handdator

Visa fullständig version : ännu en promenadfråga


morbror_sven
2004-09-27, 18:12
Är det ok att gå på kvällspromenader, eller har det någon negativ effekt gentemot muskeltillväxten?

evil
2004-09-27, 18:27
Nej det är bara bra att få igång blodcirkulationen.

Prankie
2004-09-27, 18:34
Det är mer optimalt att ligga med respirator med proteindropp. :rolleyes:

Halldin
2004-09-27, 18:37
I slutändan handlar det om att ligga på energiminus för att tappa fett, även om andelen fett som försvinner är något högre vid morgonpromenader så är det inte avgörande.

Så ja, det är bra.

King Grub
2004-09-27, 18:40
Nästan skrämmande att folk oroar sig för muskelförlust av att gå ut och hämta posten.

morbror_sven
2004-09-27, 20:23
I slutändan handlar det om att ligga på energiminus för att tappa fett, även om andelen fett som försvinner är något högre vid morgonpromenader så är det inte avgörande.

Så ja, det är bra.
Bränna fett? Nä det sa jag inget om. Kanske jag vill vara ute och gå för att jag gillar det? För att jag sover bättre?

Grub: Mina promenader sträcker sig lite längre än avståndet till brevlådan. :smash:

Men uppenbarligen verkar det inte ha någon uppenbar negativ effekt, så jag tror att jag fortsätter. :)

King Grub
2004-09-27, 20:31
Grub: Mina promenader sträcker sig lite längre än avståndet till brevlådan. :smash:

Jag pratade om principen. Muskler är till för att arbeta! Om du inte svälter så tynar du inte bort att att arbeta fysiskt eller röra på dig.

Halldin
2004-09-27, 20:36
Bränna fett? Nä det sa jag inget om. Kanske jag vill vara ute och gå för att jag gillar det? För att jag sover bättre?

Vara ute och gå.. frivilligt? :MrT:

I ärlighets namn blandade jag ihop två trådar, my bad. :notme: