handdator

Visa fullständig version : Nu börjar det bli dags för tävling igen!!!!


Allan
2004-09-29, 20:14
Eftersom vi fick ett rejält manfall förra gången vi utlyste FinasteFysiken och folk skyllde på för kort förberedelsetid kommer ni att få rejält med tid den här gången. Men först vill vi naturligtvis veta om intresset finns kvar...

Så svara ja eller nej. Jag tänker INTE lägga till alternativet "vaddå?". Vet ni inte vad FinasteFysiken är får ni väl fråga i tråden - och skämmas!!!! :D


allan

emmzan
2004-09-29, 20:17
Klart vi ska!

Jag ska väga in på minst 6kg mer än sist :hbang:

RobbeliRobban
2004-09-29, 20:21
kommer upplägget vara likadant som sist? eller kommer det som jag hört ryktesvägen (röster i mitt huvud) att finnas en disco-klass med, där bedömning av ben utgår?

Herkulez
2004-09-29, 20:23
Klart det ska vara med, vart ju lyckat fast det var myckte bortfall :thumbup:

HenrY
2004-09-29, 20:24
YEAH!
Är det några speciella regler i fototävlingen??

Makk
2004-09-29, 20:27
Jez, självklart!!

Skulle vara skönt med något som pushade en i deffen!

stridis
2004-09-29, 20:29
Klart det finns intresse, men stackars jag är ju så liten :)

Hardcore_pb
2004-09-29, 20:34
japp det ska vi och nu har jag en kamera så jag kommer leka hem barn klassen för oss under 75kg och över 180 :thefinger

/Hardcore

King Grub
2004-09-29, 20:37
Klart vi ska!

Jag ska väga in på minst 6kg mer än sist :hbang:

I år får du väl inte vara med, som moderator och domare? :) Men det kanske går att ordna.

Edit: det SKALL gå att ordna! :hbang:

stridis
2004-09-29, 20:41
japp det ska vi och nu har jag en kamera så jag kommer leka hem barn klassen för oss under 75kg och över 180 :thefinger

/Hardcore
Hahaa, Var inte så säker på det,om jag sträcker på mig så och så ska jag ju deffa först...

Pdaddy
2004-09-29, 20:47
JA lovar att ställa upp :D .. MEn kanske i disco klassen om de kommer finnas :laugh: .. Benen e ju inte Grofva ännu ju..

M

Castro
2004-09-29, 20:52
Någon har en revansch att ta på en stadsgranne! :rolleyes: :devil:

SJÄLVKLART SKALL VI TÄVLA! :thumbup: :D

Halldin
2004-09-29, 20:53
Någon som har en länk till den gamla tävlingssidan för den late?

Castro
2004-09-29, 20:55
Någon som har en länk till den gamla tävlingssidan för den late?

Av en händelse så pm:ade jag faktiskt Allan tidigare idag angående just detta, men han har inte svarat än.

vildängel
2004-09-29, 21:01
Klart det ska vara tävling! Fast om Emmzan får vara med är det ju ingen idé att ställa upp... ;) :em:

Allan
2004-09-29, 21:02
http://www.jarod.se/kolozzeum/


allan

Sultanen
2004-09-29, 21:03
beror ju på när tävlingen avgörs!?

abjorn
2004-09-29, 21:08
Självklart! Bara jag slipper vara med, någon deff blir det inte förrän sådär 20kg till ;)

JustinCredible
2004-09-29, 21:21
Castro got robbed! :notme:

och ja, tävling ska de bli igen :thumbup:

Tricklev
2004-09-29, 21:22
Klart det ska vara tävling! Fast om Emmzan får vara med är det ju ingen idé att ställa upp... ;) :em:

DU menar för att hon sover med en domare?.... ;)

vildängel
2004-09-29, 21:22
DU menar för att hon sover med domare?.... ;)
Haha, menade inte bara det ;)

Halldin
2004-09-29, 21:23
http://www.jarod.se/kolozzeum/


allan
Spank you very much.

