handdator

Visa fullständig version : första veckan avklarad, -4,8kg


mukkler
2004-09-26, 08:05
Har just vägt mig, -4,8kg första veckan. Det lär ju knappast vara fett.. någon som har koll på hur stora glykogen/kolhydrat/proteinförråd osv kroppen har och hur mycket vatten dom brukar binda?

har försökt dricka mycket vatten så jag borde inte vara uttorkad tycker jag.

gosh
2004-09-26, 08:29
kolla vågen...

mukkler
2004-09-26, 09:22
jag använder ingen fjädervåg jag väger mig på en gammal sjukhusvåg med vikter så den stämmer nog ganska bra... Tappade 1kg per dag ungefär i början, nu ca 400g per dag.. Gick från rejäl bulkning till deffning över en natt så jag hade nog en hel del mat i systemet när jag mätte mig förra söndagsmorgonen...

gosh
2004-09-26, 09:28
men då vet du ju redan anledningen till den överdrivna viktminskningen, att du var proppmätt(?) när du vägde dig första gången och att du senare väger dig på tom mage. försök att väga dig när du vaknar innan frukost.

mukkler
2004-09-26, 09:59
men då vet du ju redan anledningen till den överdrivna viktminskningen, att du var proppmätt(?) när du vägde dig första gången och att du senare väger dig på tom mage. försök att väga dig när du vaknar innan frukost.


proppmätt och proppmätt.. jag åt middag + burk tonfisk kvällen innan, sen vägde jag mig på morgonen.

Men som jag skrev i mitt första inlägg, det jag undrar över är hur mycket depåer (prot/kolhydrater) man brukar ha i kroppen och hur mycket vatten dom binder (totalvikt för depåerna alltså). Antar att dom är rätt slutk så nu blir det mest fettnedgång i fortsättningen.