handdator

Visa fullständig version : Min lilla plan


Haakan
2004-09-25, 20:17
har varit borta från träningen senaste 3åren pga div jobb i olika land, men nu bor jag i sthlm stabilt med tjej och hela kittet...så nu tänkte jag börja köra lite seriöst igen

ålder: 24
vikt: 89
längd: 179

lite mått som det ser ut nu..

halsen: 44cm
bröst 118cm
bicce: 42cm
midja: 86cm
höften: 100cm
lår:: 63
vader: 40cm

cirkus 14-15% fläskpadda är jag just nu...lär tappa ev nån % fram till jul men gör inga som helst försök att gå ner i vikt...prioritet #1 just nu är främst en volymökning på armarna 42cm är nästan patetiskt jämfört med ryggen/bröst/axlar tyvärr...tänkte börja dieta framåt januari därikring vore inte alls kul att inte vara iform till sommaren (strandraggare som jag är)

styrka då..hmm ja inte bra just nu iaf men kan bjuda på några iaf :)

bänken: reppade några på 130 i veckan

böjen: provade lite på 170, kändes tungt men det gör det alltid i början så jag grinar inte

mark: har jag inte vågat mig på än :hbang:

resten av övningarna är ju disco så det orkar jag inte ens skriva ut

men tills vidare ser schemat ut på detta vis:

mån: axlar, triceps
tis: rygg
ons: vila
tors: ben
fre: bröst, biceps

kör mitt eget rejs, dvs aldrig mer än 3-4reps i basövningar..däremot allt kabelfjolleri kan det bli några reps till...kör alltid överdrivet strikt exvis på bänken lägger jag ner stången på bröstet för att sen explosivt trycka upp den kontrollerat...därför är en träningspolare ett måste

om man ska snacka mål så kan man väl säga att jag har mest styrkemässiga mål nu fram till jul, å dom lyder så här

bänk: 150 (minst helst 160 :hbang: )
böj: 230
mark: 230

om man ser lite långsiktigare så planeras det en kanonform till sommaren ( men så säger man väl alltid ) calipern ska peka på 5-6% är planen iaf

ajja kommer hålla denna tråden uppdaterad med min motgångar å helst då framgångar :D