Och visst hade en omgång till vart skojsigt, jag röstade ja. :thumbup:

HenrY
2004-09-29, 21:25
DU menar för att hon sover med domare?.... ;)

njae, sover gör hon väl kanske inte riktigt... Snarare lagar OPTIMAL MAT till domarna!:D

Ninjasmurf
2004-09-29, 21:28
man kanske skulle ställa upp :D

Castro
2004-09-29, 21:29
DU menar för att hon sover med domare?.... ;)

:laugh:

Och ändå orsaken jag kan se till min höga placering är att morsan hjälpt mig på liknande vis...:D

Edit: Nää, jag litar på att ni gör ett bra och ärligt bedömningsjobb. Det kan ju inte vara lika lätt att bedöma en sånhär tävling där kriterierna är om möjligt ännu mer diffusa och de tävlande på så olika nivåer.

Tummen upp för modsen :thumbup:

Medusa
2004-09-29, 22:18
Räkna in mig i leken......Så lätt kommer ni inte undan Castro och Co... :devil:

J_Hells
2004-09-29, 22:22
Jag ska nog också ställa upp! :bpump: :kickass:

Yankeee
2004-09-29, 22:24
Hmm, frågan är om man ska ställa upp...

Medusa
2004-09-29, 22:31
Hmm, frågan är om man ska ställa upp...
Det tycker jag, men du får träna hårt!

Frantic
2004-09-29, 22:31
Får man tag på kamera så :thumbup:

Yankeee
2004-09-29, 22:34
Det tycker jag, men du får träna hårt!

Det var just därför jag funderade, jag har ingen möjlighet att träna hårt :)
Jag får då gå in som det ranglet jag är och hoppas på ett underverk.

Johan O
2004-09-29, 23:14
Tänkte vara med själv denna gången!

Och det där med Discoklass kan ni ju glömma. Det blir jävligt dåligt med folk i ordinarie gruppen isåfall... :booty: :thefinger

Sallae
2004-09-29, 23:19
Får man tag på kamera så :thumbup:

Om det ändå vore kamera som var problemet, man skulle fått tag på lite muskler!! :em:

Man and Machine
2004-09-29, 23:20
När är det tänkt att tävlingen ska gå av stapeln? Är ju ett halv år kvar til nästa deff börjar... Ligger den i lagom tid så är jag på.

kelk
2004-09-29, 23:21
Beror helt på när tävlingen går av stapeln ooch om man vågar skämma ut sig själv. ;-)

Piranha
2004-09-30, 07:45
Jag och Härkan .. kommer coacha Jense till seger .... :thumbup:

z_bumbi
2004-09-30, 08:43
DU menar för att hon sover med en domare?.... ;)

Gör hon? Varför har ingen berättat det för mig?

Jag är totalt värdelös på att gradera folk efter foton så jag kommer nog inte vara domare i en eventuell ny tävling heller, utveckling på samma person funkar bättre men att gradera olika fysiker?
Det är något man bör testa några gånger för att se hur svårt det är.

Det är även därför det blir så sjukt när folk bedömmer byggartävlingar utifrån bilder av tävlingen eller ännu värre från bilder tagna vid andra tidpunkter än tävlingstillfället.

Herkulez
2004-09-30, 08:54
Gör hon? Varför har ingen berättat det för mig?

.
lol :D

tror nog inte dommarna här är partiska ifall hon ställer upp, jag skulle då inte klaga

Spike
2004-09-30, 10:59
Medusa got robbed :D

*Flash*
2004-09-30, 16:21
Klart det ska vara en till tävling :thumbup:

z_bumbi
2004-09-30, 16:26
Klart det ska vara en till tävling :thumbup:

Och lika klart ska du vara med? :D

*Flash*
2004-09-30, 16:29
Och lika klart ska du vara med? :D
Jag har ju inget att visa upp så det är väl klart att jag inte ska vara med :D

Zakath
2004-09-30, 16:43
Jag skulle gärna ställa upp!

Men jag tycker att tävlingen borde delas upp i lite mer grupper än dam/herr. Känns lite orättvist att tävla mot folk som tränat 10år+ när man själv knappt tränat 1år...

Vill ha ännu mer info! Intresset verkar ju inte direkt negativt :thumbup:

Grahn
2004-09-30, 16:47
Jag skulle gärna ställa upp!

