handdator

Visa fullständig version : Sämsta någonsin?


Callister
2004-09-26, 12:20
Jag käkade till frukost idag, 3 stycken kokta korvar med pasta, typ 100g okokt vikt. :)
Och nu 2.5 timmar senare är jag hungrig igen, eh? Eller så kanske jag känner mig lite sugen bara för frukosten inte vara direkt optimal. :) Men igår åt jag pasta och köttfärsås till frukost och stog mig bra mycket längre!

Whey
2004-09-26, 13:18
Nej, sämsta någonsin var jag igår när jag såg på film... 200g dumle och mars, 1 liter glass med chokladsås, 15 bretonkex, mer godis, 3 glas mjölk m.m.

Dagens frukost blev svinkass också då allt som fanns hemma var juice, sylt, sötad yoghurt, special-k samt salami.

Callister
2004-09-26, 13:23
Glass är ju inte så farligt om man köper lättvarianten. :)

När vi ändå är inne på "sämsta någonsin", hur ser eran värsta dag ut någonsin, alltså hur ni ätit? :D

obesogen
2004-09-26, 14:35
Glass är ju inte så farligt om man köper lättvarianten. :)

När vi ändå är inne på "sämsta någonsin", hur ser eran värsta dag ut någonsin, alltså hur ni ätit? :D

Måste nog vara under baskerprovet. Då åt jag typ.....ingenting...

Yankeee
2004-09-26, 14:45
När vi ändå är inne på "sämsta någonsin", hur ser eran värsta dag ut någonsin, alltså hur ni ätit? :D

Vem kommer ihåg vad man har ätit? Jag kommer inte ens ihåg vad jag åt i förrgår.

Johan
2004-09-26, 14:51
Glass är ju inte så farligt om man köper lättvarianten. :)

När vi ändå är inne på "sämsta någonsin", hur ser eran värsta dag ut någonsin, alltså hur ni ätit? :D
En av mina värre dagar som jag kommer ihåg är i alla fall när jag var i Thailand i vintras, hade bara ätit thaimat i en månad, såg att dom hade västerlänsk frukostbuffé på ett fint hotell, gick ditt dagen efter med min medresenärer och åt, när alla va proppmätta så åt jag mer, när maten var slut så vänta jag tills dom fyllde på och åt ännu mer.. osv.:eating:
Blev mycket bacon och rostade mackor, äggröra, crossianter och sånna nyttiga grejjor.

Efter det hade jag ätit så mycket att jag släpa min tunga kropp till sängen och låg däckad hela dagen läste bok :)

Mina kompisar idiotförklara mig efter det :hbang:

morbror_sven
2004-09-26, 16:53
Nej, sämsta någonsin var jag igår när jag såg på film... 200g dumle och mars, 1 liter glass med chokladsås, 15 bretonkex, mer godis, 3 glas mjölk m.m.

Dagens frukost blev svinkass också då allt som fanns hemma var juice, sylt, sötad yoghurt, special-k samt salami.
Ni är för optimala killar... Om man aldrig accepterar smärre insulinbomber blir suget slutligen så stort att man bara MÅSTE ha något.
Vid dessa tillfällen käkar man betydligt sämre än om man hade unnat sig 20g ost på köttfärssåsen.

Prankie
2004-09-26, 16:57
Hela dagen bestod av bara havregryn, kakao, fruktsocker, kaffe och vatten. Typ en chokladboll som mitt huvud. :D

morbror_sven
2004-09-26, 17:01
Jag käkade till frukost idag, 3 stycken kokta korvar med pasta, typ 100g okokt vikt. :)
Och nu 2.5 timmar senare är jag hungrig igen, eh? Eller så kanske jag känner mig lite sugen bara för frukosten inte vara direkt optimal. :) Men igår åt jag pasta och köttfärsås till frukost och stog mig bra mycket längre!
Jag krängde ett halvt glasspaket en gång... Men det var lyckligtvis nästan ett år sedan. Jag både tror och hoppas att det aldrig händer igen.

Bodylotion
2004-09-26, 17:14
Jag käkade till frukost idag, 3 stycken kokta korvar med pasta, typ 100g okokt vikt. :)
Och nu 2.5 timmar senare är jag hungrig igen, eh? Eller så kanske jag känner mig lite sugen bara för frukosten inte vara direkt optimal. :) Men igår åt jag pasta och köttfärsås till frukost och stog mig bra mycket längre!




Du käkar lika lite som en tjej...du åt säkert mer köttfärsås dagen innan än korvarna tillsammans, alltså du fick i dig mer protein då.


/jag e tjej :bpump:

Whey
2004-09-26, 18:16
Jag krängde ett halvt glasspaket en gång... Men det var lyckligtvis nästan ett år sedan. Jag både tror och hoppas att det aldrig händer igen.
Hur stort var det då...

Igår åt jag två, halvliterpaket då... :D

morbror_sven
2004-09-26, 18:21
Hur stort var det då...

Igår åt jag två, halvliterpaket då... :D

En eller 2 liter... Vill inte minnas :rolleyes:

aliquis
2004-09-26, 19:11
Är väl inte så hemskt att käka 1/2 paket 2l glass? Vad väger hela paketet? 750gram? hälften är drygt 300gram? ca 200kcal/100gram. Jättehemskt att äta 700kcal glass en gång i halvåret?

Visst skulle jag inte sätta i mig en liter glass, särskilt ofta, nu, men särskilt hemskt är det ju inte...

Och det är väl inte lite pasta o korv heller? Är ju vad de flesta äter till middag... Det riktiga felet med den frukosten är väl djuren som gick åt för att göra korven.

morbror_sven
2004-09-26, 20:51
Är väl inte så hemskt att käka 1/2 paket 2l glass? Vad väger hela paketet? 750gram? hälften är drygt 300gram? ca 200kcal/100gram. Jättehemskt att äta 700kcal glass en gång i halvåret?

Visst skulle jag inte sätta i mig en liter glass, särskilt ofta, nu, men särskilt hemskt är det ju inte...

Och det är väl inte lite pasta o korv heller? Är ju vad de flesta äter till middag... Det riktiga felet med den frukosten är väl djuren som gick åt för att göra korven.

Snacka inte sådär, risken blir då bara större att det händer igen :smash:

King Grub
2004-09-26, 20:59
Hur många gånger har man inte ätit MINST den mängden glass? :confused:

Yooo
2004-09-26, 21:20
Värsta gångerna är de få gånger varje år när man ska till huset i frankrike och käkar middag/frukostbuffé på båten mellan göteborg och kiel. Potatisgratäng, Äggröra på grädde osv.... :eating:

Spectral
2004-09-26, 21:47
Hände ganska ofta för ett år sedan (nu ganska sällan) att jag åt 2l gräddglas med krossad choklad och ja, det är riktigt gott. Ångrar mig inte efter jag ätit det. Gräddglass med krossad choklad = :eating: :eating:

Ervin
2004-09-26, 22:26
fan ni har listat upp en lista på mina måltider under dagen :thefinger

aliquis
2004-09-27, 00:16
fan ni har listat upp en lista på mina måltider under dagen :thefinger
Med tanke på hur mycket du ökar lär det ju dock inte vara någon fara :bow: