förkylningen. Vet dock inte om det hade räckt för en högre placering ändå.

Jag är mycket nöjd med hösten och tävlingsresultaten.. Att dessutom fått coacha tjejen till 2 segrar i Bodyfitness gör det inte mindre roligt. Tycker nästan det är roligare att coacha än att tävla själv. :D

Det verkar vara ett återkommande problem för dig, sjukdom i samband med tävling? Äter du verkligen dina grönsaker? :D

Jag tyckte iaf det såg bra ut. Sjunde plats är inte att förakta heller. Starkt jobbat.

Action
2004-12-10, 12:34
Det verkar vara ett återkommande problem för dig, sjukdom i samband med tävling? Äter du verkligen dina grönsaker? :D

Jag tyckte iaf det såg bra ut. Sjunde plats är inte att förakta heller. Starkt jobbat.

Jag har fått lite tips som kan hjälpa. Ska iaf testa det vid nästa tävling.

Kan vara så att pga mixtrande med natrium- och kaliumnivåer så blir kroppen extra känslig och mottaglig av sjukdomar. (för vissa individer)!

Därav har jag beslutat att inte göra några förändringar alls sista veckan inför nästa tävling. Bara vara lite försiktig med extra salt och endast äta lite extra kolhydrater! Det borde kroppen klara av mycket bättre. :D