Men jag tycker att tävlingen borde delas upp i lite mer grupper än dam/herr. Känns lite orättvist att tävla mot folk som tränat 10år+ när man själv knappt tränat 1år...

Vill ha ännu mer info! Intresset verkar ju inte direkt negativt :thumbup:

Blir som byggning normalt då i svedala, 1 tävlande per klass och alla vinner.
Påminner om lekis... :D

Zlin
2004-09-30, 16:53
Yes! Tävling! Då är jag garanterat med.

Zakath
2004-09-30, 16:57
Blir som byggning normalt då i svedala, 1 tävlande per klass och alla vinner.
Påminner om lekis... :D




Jo men ändå..
Men det skulle fortfarande bli mer rättvist med åtminstone en klass som tränat 3år eller mindre, och en 3år eller mer. Om du förstår, men det hela beror ju på hur bedömningskriterierna ser ut. Jaja, det är upp till er, jag litar på att ni får till det här :cheers:

Jense
2004-09-30, 17:02
Castro got robbed! :notme:

och ja, tävling ska de bli igen :thumbup:


anä, han hade ju 15kg mindre muskelmassa än vinnaren, allt handlar inte om linjer fru justin :spank:

z_bumbi
2004-09-30, 18:16
Jo men ändå..
Men det skulle fortfarande bli mer rättvist med åtminstone en klass som tränat 3år eller mindre, och en 3år eller mer. Om du förstår, men det hela beror ju på hur bedömningskriterierna ser ut. Jaja, det är upp till er, jag litar på att ni får till det här :cheers:

Det är ju inte den som är störst som vinner per automatik men det är ju en tävling där man bedömmer fysiken så det bör ju ha lönat sig att ha slitit med vikterna ett tag också. Att bli hård med bra linjer att bygga vidare på säger ju inte något om hur man kan förvalta det man har att laborera med i framtiden heller.
När man tävlar här är det kanske viktigare att man har fått lära sig lite om hur kroppen fungerar när man har ett datum att sikta in sig på än var man hamnar i rankingen. Man har även fått en bedömning av sin egen fysik av folk som är skapligt insatta och som i alla idrotter så är allt som liknar tävling bra för rutinen.

AcidSleeper
2004-09-30, 18:26
Det skulle verkligen vara kul med en till fototävling! Alltid roligt att se folk som går framåt i utveckling.

hobbitar
2004-09-30, 18:29
Yeah baby!! Fototävling? Javisst!!!! Självklart ska jag vara med! Hoppas det blir lite mer folk som ställer upp den här gången.

- Vet du vilket land dom här grönsakerna kommer ifrån?
- Nej?
- Grönsakslandet!

Johan O
2004-09-30, 23:02
Jo men ändå..
Men det skulle fortfarande bli mer rättvist med åtminstone en klass som tränat 3år eller mindre, och en 3år eller mer. Om du förstår, men det hela beror ju på hur bedömningskriterierna ser ut. Jaja, det är upp till er, jag litar på att ni får till det här :cheers:

Det skulle nog inte funka det heller. För då hävdar Mr.Biceps att han minsan bara tränat två år seriöst och de tre åren före det inte bör räknas, eftersom han då tränade oseröst...Hur det nu går ihop. :smash:

Zakath
2004-10-01, 15:25
Det skulle nog inte funka det heller. För då hävdar Mr.Biceps att han minsan bara tränat två år seriöst och de tre åren före det inte bör räknas, eftersom han då tränade oseröst...Hur det nu går ihop. :smash:


Jojo, det får väl bli som det blir. Det som spelar störst roll är ju inte vem som vinner trots allt, alla tränar ju med olika förutsättningar.

Medusa
2004-10-01, 15:29
Medusa got robbed :D

Om du syftar på förra tävlingen, nej :D
Min fysik var dålig, min posering var dålig, ja, allting var kasst...

Sverker
2004-10-01, 16:29
Jojo, det får väl bli som det blir. Det som spelar störst roll är ju inte vem som vinner trots allt, alla tränar ju med olika förutsättningar.

Kanske en möjlighet att premiera lite de som ställde upp förra gången genom att ha ett pris för den, tjej eller kille, som utvecklats mest/bäst sedan förra gången, Most Improved ?

