handdator

Visa fullständig version : Stukning av hand


Fors
2004-09-29, 11:50
Lyckades vid ett fall för en vecka sedan stuka min ena hand, vilket är helt nytt för mig. Vet således inte hur lång tid det brukar ta för att läkas. Smärtan var värst de två första dagarna, men de senaste fem dagarna har det legat på samma nivå vad gäller smärta, det blir varken bättre eller sämre tycker jag.

Vid olyckan hade jag ingen elastisk binda hemma så behandlingen av skadan har varit lika med noll, lite dumt måhända, men jag tyckte inte att det var så allvarligt.

När bör en stukad hand vara brukbar igen? Är det värt att besöka läkare?

bubbleman
2004-09-29, 13:30
För tre veckor sen trodde jag att jag stukat handen, gick efter ett par dagar ner till vårdcentralen eftersom att jag inte hade någonting att göra på en håltimme typ. Det visade sig att båtbenet var av.... Kolla upp med läkare... Lika bra det, det kan vara vad som helst.

Numero1
2004-09-29, 13:59
Båtbenet knakar lätt dessvärre...

Är det en stukning bör du skaffa ett stöd OMGÅENDE!
Handleden är svår att inte använda, dvs den får aldrig riktigt läka och bli hel.
Dessa skador kan ta lång tid att läka.

Kan berätta att jag blev påkörd i Japan i vintras och det enda som inte läkt ordentligt är vänstra handleden....(Handen vek sig över stålarmbandet till min klocka som slets av...)

Jag förseslår (som vanligt) en grundlig unsdersökning av läkare!

Fors
2004-09-29, 17:58
Får nog ta en tur till läkren.

Men borde det inte göra ont om ett ben gått av?