handdator

Visa fullständig version : Vilket ska jag välja?


Paradiddle
2004-09-28, 23:53
Hej på er,
Nu är det så att min Twinlab Triple Whey Fuel just tagit slut så jag bestämde mig för att köpa deras RX Fuel. Nu har jag fått höra från vissa att den itne är vidare bra att köra efter träning och under dagarna. Har läst så mkt här på forumet att allt står still och jag har ingen aning vad jag ska köpa. Alla är så Anti-Twinlab här :)
Hoppas dock att ni kan komma med tips från Twinlabs serie då dessa finns i de flesta hälsokostbutiker (bor i Sthlm fö). Att betala lite mer är väl ok så länge det ger resultat. Har kolla webshoppen här men frakten är ju hög så Exell Vassle Protein 1 kg kostar lika mkt som Twinlabs. Ska jag behålla denna RX Fuel som jag just köpt? Har ännu inte öppnat förpackningen så jag skulle nog kunna lämna tillbaka den. Tänkte att jag kanske kunde använda den de dagar jag inte tränar och Triple Whey Fuel+godis efter träningen?
Som sagt, kom gärna med förslag på vad jag ska göra och även butiker i Sthlm som säljer de, enligt er :), prisvärda tillskott.

Pez
2004-09-29, 00:39
Hej på er,
Nu är det så att min Twinlab Triple Whey Fuel just tagit slut så jag bestämde mig för att köpa deras RX Fuel. Nu har jag fått höra från vissa att den itne är vidare bra att köra efter träning och under dagarna. Har läst så mkt här på forumet att allt står still och jag har ingen aning vad jag ska köpa. Alla är så Anti-Twinlab här :)
Hoppas dock att ni kan komma med tips från Twinlabs serie då dessa finns i de flesta hälsokostbutiker (bor i Sthlm fö). Att betala lite mer är väl ok så länge det ger resultat. Har kolla webshoppen här men frakten är ju hög så Exell Vassle Protein 1 kg kostar lika mkt som Twinlabs. Ska jag behålla denna RX Fuel som jag just köpt? Har ännu inte öppnat förpackningen så jag skulle nog kunna lämna tillbaka den. Tänkte att jag kanske kunde använda den de dagar jag inte tränar och Triple Whey Fuel+godis efter träningen?
Som sagt, kom gärna med förslag på vad jag ska göra och även butiker i Sthlm som säljer de, enligt er :), prisvärda tillskott.

Om du nu måste handla i butik så traska iväg till Budo&Fitness på Sveavägen och köp dig ett par kg Exell. Twinlab kommer inte ge dig ett smack extra, utom än tommare plånbok. Ska du lägga lite extra på kvalitet så tycker jag att du ska satsa på Fairings produkter.

Återigen - höga priser innebär inte automatiskt hög kvalitet och om 9 av 10 avråder dig från nåt så borde det ge en hint om saker och ting...

Markus H
2004-09-29, 08:00
Jag har bara käkat Twinlabs produkter (Super Gainer, AM-PM Protein, Creatin Fuel Loading Drink) fram tills nu, Har precis beställt 10 kg Exell Vassle och 5 Kg Fairing Sloow Protein, summa 2310:- och detta räcker jhu så himla länge att det lätt ät värt att beställa. Tidigare Exist-kund (10% rabatt på Twinlab) men inte längre. Får se om man ser några skillnader på resultatet, det tror jag inte, förutom pris skillnader.

aliquis
2004-09-29, 10:18
Triple whey är väl iofs högre kvalite? isolat, hydrolysat och koncentrat i det, sedan om det ger högre kvalite är väl frågan. Dyrt är det hur som helst.
Vad gäller RX fuel tror jag att jag diskuterade det med en bekant en gång som använde det, vill minnas att det är snabba kolhydrater(?) och 50% protein? Twinlabs mass o vad nu den andra gainern heter har ju rätt snålt med protein, så RX fuel borde ju vara ett vettigare val. Å andra sidan är det kanske bara jag som är lite anti-mängder-med-kolhydrater-från-raffinerat-socker-eller-i-en-drink-överhuvudtaget.

Vad gäller triple whey och godis så är ju inte det "optimalt" från början, så om du nu inte har rätt kolhydrater kanske det inte är så viktigt att ha precis rätt protein heller. Använd en färdig gainer med snabba kolhydrater eller blanda med druvsocker/maltodextrin.

Pez
2004-09-29, 11:03
Triple whey är väl iofs högre kvalite? isolat, hydrolysat och koncentrat i det, sedan om det ger högre kvalite är väl frågan. Dyrt är det hur som helst.
Vad gäller RX fuel tror jag att jag diskuterade det med en bekant en gång som använde det, vill minnas att det är snabba kolhydrater(?) och 50% protein? Twinlabs mass o vad nu den andra gainern heter har ju rätt snålt med protein, så RX fuel borde ju vara ett vettigare val. Å andra sidan är det kanske bara jag som är lite anti-mängder-med-kolhydrater-från-raffinerat-socker-eller-i-en-drink-överhuvudtaget.

Vad gäller triple whey och godis så är ju inte det "optimalt" från början, så om du nu inte har rätt kolhydrater kanske det inte är så viktigt att ha precis rätt protein heller. Använd en färdig gainer med snabba kolhydrater eller blanda med druvsocker/maltodextrin.
Nåja.. twinlab har ruckat på kvaliteten förr.. och jag tvivlar på att mängden hydrolysat/isolat är "speciellt stor" i twf. Men det ser ju bra ut på pappret. :rolleyes:

Ska man betala 300kr/kg för proteintillskott så ska man vara säker på att få valuta för varenda spänn.. och det får man, i mina ögon, inte om man lägger de pengarna på Twinlabprodukter.

Medusa
2004-09-30, 08:17
Twinlab är ett bra märke, smakar gott, blandar sig bra, kvalité på näringen.

Inom kostillskottsbranschen får man oftast vad man betalar för...

Herkulez
2004-09-30, 08:44
Inom kostillskottsbranschen får man oftast vad man betalar för...absolut inte alltid

Pez
2004-09-30, 10:00
Twinlab är ett bra märke, smakar gott, blandar sig bra, kvalité på näringen.

Inom kostillskottsbranschen får man oftast vad man betalar för...
Men lägg ner Medusa... du har ju ingen koll på vad du snackar om, varifrån har du fått det där uttalandet? Erfarenhet?