Burger King
2004-10-02, 00:00
Självklart skall vi köra en tävling igen!

Herkulez
2004-10-02, 08:16
kliver på dieten sakta efter nyår, så då kanske ni får se en norrlänsk lappjävel med






men chansen är extremt liten :em:

Zlin
2004-10-02, 11:04
kliver på dieten sakta efter nyår

Bang på dina tävlingsplaner? :(

OnT: Vilka kriterier går ni på?

Herkulez
2004-10-02, 11:41
Bang på dina tävlingsplaner? :(

jepp, jag är en sopa :(

Big_Vik
2004-10-02, 12:53
får jag fråga en sak? Var är bilderna från finaste fysiken? :em: :D

Jorgen
2004-10-02, 13:11
får jag fråga en sak? Var är bilderna från finaste fysiken? :em: :D
Du har inte läst hela tråden va? ;)
http://www.jarod.se/kolozzeum/

//Jörgen

AcidSleeper
2004-10-02, 13:30
Skulle vara kul att ställa upp i tävlingen :D speciellt nu när man har gått ned 5kg och har 5kg kvar tills man deffat klart...

Men beror på när tävlingsbidragen skall in! Åker ju till Australien i slutet av december. :kickass:

ceflower
2004-10-05, 08:57
Som någon sa så är det faktiskt lite taskigt att jämföra veteraner med nybörjare. Finns bara en sak att göra, ändra tävlingen! Gör den i extreme makeover-stil, så att på ett utsatt datum får alla deltagare som vill vara med ta kort på sig själva, sen handlar det om att förbättre sin fysik så mycket som möjligt på X månader. Eller något sådant. Vore roligare, alla älskar vi före-och-efter-bilder! :D

Castro
2004-10-05, 09:22
Som någon sa så är det faktiskt lite taskigt att jämföra veteraner med nybörjare. Finns bara en sak att göra, ändra tävlingen! Gör den i extreme makeover-stil, så att på ett utsatt datum får alla deltagare som vill vara med ta kort på sig själva, sen handlar det om att förbättre sin fysik så mycket som möjligt på X månader. Eller något sådant. Vore roligare, alla älskar vi före-och-efter-bilder! :D

Då lär ju alla bara ta dem första bilderna med halvflex och inte försöka se stora ut.

Jense
2004-10-05, 09:23
Då lär ju alla bara ta dem första bilderna med halvflex och inte försöka se stora ut.



hm.. annars kan man ta .. nä klasser kan man inte ha då det är skitlätt att ljuga.

JJ
2004-10-05, 09:25
Varför röstar vissa nej i den här pollen?? Nyfiken :confused:

stridis
2004-10-05, 10:01
Då lär ju alla bara ta dem första bilderna med halvflex och inte försöka se stora ut.

Bara köra gravidaphona-posen och på nästa köra en elegant vaccumpose. Sedan taskig belysning på ena och ripped-belysning på andra. Osv ad nasuem. Nej det skall vara bäst som gäller. Lätt egentligen, bäst :eek: -faktor vinner.

Castro
2004-10-05, 12:31
Bara köra gravidaphona-posen och på nästa köra en elegant vaccumpose. Sedan taskig belysning på ena och ripped-belysning på andra. Osv ad nasuem. Nej det skall vara bäst som gäller. Lätt egentligen, bäst :eek: -faktor vinner.

Håller med. Jag skulle kunna göra 2 bilder vid samma fototagning och få det att se ut som 2 års träning och deff. Det skulle aldrig fungera.

Vi som inte tränat alltför länge får helt enkelt ta att vi inte kan slå de större, men det är väl inte annat än rätt? Vår tid kommer också...

Jense
2004-10-05, 12:37
Håller med. Jag skulle kunna göra 2 bilder vid samma fototagning och få det att se ut som 2 års träning och deff. Det skulle aldrig fungera.

Vi som inte tränat alltför länge får helt enkelt ta att vi inte kan slå de större, men det är väl inte annat än rätt? Vår tid kommer också...


precis , kustra

ceflower
2004-10-05, 14:20
Då lär ju alla bara ta dem första bilderna med halvflex och inte försöka se stora ut.

