handdator

Visa fullständig version : konstig yrselkänsla?


stenis
2004-09-27, 22:02
Tja!

Var och tränade rygg/axlar idag. När jag gjorde hantelpress så kände jag att jag blev yr.. Gjorde mitt 3e set med så tunga vikter att jag bara orkar 8-10reps PRECIS, yrseln kom vid 2 lr 3 repsen, samtidigt som denna yrsel kommer så känner jag absolut INGEN tyngd på hantlarna jag håller i, detta pågår i ca: 3-4reps, sen försvinner yrseln, samtidigt som tyngden i hantlarna börjar kännas igen.. Resten av passet gick bra, inga fler yrselkänslor och så..

Någon som vet vad som kunde orsaka detta? tilläggas bör att jag jobbat natt, kom hem 06.30, var på gymmet 12.30.. (cirka: 6h sömn + 3h under nattskiftet, så sömn fick man ju)

Undrar också varför tyngen i hantlarna försvann, eller dom försvann ju inte, men jag upplevde inte tyngden om vi säger så då..

mvh stenis

Zonyk83
2004-09-27, 22:24
Tja!

Var och tränade rygg/axlar idag. När jag gjorde hantelpress så kände jag att jag blev yr.. Gjorde mitt 3e set med så tunga vikter att jag bara orkar 8-10reps PRECIS, yrseln kom vid 2 lr 3 repsen, samtidigt som denna yrsel kommer så känner jag absolut INGEN tyngd på hantlarna jag håller i, detta pågår i ca: 3-4reps, sen försvinner yrseln, samtidigt som tyngden i hantlarna börjar kännas igen.. Resten av passet gick bra, inga fler yrselkänslor och så..

Någon som vet vad som kunde orsaka detta? tilläggas bör att jag jobbat natt, kom hem 06.30, var på gymmet 12.30.. (cirka: 6h sömn + 3h under nattskiftet, så sömn fick man ju)

Undrar också varför tyngen i hantlarna försvann, eller dom försvann ju inte, men jag upplevde inte tyngden om vi säger så då..

mvh stenis

Vätskebrist? Dricker du mycket vätska under passet? Kan vara syrebrist, att du andas "fel"...Lågt blodsocker? Eller helt enkelt att sömnen inte är som den ska ioch med nattskiftet..hmm...

stenis
2004-09-28, 10:02
jodå, jag dricker mycket vatten under passet.. de gör jag..

någon annan som vet vad de kunde ha varit?

mvh stenis

christian
2004-09-28, 10:08
En nerv eller annat som kom i kläm?

Kan det ha varit så att du lade dig ned lite snabbt med benen upp eller liknande så att blod kan rusa till huvudet?

stenis
2004-09-28, 10:17
En nerv eller annat som kom i kläm?

Kan det ha varit så att du lade dig ned lite snabbt med benen upp eller liknande så att blod kan rusa till huvudet?

där jävlar har vi nog de... satt nämligen på en "träningsstol" och när jag slänger upp vikterna så lägger jag även upp fötterna på en "hantelbänk" för att "ta bort" svanken mellan ryggen och stolen.. så måste de fan varit?

mvh stenis

Numero1
2004-09-28, 13:49
Jag tror på blodtrycket...

Spacer
2004-09-28, 15:47
Låter ungefär som jag upplever nu, har haft det i 2 veckor bara men har haft lågt blodtryck innan. Skulle gissa på blodtrycket om något... får du i dig mkt vätska och sover tillräckligt så finns det ju inte allt för många anledningar.

LunaSpice
2004-09-28, 20:41
Låter garanterat som lågt blodtryck. Rikligt med vätska är det viktigaste, inte bara under passet. Det kan också vara hjärtkärlrelaterat men om du inte tuppar av eller har andra symtom så är det ingen större fara. Vissa människor har generellt lägre tryck än andra och det behöver inte vara något sjukligt bakom det för det.

stenis
2004-09-29, 08:01
Ok. Tack..

ps. Någon som kan förklara varför jag upplevde hantlarna så lätta, kändes som dom inte vägde någonting typ?

mvh stenis