Jepp. Man får väl försöka göra sig så otränad som möjligt på första bilden då, lite utmaning över det också :) gärna med badkläder också..

Klo
2004-10-05, 14:36
Jag är på...igen :booty: :mallan:

Daniiiel
2004-10-05, 14:43
är inte tävlingen för sånna som inte tävlat innan..alltså borde inte t.ex castro och co få tävla igen :D


tycker det är en skitbra ide fast är t.ex castro elle nån med igen kan man ju lika gärna hoppa från en bro direkt..man borde inte få va me i samma tävlning 2 gånger:D

Castro
2004-10-05, 19:58
Jepp. Man får väl försöka göra sig så otränad som möjligt på första bilden då, lite utmaning över det också :) gärna med badkläder också..

Jaa det skulle iofs vara extremt kul att få se bilder på alla när dem ser som sämst ut! :D

Zakath
2004-10-05, 20:03
Håller med. Jag skulle kunna göra 2 bilder vid samma fototagning och få det att se ut som 2 års träning och deff. Det skulle aldrig fungera.

Vi som inte tränat alltför länge får helt enkelt ta att vi inte kan slå de större, men det är väl inte annat än rätt? Vår tid kommer också...



Fast det är ju fortfarande inte lika roligt att vara med om man inte ens har en tillstymmelse till chans att vinna, p.g av att det finns personer som tränat 15år längre och sopar mattan med en :(

Zakath
2004-10-05, 20:04
Jaa det skulle iofs vara extremt kul att få se bilder på alla när dem ser som sämst ut! :D



Fast det där var en kul idé :thumbup:

Jorgen
2004-10-05, 20:09
Fast det är ju fortfarande inte lika roligt att vara med om man inte ens har en tillstymmelse till chans att vinna, p.g av att det finns personer som tränat 15år längre och sopar mattan med en :(
Bra inställning. :thumbup: ;)
Du vet inte vem som ställer upp, du vet inte i vilken form dom är, du vet inte hur dom ser ut på korten. Hur vet du att du inte har någon chans? Om alla hade tänkt som du gör så hade nog ingen ställt upp. För det kan ju faktiskt komma någon som är bättre.
Hur hade du viljat att denna tävlingen var utformad?

//Jörgen

Yankeee
2004-10-05, 20:13
Varför inte bara ställa upp för att det är en kul grej?
Visst, det vore kul att vinna, men det är väl först och främst erfarenheten som är viktig?

bubbleman
2004-10-05, 20:47
Jag hade lätt ställt upp om min arm inte vore bruten = ingen träning... Men iofs, förekorten blir nog fina precis när man tar bort gipset efter 6 veckor :hbang:

AcidSleeper
2004-10-05, 21:33
Jag kommer förmodligen att ställa upp och datumen är bra, dvs så man inte är utomlands just då! :D

TheSQUAT
2004-10-06, 08:03
Någon har en revansch att ta på en stadsgranne!



:thefinger ;)

...rätt vad det är dyker Squattar'n upp MED hårdhet oxå.

Tycker tävlingen var ett fint initiativ och det vore jättekul om den blev av igen. Därmed inte säkert att jag är med. Brottas ju lite med sjukdom. Min tränings vara eller icke vara är helt avhängigt hälsan. Får jag bara vara frisk så.

Xatzer
2004-10-11, 07:00
Jag är på om jag känner mig tuff :)
Kommer vara rätt liten på under typ 65 kg :P:P:P:P:P

Men kan vara rätt roligt att se en extrem lättviktare ;)=

Jense
2004-10-11, 07:04
Jag är på om jag känner mig tuff :)
Kommer vara rätt liten på under typ 65 kg :P:P:P:P:P

Men kan vara rätt roligt att se en extrem lättviktare ;)=


väger du under 70kg idag får du inte va med / din inre röst

mmartin
2004-10-11, 07:56
d får nog vara för min del, känna som konkurrensen är en smula för hård :kickass:

mvh :)

Herkulez
2004-10-11, 08:15
d får nog vara för min del, känna som konkurrensen är en smula för hård :kickass:

mvh :)Fegis :)

Här har du en superchans att få din fysik granskad av kunniga människor + att det är en väldigt stor motivationskick att ha ett konkret mål att satsa mot =)

Zakath
2004-10-11, 09:03
Bra inställning. :thumbup: ;)
Du vet inte vem som ställer upp, du vet inte i vilken form dom är, du vet inte hur dom ser ut på korten. Hur vet du att du inte har någon chans? Om alla hade tänkt som du gör så hade nog ingen ställt upp. För det kan ju faktiskt komma någon som är bättre.
Hur hade du viljat att denna tävlingen var utformad?

//Jörgen


Det är inte min sak att avgöra. Ni gör säkert ett bra jobb med tävlingen, det ska bli kul att vara med!

Jag påpekade bara vad jag såg som brister, ursäkta min inställning :(

chidde
2004-10-20, 16:01
väger du under 70kg idag får du inte va med / din inre röst

:laugh:


:insane: :insane: :insane:

lauria
2004-10-20, 17:15
Jo det skulle vara jätte kul med tävlingen igen...Men om man får ha några önskemål, kan ni inte sätta den till våren ist?

Medusa
2004-11-26, 15:24
Jo det skulle vara jätte kul med tävlingen igen...Men om man får ha några önskemål, kan ni inte sätta den till våren ist?
*BUMP*

Kom igen nu, ge oss ett datum och gör gärna tävlingen mer laddad den här gången.

Jense
2004-11-26, 15:38
håller med medusa (AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGGGGH!!!!!!!!)

sätt ett datum och sen hypa den som fan. jag kan göra ngt reklamjobb åt den, exempelvis i B&k

Metal_boy_
2004-11-26, 15:50
jag kan behöva göra av me lite last samt prova på en deff.. jag tror starkt att jag hakar på..benen börjar komma nu me :hbang: :bpump: :eating:

edit: bara hoppas att jag blir fri från snorandet o hostan snart så ska här köras hårt och tungt

Metal_boy_
2004-11-27, 02:14
Å andra sidan kanske inte...tråden gled ju iväg som bananskal på hal is till sidan 2 när jag nämnde att jag antagligen ska deltaga...antingen är ni rädda för motståndet eller så ger ni upp för att slippa se mitt fula tryne :D

Fatalist
2004-11-27, 05:28
Härligt! Jag är nog med :D

Zakath
2004-11-27, 11:47
Ge oss ett datum :whipped:

Shadow Warrior
2004-11-27, 12:09
Ge oss ett datum :whipped:

1a Juni tycker jag låter bra :)

Sony
2004-11-27, 12:24
Nån som är 18 år räknar man väl knappast med att ska kunna slå någon som är tio år äldre och som tränat hyfsat regelbundet under de åren. Det fina är väl att man kan få sin fysik bedömd av kunnigt folk trots att man inte alls har den fysik som krävs för att stå på scenen (ännu såklart!). Var tacksamma ni yngre förmågor att ni kan få en kanonbra respons på eran fysik istället för att muttra om att nån som tränat 15 år är större! Modsen får ju inte något betalt för att sitta och diskutera eran fysik utan gör det ju faktiskt ideelt! :thumbup: :bow:

utanför denna moralpredikan då: Acid: Se till att få med dig Wiiking också då! :cool:

Fatalist
2004-11-27, 13:53
Nån som är 18 år räknar man väl knappast med att ska kunna slå någon som är tio år äldre och som tränat hyfsat regelbundet under de åren. Det fina är väl att man kan få sin fysik bedömd av kunnigt folk trots att man inte alls har den fysik som krävs för att stå på scenen (ännu såklart!). Var tacksamma ni yngre förmågor att ni kan få en kanonbra respons på eran fysik istället för att muttra om att nån som tränat 15 år är större! Modsen får ju inte något betalt för att sitta och diskutera eran fysik utan gör det ju faktiskt ideelt! :thumbup: :bow:

utanför denna moralpredikan då: Acid: Se till att få med dig Wiiking också då! :cool:


Precis så jag ser det, även om jag är ganska medveten om mina brister.

Sen handlar det mycket om symmetri också! :thumbup:

Edit: stilfel